Data: 2011-08-09 21:00:12 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Na początek ocena - 3 na 10
Nie zasnęłam w trakcie (co mi się zdarzyło na ostatnim Harrym Potterze - fani, nie bijcie!), stąd jedna gwiazdka więcej. Poszłam ze względu na sentyment do zupełnie pierwszej Planety Małp, którą to dzieckiem w kolebce. I której (chyba) zawdzięczam zainteresowanie SF. Ale Geneza... to niestety film niby sprawnie zrealizowany - niby. Bo przewidywalny w 150 procentach. W ciagu pierwszych 5 minut mamy zarysowaną sytuację, która wiadomo jak się potoczy, a potem jest tylko wata, która musi jakoś wypełnić tych kilkadziesiąt minut. Mnóstwo niedorzeczności, niby wytłumaczonych, ale szytych bardzo grubymi nićmi. Generalnie - nie polecam, chyba że w domowym zaciszu z zapasem napojów różnych w celach edukacyjnych (=jak nie robić filmów). Tylko mnie zastanawia, skąd na imdb aż 8 gwiazdek? Cała team filmu się skrzyknął? Joanna |
|
Data: 2011-08-09 20:10:13 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Tue, 09 Aug 2011 21:00:12 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: Na początek ocena - 3 na 10 8 gwiazdek to moze i za wiele, ale to i tak jak do tej pory jeden z najlepszych filmow tego lata (z tych duzych). spore rozczarowanie po "cowboys and aliens", na ktory sie nastawialem od paru miesiecy. za to na maply zupelnie. moze dlatego, ze sam koncept (calosci) zawsze wydawal mi sie troche dmuchany, choc oczywiscie doceniam jego ironie. ostatnia odslona z marky markiem, mnie troche zdolowala, wiec moje oczekiwania byly minimalne, a tu prosze. jak dla mnie jeden z najlepszych prequeli jakie powstaly. genialnie zrobione malpy, ladnie poprowadzona akcja i budowana dynamika. ok. historia przewidywalna, bo przeciez kazdy wie, ze bedzie malpi happy end, wiec nie ma co tu wymagac. oprocz tego, ze moje oczekiwania byly stosunkowo niskie, to byc moze film mi sie podobal dlatego, niedawno zaliczylem http://www.imdb.com/title/tt1814836/ i przekopuje sie przez troche materialu dotyczacego badan nad psychologia czlekoksztaltnych. ten film nie byl tak za bardzo od czapy i dalo sie zauwazyc, ze przynajmniej jeden z konsultantow sledzi prase naukowa. bylo pare rzeczy od czapy, ale dajmy spokoj. sama idea jest od czapy. to jest sporo ponizej limitu, ktory moge przyswoic, w w filmie sci-fi/fantasy przeciwienstwie do HP, do ktorego nie mam zadnego szacunku i nie potrafilem sie wdrozyc w logike sytuacji, jak dwoch doroslych mezczyzm moze sobie grozic na odleglosc patyczkami i cos moze z tego wyniknac. poza tym, teraz jak to pisza sledze sytuacje w Londynie i az sie prosi o porownanie z ostatnim fragmentem filmu, choc to oczywiscie krzywdzace dla malp. <rs> |
|
Data: 2011-08-10 09:10:05 | |
Autor: Rais | |
Geneza Planety Małp | |
rs pisze:
jak dla mnie jeden z najlepszych prequeli jakie powstaly. Tak przejrzałem listę prequeli na wiki (Bo pamięć szwankuje) i określenie "najlepszy prequel" nie jest dla filmu specjalnie wielka nobilitacją. ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Prequel#Films Są na tej liście wyjątki ("The Good, the Bad and the Ugly" ) ale tak w ogóle to sam pomysł kręcenia prequela jest dla mnie jakiś dziwny. -- pzdr |
|
Data: 2011-08-10 04:00:15 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Wed, 10 Aug 2011 09:10:05 +0200, Rais <raistand@poczta.onet.pl>
wrote: jak dla mnie jeden z najlepszych prequeli jakie powstaly. jaka to ma byc niby nobilitacja, albo w ogole podstawa do wartosciowania? jest to jakas tam sztucznie wymyslona pod-pod kategoria sama w sobie. nie widze tu najmniejszego powodu do nobilitacji czy deprecjonowania. http://en.wikipedia.org/wiki/Prequel#Films przeciez nie od dzis wiadomo, ze koncza sie pomysly na popkornowe filmy, wiec autorzy lapia sie wszystkiego czego moga. a tak jak teraz patrze to "Rise of the Planet of the Apes" jest zaliczany to tzw reboots, czyli idea, ale zupelnie nowy poczatek, ktory moze sie rozwinac w inna opowiesc. mnie tam jest rybka. wazne, ze czasami zdaza sie, ze te efekty sie przyjemnie oglada. <rs> |
|
Data: 2011-08-10 10:00:12 | |
Autor: Rais | |
Geneza Planety Małp | |
rs pisze:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prequel#Films Ale czasem, znienacka wyjdzie coś takiego jak "X-men First Class". Oczekiwałem takiej kiszki jak z Wolverine, a okazało się naprawdę porządne kino. Oczywiście nie oskar ale w kategorii "superbohaterowie" to strefa górna stanów wysokich. A tak BTW kina popkornowego. "Oszukać przeznaczenie 5 3D" - przecież taki tytuł sam w sobie wygląda tak paskudnie, że aż zęby bolą. -- pzdr |
|
Data: 2011-08-10 04:11:30 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Wed, 10 Aug 2011 10:00:12 +0200, Rais <raistand@poczta.onet.pl>
wrote: rs pisze: no sam widzisz. tez mi sie podobal, choc spodziewalem sie eskalacji efektow specjalnych. ale moze nawet zyskal na swojej "siermieznosci". A tak BTW kina popkornowego. gorzej by wygladalo ... 3 3d. w kazdym razie nie zawiodlem sie jeszcze na zadnym z tej serii. moze i piatka nie bedzie zla, tylko obawiam sie, ze 3D bedzie bic za bardzo po oczach. chyba najgorzej z takich rzeczy to wygladal "priest 3D". <rs> |
|
Data: 2011-08-10 10:26:25 | |
Autor: Rais | |
Geneza Planety Małp | |
rs pisze:
On Wed, 10 Aug 2011 10:00:12 +0200, Rais <raistand@poczta.onet.pl> No i scena z Hugh Jackmanem - bezcenna.
