GeForce 7300 GT TV out - brak obrazu w telewizorze

Data: 2009-04-23 17:04:01
Autor: jakup
GeForce 7300 GT TV out - brak obrazu w telewizorze
Witam
Podłączyłem telewizor 7-metrowym kablem s-video/euro i wszystko grało. Do mojej karty jest przejściówka z gniazda tv-out na różne inne rodzaje połaczenia - czincze, s-video i muszę jej użyć, bo 4-pinowy kabel jaki kupiłem bez niej nie da się wetknąć w gniazdo w kompie. Ale TV dobrze działał - jako klon, jako dual-view, można było dostrajać, przesuwać, skalować obraz itp. Czyli wszystko było OK. Następnego dnia po włączeniu obraz był już czarny, tak jakby w ogóle nie był podłączony. Przy uruchamianiu kompa i przy niektórych operacjach jakiś sygnał do TV dociera, bo mrugają czerwone zakłócenia momentami, ale nic poza tym. Dźwięk podpięty jackiem jako boczny głośnik dociera do TV tak jak przedtem, zniknął tylko obraz.
W międzyczasie robiłem: odinstalowałem PowerDVD 6 i zainstalowałem nowszą wersję oraz odłączałem ten kabel i przyłączałem przy włączonym kompie.
Przywrócenie starego PowerDVD ani instalacja najnowszych sterowników nVidii (wreszcie wrócił klastyczny panel :) ) nie pomogło.
Spaliłem wyjście TV na karcie graficznej?
Wiem, że tego rodzaju problemów było mnóstwo, bo przekopałem google i się naczytałem, ale wszystkie są "podobne", żaden konkretny.
Co mogło się stać?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, sugestie.
jakup

Data: 2009-04-23 18:17:00
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 23 Apr 2009 17:04:01 +0200, jakup napisał(a):

[...]

Przeresetuj komputer z podpiętym i uruchomionym telewizorem. Jak komunikaty
BIOS-u pokażą się również na TV to sprawa oprogramowania i NTG. Jak dalej
czarno to upaliłeś kartę. W instrukcji jest chyba coś na temat podłączania
przy włączonym sprzęcie (szczególnie TV).

Data: 2009-04-23 19:05:58
Autor: jakup
Leszek K. pisze:
[...]

BIOS był poprzednio, wszystko było po kolei na monitorze i TV. Teraz czarno od początku i tylko te niewielkie czerwone migające czasami zakłócenia się pojawiają.
A jak wytłumaczyć to, że nadal mogę w ustawieniach właczyć opcję wielu monitorów i ze strony oprogramowania wszystko wygląda dobrze - nawet wykrywa mi i instaluje ten dodatkowy "monitor domyślny" tak jak poprzednio... A jeśli upaliłem to co dalej? naprawia się to czy nową kupić? He, z HDMI oczywiście już teraz...
jakup

Data: 2009-04-23 21:34:17
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:05:58 +0200, jakup napisał(a):

Leszek K. pisze:
[...]

Jeżeli po drodze nie zamieszałeś coś z kablem/przejściówką to ta karta już
nie ma wyjścia TV. W serwisie na pewno naprawa będzie nieopłacalna. Może
jakiś znajomy elektronik?

Data: 2009-04-23 21:54:05
Autor: jakup
Leszek K. pisze:
...to ta karta już nie ma wyjścia TV.

:( no i tego się obawiam, zobaczymy z innym kablem

naprawa będzie nieopłacalna. Może jakiś znajomy elektronik?

W serwisie powiedział, że oni w ogóle tego nie naprawiają, mogą jedynie gdzieś kartę wysłać dalej, gdzie ją będą mieli czym sprawdzić i ew. naprawić. A w ogóle proponował po prostu kupno nowej i cześć.
pozdrawiam

Data: 2009-04-23 18:21:38
Autor: Solar
jakup pisze:

[...]

Da się. Wtyczka svideo pasuje do wyjścia tvout w kartach. Spróbuj bez przejściówki. A potem zobacz, co pokazują sterowniki - czy TV jest wykryty, czy masz włączone klonowanie, a nie pojedynczy wyświetlacz...
Popatrz na stronie w stopce.

