Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   GeForce GT 430 ?

GeForce GT 430 ?

Data: 2011-03-08 11:00:21
Autor: pioruns
GeForce GT 430 ?
Dnia Mon, 07 Mar 2011 21:29:56 +0100, Latet napisał(a):

Jak siÄ™ ma GeForce GT 430 do GT 240? Czy jest wydajniejszy w CUDA?
Czy ma wydajniejszy Video Engine?
Jak w grach?
Czy jest kartą równie chłodną i energooszczędną?

Witaj.
Wyniki wydajności 3D tych kart ze strony http://
www.videocardbenchmark.net/, z bazy ponad 350tys. próbek wysłanych przez użytkowników:

GeForce GT 240 - 778 pkt
GeForce GT 430 - 699 pkt

A więc nowsza karta jest słabsza, potwierdzają to wyniki z http://
www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html. O ile wszystkie informacje z benchmark.pl się zgadzają, to można wywnioskować:

GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 49W
GeForce GT 430 - 269GFlops, maks. pobierana moc 70W

Z karty GT 430 wycięto połowę jednostek ROP, połowę TMU, liczba tranzystorów zmalała z 727mln do 585mln, żeby jakoś zrównoważyć utratę mocy zwiększono zegar GPU. Użyto w niej pamięci GDDR3, a w twojej starszej jest GDDR5, masz dwa razy większą przepustowość pamięci, niż GT 430.

Gdzie jest haczyk?

Została wydana rok po premierze GT 240. To taki stary, zimny już, odgrzewany kotlet, na tej samej technologii 40nm, ze starą pamięcią GDDR3 (pewnie wcisnęli to, żeby oczyścić magazyny:P) i o mniejszej wydajności ogólnej.
Jedyne, co przemawia na korzyść tej karty to mniejsza *maksymalna* pobierana moc: 21W mniej w stresie. Oraz wsparcie dla DirectX 11.0 oraz Shader Model 5.0.

W CUDA jednak zawsze mogłoby być lepiej.

na GT 430 nie będzie, ma mniej GFlops, 2x wolniejszą pamięć, 2x mniej jednostek liczacych ROP/TMU.

IMO nie warto się tą kartą interesować, upgrade żeby mieć mniejszą wydajność kosztem -21W w stresie to strata pieniędzy. A DX 11 do niczego się nie przyda, bo i tak karta nie uciągnie najnowszych gier w DX11 w maksymalnych detalach i rozdzielczościach.
Pozdrawiam:)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Linux Registered User #454644

Data: 2011-03-08 11:02:01
Autor: pioruns
GeForce GT 430 ?
Dnia Tue, 08 Mar 2011 11:00:21 +0000, pioruns napisał(a):

GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 49W GeForce GT 430 -
269GFlops, maks. pobierana moc 70W

Pomyłka. Oczywiście ma tam być:
GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 70W
GeForce GT 430 - 269GFlops, maks. pobierana moc 49W (21W mniej)

Data: 2011-03-10 10:31:05
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
Pomyłka. Oczywiście ma tam być:
GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 70W
GeForce GT 430 - 269GFlops, maks. pobierana moc 49W (21W mniej)

To nie rozumiem, czemu GT430 wypuszczajÄ… w wersji z wiatrakiem, skoro nawet o 21W bardziej prÄ…doĹĽerna GT240 doskonale sobie radzi bez wiatraka. Chyba, ĹĽe GT430 celowana jest na rynki biednych krajĂłw w strefie tropikalnej, gdzie 35C w pomieszczeniach to norma :-)

latet

Data: 2011-03-08 12:35:27
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
Nie wiem czy zauważyliście, ale autor wątku napisał że nie gra, więc wszystkie wywody n/t wydajności w 3D można sobie włożyć głęboko...do szafy.
Natomiast istotniejszą infromacją może byc zgodność wyjścia HDMI ze standardem 1.4a bodajże, co daje jakieś nikomu niepotrzebne 3D i coś tam jeszcze, ale może autorowi do oglądania filmów 3D to potrzebne, kto wie...?.
Zresztą sama karta reklamowana jest przez nvidię nie do grania a do oglądania filmów właśnie.
Marx

Ps.
"GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 49W
GeForce GT 430 - 269GFlops, maks. pobierana moc 70W
(...)
Jedyne, co przemawia na korzyść tej karty to mniejsza *maksymalna*
pobierana moc: 21W mniej w stresie."