O. To może się zabiorę za obejrzenie czwartej części. Nie odstaje zbytnio "w dół"? Trzecia część wydawała mi się już bardzo naciągana. Ja wiem, że to kiepski zarzut w stosunku do horroru na którym lepiej zbyt wiele nie myśleć ale mimo wszystko coraz bardziej miałem odczucie, że oglądam jakaś kreskówkę. -- pzdr |
|
Data: 2011-08-10 04:31:57 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Wed, 10 Aug 2011 10:26:25 +0200, Rais <raistand@poczta.onet.pl>
wrote: No i scena z Hugh Jackmanem - bezcenna. hehehe. O. To może się zabiorę za obejrzenie czwartej części. Nie odstaje zbytnio "w dół"? Trzecia część wydawała mi się już bardzo naciągana.A tak BTW kina popkornowego.gorzej by wygladalo ... 3 3d. w kazdym razie nie zawiodlem sie jeszcze no przy ogladaniu tych filmow trzeba dac sie pozwolic oszukiwac. ale mnie zaskakuje, ze pomimo takiego wlasnie, karkolomnego wrecz naciagania, autorzy potrafia, jakos z twarza, wyjsc po zamknieciu historii. sadze, ze jest to cenne. <rs> |
|
Data: 2011-08-10 13:41:04 | |
Autor: Tiber | |
Geneza Planety Małp | |
Silly, silly Rais nabazgrału:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prequel#Films Bo o tym, czy ten film jest w rzeczywistości prequelem oryginalnej "Planety małp" z '68 (w zasadzie to kategoria "restart" powinna zamykać wszelkie dalsze rozróżnienia), będziemy dopiero wiedzieć, jak (albo jeśli) twórcy nakręcą, hm, remake tamtego filmu. W zasadzie prequelem (choć to też trochę pokrętne) jest "Podbój planety małp", więc obecny film bardziej należy rozpatrywać w kategoriach remake'u, mimo, że twórcy chcielby twierdzić inaczej. -- Tiber judelawfan@gmail.com "Censorship? We don't have any censorship here. If we did, I couldn't say **** or ****** ******!" ("Discordian Quotes") |
|
Data: 2011-08-12 00:46:31 | |
Autor: RedLite | |
Geneza Planety Małp | |
W dniu 2011-08-10 10:00, Rais pisze:
Ale czasem, znienacka wyjdzie coś takiego jak "X-men First Class". Potwierdzam. :D Ciekawa alegoria Żydzi - mutanci. No i, tradycyjnie, polski obóz koncentracyjny w tle :) Ale film świetny. -- *RedLite* |
|
Data: 2011-08-10 17:25:36 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik rs napisał:
spore rozczarowanie po "cowboys and aliens", na ktory sie nastawialem od paru miesiecy. ja już się nie nastawiam, po obejrzeniu trailera zupełnie mi przeszła ochota za to na maply zupelnie. oprocz tego, ze moje oczekiwania byly stosunkowo niskie, widać to właśnie kwestia oczekiwań, nie spodziewałam się bógwieczego, ale chyba czegoś lepszego. filmie sci-fi/fantasy przeciwienstwie do HP, do ktorego nie mam a widzisz, to stwierdzenie mogłoby być wyjściem do psychoanalitycznej analizy HP, ale jakoś mi się nie chce. Tzn. nie ze względu na psychoanalizę, ale jej przedmiot. HP oglądałam "na fali" i im dalej, tym gorzej. Joanna |
|
Data: 2011-08-10 13:52:21 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Wed, 10 Aug 2011 17:25:36 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: Użytkownik rs napisał: ja tam takie mashupy lubie. tutaj jednak nie wyszlo. zmarnowana ciekawa obsada. za to mam pewne obawy, ze obejrzenie trajlera do malp, wiedzialas za duzo, bo np. w przeciwienstwie do C&A tutaj pokazali wlasciwie wszystko co sie stanie. filmie sci-fi/fantasy przeciwienstwie do HP, do ktorego nie mama widzisz, to stwierdzenie mogłoby być wyjściem do psychoanalitycznej analizy HP, ale jakoś mi się nie chce. Tzn. nie ze względu na psychoanalizę, ale jej przedmiot. HP oglądałam "na fali" i im dalej, tym gorzej. ciekawa by byla analiza faktu, ze dorosli, powazni ludzie czytaja te ksiazki po kilka razy. <rs> |
|
Data: 2011-08-10 17:41:48 | |
Autor: aL | |
Geneza Planety MaĹp | |
W dniu 2011-08-10 02:10, rs pisze:
filmie sci-fi/fantasy przeciwienstwie do HP, do ktorego nie mam Tam, gadasz. Ja na zawsze zapamiÄtam pierwszÄ czÄĹÄ HP ze wzglÄdu na dziewicze, nieznane mi wczeĹniej doznania. Po raz pierwszy zasnÄ Ĺem w kinie. Po raz pierwszy miaĹem prawdziwy sen w trakcie kinowej drzemki. I chyba po raz pierwszy jadĹem pop corn przez sen. Po raz pierwszy poczuĹem siÄ teĹź Ĺşle w kinie, gdy siÄ wybudziĹem na ciemnej sali, a film siÄ jeszcze nie skoĹczyĹ. Tak wiÄc HP zajmuje u mnie wysokÄ pozycjÄ wĹrĂłd doĹwiadczeĹ kinowych. aL -- Thereâs no normal life, Wyatt. Thereâs just life. |
|
Data: 2011-08-10 13:27:53 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Wed, 10 Aug 2011 17:41:48 +0200, aL <bigalex@wp.pl> wrote:
W dniu 2011-08-10 02:10, rs pisze: hehehe. to cos jak u mnie, ale z kazdym nastepnym odcinkiem mialem skore na powiekach twardsza. moze coki do popkornu powinni powinni dosypywac, ale dwom ostatnim odslonom to chyba duza dawka LSD moglaby tylko pomoc. najwieksza pretensje jaka do tego filmu mam, to jak juz wprowadza jakas fajna postac, to ja od razu ukatrupia albo porzuca. <rs> |
|
Data: 2011-08-10 13:41:10 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik "Joanna Czaplińska" napisał w wiadomości news:j1s04j$996$1news.onet.pl... Na początek ocena - 3 na 10 Nie bylem na genezie, i nie pojde. Ale jedno mnie smieszy w takich opiniach. Rzecz, ktorą mozna przeczytac w 90% postow. "Film przeewidywalny od poczatku do konca". Jak to latwo sie pisze po obejzeniu. Jak już sie zna calosc. Chcial bym zobaczyc, jak po 5 minutach ktos wylacza film, i pyta "Jak to sie potoczy dalej"? Zaloze sie, ze zaden z autorow tych opinii nie byl by w stanie odgadnac pieciu minut filmu, nie mowiac o przewidzeniu calosci. Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne? |
|
Data: 2011-08-10 17:32:28 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik Ajgor napisał:
Niekoniecznie. Weź sobie kup/pożycz "Jak pisać scenariusze filmowe" albo coś tym stylu - koniecznie amerykańskich autorów. Przewidywalność, czy też schematyzm tego typu produkcji polega na umiejętnym bądź mniej wykorzystaniu gotowych schematów fabularnych. Jak twórcy są w stanie dorzucić do nich coś oryginalnego, jest szansa, że zaskoczą widza.