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2009-04-23 19:43:17
Autor: jakup
Solar pisze:
[...]

Dało się :) ale wyłamałem z wtyczki najpierw bolec plastikowy, bo bez przejściówki wtyczka musi być do góry nogami. Weszła ale efekt ten sam czyli bez zmian. TV jest wykryty co najśmieszniejsze, mogę włączyć klonowanie albo dual-view albo rozstaw poziomy, pionowy. Wszystko z tej strony wydaje się być OK. Poza tym mogę sobie okienka przerzucić na drugi wyświetlacz tzn gdzieś w czarną przestrzeń poza prawą granicą monitora :) Czyli on tam jest...
Spróbuję kupić inny kabel, może czincze, a może jeszcze raz taki sam? Przynajmniej się dowiem czy to wina kabla.
pozdrawiam

Data: 2009-04-23 21:05:23
Autor: animka
jakup pisze:
Solar pisze:
[...]

Moze ten telewizor ustaw na odpowiedni kanał/dostrój. Jak podłączasz magnetowid czy dvd to też musisz dostroić telewizor.

--
animka

Data: 2009-04-23 21:50:16
Autor: jakup
animka pisze:
Moze ten telewizor ustaw na odpowiedni kanał/dostrój. Jak podłączasz magnetowid czy dvd to też musisz dostroić telewizor.

Piszę przecież - wcześniej działało. TV wprawdzie ma tylko jeden kanał AV i na rozgałęźniku kłóci się z DVD więc trzeba podpinać euro oddzielnie - raz komp, raz DVD. Tego się nie daje dostroić, można tylko pstryknąć pilotem i przełączyć na AV, gdzie TV odbiera sygnał z urządzenia zewnętrznego.
DVD odbiera nadal OK, nic nie zostało przestrojone w TV (tak sądzę)
pozdrawiam

Data: 2009-04-24 00:32:11
Autor: animka
jakup pisze:
animka pisze:
[...]

Co to za telewizor? Puść sygnał z komputera i szukaj w tym czasie w telewizorze obrazu- kanał po kanale.
W moim (nie LCD) magnetowid ma swój kanał i dvd ma swój kanał.
Magnetowid podłączony z tv kablem czincz a odtwarzacz dvd kablemi jack (3 wtyczki: biała, zółta i czerwona)
więc trzeba podpinać euro
oddzielnie - raz komp, raz DVD. Tego się nie daje dostroić, można tylko pstryknąć pilotem i przełączyć na AV, gdzie TV odbiera sygnał z urządzenia zewnętrznego.

U mnie jest AV, Exit1 i Exit2. Nic więcej nie ustawiałam. Kamerę też można podłączyć.

DVD odbiera nadal OK, nic nie zostało przestrojone w TV (tak sądzę)

Czyli u Ciebie dvd odbiera na kanale AV a powinien na jakimś innym: exit1 czy exit2 (czy jak to tam się zwie w Twoim telewizorze).

--
animka

Data: 2009-04-24 09:43:19
Autor: jakup
animka pisze:
Co to za telewizor? Puść sygnał z komputera i szukaj w tym czasie w telewizorze obrazu- kanał po kanale.

Trinitron, ma jakieś 4-5 lat

Czyli u Ciebie dvd odbiera na kanale AV a powinien na jakimś innym: exit1 czy exit2 (czy jak to tam się zwie w Twoim telewizorze).

innego nie mam - reszta to standardowe kanały, na których dostrajam częstotliwości programów tv. Przelecę i zobaczę, czy na którymś jednak nie znajdę dvd albo kompa. Na razie oddałem ten kabel do sklepu i poszukam innego.
dzięki, pozdrawiam!

Data: 2009-04-24 18:08:53
Autor: Solar
animka pisze:

Moze ten telewizor ustaw na odpowiedni kanał/dostrój. Jak podłączasz magnetowid czy dvd to też musisz dostroić telewizor.

