Genialne

Data: 2015-12-16 21:19:58
Autor: Jacek
Genialne
Znajomy (wzrost ok 195 cm) miał do zrobienia niewielką pracę w zakładzie należącym do grupy Mittal.
Praca ta polegała na montażu jakiegoś niewielkiego "ustrojstwa" na wysokości 2,60m.
Z racji wzrostu bez potrzeby stawania na palcach może on spokojnie na takiej wysokości majstrować. Niestety służby BHP zabroniły mu pracy bo nie posiada uprawnień do pracy na wysokości - dotyczy prac powyżej 2,5 m.
Nie wiem, jak to rozumieć. Czyżby rozum już nie był potrzebny, bo wszystko zastępują "procedury"?
Jacek

Data: 2015-12-16 16:05:12
Autor: witek
Genialne
Jacek wrote:
[...]

Proste. Wszystko co jest powyżej 2.5 metra wymaga pozwolenia na pracę na wysokościach. Niezaleznie od wzrostu.
Co w tym trudnego do zrozumienia?

Dobra,
A teraz do rzeczy, czyli do przepisów.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
w sprawie ogólnych przepisów bhp.

Pracą na wysokości jest praca wykonywana na powierzchni znajdującej się na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi.

Więc ktoś tu kręci.

Data: 2015-12-16 23:55:46
Autor: Lisciasty
Genialne
W dniu roda, 16 grudnia 2015 23:05:13 UTC+1 uytkownik witek napisa:
Prac na wysokoci jest praca wykonywana na powierzchni znajdujcej si na wysokoci co najmniej 1,0 m nad poziomem podogi lub ziemi.
Wic kto tu krci.

Nie musz krci, maj wewntrzne przepisy, ja si spotkaem
z definicj pracy na wysokoci ju od 0,5m (czyli na wyszym stoku
staniesz i ju podpadasz). Nie zgadzasz si z nimi, masz prawo,
ale roboty swojej nie zrobisz.

L.

Data: 2015-12-17 06:45:10
Autor: Jacek
Genialne
W dniu 2015-12-16 o 23:05, witek pisze:
[...]

Weź i mi to objaśnij.
Czy dobrze rozumuję, że wycieranie blatu barowego (jest powyżej 1,0 metra) też jest pracą na wysokości??
Jacek

Data: 2015-12-17 07:56:34
Autor: Liwiusz
Genialne
W dniu 2015-12-17 o 06:45, Jacek pisze:
[...]

Jeśli stoisz na tym blacie, to tak.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-17 09:40:45
Autor: szerszen
Genialne
On Thu, 17 Dec 2015 07:56:34 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Jeli stoisz na tym blacie, to tak.

Czyli nawet arwki w starej kamienicy nie mog sobie wymieni samodzielnie nie posiadajc papierw, albo bez woania speca? ;)

szersze

Data: 2015-12-17 07:44:41
Autor: witek
Genialne
szerszen wrote:
[...]

A na tym polega twoja praca?

Data: 2015-12-17 09:42:48
Autor: Liwiusz
Genialne
W dniu 2015-12-17 o 09:40, szerszen pisze:
On Thu, 17 Dec 2015 07:56:34 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Jeśli stoisz na tym blacie, to tak.

Czyli nawet żarówki w starej kamienicy nie mogę sobie wymienić samodzielnie nie posiadając papierów, albo bez wołania speca? ;)

Sobie możesz wymienić, przecież nie jesteś wówczas w pracy.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-17 09:56:17
Autor: P.B.
Genialne
Dnia Thu, 17 Dec 2015 09:40:45 +0100, szerszen napisa(a):

[...]

Sam to sobie moesz robi co chcesz. Ale jak robot zleca firma, ktra
powanie traktuje BHP, to stawia wymagania. Bywa, e absurdalne, ale nie ma
przymusu wiadczenia dla nich usug. Np. Unilever ma bardzo wysokie wymogi
odnonie bezpieczestwa w ruchu drogowym i dotycz one zarwno ich
pracownikw, jak i podwykonawcw:
http://www.wprost.pl/ar/476004/Europejska-Rada-Bezpieczenstwa-Transportu-wyroznila-Unilever-Polska/ --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-12-17 10:09:56
Autor: Micha Jankowski
Genialne
W dniu 17.12.2015 09:56, P.B. pisze:
[...]