Wiesz, Hitchcock mógłby coś na ten temat powiedzieć. Joanna |
|
Data: 2011-08-10 14:06:48 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Wed, 10 Aug 2011 17:32:28 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: Użytkownik Ajgor napisał: to znaczy, ze przywolujesz kiepskie ksiazki, ktore znowu bazuja na hitach kina komercyjnego i nie sa niczym innym niz miliony ksiazek w stylu "popraw swoje IQ", "popraw swoje zycie sexualne" czy inne tego typu pomoce. jednak jesli pojdziesz na jakis dobry kurs pisania scenariuszy, to opowiedza ci o strukturze, ale nie schematach. to tak jakbys sie oburzala, ze np. dobre wypracowanie powinno miec rozpoczecie, rozwiniecie i zakonczenie. Jak twórcy są w stanie dorzucić do nich coś oryginalnego, jest szansa, że zaskoczą widza. to ja tez zapytam. czy kazdy film musi zaskakiwac? prequel ma na to nikle szanse. w maplach mialo byc pokazane wytlumaczenie, dlaczego moglo sie stac to o czym pisal Boulle, co odbylo sie gracko i bez wiekszych wpadek. no moze z jedna. Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne?Wiesz, Hitchcock mógłby coś na ten temat powiedzieć. Hitchcock nie robil pregueli. <rs> |
|
Data: 2011-08-11 08:05:33 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik rs napisał:
A czy ja się oburzam? Po prostu twierdzę, że 90% produkcji hollywoodzkiej się tych schematów (nie struktur, to różnica) trzyma, i dlatego ciepłym uczuciem darzę tych twórców, którzy potrafią nawet do tych schematów wnieść coś własnego - to może być doskonała gra aktorska, atmosfera, efekty, whatever, byle dawało przyjemność oglądania mimo świadomości owej przewidywalności. Inną bajką są ci, którzy te schematy łamią albo sie nimi bawią (wspomniani bracia Coen).
Ale nie miał tego dodatkowego "czegoś", o czym wspomniałam wyżej.
A szkoda. Może mógłby pokazać, że prequel może być interesujący. Joanna |
|
Data: 2011-08-11 13:55:59 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Thu, 11 Aug 2011 08:05:33 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: Użytkownik rs napisał: blad jaki w tym kwi, jest okreslanie mianem Hollywoodu, calego _miedzynarodowego_ kina jakie w Hollywoodzie powstaje. mowisz o mialkim kinie komercyjnym, ktorego scenariusze sa pisane albo zatwierdzane zasadniczo przez ksiegowych. wybralas tez zly film, bo prequel nie dobrym przykladem by omawiac przewidywalnosc/nieprzewidywalnosc scenariusza. to ja tez zapytam. czy kazdy film musi zaskakiwac? prequel ma na toAle nie miał tego dodatkowego "czegoś", o czym wspomniałam wyżej. dla mnie mial. swietne malpy (piszesz wyzej o efektach), i mimo przewidywalnosci zgrabnie budowana atmosfera. A szkoda. Może mógłby pokazać, że prequel może być interesujący.Hitchcock nie robil pregueli.Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne?Wiesz, Hitchcock mógłby coś na ten temat powiedzieć. no ale na teraz to gdybanie. <rs> |
|
Data: 2011-08-11 20:28:48 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik rs napisał:
dla mnie mial. swietne malpy (piszesz wyzej o efektach), i mimo Dobra, to był niezły warsztat, ale nic poza tym. A co do wpadek logicznych hm,... naliczyłabym ich zdecydowanie więcej niż jedną, i rosły w postępie geometrycznym w miarę rozwoju akcji. Jęki zdegustowanych widzów za mną tylko potwierdzały moje spostrzeżenia.