Ja tam widzę że pobiera _więcej_...

Data: 2011-03-08 12:20:35
Autor: pioruns
GeForce GT 430 ?
Dnia Tue, 08 Mar 2011 12:35:27 +0100, Marx napisał(a):

Ps.
"GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 49W GeForce GT 430 -
269GFlops, maks. pobierana moc 70W (...)
Jedyne, co przemawia na korzyść tej karty to mniejsza *maksymalna*
pobierana moc: 21W mniej w stresie."

Ja tam widzę że pobiera _więcej_...

Poprawiłem, wysyłając kolejny post. Zobacz też na benchmark.pl:)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Linux Registered User #454644

Data: 2011-03-08 14:46:01
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
On 08.03.2011 13:20, pioruns wrote:
Dnia Tue, 08 Mar 2011 12:35:27 +0100, Marx napisał(a):

Ps.
"GeForce GT 240 - 392GFlops, maks. pobierana moc 49W GeForce GT 430 -
269GFlops, maks. pobierana moc 70W (...)
Jedyne, co przemawia na korzyść tej karty to mniejsza *maksymalna*
pobierana moc: 21W mniej w stresie."

Ja tam widzę że pobiera _więcej_...

Poprawiłem, wysyłając kolejny post. Zobacz też na benchmark.pl:)

a tak konkretniej czego mam szukać?
Marx

Data: 2011-03-08 15:28:16
Autor: pioruns
GeForce GT 430 ?
Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:46:01 +0100, Marx napisał(a):

a tak konkretniej czego mam szukać?
Marx

Źle podałem wyniki maksymalnej pobieranej mocy. Jeśli chcesz sprawdzić sam, to źródło jest na benchmarku, link podałem wcześniej.


--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.
Linux Registered User #454644

Data: 2011-03-10 11:02:04
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
Nie wiem czy zauważyliście, ale autor wątku napisał że nie gra, więc wszystkie wywody n/t wydajności w 3D można sobie włożyć głęboko...do szafy.
Natomiast istotniejszą infromacją może byc zgodność wyjścia HDMI ze standardem 1.4a bodajże, co daje jakieś nikomu niepotrzebne 3D i coś tam jeszcze, ale może autorowi do oglądania filmów 3D to potrzebne, kto wie...?.

Owszem, prędzej do filmu (ale nie 3D), niż do gier. Filmy normalnie oglądam z pendrive'a wetkniętego bezp. w telewizor, ale nie wszystkie tak działają, więc czasem muszę oglądać z kompa podpiętego do tego samego TV kablem HDMI. Zdarzają się jednak wtedy problemy z synchronizacją audio/video.


latet

Data: 2011-03-10 13:02:55
Autor: Latet
GeForce GT 430 ?
Nie wiem czy zauważyliście, ale autor wątku napisał że nie gra, więc wszystkie wywody n/t wydajności w 3D można sobie włożyć głęboko...do szafy.
Natomiast istotniejszą infromacją może byc zgodność wyjścia HDMI ze standardem 1.4a bodajże, co daje jakieś nikomu niepotrzebne 3D i coś tam jeszcze, ale może autorowi do oglądania filmów 3D to potrzebne, kto wie...?.

Owszem, prędzej do filmu (ale nie 3D), niż do gier. Filmy normalnie oglądam z pendrive'a wetkniętego bezp. w telewizor, ale nie wszystkie tak działają, więc czasem muszę oglądać z kompa podpiętego do tego samego TV kablem HDMI. Zdarzają się jednak wtedy problemy z synchronizacją audio/video.


Ale to nie wszystko... Przy podłączeniu przez HDMI są też straszliwe opóźnienia. Każdy ruch myszką jest odwzorowany ruchem kursora na ekranie TV z opóźnieniem rzędu 0,25 sek a może i więcej. To bardzo dużo! Bardzo utrudnia klikanie i w ogóle - porażka.

Wielkosć tego opóźnienia zależy też od paru innych rzeczy, takich jak wybrana częstotliwość odświeżania, rozdzielczość, głębia kolorów itp. No i pewnie od konkretnej karty graficznej. Mojej GT-240 niestety problem dotyczy. A być moze nie dotyczy 430?