Nie ma dostrajania programu na kanale AV czy HDMI z menu TV. To po prostu kanały odbierające sygnał z konkretnych wejść - AV z euro, HDMI1 z HDMI1 itd.
Podłączając DVD lub magnetowid do AV, przełączasz TV na program AV i gra.
EXT-1, EXT-2 to oznaczenia wejść euro. Z reguły są opisane obrazkowo - strzałeczki w lewo i w prawo oznaczają wejście i wyjście, strzałeczka w prawo wejście. Np. S i strzałeczka w prawo osnacza, że to gniazdo przyjmuje sygnał svideo.

"Nie podobało mi się, że inteligentni ludzie wierzą tylko dlatego,
że inni inteligentni ludzie też wierzą."
                                     prof. James D. Watson

Data: 2009-04-24 18:50:59
Autor: animka
Solar pisze:

Nie ma dostrajania programu na kanale AV czy HDMI z menu TV. To po prostu kanały odbierające sygnał z konkretnych wejść - AV z euro, HDMI1 z HDMI1 itd.

Nie sprawdzałam, bo z komputera przez telewizor nie korzystam.
Jest wiele kanałów tv w internecie i mogę sobie oglądać na monitorze. Tylko po co jak mam kablówkę.

Podłączając DVD lub magnetowid do AV, przełączasz TV na program AV i gra.

No tak, gra.

[...]

U mnie są to normalne kanały, nie ma strzałeczek.

--
animka

Data: 2009-04-24 19:32:12
Autor: Solar
animka pisze:

Nie sprawdzałam, bo z komputera przez telewizor nie korzystam.
Jest wiele kanałów tv w internecie i mogę sobie oglądać na monitorze. Tylko po co jak mam kablówkę.

O czym Ty w ogóle piszesz? Ja piszę o TV i związku pomiędzy jego wejściami i programami.

[...]

Całkiem nie masz pojęcia, co się do Ciebie mówi. :)
Obejrzyj dokładnie swój TV i okolice gniazd na jego zadzie.

"Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."
                                     Wolter

Data: 2009-04-24 21:51:00
Autor: animka
Solar pisze:

[...]

Aha, o gniazdka Ci chodzi.
Mam 2 wejścia do Euro, 1 do anteny, z boku tv 3 gniazdka do jacka.
To jest to co widzę, bo żeby przekręcić całkiem telewizor musiałabym poodłączać kable, a oglądam teraz film.

--
animka

Data: 2009-04-23 22:03:05
Autor: Solar
jakup pisze:

Dało się :) ale wyłamałem z wtyczki najpierw bolec plastikowy, bo bez przejściówki wtyczka musi być do góry nogami. Weszła ale efekt ten sam

Dziwne co piszesz. Z GT miałem 7600 i 8800 i wtyczka svideo pasowała normalnie, bez żadnego wyłamywania.

[...]

Może faktycznie coś nie tak z TV? Sprawdzałeś drugie euro? Włączasz dobry program? Może w menu musisz wybrać rodzaj sygnału wejściowego?

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odciągną ludzi od kościoła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2009-04-23 22:22:56
Autor: jakup

Zobacz: http://solar.blurp.org/tvout.html (wyjście karty ATI) ta u góry z siedmioma pinami jest podobna do mojej w przejściówce, tylko zamiast plastikowego kołka (czarny poziomy prostokąt) moja ma dodatkowo jeszcze 2 piny, czyli 9 plus masa. I takie gniazdo tv-out z 9 dziurami mam w kompie. Natomiast wtyczka kabla svideo/euro, który kupiłem wygląda dokładnie jak na rysunku poniżej. Czyli przejściówka pasuje idealnie a kabel ma kołek tam, gdzie w gnieździe tv-out są miejsca na 2 piny. Jasno gadam?

Może faktycznie coś nie tak z TV? Sprawdzałeś drugie euro? Włączasz dobry program? Może w menu musisz wybrać rodzaj sygnału wejściowego?

Euro w TV mam jedno. Włączam dobry program (ten, na którym wcześniej było wszystko OK, nie da się chyba tego rozstroić, to jest AV). Rodzaje sygnału zmieniałem i próbowałem różnych, nic nie dało.
pozdrawiam

Data: 2009-04-23 22:50:38
Autor: Solar
jakup pisze:

kabel ma kołek tam, gdzie w gnieździe tv-out są miejsca na 2 piny. Jasno gadam?