Ale nie mwimy o firmowych wymaganiach, tylko o pastwowych chyba?

Czy jak zamwi(*) malowanie sufitu, to przyjedzie pracownik firmy
remontowej z uprawnieniami do pracy na wysokoci i czy kto to sprawdza?

   MJ
(*)Tak, wiem, prywatnie to wszyscy na czarno zatrudniaj. No to nie ja,
tylko spdzielnia zamwi.

Data: 2015-12-17 07:47:48
Autor: witek
Genialne
Micha Jankowski wrote:

Czy jak zamwi(*) malowanie sufitu, to przyjedzie pracownik firmy
remontowej z uprawnieniami do pracy na wysokoci i czy kto to sprawdza?

Powinna firma, ktra zatrudnia faceta.

Natomiast nie zdziw si, jak ty kogo wemiesz do malowania chaupy i ten kto ci spadnie z drabiny.

Data: 2015-12-19 10:01:34
Autor: PiteR
Genialne
P.B. pisze tak:

[...]

Dziewuchy ktre instaloway kwiaty przy nowej ulicy w mojej miecinie pracoway w kaskach :)

A w tym roku wyjtkowo "woda nie chodzia, soce arem karao a skra palia"

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-12-17 12:38:21
Autor: J.F.
Genialne
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4tmbf$3c9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale czy minister sprecyzowal, ze to o stanie chodzi ?
Bo z cytatu to nie bardzo wynika.

A jesli ja siedze w czasie pracy i to siedzenie jest na wysokosci 1.10 ?

J.

Data: 2015-12-17 07:50:05
Autor: witek
Genialne
J.F. wrote:
A jesli ja siedze w czasie pracy i to siedzenie jest na wysokosci 1.10 ?

tez.
powierzchnia ma byc ponizej 1 m i niewazne czy na niej stoisz czy lezysz.

Doczytaj w rozporządzeniu kiedy nie jest to uważane za pracę na wysokościach.
Bo inaczej kazde pietro w budynku powyżej parteru by się na to łapało.

Data: 2015-12-17 17:25:54
Autor: J.F.
Genialne
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4uedm$8lu$14@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

No ba, im chodzi o to, ze mozna z tej wysokosci spasc ... na podloge np.

ALe ja nie bez powodu o siedzenie pytalem a nie o stanie czy lezenie.
D* na wysokosci 1.1, a stopy na 0.50 - zwisaja sobie, a nie, przepraszam, chyba nie wolno - wiec na podnozku.

J.

Data: 2015-12-18 10:57:06
Autor: Tomasz Kaczanowski
OT: BHP (było: Genialne)
J.F. wrote:
[...]

hehehe przypomniał mi się tekst Artura Andrusa na ten temat

http://arturandrus.bloog.pl/id,4571170,title,Znam-taki-przypadek,index.html

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl/promocje

Data: 2015-12-18 09:30:35
Autor: witek
OT: BHP (było: Genialne)
J.F. wrote:
[...]

Glupi tekst o niczym.

Data: 2015-12-17 11:52:06
Autor: nadir
Genialne
W dniu 2015-12-16 o 23:05, witek pisze:
Proste. Wszystko co jest powyej 2.5 metra wymaga pozwolenia na prac na
wysokociach. Niezaleznie od wzrostu.
Co w tym trudnego do zrozumienia?

Malowanie wakiem teleskopowym na trzech metrach te?

Data: 2015-12-17 22:37:06
Autor: Tomasz Pyra
Genialne
Dnia Thu, 17 Dec 2015 11:52:06 +0100, nadir napisa(a):

Niesienie flagi ;)

Data: 2015-12-16 22:00:58
Autor: Budzik
Genialne
Uytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

Znajomy (wzrost ok 195 cm) mia do zrobienia niewielk prac w zakadzie nalecym do grupy Mittal.
Praca ta polegaa na montau jakiego niewielkiego "ustrojstwa" na wysokoci 2,60m.
Z racji wzrostu bez potrzeby stawania na palcach moe on spokojnie na takiej wysokoci majstrowa.