Przy podłączeniu TV do wyjścia HDMI karty graficznej mam też bardzo ograniczone możliwości wyboru głębii kolorów i częstotliwości odświeżania przy danej rozdzielczości. Np. pełną głębię kolorów (32 bit) przy full HD mogę uzyskać tylko przy częstotliwości 24 Hz (a chciałbym więcej, bo przy 24 Hz opisane opóźnienie jest najgorsze). Z kolei przy 50 Hz i 60 Hz jest to wyboru tylko głębia 8-bit, co wygląda fatalnie (256 kolorów). Ciekawe jednak, że problem nie dotyczy aplikacji wyświetljących filmy - obraz w filmach jest OK.

Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych, zwłaszcza GT-430.

Kolega, który też ma GT-240 i częściaj niż ja używa TV do filmów z kompa, rozwiązał te problemy w taki sposób: monitor podłączył kablem analogowym, a telewizor podłączył kablem DVI do wyjścia DVI karty graficznej (po stronie TV musiał użyć przejściówki dvi-- >hdmi). Wszystkie kłopoty zniknęły od ręki, a uwolnione wyjście hdmi karty graficznej spokojnie się kurzy.

Jeśli w GT-430 głównie zmiany (na plus) dotyczą własnie hdmi, to może poprawki te wszystkie przykre problemy?


latet

Data: 2011-03-14 23:14:33
Autor: Gotfryd Smolik news
GeForce GT 430 ?
On Tue, 8 Mar 2011, Marx wrote:

Nie wiem czy zauważyli¶cie, ale autor w±tku napisał że nie gra, więc wszystkie wywody n/t wydajno¶ci w 3D można sobie włożyć głęboko...do szafy.

  ???
  Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy? ;O

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-15 07:57:56
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
On 14.03.2011 23:14, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 8 Mar 2011, Marx wrote:

Nie wiem czy zauważyli¶cie, ale autor w±tku napisał że nie gra, więc
wszystkie wywody n/t wydajno¶ci w 3D można sobie włożyć głęboko...do
szafy.

???
Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy? ;O

nie wiem co znaczy ten ostatni emotikon, loda robisz? ;)
3d na grafice służy w 90% do gier, s± też inne zastosowania ale autor w±tku ich nie wymieniał
Marx

Data: 2011-03-16 23:53:07
Autor: Gotfryd Smolik news
GeForce GT 430 ?
On Tue, 15 Mar 2011, Marx wrote:

On 14.03.2011 23:14, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 8 Mar 2011, Marx wrote:

Nie wiem czy zauważyli¶cie, ale autor w±tku napisał
że nie gra, więc
     ^^^^^^^^^^
     ^^^^^^^^^^
wszystkie wywody n/t wydajno¶ci w 3D można sobie włożyć głęboko...do
szafy.

???
Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy? ;O

nie wiem co znaczy ten ostatni emotikon, loda robisz? ;)

  Ćwiczenie dla czytelników ze składania :O z ;)
  :P

3d na grafice służy w 90% do gier,

  Ale autor wyraĽnie powiedział że NIE GRA.
  Pozostaje więc te 10%:

s± też inne zastosowania ale autor w±tku ich nie wymieniał

  I co, to czego autor nie wymienił jest ważniejsze od tego
co wymienił, czy z tego czego nie wymienił dedukujesz
to czego nie wymienił?
  Oczywi¶cie, że podejrzewam iż "jakie¶ tam 10%" to Ty
sobie pozwalasz "pomin±ć jako nieistotne".
  Wot, ciekawa logika, rzekłbym całkiem jakbym słuchał
rzecznika rz±du (albo jakiego¶ dyrektora departamentu)
tłumacz±cego niespójno¶ć w przepisach ;)

pzdr, Gotfryd
(który akurat nie używa stereo do gier)

Data: 2011-03-17 08:02:09
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
Piszesz bardzo niejasno
"Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy?"
nie wiem, czy to żart, czy co?