No ale taki Batman. Beginning (w moim prywatnym ratingu 10 na 10) już gdybaniem nie jest - czyli można. Joanna <rs> |
|
Data: 2011-08-11 15:04:15 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Thu, 11 Aug 2011 20:28:48 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: Użytkownik rs napisał: a no to az sie prosi pytanie. jakie to byly te wpadki? No ale taki Batman. Beginning (w moim prywatnym ratingu 10 na 10) już gdybaniem nie jest - czyli można.no ale na teraz to gdybanie.A szkoda. Może mógłby pokazać, że prequel może być interesujący.Hitchcock nie robil pregueli.Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne?Wiesz, Hitchcock mógłby coś na ten temat powiedzieć. rozmawialismy zdaje sie o Hitchcoku. sam Batmans Begins to dla mnie wlasnie kino przekombinowane i nadmuchane, ale taki pewnie film o supebohaterze powinien byc. <rs> |
|
Data: 2011-08-11 21:28:20 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp (spoilery) | |
Użytkownik rs napisał:
On Thu, 11 Aug 2011 20:28:48 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl> s p o i l e r s p a c e 1. Skąd szympans wiedział, że znajdująca sie w lodówce kolejna wersja wirusa powinna być podawana w formie aerozolu, skoro poprzednie były podawane injekcyjnie? 2. Rozwój organów mowy kończy sie w pewnym wieku, jeśli organy te nie zostaną odpowiednio wcześnie "uruchomione", nie ma mowy, żeby w wieku dorosłym nagle odkryć w sobie zdolność mówienia. U człowieka deadlinem jest 13 rok życia, kiedy nauczenie się fonetyki znacznie odbiegającej od języka ojczystego jest niemożliwe - stąd Azjaci późno uczący się np. angielskiego brzmią tak komicznie (i niezrozumiale). Ergo - Wirus działał na neurony, nie na anatomię, nie mógł podziałać na nagłą umiejętność mówienia, nawet jeśli w mózgu pojawiłyby się słowa, aparat mowy nie byłby w stanie ich wyartykułować. Z pewnością biolodzy już sie zajmowali kwestią i dam sobie paznokieć uciąć, że też na ten temat czytałam. Ale na potrzeby filmu - gdyby próby nauczenia szympansa mówienia i artykułowania ludzkich dźwięków były podjęte wcześniej (nawet bez powodzenia), przełknęłabym ten lapsus. 3. Postawa wyprostowana - patrz wyżej. Wirus działał na neurony, nie na chrząstki i inne pierduły w kręgosłupie, a dojście do homo erectusa zajęło naszym przodkom ładnych kilka pokoleń. W przypadku jednostki taki przeskok nie miał prawa się udać. Ja rozumiem skrót myślowy prowadzący do "małpy ludzkiej", ale właśnie ten przeskok mnie boli. No ale taki Batman. Beginning (w moim prywatnym ratingu 10 na 10) już gdybaniem nie jest - czyli można.no ale na teraz to gdybanie.A szkoda. Może mógłby pokazać, że prequel może być interesujący.Hitchcock nie robil pregueli.Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne?Wiesz, Hitchcock mógłby coś na ten temat powiedzieć. O Hitschocku rozmawialiśmy w kontekście tego, co powiedział o robieniu filmów. sam Batmans Begins to dla mnie wlasnie kino przekombinowane i Wiesz, ja sadzę, że bez przekombinowania w jakimś kierunku mało co jest w stanie usatysfakcjonować jako tako wyrobionego widza. Joanna |
|
Data: 2011-08-11 16:11:09 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp (spoilery) | |
On Thu, 11 Aug 2011 21:28:20 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: 1. Skąd szympans wiedział, że znajdująca sie w lodówce kolejna wersja wirusa powinna być podawana w formie aerozolu, skoro poprzednie były podawane injekcyjnie? po wyciagnieciu pierwszej butelki z lodowki, niechcacy nacisnal na cos i gaz sie ulotnil. mial juz scyzoryk, wiec takie rozwiazanie bylo dla mnie oczywiste. 2. Rozwój organów mowy kończy sie w pewnym wieku, jeśli organy te nie zostaną odpowiednio wcześnie "uruchomione", nie ma mowy, żeby w wieku dorosłym nagle odkryć w sobie zdolność mówienia. U człowieka deadlinem jest 13 rok życia, kiedy nauczenie się fonetyki znacznie odbiegającej od języka ojczystego jest niemożliwe - stąd Azjaci późno uczący się np. angielskiego brzmią tak komicznie (i niezrozumiale). nie do konca. to jest zbyt duze generalizowanie. podobnie sutuacja wyglada z nami slowianami ale i nawet francuzami, niemcami oraz latynosami, zydami itp. niektorzy zostaja z ciezkimi (albo lekkim) akcentem inni nie. kwestia, czasami ciezkiej pracy nad wlasnym aparatem mowy, ale to poza tematem filmowym. Ergo - Wirus działał na neurony, nie na anatomię, nie mógł podziałać na nagłą umiejętność mówienia, nawet jeśli w mózgu pojawiłyby się słowa, aparat mowy nie byłby w stanie ich wyartykułować. Z pewnością biolodzy już sie zajmowali kwestią i dam sobie paznokieć uciąć, że też na ten temat czytałam. Ale na potrzeby filmu - gdyby próby nauczenia szympansa mówienia i artykułowania ludzkich dźwięków były podjęte wcześniej (nawet bez powodzenia), przełknęłabym ten lapsus. to wlasnie z tym mialem problem. samo NOOOO! bym jeszcze puscil, ale pozniej i to szeptem to troche za duzo. ale raczej trudno i efektywnie bylo pokazac, jesli mialby na migi przekazac, gdzie jest. 3. Postawa wyprostowana - patrz wyżej. Wirus działał na neurony, nie na chrząstki i inne pierduły w kręgosłupie, a dojście do homo erectusa zajęło naszym przodkom ładnych kilka pokoleń. W przypadku jednostki taki przeskok nie miał prawa się udać. Ja rozumiem skrót myślowy prowadzący do "małpy ludzkiej", ale właśnie ten przeskok mnie boli. ty mowisz o _preferowanej_ postawie wyprostowanej. malpy, lacznie z Cezarem do samego konca poruszaly sie na czterech. tylko okazjonalnie stawaly, poruszaly sie na dwoch. nie ma w tym bledu. nawet psa mozna nauczyc w kilka miesiecy biegac na dwoch. sam Batmans Begins to dla mnie wlasnie kino przekombinowane iWiesz, ja sadzę, że bez przekombinowania w jakimś kierunku mało co jest w stanie usatysfakcjonować jako tako wyrobionego widza. to zalezy w jakim kierunku i jak sie kombinuje. wyrobienie widza nie ma tu chyba nic do rzeczy. ale kombinowac zasadniczo trzeba. choc z innej strony proste, czasami wrecz prymitywne historie sa swieze. to wszystko zalezy. <rs> |
|
Data: 2011-08-12 17:46:05 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp (spoilery) | |
Użytkownik rs napisał:
On Thu, 11 Aug 2011 21:28:20 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl> po wyciagnieciu pierwszej butelki z lodowki, niechcacy nacisnal na cos Dalej mnie to nie przekonuje, ale dobra. Dalej poza tematem - mylisz artykulację z akcentem, akcent często jest kwestią posiadania (lub nie) słuchu muzycznego, artykulacja - możliwością wyartykułowania pewnych dźwięków (np. ć, ś, dź w polszczyźnie). Słowianie akurat są w tej dobrej sytuacji, że w naszych językach jest tyle "dziwnych" dźwięków, ze aparat mowy jest dość dobrze wyćwiczony i przy dobrej woli (tudzież dobrym nauczycielu) artykulację opanowujemy bez większych problemów. Wiem, co mówię - jakem filolog.
