GeForce GT 430 ?

Data: 2011-03-08 00:26:07
Autor: maX
GeForce GT 430 ?

Użytkownik "Latet" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:il3f8c$moa$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Jak się ma GeForce GT 430 do GT 240?
Czy jest wydajniejszy w CUDA?
Czy ma wydajniejszy Video Engine?
Jak w grach?
Czy jest kartą równie chłodną i energooszczędną?

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nvidia_GeForce_czy_AMD_Radeon._Test_13_tanich_kart_130-580_zl-3641.html
http://nvision.pl/Test-kart-graficznych-DX11-i-DX10-20102011-- Articles-405-ndetails-1.html
Generalnie, pomijając CUDA i PhysX, to konkurencyjny Radeon 5570 jest pod każdym względem lepszy. Szybszy, zimniejszy, pobiera mniej energii.

Obecnie mam GT 240 (bezwiatraczkowy Zotac) i bardzo sobie chwalę. W gry nie
grywam, filmy full HD wyświetla mi plynniutko (np. softplayer Splash Lite wykorzystuje
do tego GPU i CPU się nudzi). W CUDA jednak zawsze mogłoby być lepiej.

Do czego używasz CUDA?

Przyznam, że mam słabość do "chłodnych" kart graficznych. Bardzo mnie interesują
karty nowe (technologicznie w miarę nowoczesne), skonstruowane pod kątem
możlwiości pracy bez wiatraczka.

W w/w teście jest MSI GF430. Mimo posiadania dwóch wiatraczków jest bardzo cichy.

Taką kartą jest moja obecna GT 240. Czy 430 to
jej następca, czy raczej jakaś boczna odnoga? Obie karty są w technologii 40 nm,
podobnie taktowane, więc grzać się powinny podobnie. Pewnie już się pojawiły,
albo niebawem się poajwią bezwiatraczkowe wersje GT 430.

GF240 ma wydajność w grach między GF430 a GF440. A jak wymieniać kartę to na coś przynajmniej 2-krotnie szybszego.

Gdzie jest haczyk?

GF240 ma dx10.1, a GF430 dx11.

Data: 2011-03-10 11:16:05
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
Do czego używasz CUDA?

Głównie do przyśpieszenia obróbki filmów w programie vReveal.
Zysk jest spory, np. przetworzenie pewnego pliku .m2ts trwa:
- bez CUDA: 5':10"
- z CUDA: 1':50".
Pozdrowienia dla osobnika, który napisal "cuda jest dla frajerów".

Nie wiem, czy tzw. "Video engine" na kartach nVidii ma coś bezpośrednio wspólnego z CUDA, czy to całkiem odrębna rzecz, ale tenże "Video engine" w mojej GT240 jest fantastycznie wydajny i jeszcze nie trafił mi się film, którego Splash Lite (softplayer w pełni korzystający z dobrodziejstw Video Engine) nie odtwarzałby płynnie. Do tego oferuje bajecznie wręcz efektywne i efektowne usuwanie przeplotu. Miodzio.

latet

Data: 2011-03-11 09:18:05
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
On 10.03.2011 11:16, Latet wrote:
[...]

przy odtwarzaniu nie jest używane CUDA, ale np VDPAU (na linuxie) czy Cine-coś-tam (na windows)
Usuwanie przeplotu może być zrobione softwarowo (np. vlc ma kilka rodzajów) lub sprzętowo (ustawia się to np w sterownikach)
Marx

Data: 2011-03-11 10:43:22
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
[...]

Sądzę, że Splash robi to sprzętowo, bo wygląda to rewelacyjnie i żaden z trybów dostępnych w VLC nie może się umywać.

Swoją drogą -czy można jakoś zmusić VLC do wykorzystywania więcej niż 1 rdzenia CPU? A może nawet do wykorzystywania GPU? Bo niestetety, na moim C2Duo 2.66 jeden rdzeń to za mało do płynnego odtwarzania niektórych filmów przez VLC. A ma te player pewne unikalne zalety i szkoda mi, że nie zawsze mogę skorzystać.

Splash wymiata, ale jest płatny, a wersja Splash Lite jest okrojona z różnych ciekawych funkcji.

latet

Data: 2011-03-11 17:57:36
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
On 11.03.2011 10:43, Latet wrote:
[...]

VLC ma sprzętowe wspomaganie dekodowania od wersji 1.1
"VLC 1.1.0 and GPU decoding on ATI"
http://www.videolan.org/news.html
Marx

Data: 2011-03-11 21:40:56
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
VLC ma sprzętowe wspomaganie dekodowania od wersji 1.1
"VLC 1.1.0 and GPU decoding on ATI"
http://www.videolan.org/news.html

Mieć ma, ale nie udaje mi się tego włączyć. Tzn. checkbox włączyć mogę, ale niczego to nie zmienia...

latet

Data: 2011-03-11 10:52:33
Autor: qwerty
GeForce GT 430 ?
Użytkownik "Latet"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ila8dg$onk$3@inews.gazeta.pl...
[...]

Są materiały wideo, gdzie nie działa sprzętowe wspomaganie dekodowania.

Data: 2011-03-11 11:05:07
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
[...]

Prawda. Splash sprzętowo dekoduje materiały zakodowane w AVC/H.264, ale VC-1 i Xvid już nie.

latet

GeForce GT 430 ?