Te 10% poza grami to w zasadzie wspomaganie interfejsu aero czy wspomaganie wy¶wietlania viewportów w 3DStudioMax, może jakie¶ wspomaganie 3D we flashu (znowu gry!), ewentualnie zupełnie niszowe CUDA które można podci±gn±ć pod "3D". Można tez wykorzystać shadery do deinterlaice'ingu (rzadko spotykane).
Czekam więc co ty wyczytałe¶ w my¶lach autora w±tku, do czego niby to potrzebuje on to 3D.

I oczywi¶cie "z tego czego nie wymienił dedukujesz
to czego nie wymienił" - tak, jak nie wymienił że co¶ jest istotne, to istotne nie jest. Bo jak by było to by wymienił. Raczej proste i logiczne.

Nie wiem o co chodzi z "nieużywaniem stereo do gier", bardzo cię proszę, postaraj się pisać bardziej zrozumiale.
Marx

Data: 2011-03-18 09:09:42
Autor: Gotfryd Smolik news
GeForce GT 430 ?
On Thu, 17 Mar 2011, Marx wrote:

Piszesz bardzo niejasno
"Że niby jak, 3D Twoim zdaniem do gier służy?"
nie wiem, czy to żart, czy co?

  Trochę żart, ale sprowadzaj±cy się do usiłowania oddzielenia
stereo od gier.
  Z t± uwag±, że odwzorowanie w grach rzeczywi¶cie bliższe jest
do okre¶lenia "3D" niż np. na zdjęciach lub filmie (można
zmieniać punkt widzenia).

Te 10% poza grami to w zasadzie wspomaganie interfejsu aero czy wspomaganie wy¶wietlania viewportów w 3DStudioMax, może jakie¶ wspomaganie 3D we flashu (znowu gry!), ewentualnie zupełnie niszowe CUDA które można podci±gn±ć pod "3D".

  Nie, nie można.
  Nawet je¶liby było wykorzystywane do generowania obrazu przestrzennego,
jest to oddzielne zagadnienie :D

Można tez wykorzystać shadery do deinterlaice'ingu (rzadko spotykane).
Czekam więc co ty wyczytałe¶ w my¶lach autora w±tku, do czego niby to potrzebuje on to 3D.

  Nic nie wyczytałem.
  Zwyczajnie - nie wiem czy np. filmów stereo nie ogl±da :|

I oczywi¶cie "z tego czego nie wymienił dedukujesz
to czego nie wymienił" - tak, jak nie wymienił że co¶ jest istotne,

  No jak dla mnie zdjęcia i film.
  Tzw. "FullHD" raczej z pewnej przezorno¶ci i na przyszło¶ć, niemniej
wła¶nie te kryteria tworz± próg wymagaj±cy takiej karty który z grami
nie ma nic wspólnego.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-18 10:17:38
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
O jakie stereo ci chodzi?
o jakie "odwzorowanie w grach"?

A wspomaganie dekodowania hd ma nawet stareńka HD2400, a z nvidii także wiele dużo starszych modeli, tu przykładowa lista
http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU
(pod linuxa, ale jak na linuxie chodzi to pod wind± też)
Marx

Data: 2011-03-18 12:17:23
Autor: Gotfryd Smolik news
GeForce GT 430 ?
On Fri, 18 Mar 2011, Marx wrote:

O jakie stereo ci chodzi?

  Zwyczajne.
  Prawe oko, lewe oko.
  Z jednego p. widzenia (tu jest nie¶cisło¶ć w używaniu okre¶lenia
"3D", bo odwzorowanie 3D musi się zmieniać przy patrzeniu
z różnych punktów, *porz±dne* odwzorowanie na dzi¶ to chyba
tylko holografia).

o jakie "odwzorowanie w grach"?

  B±dĽ łaskaw zostawiać *dokładne* cytaty do czego się odnosisz.
  Inaczej opis może być trochę... oderwany od pytania ;)

  Ad rem - obraz stereo jest jedynie podzbiorem odwzorowania 3D.
  Przy ogl±daniu widzisz obraz z jednego miejsca - i w sumie tak
wła¶nie widzi człowiek (stereo i tylko stereo), ale sytuacja
zmienia się jak patrz±cy człowiek może się poruszać.
  Żeby było ciekawiej - wada "czystego odwzorowania stereo" powoduje
dobrze widoczny artefakt ("obracanie sceny" na któr± się patrzy),
który akurat pogłębia wrażenie.
  A w grach (i czę¶ci oprogramowania "3D"), z okazji generowania
rzeczywistego odwzorowania 3D i rzutowania go na obraz stereo
(albo jak kto woli: możliwo¶ć zmiany punktu patrzenia), jeste¶my
bliżej do "3D" (niemniej brakowałoby czujników okre¶laj±cych ów
punkt widzenia i zmieniaj±cych go wraz z ruchem patrz±cego, ale
do tego niewiele brakuje).

