Geneza żółknięcia Takumarów

Data: 2009-02-24 20:09:31
Autor: jan
Geneza żółknięcia Takumarów
Czy promieniowanie nuklidów promieniotwórczych zawartych w obiektywie nie
powoduje prześwietlenia błony jeśli obiektyw jest stale przymocowany do
korpusu?

Data: 2009-02-24 20:36:19
Autor: Marek Wyszomirski
"jan" <jan@afgsgergergerher.pl> napisał:

Czy promieniowanie nuklidów promieniotwórczych zawartych w obiektywie nie
powoduje prześwietlenia błony jeśli obiektyw jest stale przymocowany do
korpusu?

Powoduje. Jak będziesz trzymał tę samą klatkę negatywu za obiektywem przez 5
lat, to pewnie zauważysz że się przydymiła. Nie ma sensu demonizować etgo
promieniowania - to naprawdę nie są duże dawki. Nie byłbym zdziwiony gdyby
się okazało, że ściana Twojego mieszkania promieniuje silniej niż ten
Takumar.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2009-02-25 05:02:12
Autor: jan
> [...]
promieniowania - to naprawdę nie są duże dawki. Nie byłbym zdziwiony gdyby
się okazało, że ściana Twojego mieszkania promieniuje silniej niż ten

Ja się nie boję. Chodziło mi tylko o błonę.

Data: 2009-02-25 07:20:35
Autor: Marek Wyszomirski
> [...]

> Takumar.

Ja się nie boję. Chodziło mi tylko o błonę.

O błonę też nie masz co się bać. Jak częśto trzymasz film w aparacie bez
robienia zdjeć pzrez wiele miesięcy? A nawet jeśli trzymasz, to procesy
degeneracji emulsji zachodzą w takiej sytuacji nie tylko wskutek działania
promieniowania.

Data: 2009-02-25 19:05:53
Autor: Piotr Sz.
Geneza żółknięcia Takumarów
O błonę też nie masz co się bać.

Czy moge Cie cytowac w rozmowach z modelkami ;-)

Piotr Sz.
piotr(@)szkut.com
www.szkut.com

Data: 2009-02-25 20:27:53
Autor: Marek Wyszomirski
"Piotr Sz." <adres@antyspamowy.pl> napisał:

> O błonę też nie masz co się bać.

Czy moge Cie cytowac w rozmowach z modelkami ;-)

Możesz - o ile dodasz, że o błonę ze względu na Takumara:-))))

Data: 2009-03-02 16:16:45
Autor: bakulik at work
Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Marek Wyszomirski napisał(a):

[...]

Poza tym między szkłem a błona jest lustro i migawka, które jednak
stanowią przeszkodę.

--
Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

Data: 2009-03-02 17:25:04
Autor: Marek Wyszomirski

"bakulik at work" <imie@nick.polska> napisał:

> [...]
działania
> promieniowania.

Poza tym między szkłem a błona jest lustro i migawka, które jednak

Zalezy dla jakiego promieniowania. Dla alfa i beta owszem, ale dla
promieniowania gamma to raczej niewielka przeszkoda.