GeForce GT-240 - kwestia d¼wiêku przez HDMI

Data: 2010-05-13 09:07:51
Autor: latet
GeForce GT-240 - kwestia d¼wiêku przez HDMI
Witam,

Kupi³em kartê graficzn± GeForce GT-240 w wyj¶ciem HDMI, przez które jest
transmitowany tak¿e d¼wiêk (nie wiem czy tak sie dzieje, bo chwilowo nie mam TV
z HDMI).

Po zainstalowaniu sterowników do karty graficznej
(197.45_desktop_winxp_32bit_english_whql.exe) w menedzerze urz±dzen, w sekcji
Kontrolery d¼wiêku, video i gier pojawi³o siê (czterokrotnie jedno pod drugim)
urz±dzenie "NVIDIA High Definition Audio".

Jednak nigdzie indziej w systemie (Panel Sterowania/ D¼wiêki / Audio; ustawienia
g³o¶no¶ci) ani w aplikacjach (np. PowerDVD, Skype) nie mam mo¿liwi¶ci wybraæ
tego urz±dzenia jako aktywnej karty d¼wiêkowej. Po prostu go nie ma. Ani ¶ladu.
Wszêdzie jest tylko to, co by³o do tej pory, czyli karta d¼wiêkowa Realtek,
zintegrowana na p³ycie g³ównej.

Mo¿e to normalne? Mo¿e tak w³asnie dzia³a ten NVIDIA High Definition Audio
driver, ¿e jest niemal prze¼roczysty dla aplikacji, a i tak robi swoje, czyli
przechwytuje d¼wiêki i wypuszcza je przez HDMI? Tylko czy w takim razie jest
mozliwo¶æ decydowania o tym, w jakim formacie wychodzi d¼wiêk przez HDMI? Np.
czy mo¿e to byæ strumieñ DTS prosto z filmu, czy te¿ rozkompresowany do PCM, aby
telewizor sobie poradzi³?

Dziêki za roz¶wietlenie tej sprawy,

latet

GeForce GT-240 - kwestia d¼wiêku przez HDMI