Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu

Data: 2009-04-19 17:06:28
Autor: HANA
Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu

Użytkownik "Czapla" <kumieWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:46a1.0000004a.49eb14d2newsgate.onet.pl...
[cut]
Ostatnio ten pierwszy (który pobudował się wieki temu metr od
granicy) wziął geodetę (bo chciał się wreszcie ogrodzić:) i wtedy okazało się,
że stare plany i wyrysy były niedokładne. Nie wiem czy zrobili nowe mapy
satelitarne, w każdym razie wychodzi na to, że cały teren jest przesunięty o
ponad metr. To dotyczy całej tej miejscowości - wszystkie działki i drogi są
nie w tych miejscach w których być powinny. [cut]
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Czapla

wrzuc to na pl.misc.budowanie
z tego co wiem to trzeba wziasc geodete i ustalic stan faktyczny
na podstawie tego mozna kombinowac co dalej,
ten metr co gdzies zniknal gdzies sie pojawi
i wtedy kombinacje jak dalej rozwiazac sprawe
bo komus ubylo a komus innemu napewno przybylo

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-04-19 10:16:53
Autor: witek
HANA wrote:
[...]

Prosto.
Wszystko sie przesunie, a ten komu przybylo zapłaci temu co ubyło i już :)

Data: 2009-04-19 17:48:28
Autor: Czapla
Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu
> ten metr co gdzies zniknal gdzies sie pojawi

Raczej nie. Stare pomiary były niedokładne.

> i wtedy kombinacje jak dalej rozwiazac sprawe
> bo komus ubylo a komus innemu napewno przybylo

Jeśli już, to przybyło pewnie lasom państwowym. Tylko przed lasem jest droga - i to taka międzynarodowa raczej. Wychodzi na to, że też przesunięta.

Prosto.
Wszystko sie przesunie,

Jezioro, domy, drogi?

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-04-19 11:39:41
Autor: witek
Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu
Czapla wrote:

Prosto.
Wszystko sie przesunie,

Jezioro, domy, drogi?

na mapce :)

Data: 2009-04-19 19:02:57
Autor: Czapla
Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu
na mapce :)

Nowe zaktualizowane mapy są. Problem jednak jest taki, że przez kilkadziescia lat ludzie kupowali grunty, brali geodetów do wytyczania działek, budowali się i teraz wszystko stoi w złym miejscu. Pal diabli to, co już stoi, ale jak ten pierwszy gościu ma postawić nowy płot? Na miejscu starego? I co będzie, jak jego sąsiad zaprotestuje, bo teraz już precyzyjnie wiadomo gdzie idzie granica... Jest jakiś sposób, żeby to prawnie rozwiązać?

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-04-19 19:48:12
Autor: mt
Czapla pisze:
[...]

Jestes pewien czy GPS tak ci pokazuje ?

Jesli to GPS to 2-3 metry odchylu to normalka.

Data: 2009-04-19 19:59:01
Autor: Czapla
Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu
Jestes pewien czy GPS tak ci pokazuje ?

Ja to w Polsce niczego już nie jestem pewien :). Problem zauważyli geodeci w ostatnim czasie, jak już nowe mapy były. Geodeci wcześniejsi kroili grunty według starych planów.

Jesli to GPS to 2-3 metry odchylu to normalka.

Nie, w ogóle nie używam GPS (jeszcze :).

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-04-19 18:02:35
Autor: Cavallino
[...]

O przesunięcie granic pewnie chodziło, czyli krysek na mapach.
A nie stanu istniejącego.

Data: 2009-04-19 11:40:48
Autor: witek
Cavallino wrote:
[...]

śmiałem się tylko, że ten bogu ducha winny co dostał mimo nawet tego ze nie chciał, bedzie musiał zapłacić temu co zabrali.

Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu