Gdzie zaparkować oszczędności?

Data: 2018-01-31 00:52:25
Autor: Bolko
Gdzie zaparkować oszczędności?
W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.
Gdzieś jakieś tablety albo wisienki rozdają?
Albo lepszy procent?
Mam konto w milienium i bzwbk.

Data: 2018-01-31 02:08:58
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie zaparkować oszczędności?
W milku podobno teraz dają 2,7% na nowe środki do 200k - jeśli coś mi się nie pomieszało - procentów lepszych niż o 10% (czyli 3% max) raczej nigdzie nie dostaniesz (3% jest chyba na lokacie "powitalnej" przy założeniu dbNet premium - chyba darmowe w 2018 roku - chyba, bo miało być do końca 2017, ale dostałem jakiś mail reklamowy, że przedłużają - choć sens ma to najwyżej na rok, bo za rok db to już będzie wbk, a w żabie % leżą).

Data: 2018-01-31 10:27:16
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-01-31 o 09:52, Bolko pisze:
W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.
Gdzieś jakieś tablety albo wisienki rozdają?
Albo lepszy procent?
Mam konto w milienium i bzwbk.

Obok jest wątek, że np. w Citi (dziś rano dostałem sms-a, że konto już aktywne).

Karta debetowa we wszystkich bankomatach darmowa i nie trzeba żadnych operacji robić aby tak było.
Konto drogie, ale może być za zero jak się jeden z dwu warunków spełni.
Jednym jest trzymanie u nich 30k.
P.G.

Data: 2018-01-31 02:21:17
Autor: Bolko
W dniu środa, 31 stycznia 2018 10:27:15 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

Konto drogie, ale może być za zero jak się jeden z dwu warunków spełni.

szczerze to nawet nie zajrzałem bo mam kredytówkę z Citi i zakładałem
że wszelki ekstra rzeczy można dostać jak się jest nowy
ale wieczorem posprawdzam

Data: 2018-01-31 12:10:00
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-01-31 o 11:21, Bolko pisze:

szczerze to nawet nie zajrzałem bo mam kredytówkę z Citi i zakładałem
że wszelki ekstra rzeczy można dostać jak się jest nowy
ale wieczorem posprawdzam

Bycie 'nowym' w temacie KK i konta to dwie osobne nowości :).
Posiadanie KK pomaga bo umowę można przykliknąć w systemie.
P.G.

Data: 2018-01-31 02:26:54
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie zaparkować oszczędności?
U, szkoda, że nie powiedziałeś, że chcesz konto w citku, bo do dzisiaj jeszcze jest promocja z polecaniem i byłoby 150zł do podziału - chyba że kto inny Cię polecił, wtedy sprawa jasna.

Spełniać warunek darmowości w citku opłaca się jedynie przy trzymaniu tam odpowiednika 30k w dewizach - w złotówkach nie warto, % mają tak marny, że trzymając tą sumę w banku z dobrym %, różnica na odsetkach będzie większa niż wynosi opłata za konto w citku. A darmową debetówkę z darmowymi wszystkimi bankomatami - bez żadnych warunków można dostać w oranżadzie (czyli w mBąku), neście, idei.

O, to może pomysł idei - a właściwie jej takiego wannabe private bankingu, zwanego "lion's bank" - można jeszcze podrzucić wątkotwórcy. Procenty mają niezłe, choć aż 50k to bym u nich nie trzymał. Ale do założenia lokaty wystarczy 10k - np. profitable plus na 3 miesiące 2,75%, na miesiąc 2,25% - i można sobie włączyć odnawianie na tych samych warunkach - bo to wcale nie jest takie oczywiste, szczególnie w idei, mają tam np. lokatę welcome - niby na 3%, ale dopiero od 350k wzwyż - i tylko na 40 dni, a potem włącza się "odnowienie" jako "lokata" pięknie i trafnie nazwana "bon appetit" - na 0,01% - lokata po prostu mega, i jeszcze ma próg minimalny, musisz mieć 100k, żeby to cudo założyć ;P
A jak założysz lokatę to możesz też założyć konto rentier (uwaga, "rentier", a nie "prime") - z darmową debetówką (mc platinum - to dopiero debetówka ;) ze wszystkimi darmowymi bankomatami i bez żadnych opłat.
Jak masz takie konto w dobrym oddziale (polecam ten w DC na Domaniewskiej) to będą zapraszać na szkolenia (z cateringiem ;) - wg mnie warto.