  Niemniej - mi tam stereo wystarczy :P
  I do tego NIE TRZEBA "peceta do gier" (inna sprawa, że mój do
najsłabszych nie należy, ale to z innych powodów).
  Za to kartę... owszem. Nie do gier, a do stereo ;)

A wspomaganie dekodowania hd ma nawet stareńka HD2400, a z nvidii także wiele dużo starszych modeli, tu przykładowa lista
http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU
(pod linuxa, ale jak na linuxie chodzi to pod wind± też)

  Nie wiesz o czym *do mnie* piszesz. Piszesz na inny temat ;)
  Pisałem o obrazie stereo, naprawdę.
  Bierzesz zdjęcie (swoje albo czyje¶ć), filmik (swój albo czyj¶)
i ogl±dasz stereowizyjnie. Z grami nie ma to *nic* wspólnego.

  I teraz:
- wciskanie wersji o ATI jest nieporozumieniem, użyszkodnicy ATI (niektórzy)
  od lat na klęczkach prosz± o wdrożenie stereo, a konstruktorzy nic :>
- obraz statyczny z przeł±czaniem realizowanym *dla monitora CRT* na
  sygnałach DDC2 (prawdę mówi±c, w niektórych monitorach zakłóca to
  automatyczne rozpoznawanie typu monitora) obsługuj± wszystkie chipsety
  NVidii od TNT2 w górę. Tyle że "CRT".
BTW: nasun±łe¶ mi koncept do sprawdzenia - czy na VGA mój monitor (LCD)
będzie pracował ze 120 Hz jak tyle dostanie, pomijaj±c oczywi¶cie jak±
rozdzielczo¶ć wtedy "wyci±gnie" (do nominalnej cyfrowo potrzebuje dual
DVI), ale nawet te marne 1024 w poziomie to byłoby cós ;)
- obraz dynamiczny odbierany na zł±czach DVI (z nominalnymi
  rozdzielczo¶ciami monitorów, czyli "FullHD") zaczyna się na poziomie
  kart wymienionych tu:
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-requirements.html
....i niestety wi±że się z użyciem "wynalazków" do oddzielnej
synchronizacji.

  Stereo+FullHD daje w wyniku wcale nie najsłabsze wymaganie na kartę.
  A ruchome stereo + FullHD w kartach na poziomie GF 200 ma AFAIK tylko
ograniczone wsparcie (czę¶ć rzeczy musi robić driver - CPU).
  "Prawdziwa" obsługa zaczyna się na GF300.

  Uchwalili¶my ;) że "gaming" nas nie interesuje (było skre¶lone na pocz±tku). Fakt że "application" jest mało prawdopodobny, więc
przyjmuję zastrzeżenia które wymieniłe¶.
  Do tego jak piszę wyżej - do "pictures" starcza dowolna współczesna
NVidia.
  Pozostaj± jednak dwie kolejne pozycje :D

  Jakby to rzec - rozumiem że z obrazowaniem stereo się nie zetkn±łe¶,
ale to wcale nie jest taka nieistniej±ca działka.
  I wcale nie wymaga "komputera do gier" żeby działała (za to uwagi
w doborze karty - i owszem).
  Jeszcze w zeszłym tysi±cleciu wybierałem monitor CRT pod tym k±tem :)
(jest w archiwach).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-18 13:31:59
Autor: Marx
GeForce GT 430 ?
Stereo czyli 3D inaczej nazwane - ale po co? Co chcesz w ten sposób ogl±dać? Stereogramy i inne obrazki tego typu - zerowe wymagania. Chcesz ogl±dać filmy "3D" z okularami (lub bez)? Chcesz mieć interfejs programów w takiej formie, czyli takie "aero stereo"?
Nie bardzo widzę praktyczne zastosowanie, po co to stereo jest Ci potrzebne, je¶li nie do gier?
Marx

GeForce GT 430 ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona