Gen. Polko: Zawiodła prewencja

Data: 2012-11-12 10:03:53
Autor: mkarwan
Gen. Polko: Zawiodła prewencja
O działaniach policji w czasie rozpoczęcia Marszu Niepodległości oraz podgrzewaniu nastrojów portal Stefczyk.info rozmawia z gen. Romanem Polko, byłym szefem GROM oraz b. wiceszefem BBN.

Stefczyk.info:
W czasie Marszu Niepodległości doszło do starć grupy chuliganów z policją.
Marsz został zatrzymany na jakiś czas. Jak Pan ocenia dziania policji?

Gen. Roman Polko:
Przede wszystkim należy zaznaczyć, że policja powinna prowadzić działania prewencyjne.
Na etapie planowania można było prowadzić działania zmierzające do wyłapania tych chuliganów.
Zadymiarze są policji na ogół znani.
Liczyłem więc na działania prewencyjne służb, policji, wywiadowców.
Jednak zamiast tego funkcjonariusze zaczęli działać dopiero, gdy coś się zaczęło dziać.
Wtedy z kolei podjęto działania niezrozumiałe.

Stefczyk.info: Dlaczego?

Gen. Roman Polko:
Zatrzymano marsz.
To potęgowało agresję.
Na szczęście udało się ją rozładować, ale przez moment wydawało się, że nikt nie kontroluje sytuacji.
Warto również zwrócić uwagę na propagandę, z jaką mieliśmy do czynienia.
Powtarzano nam, że mamy zaplanowanych kilka marszy 11 listopada.
Mówiono, że jeden marsz - prezydencki - jest słuszny, a inne są mniej słuszne.
To również mogło podgrzewać nastroje.
Demokracja nie polega na tym, że wszyscy - jak w PRL 1 maja - demonstrują wspólnie.
Ludzie mają prawo demonstrować przywiązanie do ojczyzny przy odmiennych poglądach, jak chcą.
Nawet niektórzy eksperci i naukowcy, którzy powinni mieć do tego większy dystans, mówili o bandytach, psychopatach.
Mówili to, choć w Marszu Niepodległości idą rodziny z dziećmi.
Niestety grupa chuliganów i prowokatorów zakłóciła marsz, który nie był tym "słusznym".

Stefczyk.info:
Możemy mieć do czynienia z prowokacją?

Gen. Roman Polko:
Nie szukam podtekstów.
Po prostu patrzę i opisuje, co się działo.
Mamy służby, którym płacimy wielkie pieniądze, mamy policję.
Nie po to, by one się chwaliły nowoczesnym sprzętem, żeby walczyć z tłumem.
Służby powinny zapobiegać zagrożeniom.
W 100 procentach nie da się tego zrobić.
Jednak trzeba przestać działać rutynowo i zacząć skutecznie działać.
Nie można dopuszczać do sytuacji, żeby zamaskowani ludzie mieszali się ze spokojnym tłumem i niszczyli nam święto.

Stefczyk.info:
Policja wyciągnęła wnioski z wydarzeń sprzed roku?

Gen. Roman Polko:
Mam deja vu. Widzimy te same działania.
Za chwilę usłyszymy te same wyjaśnienia.
Już słyszałem, że państwo znów się sprawdziło.
To jest pójście w samouspokojenie.
A trzeba nam prawdziwej diagnozy. Trzeba myśleć o przyszłości, by takie wydarzenia się nie powtarzały.
To ma być piękne święto, a nie dzień zadym.
Rozmawiał Nal
źródło http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/gen-polko-zawiodla-prewencja,5881637384

Data: 2012-11-12 10:18:02
Autor: Jusuf
Gen. Polko: Zawiodła prewencja

Stefczyk.info:
W czasie Marszu Niepodległości doszło do starć grupy chuliganów z policją.
Marsz został zatrzymany na jakiś czas. Jak Pan ocenia dziania policji?

W sumie to pierdolenie odstawionego na bok byłego generała GROMu, który teraz chce wejść w łaski PiSiorów.