OK :)

Euro w TV mam jedno. Włączam dobry program (ten, na którym wcześniej było wszystko OK, nie da się chyba tego rozstroić, to jest AV). Rodzaje sygnału zmieniałem i próbowałem różnych, nic nie dało.

Jeśli wcześniej działało, a teraz nie, to MZ masz 3 wyjścia:

1. Profilaktycznie odpalić TVTool i sprawdzić, czy może nie pomoże. :)
2a. Skombinować inny kabel (może pożyczyć ze sklepu na 1 dzień?).
2b. Sprawdzić ten kabel u kumpla z kartą GF.
3. Podmienić u siebie kartę na innego GF i sprawdzić (może też udałoby się wypożyczyć jakiegoś taniego GF ze sklepu, gdzie handlują używanymi częściami).

"W ogóle teologia jest nauką niedorzeczną, a jej dogmaty są albo śmieszne, albo podejrzane."
                                       Giordano Bruno

Data: 2009-04-23 23:00:02
Autor: jakup
Solar pisze:
[...]

Dzięki. Będę działał. Jak wyjaśnię (to może potrwać...) to opowiem.
Nadal mile widziane inne porady.
pozdrawiam

Data: 2009-04-24 00:37:57
Autor: animka
jakup pisze:

Euro w TV mam jedno. Włączam dobry program (ten, na którym wcześniej było wszystko OK, nie da się chyba tego rozstroić, to jest AV). Rodzaje sygnału zmieniałem i próbowałem różnych, nic nie dało.

Coś mi sie zdaje, że po każdym przełączeniu powinieneś dostrajać program, szukać (jak na jednym kanale chcesz raz to a raz tamto).

--
animka

Data: 2009-04-24 09:49:02
Autor: jakup
animka pisze:
Coś mi sie zdaje, że po każdym przełączeniu powinieneś dostrajać program, szukać (jak na jednym kanale chcesz raz to a raz tamto).

No tak, ale właśnie na tym jednym było i to i tamto :) Podłączone razem rozgałęźnikiem do euro (z jednego na dwa) wchodziły sobie w paradę - jak oglądałem coś na DVD to komp "spod spodu" zakłócał i na odwrót więc musiałem w tym momencie wyjąć jedną z wtyczek euro, żeby nie było zakłóceń. Stare video, którego już nie mam miało z tyłu śrubkę do regulacji i można było przesunąć częstotliwość w trochę inne miejsce po czym złapać ten sygnał w tv w trochę innym miejscu, żeby np nie wchodziło w paradę jakiemuś kanałowi tv. Moje dvd tego nima.
pozdrawiam

PS dużo się rozpisuję, ale może kiedyś komuś się przydadzą takie różne bzdurne informacje. Później trochę wycofam.

Data: 2009-04-24 16:08:41
Autor: animka
jakup pisze:

[...]

Może jednak ten Twój telewizor widzi komputer tak jak jakiś program, poszukaj.

PS dużo się rozpisuję, ale może kiedyś komuś się przydadzą takie różne bzdurne informacje. Później trochę wycofam.

Potrzebujesz jako takich podpowiedzi, żeby rozwiązać problem to piszesz i już.

--
animka

Data: 2009-05-22 08:54:07
Autor: jakup
GeForce 7300 GT TV out - brak obrazu w telewizorze
jakup pisze:
<ciach>

Padło wyjście TV - nie wiem z jakich powodów. Parę dni temu padło również wyjście cyfrowe. Pozostało analogowe, na którym przez kilka dni pracowałem na starym monitorze, bo padł również monitor (Samsung SyncMaster 960BF - pierwszy raz wylądował w serwisie już po miesiącu od kupna, teraz zdechł po raz drugi, chociaż ma zaledwie 2,5 roku...). Naprawiłem monitor i nadal nie dawał obrazu więc wskazanie padło na kartę graficzną. Musiałem kupić nową. I na razie nie podłączam żadnego telewizora :)
pozdrawiam

GeForce 7300 GT TV out - brak obrazu w telewizorze