Chcesz powiedziec, ze stojc, ma 2,6 metra zasiegu + powiedzmy 20cm potrzebne do manualnych czynnosci? To jakie on ma dugie rece...?

Data: 2015-12-17 01:15:54
Autor: m
Genialne
W dniu 16.12.2015 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

Mam raptem 3 cm mniej i sufit na 2.6m to ja dotkn opuszkami palcw jak
stan na palcach. Wic raczej znajomy OP jest typu Tytus de zoo, albo ja
mam wyjtkowo krtkie.

p. m.

Data: 2015-12-17 11:04:06
Autor: Jacek
Genialne
W dniu 2015-12-17 o 01:15, m pisze:
Mam raptem 3 cm mniej i sufit na 2.6m to ja dotkn opuszkami palcw jak
stan na palcach. Wic raczej znajomy OP jest typu Tytus de zoo, albo ja
mam wyjtkowo krtkie.
Go jest normalnie zbudowany ;-) Moe jest wyszy, ni 195 - nie mierzyem go a tylko tak na oko oceniam.
Co do samej roboty, to wyjcie moduu (co jak szufladka tylko pionowa) w wsunicie nowego spokojnie jest do wykonania przez niego bez waenia choby na taboret. Caa robota zajmuje 30 sekund, ale NIE moe jej zrobi, bo nie ma uprawnie do "prac wysokociowych". Oczywicie zleceniodawca zapaci za serwis odpowiednio wicej, jak si mu przyle pracownika z takimi uprawnieniami, ktry t szufladk wyjmie i woy now. Jego pienidze, jego sprawa, ale logiki tu adnej nie widz.
Jacek

Data: 2015-12-17 20:34:07
Autor: m
Genialne
W dniu 17.12.2015 o 11:04, Jacek pisze:
> [...]
> mam wyjtkowo krtkie.
Go jest normalnie zbudowany ;-) Moe jest wyszy, ni 195 - nie mierzyem go a tylko tak na oko oceniam.

A wziem i policzyem na podstawie jakichtam proporcji znalezionych w
sieci i wyszo mi e wystarczy mie 198.5 eby mc swobodnie woy
szuflad w sufit, a na oko bym powiedzia e 205 co najmniej trzeba.

Wic oko masz cakiem ok a kilka cm robi wielk rnic :)

p. m.

Data: 2015-12-18 01:29:02
Autor: Lisciasty
Genialne
W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 11:04:10 UTC+1 uytkownik Jacek napisa:
now. Jego pienidze, jego sprawa, ale logiki tu adnej nie widz..
Jacek

Logika jest jasna i oczywista, kiedy jaki kole montujc co
na tej wysokoci skrci nog albo si przewrci i rozbi okie,
wic behapowcy chcc mie dupokrytk wprowadzili przepis o koniecznoci
uprawnie od pracy na wysokoci i tyle.

L.

Data: 2015-12-17 23:00:59
Autor: Budzik
Genialne
Uytkownik m mvoicem@gmail.com ...

[...]

Dotknc opuszkami stojc na palcach a majstrowanie to jednak dwie rone sprawy...

Data: 2015-12-16 22:08:44
Autor: PiteR
Genialne
Jacek pisze tak:

[...]
na takiej wysokoci majstrowa. Niestety suby BHP zabroniy mu
pracy bo nie posiada uprawnie do pracy na wysokoci - dotyczy
prac powyej 2,5 m. Nie wiem, jak to rozumie. Czyby rozum ju
nie by potrzebny, bo wszystko zastpuj "procedury"?

Subowym samochodem osobowym np Skoda Roomster czy Fiat Punto nie mog jedzi wieloletni kierowcy po 30 lat posiadania prawka.

Za to moe jedzi 25 latek ktry ma wane psychotesty :)

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-12-16 22:47:30
Autor: cef
Genialne
W dniu 2015-12-16 o 22:08, PiteR pisze:

Subowym samochodem osobowym np Skoda Roomster czy Fiat Punto nie mog
jedzi wieloletni kierowcy po 30 lat posiadania prawka.