nie nie, mi chodzi o ostatnią scenę, w której małpy stojące na drzewach przybrały jak najbardziej "ludzką" wyprostowaną postać, bez charakterystycznego dla małp przygarbienia (wynikającego po prostu z linii kręgosłupa). to dość ssało. Joanna |
|
Data: 2011-08-12 12:59:41 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp (spoilery) | |
On Fri, 12 Aug 2011 17:46:05 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: nie do konca. to jest zbyt duze generalizowanie. podobnie sutuacjaDalej poza tematem - mylisz artykulację z akcentem, akcent często jest kwestią posiadania (lub nie) słuchu muzycznego, artykulacja - możliwością wyartykułowania pewnych dźwięków (np. ć, ś, dź w polszczyźnie). Słowianie akurat są w tej dobrej sytuacji, że w naszych językach jest tyle "dziwnych" dźwięków, ze aparat mowy jest dość dobrze wyćwiczony i przy dobrej woli (tudzież dobrym nauczycielu) artykulację opanowujemy bez większych problemów. Wiem, co mówię - jakem filolog. a ja mam dziesiatki znajomych azjatow, ktorzy pojechali na studia do usa mniej wiecej w tym samym wieku, wczesniej idbierajac podobna edukacja jezyka w szkole. niektorzy mowia koszmarnie, niektorzy calkiem niezle. kilku bez zadnego kaleczenia. to samo dotyczny innych nacji. co do slowianskiego wycwiczenia, powiedz to polakom, ktorzy kalecza np. angielskie 'th' 'rh' 'ng', ktorych nie ma w polskim, wiec te wszysktie akrobacje ć, ś, dź sie nie wiele im przydaja. jak to mowi moj kumpel: "jezyk polski jest bialym szumem innych jezykow" jasne, ze dziecko exponowane aktywnie na inny jezyk do wielu 9-11 lat ma szanse na mowienie bez problemow fonetycznych, ale to nie tak, ze w pozniejszym wieku nie da sie ulozyc aparatu i to w ciagu paru lat, a chyba o to chodzi w tej rozmowie przy okazji filmu o malpach. nie nie, mi chodzi o ostatnią scenę, w której małpy stojące na drzewach przybrały jak najbardziej "ludzką" wyprostowaną postać, bez charakterystycznego dla małp przygarbienia (wynikającego po prostu z linii kręgosłupa). to dość ssało.3. Postawa wyprostowana - patrz wyżej. Wirus działał na neurony, nie naty mowisz o _preferowanej_ postawie wyprostowanej. malpy, lacznie z zauwaz, ze po tym jak sie Cezar szepnal na ucho swojemu ludzkiemu kumplowi w lesie, to po paru krokach pobiegl na drzewo wlasnie na czterech, a nie na dwoch lapach. jednak w tym samym momencie, wszystkie malpy powstaly z czterech na dwie (i to by byl lepszy przyklad na to do czego pijesz), co jednak uwazam za uzasadniony zabieg, biorac pod uwage angielski tytul filmu: "rise ....". postawa calkowicie wyprostowana jest oczywiscie naduzyciem, ale przynajmniej realizoatorzy zachowali charakterystyczne malpie gibanie sie na boki no i bieganie na dwoch tylko w szczegolnych okolicznosciach. cala scena na moscie jest na czterech. w samej koncowce malpy stojace na drzewach, wszystkie (chyba) bez wyjatku trzymaja sie galezi wyzej albo pnia (chyba niektore nawet kucaja), wiec trudno mowic o "jak najbardziej ludzkiej postaci", bo po prostu tego nie widac. juz chyba sensowniej byloby sie przyczepic do mimiki Cezara, bo zaden wirus nie jest w stanie wygenerowac miesni, ktorych malpy nie maja w twarzowej czesci czaszki, aby takie ruchy wykonac, ale akurat ta mimika u niego mi sie zajebiscie podobala, niezaleznie czy naukowo poprawna czy nie. <rs> |
|
Data: 2011-08-12 20:17:57 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp (spoilery) | |
Użytkownik rs napisał:
a ja mam dziesiatki znajomych azjatow, ktorzy pojechali na studia do I jedno (Azjaci) i drugie (Polacy) jak pisałam, to kwestia dobrej woli i dobrego nauczyciela. Słowianie mają wykształcony aparat mowy tak, że angielskie "th" tudzież inne nie stanowią problemu fizjologicznego, mogą stanowić problem lenistwa (a bo łatwiej wypowiedzieć "dz" i "nie wywijać językiem"). Z Azjatami jest o tyle gorzej, że im wypowiedzenie niektórych głosek po prostu sprawia trudność - jeśli odpowiednio wcześnie nauczyciel (a nauczyciele tez są różni) zwracał na to uwagę i ćwiczył, dostaje efekty. Ale wiele osób wychodzi z założenia, że "skoro mnie rozumieją, to po co się męczyć". jak to mowi moj kumpel: "jezyk polski jest bialym szumem innych jezykow" jasne, ze dziecko exponowane aktywnie na inny jezyk do wielu 9-11 latdokładnie, w momencie, gdy aparat mowy jest ukształtowany, trzeba lat ćwiczeń, żeby był w stanie poprawnie artykułować nieznane dotąd głoski. A u małp to kwestia artykułowania w ogóle. zauwaz, ze po tym jak sie Cezar szepnal na ucho swojemu ludzkiemu Zgoda, ale stał na drzewie całkiem nieźle. Jakoś mnie właśnie ten obraz uderzył. jednak w tym samym momencie, wszystkie malpy powstaly z czterech na dwie (i to by byl lepszy Jeżeli tak, to wpadka "językowa" całkowicie przyćmiła ten moment. Bo cały czas się czułam zniesmaczona szeptaniem do ucha. juz chyba sensowniej byloby sie przyczepic do mimiki Cezara, bo zaden Tu tez zgoda, ale żebym była w stanie na to przystać, od początku film powinien być poprowadzony mniej realistycznie. Jeśli by tfurcy od razu wrzucili parę absurdów, kupiłabym kolejne, ale one pojawiły się dopiero w końcówce. Joanna |