Data: 2018-01-31 12:24:57
Autor: Piotr Gałka
[...]

Pisałem w jakimś momencie (nie tak dawno, chyba już w tym roku), że rozważałem polecenie się samemu sobie, ale doczytałem w regulaminie specjalny punkt wykluczający to.

Nie skorzystałbym z polecenia, bo moim założeniem jest: Zakładam jak potrzebuję. Jak można coś przy okazji dostać to ok, ale pod warunkiem, że nic nie kosztuje.

Wymagana zgoda na udostępnienie jakichś tam informacji polecającemu przekracza pojęcie 'nic nie kosztuje'.
Poza tym nie wiem, czy dało by się połączyć promocję 600zł z poleceniem.

Jak złożyłem w czerwcu wniosek o KK i potem chcieli ode mnie dodatkowe dokumenty - spis można znaleźć w regulaminach to napisałem, że nie będę latał po urzędach, ani nie dostarczę wyciągów z kont i rezygnuję.

Obniżyli limit i kartę dali :)

Spełniać warunek darmowości w citku opłaca się jedynie przy trzymaniu tam odpowiednika 30k w dewizach - w złotówkach nie warto,

Nie ten warunek będę spełniał.
P.G.

Data: 2018-01-31 03:54:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 31 stycznia 2018 12:24:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> Spełniać warunek darmowości w citku opłaca się jedynie przy trzymaniu tam odpowiednika 30k w dewizach - w złotówkach nie warto,
Nie ten warunek będę spełniał.
To wiem, ale polecałeś to rozwiązanie dla OP mającego 50k, dlatego wolałem naświetlić negatywne cechy tego rozwiązania.

Cóż, zmuszać oczywiście się nie da, ale też nie ma co tego polecania demonizować.
W celu zrealizowania polecania trzeba wypełnić formularz, gdzie wpisuje się dla polecanego oraz polecającego: imię, nazwisko, mail, telefon i PESEL (PESEL dla polecanego dopiero od niedawna, jak polecałem mamę do KK to jeszcze nie było).
Więc można to rozwiązać tak, że to polecający podaje te dane polecanemu - a polecany wypełnia formularz. Otrzymanie premii przez polecającego zależy przecież od spełnienia warunków przez polecanego.
A wymagali zgody jedynie na udostępnienie informacji (tajemnicy bankowej, hoho) o tym, że polecany założył konto i spełnił warunki - bo tego polecający, przez otrzymanie premii, dowiaduje się bezwiednie. Nic więcej.
Zaś promocję 600zł oczywiście można łączyć z poleceniem.
Premię za polecenie dostaje oczywiście polecający (trochę to głupie, żaba ma lepiej, dostaje/dostwał i polecany i polecający) - ale można się podzielić.

A dużo ten limit obniżyli bez dostarczania papierów? Bo to dość cenna informacja dla prowadzących DG czy właścicieli spółek, którzy by KK w citku bez zbędnych problemów chcieli.
Aha, i co w końcu musiałeś im dać, poza oświadczeniami? Pewnie skan/xero dowodu - a czy coś jeszcze?
Podczas rozmowy telefonicznej precyzowałeś źródło dochodów, czy było tylko o sumie?

Data: 2018-01-31 17:07:01
Autor: Piotr Gałka
[...]

Jeśli uważasz, że komuś się może przydać to napiszę, ale wtedy (czerwiec/lipiec) już coś o tym pisałem.
Od KK Citi skutecznie odstraszała mnie lista wymaganych dokumentów.
Promocja 400zł do wydania w morele.net skłoniła mnie do spróbowania.

Najpierw poszedłem do oddziału pogadać. Tam gość zgodził się ze mną, że skoro sp.j. to musimy sobie przecież jakoś z firmowego na prywatne przelewać i te przelewy powinny wystarczyć za potwierdzenie dochodów, ale niestety w oddziale nie da się skorzystać z promocji.

Dlatego wypełniłem zgłoszenie.
Jak pani do mnie zadzwoniła to dała się przekonać, że powinno wystarczyć.
Wysłałem:
- PITa i UPO (nadpłata więc nie było przelewu podatku)
- potwierdzenia wszystkich przelewów z firmy do mnie za 3 miesiące,
- potwierdzenia przelewów do ZUSu (płacone z osobistego konta),
Nie zgodziłem się wysyłać skanu dowodu mailem - zaszedłem do oddziału aby sobie zeskanowali (naiwnie zakładam, że nie wysyłają tego mailami).