Zaraz, zaraz - a maj wane psychotesty?

Data: 2015-12-17 23:25:54
Autor: Marek
Genialne
On Wed, 16 Dec 2015 22:08:44 +0100, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Służbowym samochodem osobowym np Skoda Roomster czy Fiat Punto nie
mogą
jeździć wieloletni kierowcy po 30 lat posiadania prawka.

Co to znaczy "służbowym" i kto zabrania im jeździć? Policja potrzebuje do kontroli tylko PJ + DR + ubezpieczenie, żadna "służbowość" ich nie obchodzi.

--
Marek

Data: 2015-12-17 23:33:26
Autor: Tomasz Pyra
Genialne
Dnia Thu, 17 Dec 2015 23:25:54 +0100, Marek napisa(a):

[...]

Co to znaczy "subowym" i kto zabrania im jedzi? Policja potrzebuje do kontroli tylko PJ + DR + ubezpieczenie, adna "subowo" ich nie obchodzi.

Tu chodzi o to e jeeli pracownik firmy w ramach penionych obowizkw
kieruje pojazdem, to musi mie papiery kierowcy zawodowego.

Odpowiedzialno za brak takich dokumentw jak na kogo spadnie, to raczej
na pracodawc.

Policjanta raczej obchodzi to nie powinno.

Data: 2015-12-18 01:44:38
Autor: Jacek
Genialne
W dniu 2015-12-17 o 23:33, Tomasz Pyra pisze:
Tu chodzi o to e jeeli pracownik firmy w ramach penionych obowizkw
kieruje pojazdem, to musi mie papiery kierowcy zawodowego.
Ucilij, co rozumiesz pod pojciem "papiery kierowcy zawodowego" i dobrze by byo, jakby poda jeszcze na podstawie jakiego przepisu.
Ja na przykad zrobiem prawo jazdy w czasach susznie minionych i napisano mi tam "bez prawa wykonywania zawodu", a jed autem subowym (w sensie, e osobowym dupowozem, nie wywrotk).
Jacek

Data: 2015-12-18 01:56:33
Autor: Tomasz Pyra
Genialne
Dnia Fri, 18 Dec 2015 01:44:38 +0100, Jacek napisa(a):

[...]

Z tego co wiem to chodzi o BHP i badania lekarskie - na tej samej zasadzie
co na kade inne stanowisko.
Jak kto ma stanowisko pracy zwizane z jedeniem samochodem, to
pracodawca kieruje go na badania specjalistyczne.
A dla kierowcw pewnie okrela je jakie rozporzdzenie i z tego co wiem
obejmuje m.in. tzw. "psychotesty".

Data: 2015-12-19 10:25:03
Autor: Jacek
Genialne
Pytaem o:

W dniu 2015-12-18 o 01:56, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Odpowiedziae merytorycznie i na temat, jak jaki rzecznik prasowy.
Gratuluj!
Jacek

Data: 2015-12-18 12:21:52
Autor: Marek
Genialne
On Thu, 17 Dec 2015 23:33:26 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Odpowiedzialność za brak takich dokumentów jak na kogoś spadnie, to
raczej
na pracodawcę.

Czyli konkretnie jaka? Do prowadzenia pojazdów albo ma się odpowiednoe uprawnienia czyli kategorię PJ albo nie.  Przypominam, że wpis "bez prawa zawodowego kierowania" to wymysł socjalistyczny i już nie funkcjonuje.

--
Marek

Data: 2015-12-19 13:21:22
Autor: cef
Genialne
W dniu 2015-12-18 o 12:21, Marek pisze:
[...]

Nie chodzi o wpis, tylko o badania BHP na stanowisko pracy.
Jak stanowisko zwizane jest z jedeniem, to obowizuj
dodatkowe badania lekarskie. Odpowiedzialno jest taka jak w przepisach-
moe w kodeksie pracy, moe gdzie indziej.

Data: 2015-12-20 12:01:29
Autor: Marek
Genialne
On Sat, 19 Dec 2015 13:21:22 +0100, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Nie chodzi o wpis, tylko o badania BHP na stanowisko pracy.
Jak stanowisko związane jest z jeżdżeniem, to obowiązują
dodatkowe badania lekarskie. Odpowiedzialność jest taka jak w
przepisach-
może w kodeksie pracy, może gdzie indziej.