Tu jest prawdziwy problem, problemem była sama policja:

Do Marszu Niepodległości dołączyłam po zakończeniu uroczystości
prezydenckich. Wychodząc naprzeciw czołu zgromadzenia, zastałam moment,
gdy policja oddzielała początek marszu - w którym szli parlamentarzyści
- od reszty. Kordon uzbrojonego po zęby oddziału zatarasował
Marszałkowską. Idąc w stronę odwróconej do mnie plecami policji
zobaczyłam grupę ludzi wyglądających na kiboli, zakładających
kominiarki. Szybko okazało się, że to funkcjonariusze w cywilu, co
ujawniła krótka, porozumiewawcza odprawa z umundurowanymi. "Policyjni
kibole", wyposażeni w pałki teleskopowe wmieszali się w tłum.

Marzena Nykiel -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 10:49:03
Autor: Jusuf

Nie chce mi się szukać. Tekst przytoczyłem z newsa Przemysława W pod tytułem "Odzyskajmy Polskę" jakże trefny zresztą, z godz. 07:31. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 11:34:40
Autor: mkarwan

Użytkownik "Jusuf" <jusuf@qmail.com> napisał w wiadomości news:k7qh76$1c78$1adenine.netfront.net...
[...]

Już znalazłem.
Przeczytaj na spokojnie to co powiedział Polko, to był kubeł zimnej wody na głowy tych, którzy zaplanowali prowokację.

Data: 2012-11-12 13:02:06
Autor: Jusuf
"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k7qjc3$l7e$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Co by nie gadał, chujowo zaczął:

[...]

Do wyłapania jakich chuliganów?
To jest język obłudy.

Sprawa jest prosta, nie byłoby tam żadnej policji, nie byłoby żadnej zadymy z policją. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 13:14:29
Autor: Marek Czaplicki
Jusuf pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 12 listopad 2012 13:02:

Sprawa jest prosta, nie byłoby tam żadnej policji, nie byłoby żadnej
zadymy z policją.

Nie byłoby zakazu złodziejstwa, to ludzie by nie kradli? :)

Data: 2012-11-12 13:26:46
Autor: Jusuf

Policja, to jakiś zakaz? Ni kulą ni w Płot. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 14:04:39
Autor: Marek Czaplicki
Jusuf pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 12 listopad 2012 13:26:

[...]

Był zakaz o "nie dymieniu, zadymy". Był. Obecność policji nie ma nic do rzeczy. Czy ty jak tylko pojawi się obok Ciebie kobieta to szykujesz się do gwałtu? :)

Data: 2012-11-12 14:08:22
Autor: Jusuf

No popatrz pan, a te bandziory policyjne ten zakaz złamały. Jak zwykle majaczysz od rzeczy. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 14:25:15
Autor: Marek Czaplicki
Jusuf pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 12 listopad 2012 14:08:

[...]

Jak zwykle masz tylko lewackie gadanie. Obecność policji na imprezach masowych, i legalnych zgromadzeniach jest obligatoryjna. Przeczytaj sobie odpowiednie ustawy ciole.

Data: 2012-11-12 14:36:11
Autor: Jusuf
"Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k7qtbt$el9$1node2.news.atman.pl...
[...]

Obligatoryjna w reżimie. Wolny naród nie potrzebuje takich reżimowych eskort.

PS. Od kiedy to policja jest luksusowym towarem, na który każdy obywatel ma chętkę? -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 14:40:08
Autor: Marek Czaplicki
Jusuf pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 12 listopad 2012 14:36:

Obligatoryjna w reżimie. Wolny naród nie potrzebuje takich reżimowych
eskort.

Aaaa. To mamy reżim? :)

Data: 2012-11-12 15:59:27
Autor: Jusuf

Głupa rżniesz? Wczoraj chyba wyraźnie widziałeś. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-12 16:00:55
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k7qu7q$ar2$1node1.news.atman.pl...
Jusuf pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 12 listopad 2012 14:36:

Obligatoryjna w reżimie. Wolny naród nie potrzebuje takich reżimowych
eskort.

Aaaa. To mamy reżim? :)

Niech ten ciołek cieszy się, że w Polsce żyje. We Francji dostałby kolbą karabinu przy aplauzie społeczeństwa.

rozradowany

Data: 2012-11-12 17:10:30
Autor: Jusuf
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:50a10f17$0$1226$65785112news.neostrada.pl...

[...]