Gen. Jaruzelski ubolewa nad polskim antysemityzmem i żałuje grzechu zaniechania..

Data: 2010-04-23 07:50:19
Autor: polak
Gen. Jaruzelski ubolewa nad polskim antysemityzmem i żałuje grzechu zaniechania..
Monika Olejnik: : Pułkownik Dodik, tak, Dodik, o którym pisał Lech
Kowalski, że wiele pan mu zawdzięczał, a został przez pana wyrzucony
właśnie za pochodzenie żydowskie.

Wojciech Jaruzelski: : To jest kolejna, jakaś potworna, koszmarna
brednia. Kiedy ja zostałem wyznaczony na dowódcę XII dywizji ... w
Szczecinie, to była najgorsza dywizja w Wojsku Polskim. Po kilku
latach mojego dowodzenia stała się dywizją najlepszą. Moim szefem
sztabu był pułkownik Dodik.

Monika Olejnik: : Dobrze, za chwilę o tym powiemy, ale jeszcze
wracając, bo panie generalne teza w tym filmie była taka, że wyrzucał
pan oficerów pochodzenia żydowskiego i nawet pan robił czystkę w
latach 80. z tego powodu.

Wojciech Jaruzelski: : No pani redaktor, no znów to jest żeby nie użyć
mocniejszych słów to tylko powiem nadużycie. Z wojska wtedy usunięto,
czy odeszło, bo to tak trzeba powiedzieć, usunięto siedemnastu,
usunięto zdecydowanie siedemnastu. W przypadku reszty była granica
wieku osiągnięta, stan zdrowia... wreszcie niewątpliwie forma też
usunięcia, zaproponowanie innego stanowiska, którego ten oficer nie
przyjął.

Monika Olejnik: : A pochodzenie żydowskie.

Wojciech Jaruzelski: : No więc właśnie tych, którzy mieli to
pochodzenie, ja uważam, że to właśnie było niegodziwe, to przecież
były...

Monika Olejnik: : A czemu pan wtedy nie potrafił powiedzieć, że to
niegodziwie, Gomułce, Polska tylko dla Polaków, to było jego hasło.

Wojciech Jaruzelski: : Nie, no nie użył wprost takiego określenia, a
najbardziej bulwersujące po dzisiejszy dzień było to jego określenie
publicznie wypowiedziane, chociaż potem już niezapisane w tekście, ale
w telewizji to powiedział o piątej kolumnie, mając na uwadze
oczywiście...

Monika Olejnik: : Żydów.

Wojciech Jaruzelski: : ...ludzi pochodzenia żydowskiego, Żydów, którzy
jego zdaniem na podstawie informacji, które do niego napływały.
Zresztą do nas wszystkich napływały, że część ludzi tegoż pochodzenia
cieszy się, fetuje w związku z zwycięstwem Izraela. Prawdopodobnie,
można prawie na pewno powiedzieć, że to były w wielu przypadkach
fałszowane rzeczy, ale wtedy one w tej postaci dochodziły. Gomułka z
właściwym sobie temperamentem na to reagował, wyzwoliło to psychozę.
Pani redaktor u nas pokłady antysemityzmu po dzień dzisiejszy
istnieją, wystarczyło stworzyć taki zapalnik. I wiele innych
okoliczności na to się złożyło. Ja w odróżnieniu od wielu innych,
którzy brali w tym udział bardzo czynny bezpośredni, ja go nie brałem,
ale wciąż mówię - żałuję, ubolewam, wstydzę się nawet, że wtedy nie
potrafiłem w sposób zdecydowany powiedzieć, że ja osobiście z tą linią
się nie zgadzam. Ale absolutnie nie mogę się zgodzić na to, że ja
byłem tego sprawcą, i że - podkreślam - tych siedemnastu
dyscyplinarnie zwolnionych, bo to można powiedzieć o wyrzuceniu z
wojska, ani jeden nie był ze Sztabu Generalnego, którego byłem
szefem.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,page,3,title,Jaruzelski-wstydze-sie-ze-nie-huknalem-piescia-w-stol,wid,11928669,wiadomosc.html?ticaid=1a0a8

Data: 2010-04-23 18:03:04
Autor: abc
Gen. Jaruzelski ubolewa nad polskim antysemityzmem i żałuje grzechu zaniechania..
Monika Olejnik: : A czemu pan wtedy nie potrafił powiedzieć, że to
niegodziwie, Gomułce, Polska tylko dla Polaków, to było jego hasło.

Co za bzdura. Przecież Liwia Szoken, żona Gomułki, z wydziału kadr KC  (za
zgodą Władysława Gomułki) nadawała działaczom pochodzenia żydowskiego
polskie nazwiska, by mogli oni objąć wysokie stanowiska, "nie rażąc swoim
pochodzeniem".  Nazywano ich POP (pełniący obowiązki Polaka).

Data: 2010-04-23 18:33:03
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

polskie nazwiska, by mogli oni objąć wysokie stanowiska, "nie rażąc swoim
pochodzeniem".  Nazywano ich POP (pełniący obowiązki Polaka).

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

   :-)

   AR

Data: 2010-04-23 19:44:03
Autor: ColgatesBilly
"Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> wrote in message news:4efd3$4bd1cbc2$54702a04$21726news.chello.at...

> [...]

pochodzeniem".  Nazywano ich POP (pełniący obowiązki Polaka).

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Tylko kto to zauwazy i zapamieta...
*abc* rzeczywiscie ostatnio wymiata, jesli idzie o sprawy tego swiata  :)

Gen. Jaruzelski ubolewa nad polskim antysemityzmem i żałuje grzechu zaniechania..