Czyli co, przepisy bhp są nad badaniami kwalifikującymi do danej kategori PJ?
To jakiś absurd.

--
Marek

Data: 2015-12-20 12:02:59
Autor: Liwiusz
Genialne
W dniu 2015-12-20 o 12:01, Marek pisze:
[...]

Czy jeśli podejmiesz decyzję, że współżyjesz seksualnie tylko z
blondynkami, to znaczy że twój wybór będzie nad prawem każdego człowieka
do seksu?

--
Liwiusz

Data: 2015-12-21 22:26:34
Autor: Marek
Genialne
On Sun, 20 Dec 2015 12:02:59 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Czy jeśli podejmiesz decyzję, że współżyjesz seksualnie tylko z
blondynkami, to znaczy że twój wybór będzie nad prawem każdego
człowieka
do seksu?

Nie widzę związku. Twierdzę tylko, że wymaganie czegoś ponad prawo dopuszczające odpowiednią kategorią do prowadzenia danego pojazdu jest nonsensem.

--
Marek

Data: 2015-12-21 22:31:17
Autor: Liwiusz
Genialne
W dniu 2015-12-21 o 22:26, Marek pisze:
[...]

Widzę, że nie rozumiesz.

Twierdzę tylko, że wymaganie czegoś ponad prawo
dopuszczające odpowiednią kategorią do prowadzenia danego pojazdu jest
nonsensem.

No cóż, to tak jak w seksie - dla jednego ważne tylko, czy jest dziura,
a inny jeszcze chce, aby była mądra. To, że dla ciebie liczy się tylko
dziura nie oznacza, że szukający mądrych postępują nonsensownie ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-12-22 08:48:27
Autor: Marek
Genialne
On Mon, 21 Dec 2015 22:31:17 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Widzę, że nie rozumiesz.

Ależ bardzo dobrze rozumiem, że jak zwykle bronisz głupot, nonsensów i niepotrzebnego przeregulowania. Wiadomo dlaczego, w mętnej wodzie się lepiej ryby łowi.

--
Marek

Data: 2015-12-22 08:51:06
Autor: Liwiusz
Genialne
W dniu 2015-12-22 o 08:48, Marek pisze:
On Mon, 21 Dec 2015 22:31:17 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Widzę, że nie rozumiesz.

Ależ bardzo dobrze rozumiem, że jak zwykle bronisz

Ciągle nie rozumiesz. Niczego nie bronię, tylko wyjaśniam ci czyjeś
motywy, abyś sam zrozumiał lepiej otaczający świat.

głupot, nonsensów i
niepotrzebnego przeregulowania. Wiadomo dlaczego, w mętnej wodzie się
lepiej ryby łowi.

Aha. I jeszcze jestem cyklistą, pamiętaj.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-23 10:03:45
Autor: Marek
Genialne
On Tue, 22 Dec 2015 08:51:06 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ciągle nie rozumiesz. Niczego nie bronię, tylko wyjaśniam ci czyjeś
motywy, abyś sam zrozumiał lepiej otaczający świat.

Mnie nie interesują imotywy, tylko oceniam jak to się ma do wymagań spełniających uzyskanie danej kategorii.

--
Marek

Data: 2015-12-23 10:08:32
Autor: Liwiusz
Genialne
W dniu 2015-12-23 o 10:03, Marek pisze:
[...]

Nikt nie twierdzi (poza uparcie tobą i dorabiasz na tej podstawie jakieś
dziwne wnioskowanie), aby te wymagania miały związek z jakimś
ogólnoprawnymi regulacjami.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-22 13:36:00
Autor: J.F.
Genialne
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1843272062628044468@news.neostrada.pl...
[...]

Masz tu troche podstaw prawnych
http://www.rp.pl/artykul/776517-Badania-lekarskie-kierowcow-- ktorzy-kierowcy-musza-robic-psychotesty.html

Nie czytalem, ale warto by przeczytac czy zdanie ministra jest sensowne :-)

J.

