Gentelmeńskie zakłady sportowe, towarzyskie

Data: 2009-05-21 01:36:23
Autor: youki@langusta.pl
Gentelmeńskie zakłady sportowe, towarzyskie
Witam wszystkich serdecznie,

Chciałbym otworzyć serwis społecznościowy w stylu Web 2.0 w którym
użytkownicy mogliby się gentelmeńsko o coś założyć. Byłyby to zakłady
w modelu P2P (od ang. peer-to-peer - równy z równym lub person-to-
person).

Zakład towarzyski do niczego nie zobowiązuje, to zabawa i gentelmeńska
umowa. Jedyną konsekwencją niepełnego wywiązania się z zakładu to
negatywny lub neutralny komentarz (komentarze jak w Allegro). Konta
osób z dużą ilością negatywnych komentarzy mogą zostać zawieszone.
Przy wystawianiu zakładu można ograniczyć przyjmowanie zakładów od
osób o niskim procencie pozytywnych komentarzy.

Brak jakiegokolwiek płacenia z góry - wywiązanie się z zakładu nie
jest obowiązkowe, to ma być przede wszystkim zabawa.

Brak podawania danych osobowych przy rejestracji, tylko login i e-
mail.

Działanie serwisu podobne do serwisów aukcyjnych z tym, że nie ma
licytacji a stała cena oraz określenie kursów typów 1X2 (typowe dla
zakładów).

Serwis jako taki nie wystawia żadnych zakładów - użytkownicy zakładają
się między sobą. Możliwe, że będą drobne opłaty za dodatkowe opcje jak
pogrubienie, wyróżnienie.

Moje pytanie to czy warto taki serwis zrobić czy nagle się okaże, że
to nielegalna jaskinia hazardu? Czy ktoś może zabronić użytkownikom
zakładać się towarzysko i rozliczać między sobą?

Poradźcie proszę.

Data: 2009-05-21 09:15:48
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 May 2009 01:36:23 -0700, youki@langusta.pl napisał(a):

Moje pytanie to czy warto taki serwis zrobić czy nagle się okaże, że to
nielegalna jaskinia hazardu? Czy ktoś może zabronić użytkownikom
zakładać się towarzysko i rozliczać między sobą?

Obawiam się, że nawet taki miks zakładów wzajemnych (nawet jeśli wypłata wygranej ma być tylko fakultatywna) przy założeniu, że jednak jesteś organizatorem zabawy (odpłatnie, tak?), może nie uchronić Cię przed odpowiedzialnością karnoskarbową (hint: art. 107 kks w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych). Jeśli chcesz nie mieć wątpliwości i strachu, to polecam art. 2 ust. 3 tejże ustawy.

Zapoznaj się także z art. 5 ust. 1 ustawy, art. 7 ust. 1 i art. 9 pkt 2 (a więc może być problem z serwisem internetowym).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-21 11:18:10
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   A kto jest tak ograniczony, że zakłada taki serwis w zapyziałej Polsce? Niech zakłada w jakimś raju podatkowym, tak jak inne polskie kasyna internetowe, i nie przejmuje się takimi szczegółami jak polska ustawa o grach losowych. Czy z ustawą o grach losowych Gabonu też ma się zapoznać? :)

--
Liwiusz

Data: 2009-05-21 09:29:51
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 May 2009 11:18:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

No to jeszcze zostaje omamić uczestników zakładów, tak, aby nie mieli świadomości, że biorąc w tym udział też popełniają przestępstwo karnoskarbowe ;-)

Data: 2009-05-21 10:02:45
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 May 2009 11:30:47 +0200, Liwiusz napisał(a):

No to jeszcze zostaje omamić uczestników zakładów, tak, aby nie mieli
świadomości, że biorąc w tym udział też popełniają przestępstwo
karnoskarbowe ;-)

   Jakie?

Art. 109 kks. Udział Polaka w internetowym hazardzie, nawet jeśli jest to gdzieś za granicą, jest karalny.

Data: 2009-05-21 12:04:06
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   Czyli korzystanie z tych wszystkich pokerów online itp. jest karalne? Dziwne. Ale w sumie tego można się spodziewać po polskim prawie...

--
Liwiusz

Data: 2009-05-21 03:22:42
Autor: SzalonyKapelusznik
On 21 Maj, 12:04, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Olgierd pisze:

> [...]

   Czyli korzystanie z tych wszystkich pokerów online itp. jest karalne?
Dziwne. Ale w sumie tego można się spodziewać po polskim prawie...

Nie jest bo w tych pokerach jak i w automatach na dworcach "nagrod
pienieznych nie wyplaca sie" ;)

Data: 2009-05-21 10:23:12
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 21 May 2009 12:04:06 +0200, Liwiusz napisał(a):

Art. 109 kks.
Udział Polaka w internetowym hazardzie, nawet jeśli jest to gdzieś za
granicą, jest karalny.

   Czyli korzystanie z tych wszystkich pokerów online itp. jest karalne?

Jest.

Dziwne.

Dziwne, wiem.

Ale w sumie tego można się spodziewać po polskim prawie...

To postulat de lege ferenda ;-) Absurd jest, wiem. Pewnie chodzi o pranie pieniędzy -- nie byłoby nic prostszego jak grać w zagranicznych lewych serwisach i w ten sposób czyścić mamonę.

Data: 2009-05-21 11:52:59
Autor: Maverick
Liwiusz wrote:

[...]

Malta lub Giraltar :) oba miejsca podlegaja pod prawo UE
--
Regards,
Maverick

Gentelmeńskie zakłady sportowe, towarzyskie