Generał Sikorski nie był Chińczykiem.

Data: 2010-11-17 18:39:50
Autor: Azor jest pedałem
Generał Sikorski nie był Chińczykiem.
IPN nakazał ekshumację zwłok generała, podejrzewając komunistyczną zbrodnię. Przez wyniki badań przebiła się Janina Paradowska i publikuje je w najnowszej "Polityce". Cóż za pouczająca lektura!
Podejrzewając komunistyczną zbrodnię, polegającą na "sprowadzeniu niebezpieczeństwa katastrofy w komunikacji powietrznej w dniu 4 lipca 1943 roku w Gibraltarze w celu pozbawienia życia premiera i Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych RP gen. Władysława Sikorskiego", IPN nakazał ekshumację zwłok generała. Przeprowadzono wiele specjalistycznych badań, z zastosowaniem najróżniejszych metodologii. Śladów zbrodni badacze nie znaleźli, wyniki badań opublikowali w "Archiwum Medycyny Sądowej i Kryminalistyki".

Wyniki nie brzmią sensacyjnie, raczej kuriozalnie.

Osoba pochowana jako generał nie została uznana za Chińczyka, jako że: "była rasy białej (określono to metodą Gilesa, przy wspomaganiu metodami Koćki i Wankego), typu subnordyckiego, w Polsce powszechnego. Charakteryzuje się średnim wzrostem, krępą budową, głową osadzoną na krótkiej, grubej szyi. Pięciokątna zwykle twarz ma słabo zaznaczone, pełne policzki, czoło jest wysokie, prostokątne, wypukłe, prostopadłe lub lekko pochylone, zaś łuki nadczołowe miernie wyrażone. Uszy są raczej niewielkie, grube i przylegające, usta średnie lub małe, skóra niezbyt gruba, napięta, często z piegami, w późnym wieku marszczy się w płytkie, cienkie fałdki. Włosy są cienkie, gęste i obfite, gładkie lub faliste, dość wcześnie pojawia się łysina czołowa."

Niezwykle dokładnie podano wymiary ciała: "Czaszka była krótka, w rzucie górnym pentagoidalna i fenozyniczna o zaawansowanych zrostach na sklepieniu, a linia zgryzu pozostała prosta, także wskutek dbałości stomatologicznej".

Wzrost również badano wieloma metodami. "Wedle metody Trottera, wynosiłon 173,2 cm lub 174,5 (granica błędu ok. 4 cm), wedle Rollera-Manouvriera-Persona 168,2 lub 169,5, a według Fully-Pineau 173,8 lub 173,5 cm. Tak więc średni wzrost ustalono na 171,5 cm (przy błędzie 4 cm). Dla podanego wzrostu Lorentza ustanawiają wagę 66 kg jako normalną."

Osoba pochowana jako generał doczekała się komplementu: "Generał Władysław Sikorski nie odbiegał urodą od typowych Polaków. Był człowiekiem przystojnym, wysokim, barczystym, odpornym na trudy tamtych niebezpiecznych czasów. Znakomity piechur, mimo upływu lat dbający o kondycję. Mimo że nieraz widziano go podpierającego się laską, dalej nie rezygnował z dalekich podróży."

Wprawdzie raport IPN przypomina smutną prawdę, że upływ czasu nie omija nikogo: "mocne niegdyś ciało nawykłe do długotrwałych marszów z wiekiem doznawało coraz więcej kontuzji, które odciskały się w szkielecie. Masywne kości szczególnie w obrębie nóg, charakteryzowały się rozbudowaną strukturą grzebieni, znamienita dla dużej masy mięśni, mogły jeszcze znieść niejeden marsz, ale zmiany zwyrodnieniowe zaznaczyły się już w obrębie kręgosłupa." Ale nie ma wątpliwości, że osoba pochowana jako generał Sikorski była prawdziwym Polakiem: "Wykonana rekonstrukcja ukazała twarz człowieka dzielnego, zdeterminowanego, przecież już nie młodego, ale ciągle z piętnem walki na czole."

IPN nie ma wątpliwości co do zasadności badań. Według Andrzeja Czubaka, który uczestniczył w przygotowywaniu raportu, ekshumacja była niezbędna, bowiem "umożliwiła antropologiczne badania szkieletu generała, które pozwoliły na określenie subtelnych zmian jego budowy, prześledzenie urazów, które odniosło jego ciało w czasie życia i których doznało w momencie śmierci."

Informacja o kosztach tych wszystkich badań jest tajemnicą.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8676213,Kuriozalne_efekty_ekshumacji_gen__Sikorskiego.html#ixzz15Yv3SdKa

Przemysław Warzywny

--

Dupowaty Hitler już się potknął w swoim nieudolnym marszu do władzy,
 o Joannę Kluzik-Rostowską i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

Data: 2010-11-17 18:43:11
Autor: u2
W dniu 2010-11-17 18:39, Azor jest pedałem pisze:
IPN nakazał ekshumację zwłok generała, podejrzewając komunistyczną
zbrodnię. Przez wyniki badań przebiła się Janina Paradowska i publikuje
je w najnowszej "Polityce". Cóż za pouczająca lektura!

Tak, pani Jasia nigdy nie wychyli się poza GWnianą linię :)

Data: 2010-11-17 18:48:46
Autor: cytryna\
Genera³ Sikorski nie by³ Chiñczykiem.
W dniu 2010-11-17 18:39, Azor jest peda³em pisze:
> IPN nakaza³ ekshumacjê zw³ok genera³a, podejrzewaj±c komunistyczn±
> zbrodniê. Przez wyniki badañ przebi³a siê Janina Paradowska i publikuje
> je w najnowszej "Polityce". Có¿ za pouczaj±ca lektura!

Tak, pani Jasia nigdy nie wychyli siê poza GWnian± liniê :)

*************************

Jaka tam Jasia, same swoje, ludzie starsie i mądrzejsie, Janina Paradowska – Rachela Busch. --

Data: 2010-11-17 19:12:18
Autor: u2
Genera³ Sikorski nie by³ Chiñczykiem.
W dniu 2010-11-17 18:48, "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu>" pisze:
Jaka tam Jasia, same swoje, ludzie starsie i mądrzejsie, Janina Paradowska &#8211; Rachela Busch.

Poznałem kiedyś jednego Busha, z Ohio :)

Data: 2010-11-17 20:14:30
Autor: jadrys
Generał Sikorski nie był Chińczykiem.
W dniu 2010-11-17 18:39, Azor jest pedałem pisze:
IPN nakazał ekshumację zwłok generała, podejrzewając komunistyczną zbrodnię.

Przemysław Warzywny

I teoria legła w gruzach. - Generała zamordowali kapitaliści.. Przecież tym nawiedzonym przygłupom nie chodzi o to że generala zamordowano, a  tylko o to żeby pokazać że to Stalin za tym stoi.

Generał Sikorski nie był Chińczykiem.