Data: 2015-12-19 09:51:12
Autor: PiteR
Genialne
Marek pisze tak:

[...]

Nie no oczywicie, e nie Policja. Skd taki pomys. Przecie w Mittalu te nie policja zabronia gociowi pracy na wysokoci :)

Subowym czyli wasnoci pracodawcy. Uywanym do wykonywania pracy, penienia suby, wszystkiego oprcz celw innych, prywatnych itd.

Zabrania im kierownik transportu, kierownik zwyky, kierowcy (nikt z kierowcw nie da im swojego imiennego immobilajzera). Nawet po zakadowym placu ogrodzonym gdzie raczej nie spotka poicji nie mog sobie pojedzi.

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-12-19 11:50:28
Autor: Marek
Genialne
On Sat, 19 Dec 2015 09:51:12 +0100, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Zabrania im kierownik transportu, kierownik zwykły,

Na jakiej podstawie? Mają większe kompetencje niż organ wydający i przyznający daną kategorię PJ?

--
Marek

Data: 2015-12-19 03:04:14
Autor: Kris
Genialne
W dniu sobota, 19 grudnia 2015 11:50:40 UTC+1 uytkownik Marek napisa:
On Sat, 19 Dec 2015 09:51:12 +0100, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
> Zabrania im kierownik transportu, kierownik zwyky, Na jakiej podstawie? Maj wiksze kompetencje ni organ wydajcy i przyznajcy dan kategori PJ?

A do czego tu tobie podstawa potrzebna?
Samochd naley do pracodawcy wic chyba pracodawca ma prawo decydowa komu pozwoli nim jedzi.

Data: 2015-12-20 12:03:18
Autor: Marek
Genialne
On Sat, 19 Dec 2015 03:04:14 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Samochód należy do pracodawcy więc chyba pracodawca ma prawo
decydowa
ć komu pozwoli nim jeździć.

No właśnie, sam jestem pracodawcą i wydaję firmowy samochód temu, kto ma odpowiednią kategorię PJ, żadne bhp nic do tego.

--
Marek

Data: 2015-12-20 12:13:12
Autor: Liwiusz
Genialne
wrote:
[...]

Nikogo nie interesuje co ty robisz. Ważne jest, że ktoś inny mógłby
wymagać od pracownika czegoś więcej niż tylko posiadania gołego PJ i
twój brak możliwości wyobrażenia sobie tego jest bez znaczenia.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-20 14:29:37
Autor: cef
Genialne
wrote:
[...]

No ale Ty nie rozumiesz podstawowej kwestii, e to jest rodzaj bada lekarskich.
Moesz oczywicie pozwoli np na obsug jakiej maszyny dowolnej osobie,
ktr zatrudniasz, ale jeli ona nie ma bada lekarskich na ten typ stanowiska pracy,
to naruszasz przepisy BHP. Jakie konsekwencje - sprawd w kodeksie pracy.
Pracownik na budow do kopania roww przechodzi inne badania a pracownik
do obsugi skomplikowanej maszyny inne i inne s dla ludzi, ktrzy
moe nie maj w umowie o pracy, e kierowca, ale rodzaj pracy wymaga
staego korzystania z pojazdu.

Data: 2015-12-21 22:23:10
Autor: Marek
Genialne
On Sun, 20 Dec 2015 14:29:37 +0100, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
No ale Ty nie rozumiesz podstawowej kwestii, że to jest rodzaj
badań
lekarskich.
Możesz oczywiście pozwolić np na obsługę jakiejś maszyny dowolnej
osobie,

Nie mówimy o maszynach, wózkach widłowych itp. Mówimy o samochodzie do prowadzenia którego jest wymagana odpowiednia kategoria i nic więcej.

--
Marek

Data: 2015-12-21 23:37:29
Autor: cef
Genialne
W dniu 2015-12-21 o 22:23, Marek pisze:
[...]