|
Data: 2011-08-12 14:31:08 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp (spoilery) | |
On Fri, 12 Aug 2011 20:17:57 +0200, Joanna Czaplińska <joannna0@op.pl>
wrote: Użytkownik rs napisał: czy ja wczesniej nie pisalem o ciezkiej pracy nad tymi rzeczami? ale rozmawiamy o wycwiczeniu aparatu mowy. wiec mozna. jak to mowi no maply zostawmy tutaj w spokoju, bo juz doszlisny w tej kwestii do porozumienia. u doroslego czlowieka jednak jest to jak najbardziej mozliwe. zapewne na takiej paraleli bazowali autorzy filmu. zauwaz, ze po tym jak sie Cezar szepnal na ucho swojemu ludzkiemuZgoda, ale stał na drzewie całkiem nieźle. Jakoś mnie właśnie ten obraz uderzył. stal tak samo jak inne. trzymal sie pnia czy tez galezi, wiec nic szczegolnego w tym nie bylo. malpa czy czlowiek prawdopodobnie wygladali by w tej sytuacji podobnie z tak daleka. jednak w tym samym momencie, no to juz oboje stwierdzilismy, ze to bylo nie ten teges. juz chyba sensowniej byloby sie przyczepic do mimiki Cezara, bo zadenTu tez zgoda, ale żebym była w stanie na to przystać, od początku film powinien być poprowadzony mniej realistycznie. Jeśli by tfurcy od razu wrzucili parę absurdów, kupiłabym kolejne, ale one pojawiły się dopiero w końcówce. ja tam zauwazylem, jak zmieniala sie jego mimika w czasie rozwoju akcji. szczegolnie oczy i bylo to wlasnie na zasadzie stopniowego rozwoju, co uwazam ze bylo calkiem zgrabnie poprowadzone, a nie na zasadzie "wrzucania absurdow" i wymuszenia u widza zaakceptowania logiki filmu na zasadzie "my way or the highway". <rs> |
|
Data: 2011-08-10 17:38:19 | |
Autor: Seoman | |
Geneza Planety Małp | |
Joanna Czaplińska wrote:
Wiesz, Hitchcock mógłby coś na ten temat powiedzieć. Albo bracia Coen. Burton Fink zaczynał się jak czarna komedia... Pozdrawiam, Seoman |
|
Data: 2011-08-11 12:04:15 | |
Autor: Seoman | |
Geneza Planety Małp (autokorekta) | |
Seoman wrote:
Albo bracia Coen. Burton Fink zaczynał się jak czarna komedia... Barton Fink. Pozdrawiam, Seoman |
|
Data: 2011-08-10 20:14:11 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik "Joanna Czaplińska" <joannna0@op.pl> napisał w wiadomości news:j1u8b1$1a3$1news.onet.pl... Użytkownik Ajgor napisał: Sorry, ale ja nie mam zamiaru czytac ksiazek, ktore pozwola mi przeiwdywac co bedzie dalej w filmie, bo to strata czasu. Jestem nałogowym czytaczem ksiazek, ale nie takich :) Planete malp moge przewidziec, bo stara serie mam na DVD i znam na pamiec (no.. oprocz dwoch ostatnich czesci, bo nie moge ich dostac). Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne? I co z tego wynika? Nic. Mnie zdanie Hitch cocka nie interesuje. Ja wiem najlepiej, co mi sie podoba, i zaden cock (nawet Hitch) nie bedzie mi tego tlumaczyl ;) |
|
Data: 2011-08-10 20:27:27 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:j1uhpk$pkf$1news.dialog.net.pl... Zapomnialem dodac. Ksiazke "Planeta malp" tez czytalem. Kilka razy. Tam jest na prawde zaskakujace zakonczenie :) |
|
Data: 2011-08-11 08:09:49 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik Ajgor napisał:
Sorry, ale ja nie mam zamiaru czytac ksiazek, ktore pozwola mi przeiwdywac co bedzie dalej w filmie, No widzisz, a sam wyśmiewałeś tych, którzy piszą, że "film jest przewidywalny". bo stara serie mam na DVD i znam na pamiec (no.. oprocz dwoch ostatnich czesci, bo nie moge ich dostac). Ja też wiem, co mi się podoba, a z powyższego wynika, że brakuje Ci logicznego wiązania argumentów, więc może wyjaśnię: ze zdania o Hitchcocku wynika, że film _powinen_ zaskakiwać i ja to zdanie podzielam. Joanna |
|
Data: 2011-08-11 12:08:39 | |
Autor: Seoman | |
Geneza Planety Małp | |
Joanna Czaplińska wrote:
Ja też wiem, co mi się podoba, a z powyższego wynika, że brakuje Ci Nie powinien, kwestia gatunku. Natomiast są filmy które _próbują_ zaskakiwać totalnie zgranymi schematami, oczywistymi dla każdego widza starszego niż dziewięć lat. I to właśnie budzi niesmak. Co do Hitchcocka - jego filmy zaskakiwały wtedy, gdy je robił, i jego pomysły były świeże. Teraz - nie, bo to wszystko zostało sto pięćdziesiąt razy ograne w tę i z powrotem. Oglądałem ostatnio parę jego filmów i byłem w stanie sobie wyobrazić, co będzie dalej. Pozdrawiam, Seoman |
|
Data: 2011-08-11 20:31:32 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik Seoman napisał:
Co do Hitchcocka - jego filmy zaskakiwały wtedy, gdy je robił, i jego pomysły były świeże. Teraz - nie, bo to wszystko zostało sto pięćdziesiąt razy ograne w tę i z powrotem. Oglądałem ostatnio parę jego filmów i byłem w stanie sobie wyobrazić, co będzie dalej. Ależ ja nie pisałam o tym, co kręcił Hitchcock, ale co powiedział o budowaniu napięcia w filmie :) I co IMHO - w przypadku każdego gatunku zahaczającego w jakimś stopniu o sensację (wliczając w to romanse :D) obowiązuje do dzisiaj. Joanna