Po kilku dniach, że przyznają mi limit 17k, ale brakuje im listy wszystkich transakcji z konta z którego płacimy zaliczki na podatek za 3 miesiące, albo zaświadczenia z US o nie zaleganiu.

Ja: Nie będę latał do US z powodu głupiej KK i słyszałem, że lista kontaktów handlowych jest jedną ze składowych wartości firmy a jako jeden z 6 wspólników to musiałbym chyba dostać zgodę od pozostałych na ujawnianie takich informacji. Konto obsługuje wspólnik w Pile (ja jestem w Gdańsku) i nie będę mu przecież głowy zawracał bo mi się zachciało KK.
W związku z tym z przykrością rezygnuję z karty.

Po kilku dniach napisali, że obniżą limit do 14k i mi ją dadzą.
No i mam.
P.G.
P.S.
Przypuszczam, że mam bardzo dużo punktów w BIK, co mogło mieć wpływ na decyzję.

Data: 2018-01-31 17:16:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p4spj2$62v$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

No wlasnie, sp.j, a w przypadku etatu wystarczy im pdf wyciagiem z konta - bardzo krotka lista :-)

J.

Data: 2018-01-31 18:12:05
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-01-31 o 17:16, J.F. pisze:
[...]

Podobno Polska ma być przyjazna przedsiębiorcom :(
P.G.

Data: 2018-01-31 21:38:37
Autor: J.F.
Dnia Wed, 31 Jan 2018 18:12:05 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Ale przeciez to amerykanski bank :-)

J.

Data: 2018-01-31 12:20:42
Autor: knrdz
W dniu 31.01.2018 o 09:52, Bolko pisze:
W lutym wpadnie mi trochę gotówki, tak ok 50 kzł.

To w lutym zacznij szukać. Bo lokaty z promocyjnym oprocentowaniem teraz są, a po południu może ich już nie być.
Aktualnie np. Idea daje 3% na 105 dni bez łaski (tylko konto darmowe trzeba u nich założyć), a Nestbank 2.9% na pół roku (też dla posiadaczy konta, też darmowego).

Data: 2018-01-31 13:41:17
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie zaparkować oszczędności?
Dnia Wed, 31 Jan 2018 00:52:25 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

Albo lepszy procent?

Mintos
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-03 18:48:11
Autor: xxx
[...]

Kupić dolara i franka na rok.

-- -

Data: 2018-02-03 19:49:50
Autor: J.F.
Dnia Sat, 3 Feb 2018 18:48:11 +0100, xxx napisał(a):
[...]

Mowisz, ze zlotowka tak spadnie ?
A jak sie umocni ?

A jak bedzie wojna w Korei ? Zloto kupic :-)

J.

Data: 2018-02-04 16:27:16
Autor: Arek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1ll5yp417zlsp.ax8muzmbnz3i$.dlg40tude.net...
[...]

Z dolarem nie wiadomo, Trump chce silnego dolara... w przyszłości,
Mnuchin (sekretarz skarbu) cieszy się z osłabienia.

Mowisz, ze zlotowka tak spadnie ?
A jak sie umocni ?

Rok temu było w zasadzie pewne: EUR/USD pójdzie do góry.
Jednyme obok wojny z terroryzmem co Trump i Merkel po spotkaniu stwierdzili
zgodnie to że dolar jest za mocny do euro.
PLN bardziej podąża za EUR niż USD. Plus odreagowanie przesadnej (właściwie
przedwczesnej) reakcji na zmianę rządów.
Teoretycznie dopiero za ok. 1,5-2 lata powinny przyjść negatywne dla
złotówki skutki złej zmiany (znanej też jako "dobra").
Co wcześniej - nie mam zdania, jakiś mały spadek.

Można poszukać czegoś opartego na LIBOR-ze USD (chwilowo ok. 1,75%).
Chyba CA ma coś takiego ale jakieś dziwne wymogi dopłat.

A jak bedzie wojna w Korei ? Zloto kupic :-)

Zapewne wzrosną i dolar i złoto, bo normalnie chodzą w przeciwne strony.

Arek

Gdzie zaparkować oszczędności?