No wanie nie.
Oprcz prawa jazdy s jeszcze inne okrelone prawem pracy wymagania -
wanie badania lekarskie. Maszyny i wzki podaem Ci jako przykad,
bo widziaem, e trudno Ci zrozumie.
Ot chtnych do pracy w gastronomii sprawdzaj czy nie s nosicielami jakich bakterii, tych do pracy na wzkach i maszynach bada np neurolog
(implikuje to haso "maszyny w ruchu" w zakresie obowizkw pracownika)
a jak pracownik ma stanowisko z ktrego wynika, e jedzi, to
ma inny zestaw bada w tym psychotesty.
Nie mwimy o uprawnianiach do kierowania, tylko o moliwoci wykonywania pracy o danym charakterze.

Data: 2015-12-22 08:40:59
Autor: Marek
Genialne
On Mon, 21 Dec 2015 23:37:29 +0100, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Nie mówimy o uprawnianiach do kierowania, tylko o możliwości
wykonywania
pracy o danym charakterze.

Czego specjalnego wymaga "praca w charakterze kierowcy" pojazdu osobowego, że badania lekarskie oraz egzamin na daną kategorię tego nie obejmują?
Usilnie bronisz głupoty.

--
Marek

Data: 2015-12-22 12:11:46
Autor: cef
Genialne
W dniu 2015-12-22 o 08:40, Marek pisze:
[...]

Ja niczego nie broni, podaj tylko jakie s regulacje prawne.
I jeli uwaasz, e badania np sprzed trzydziestu lat
s dalej do wykonywania pracy wane, to trudno bdzie
Ci cokolwiek wyjani.

Data: 2015-12-23 10:16:32
Autor: Marek
Genialne
On Tue, 22 Dec 2015 12:11:46 +0100, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
I jeśli uważasz, że badania np sprzed trzydziestu lat
są dalej do wykonywania pracy ważne, to trudno będzie
Ci cokolwiek wyjaśnić.

Uważasz, że ustawodawca wprowadzając bezterminowość w  kategori B popełnił błąd? Skoro ustawodawca uznał, że miliony kierowców z 30 letnim stażem bezterminowego B nie są "niebezpieczni" to nie ma powodów aby od jakiegoś hipotetycznego "zawodowo" kierowcy zatrudnionego do wożenia prezesa wymagać coś więcej niż to co przewidują uprawnienia kategorii B.
Zwracam uwagę, że oceniam jakość prawa/przepisów a nie polemizuję ze stanem faktycznym jego stosiwania (czego nie może pojąć Liwiusz).

--
Marek

Data: 2015-12-23 11:39:06
Autor: J.F.
Genialne
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2401862767069579817@news.neostrada.pl...
[...]

Ustawodawcy czasami wpada jednak do glowy, ze moze by tak skasowac te bezterminowosc.
Na szczescie przypomina sobie na czas dlaczego jest ustawodawca ...

[...]

Co nie znaczy, ze nie wprowadzil takiego obowiazku dla osob ktore jezdza duzo, bo zawodowo, byc moze samochodami z gornych granic kat B.
No i jeszcze mamy sliski temat przyczepy i mozliwosci przekroczenia 3.5t w zyciu prywatnym i zawodowym.

http://www.psychotestykierowcow.pl/badania-psychotechniczne-kierowcow-kat-b
Aczkolwiek podstawy prawnej nie podaje.
Ciekawe sa niektore komentarze ..

Jest i podstawa
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie badań psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku kierowcy

Tylko czytam, czytam, i wychodzi mi ze w ramach kat B (i A) dotyczy to tylko kierowcow pojazdow uprzywilejowanych, lub przewozacych wartosci pieniezne.
Hm - inne przepisy czy z powodu modnych swego czasu "bankowozow" ... choc i tu sie otwiera kolejna luka prawna ...

Reszta pozostaje w niepewnosci ... bo sie zaczynaja ustawy zapetlac.
Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta: [...]

3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

5) uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną przyśpieszoną, zwane dalej „kwalifikacją”;

6) ukończyła szkolenie okresowe [...]

3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do kierowcy pojazdu:

1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E;

Art. 3. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:

1) przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą – w niezarobkowym przewozie drogowym osób;

2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy;

J.

Data: 2015-12-23 13:09:15
Autor: cef
Genialne
W dniu 2015-12-23 o 10:16, Marek pisze:
[...]