|
|
Data: 2011-08-11 14:15:40 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik "Joanna Czaplińska" <joannna0@op.pl> napisał w wiadomości news:j1vro3$10v$1news.onet.pl... I co z tego wynika? Nic. Mnie zdanie Hitch cocka nie interesuje. Alez ja wiem, co z tego zdania wynika. Ale nie jest powiedziane, ze to jest ostateczna wyrocznia, obowiazkowa dla wszystkich. Malo tego. Wiekszosc filmow Chitchcocka mi sie nie podoba :) Dla mnie on nie jest zadna wyrocznia, ani guru. Wole na przyklad Formana :) "Hair" niczym nie zaskakuje, a jest dla mnie absolutnym numerem jeden w calej historii kina. A ja powiem: film powinien byc przewidywalny. Bo dlaczego nie? |
|
Data: 2011-08-11 20:40:58 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik Ajgor napisał:
Użytkownik "Joanna Czaplińska" <joannna0@op.pl> napisał w wiadomości news:j1vro3$10v$1news.onet.pl... Alez ja wiem, co z tego zdania wynika. Ale nie jest powiedziane, ze to jest ostateczna wyrocznia, Na temat Hitchocka - patrz poprzedni mój post, a poza tym tak jak każda klasyka - nie musi się podobać, ale trzeba znać. Dla mnie on nie jest zadna wyrocznia, ani guru. Wole na przyklad Formana :) jak to nie zaskakuje? Cały czas myślisz o warstwie fabularnej, a w filmie to jedynie wycinek całości. K. Vonnegut kiedyś powiedział, że wielu pisarzy nie potrafi pisać dramatów, bo nie wiedzą, że teatr to taniec. W "Hair" zaskakuje każda kolejna aranżacja piosenki, entuzjazm i spontaniczność aktorów, rozwiązania choreograficzne. To cały czas jest świeży film. A ja powiem: film powinien byc przewidywalny. Bo dlaczego nie? Bo film to rozrywka. A rozrywka nie powinna być nudna. Na rollercoastera siadasz po to, żeby sobie zafundować dawkę adrenaliny, film oglądasz, żeby poczuć różne emocje. Jeśli ich nie dostajesz, jeśli reżyser nie potrafi cię przenieść w swój świat, narzucić ci jego reguł i ze zdystansowanego widza uczynić empatycznego świadka historii, to d... nie reżyser. Joanna |
|
Data: 2011-08-12 00:44:53 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik " napisał w wiadomości news:j217oh$iji$1news.onet.pl... Na temat Hitchocka - patrz poprzedni mój post, a poza tym tak jak każda klasyka - nie musi się podobać, ale trzeba znać. A moge prosic o jakis przepis na to, ze trzeba znac? Nie mowiac o tym, ze byl w roznych telewizjach tyle razy walkowany, ze po prostu nie da sie go nie znac :) Dla mnie on nie jest zadna wyrocznia, ani guru. Wole na przyklad Formana :) No wiesz. Moze mnie nie zaskakuje dlatego, ze ja go znam od poslkiej premiery. Tak tak. Pierwszy raz na Hair bylem w kinie w 1979 roku, jak mial premiere :) Od tamtej pory widzialem go ze 200 razy, wiec mnie juz nie zaskoczy. A ja powiem: film powinien byc przewidywalny. Bo dlaczego nie? A kto powiedazial, ze jak cos nie zaskakuje to jest nudne? Nie moge jednoznacznie powiedziec, jaki film jest u mnie na miejscu drugim, ale na pewno sa wsród tych moich "drugich miejsc" takie filmy, jak "6 zmysł", i "Inni". Oba mają niesamowicie zaskakujące rozwiązania, ale... tylko za pierwszym razem. Później już niczym nie zaskakują, a jakoś oglądające je po raz dziesiąty i pięćdziesiąty nie nudziłem się ani minuty. Chociaż pewnie wiele osób by powiedziało, że są nudne, Ja nie mówię, że film nie powinien zaskakiwać. Są zaskakujące filmy, które uwielbiam. Ale mówię, że zaskakiwanie nie jest obowiązkowe. Na rollercoastera siadasz po to, żeby sobie zafundować dawkę adrenaliny, Siadając na rollercoastera wiem, co mnie czeka. Nie ma w tym nic zaskakującego. Po za tym prawdę mówiąc rollercoaster mi nie dostacza adrenaliny. Nie po 28 latach przepracowanych w kopalni i po tym, jak wieele razy w czasie zjazdu pod ziemię wywalało zasilanie windy (klatki). Wiesz jakie jest uczucie, kiedy przy prędkości 17 m/s winda staje w miejscu, a kilometrowej długości lina się rozciąga, i nagle rozpręża? Zapewniam - żaden rollercoaster tego nie da :) Najpierw masz żołądek na stopach, a po sekundzie gdzieś na wysokości oczu :) film oglądasz, żeby poczuć różne emocje. Jeśli ich nie dostajesz, jeśli reżyser nie potrafi cię przenieść w swój świat, narzucić ci jego reguł i ze zdystansowanego widza uczynić empatycznego świadka historii, to d... nie reżyser. Ależ wlasnie mi o to chodzi, ze do emocji nie musi być zaskoczenia :) Owszem. Zaskoczenie, dobrze zrobione, tez potrafi dac emocje. Ale nie jest warunkiem. |
|
Data: 2011-08-12 18:15:52 | |
Autor: Joanna Czaplińska | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik Ajgor napisał:
Użytkownik " napisał w wiadomości news:j217oh$iji$1news.onet.pl... Uzus społeczny? Rozmawiamy op filmach, więc zakładam u rozmówcy jakąś ogólną wiedzę na ten temat. To tak jakby rozmawiac o fantasy z kimś, kto nie czytał Tolkiena. Nie mowiac o tym, ze byl w roznych telewizjach tyle razy walkowany, ze po prostu nie da sie go nie znac :) Zawsze jest na pilocie taki czerwony przycisk :)
Ojejku, no popatrz, wyobraź sobie, że ja też. Tak. tak.
Widać inaczej rozumiemy pojęcie "zaskoczenia" - dla mnie to niekoniecznie podskakiwanie na fotelu, a raczej uznanie dla twórców, że wymyślili coś, co przerosło moje oczekiwania. Joanna |
|
Data: 2011-08-12 22:08:19 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik "Joanna Czaplińska" napisał w wiadomości news:j23jkf$vm$1news.onet.pl... Nie mowiac o tym, ze byl w roznych telewizjach tyle razy walkowany, ze po prostu nie da sie go nie znac :) A ja mam dwa czerwone :) Który wybrać? :) No wiesz. Moze mnie nie zaskakuje dlatego, ze ja go znam od poslkiej premiery. Tak tak. Z tego wniosek, ze jestesmy mniej wiecej w tym samym wieku :) Ja jestem emerytem :) Ależ wlasnie mi o to chodzi, ze do emocji nie musi być zaskoczenia :) Owszem. Zaskoczenie, dobrze zrobione, tez potrafi dac emocje. A no to w takim rozumieniu jak najbardziej sie zgadzam. Myslalem, ze chodzi o takie zaskoczenie, ze wszyscy sie spodziewali, ze zabujaca jest fryzjer, a okazala sie kochanka ;) |
|
Data: 2011-08-12 00:46:32 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Małp | |
Użytkownik "Joanna Czaplińska" napisał w wiadomości news:j217oh$iji$1news.onet.pl... Aha. I jeszcze jedno. Bez wzgledu na to, co powiedzial Hitch cock, i jaka role pelni zaskoczenie, nie zgadzam się, ze film moze byc calkowicie przewidywalny. No chyba, ze jakas polska telenowela :) Te mozna opowiedziec z wyprzedzeniem o rok. |
|
Data: 2011-08-12 00:42:01 | |
Autor: RedLite | |
Geneza Planety Ma�p | |
W dniu 2011-08-10 13:41, Ajgor pisze:
Po za tym czy filmy oglada sie tylko dlatego, ze sa nieprzewidywalne? Poza tym OczywiĹcie, Ĺźe nie tylko ale jest to doĹÄ istotny skĹadnik dobrego kina dramatycznego, czy sensacyjnego. Bo niby po co ci wszyscy scenarzyĹci tak kombinujÄ ? Po co te zwroty akcji, zmyĹki i fikoĹki narracyjne? Widz zaskoczony, to widz kupiony. -- *RedLite* |
|
Data: 2011-08-12 22:09:38 | |
Autor: Ajgor | |
Geneza Planety Ma?p | |
Użytkownik "RedLite" napisał w wiadomości news:j21ls4$4nh$1news.onet.pl... Poza tym Zgadza sie. Z wyjatkiem tych przypadkow, kiedy widz jest zaskoczony negatywnie :) |
|
Data: 2011-08-13 16:24:12 | |
Autor: RedLite | |
Geneza Planety Ma?p | |
W dniu 2011-08-12 22:09, Ajgor pisze:
Oczywiście, że nie tylko ale jest to dość istotny składnik dobrego kina Zgadza sie. Z wyjatkiem tych przypadkow, kiedy widz jest zaskoczony To wiadomo. Ale to jest na zasadzie: jak spaść to z wysokiego konia. :) We wszystkim się można zaplątać i we wszystkim można przesadzić. Co nie zmienia faktu, że widownia, generalnie, uwielbia zmyły. -- *RedLite* |
|
Data: 2011-08-16 22:02:32 | |
Autor: Atlantis | |
Geneza Planety Małp | |
W dniu 2011-08-09 21:00, Joanna Czaplińska pisze:
sentyment do zupełnie pierwszej Planety Małp, którą to dzieckiem w Filmu jeszcze nie widziałem, ale czego twoim zdaniem można było się spodziewać? Wiadomo, że ten film to prequel, więc generalnie wiemy, do czego mają doprowadzić przedstawione w nim wydarzenia. Poza tym podobną fabułę mieliśmy już w czwartej części "Planety Małp". Wystarczy obejrzeć trailer nowej wersji, żeby przekonać się, że tutaj jest to o wiele lepiej przemyślane. I tutaj nawet nie chodzi o naiwność wynikającą z tego, że film powstał w 1972. Już wtedy niektóre kwestie można było lepiej przemyśleć - choćby to, w jaki niby sposób współczesne małpy upodobniły się do Caesara. On był przecież synem Corneliusa i Ziry - inteligentnych małp z przyszłości, reprezentujących zupełnie inny stopień ewolucji. Jakim cudem interakcja z nim "upgrade'owała" inne małpy? Jakim cudem on nauczył je mówić, skoro nie były w stanie nauczyć się od swoich ludzkich panów? Zastanawiam się tylko jak traktować ten film, w którym kanonie go umieścić? Z pewnością nie ma nic wspólnego z produkcją z 2001 roku (i całe szczęście). Uznajemy go za prequel oryginalnego filmu ignorując pewne informacje z trójki (badania archeologiczne Corneliusa) i uznając, że wydarzenia z czwórki to nowa linia czasu wywołana ingerencją temporalną? A może film z 2011 otwiera zupełnie nowy kanon "Planety Małp", otwierając drogę współczesnemu remake'owi produkcji z 1968 roku? |
|
Data: 2011-08-22 11:07:15 | |
Autor: rs | |
Geneza Planety Małp | |
On Tue, 16 Aug 2011 22:02:32 +0200, Atlantis wrote:
Zastanawiam się tylko jak traktować ten film, w którym kanonie go bo tem film klasyfikuje sie ponoc nie jako prequel ale jako reboot, czyli takie poprowadzenie akcji od samego poczatku, ktore niby nie jest do konca zgodne z kanonem ale otwiera mozliwosci rozwoju nowych narracji. szansa wiec jest, ze bedziemy mieli sequele do reboota i czeka nas wiele, wiele odslon tej opowiesci. a tu jaka jest prawdziwa geneza planety malp: http://www.youtube.com/watch?v=8GrcSDSaJUU&feature=player_embedded <rs> |
|