Upraszczasz spraw.
Ja akurat uwaam, e nie jest bdem bezterminowo "amatorskiego" prawa jazdy.
Ale nie uwaam za bezsens wymaga odnonie wykonywania
pracy o charakterze kierowcy. Cho akurat jeli chodzi o te psychotesty,
to byo pewnie silne lobby przepychajce ten przepis i to jest jedyny fakt, ktry budzi moje wtpliwoci co do koniecznoci tych bada.

Data: 2015-12-27 11:12:01
Autor: re
Genialne

Użytkownik "cef"

I jeśli uwaşasz, şe badania np sprzed trzydziestu lat
są dalej do wykonywania pracy waşne, to trudno będzie
Ci cokolwiek wyjaśnić.

UwaĹźasz, Ĺźe ustawodawca wprowadzajÄ…c bezterminowość w  kategori
B popełnił błąd? Skoro ustawodawca uznał, şe miliony kierowców z
30 letnim staĹźem bezterminowego B nie sÄ… "niebezpieczni" to nie ma
powodĂłw aby od jakiegoĹ› hipotetycznego "zawodowo" kierowcy
zatrudnionego do woşenia prezesa wymagać coś więcej niş to co
przewidujÄ… uprawnienia kategorii B.
Zwracam uwagę, şe oceniam jakość prawa/przepisów a nie polemizuję
ze stanem faktycznym jego stosiwania (czego nie moşe pojąć Liwiusz).

Upraszczasz sprawę.
Ja akurat uważam, że nie jest błędem bezterminowość "amatorskiego" prawa
jazdy.
Ale nie uważam za bezsens wymagań odnośnie wykonywania
pracy o charakterze kierowcy. Choć akurat jeśli chodzi o te psychotesty,
to było pewnie silne lobby przepychające ten przepis i to jest jedyny
fakt, który budzi moje wątpliwości co do konieczności tych badań.
-- -
Ale że jak ?

Bo moim zdaniem kwalifikacji prawa jazdy w ogóle nie powinno być. Umiejętności prowadzenia pojazdów osobowych powinniśmy uczyć się w szkole podstawowej tak jak czytania i pisania bo to elementarna umiejętność jest. Te kursy co to ledwo ludziki zdają, ale zdają a potem jeżdżą sobie jak chcą niczemu wielkiemu nie służą poza dojeniem. Lekarz, który nie da bezterminowego bez łapówki. Co to k.. jest ?!

A już szczytem wszystkiego jest dzisiaj obowiązek wożenia ze sobą dokumentu prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Umiejętności zawodowe oczywiście potrzebne są większe więc i kwalifikacje formalne mogą być potrzebne by np prawie ślepy nie woził ludzi, ale jest to ścisły wymóg bezpieczeństwa prowadzenia takiego biznesu. Właściciel biznesu po prostu nie powinien aż tak ryzykować by zatrudniać ludzi bez żadnych zdolności. To jakoś musi dowiedzieć się, że jego pracownik jest zdolny co mogą potwierdzać właśnie kwalifikacje. I chyba jasne jest, że z wiekiem te zdolności będą malały. Tak samo będą malały u kierowcy niezawodowego, który w końcu powinien powstrzymać się od prowadzenia pojazdów i akurat z wiekiem może należy te zdolności badać by ludzik wiedział, że może po najbliższej okolicy to on sobie może pojeździć ale dalej to nie bardzo.

Data: 2015-12-27 11:53:32
Autor: the_foe
Genialne
Jacek pisze tak:

[...]

dlatego lepiej zatrudnic na "smieciwk" i to z wasnym samochodem. Typowe wylewanie dziecka z kpiel.

--
@foe_pl

Data: 2015-12-28 11:13:50
Autor: jureq
Genialne
Dnia Sun, 27 Dec 2015 11:53:32 +0100, the_foe napisał(a):

dlatego lepiej zatrudnic na "smieciówkę" i to z własnym samochodem.
Typowe wylewanie dziecka z kąpielą.

Najlepiej to było: zatrudnić się w hurtowni farmaceutycznej z własnym samochodem i firmą. I w dodatku płacić dochodowy w formie ryczałtu. Na szczęście tę możliwość już zlikwidowali.

Genialne