Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów

Data: 2011-03-22 15:38:29
Autor: Technolog
Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów
Witam, gdy łączę się z netem przez Orange i sprawdzam w sieci swoją
lokalizację, zawsze jest ona ustawiona na Warszawę, chociaż jestem od
stolicy daleko. A np. w Neostradzie wskazania są bardziej precyzyjne -
wskazują moje lub okoliczne miasto.

Czy każda polska sieć komórkowa ma tak, jak Orange, czy jest taka, która
precyzyjniej lokalizuje po IP?

Orientuję się jak ta geolokalizacja mniej więcej działa i chyba dany
operator musiałby się specjalnie postarać, aby zakresy IP przyporządkowywać
do lokalizacji BTS-ów, a po co, skoro łatwiej całą pulę adresów przypisać
do miasta siedziby i z głowy. No ale może któraś z polskich sieci zrobiła
inaczej?

Wasze zdrowie!
Technolog

Data: 2011-03-22 15:55:09
Autor: J.F.
On Tue, 22 Mar 2011 15:38:29 +0100,  Technolog wrote:
Czy każda polska sieć komórkowa ma tak, jak Orange, czy jest taka, która
precyzyjniej lokalizuje po IP?

W erze jest w ogole jakis proxy/DNAT i adresy przypisywane i
tlumaczone dynamicznie.

[...]

Jeszcze pytanie po co - chcialbys zablokowac .. uniemozliwic
"swojakowi" mobilne korzystanie ? J.

Data: 2011-03-22 15:59:49
Autor: Technolog
Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:55:09 +0100, J.F. napisał(a):

Jeszcze pytanie po co - chcialbys zablokowac .. uniemozliwic
"swojakowi" mobilne korzystanie ?

Na przykład zablokować wszystkim Poznaniakom? ;)

Chodzi o przetestowanie systemu z wejść z IP o różnej geolokalizacji (dane
o geolokalizacji pobieram z http://www.google.com/jsapi )

Gdyby się udało, mogałby to zrobić jedna osoba, która jedzie sobie po kraju
z modemem GSM i co jakiś zmienia się jej geolokalizacja wraz z IP.

Data: 2011-03-22 17:42:30
Autor: J.F.
On Tue, 22 Mar 2011 15:59:49 +0100,  Technolog wrote:
Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:55:09 +0100, J.F. napisał(a):
Jeszcze pytanie po co - chcialbys zablokowac .. uniemozliwic
"swojakowi" mobilne korzystanie ?

Na przykład zablokować wszystkim Poznaniakom? ;)

No ale zablokujesz korzystanie np wroclawiakom przejezdzajacym akurat
przez Wrzesnie :-)

[...]

popytaj na p.m.t - moze ktos jeszcze pamieta jak zadzwonic do 0202122
w innym wojewodztwie :-)

A nie wystarczy zmieniac reverse DNS ? J.

Data: 2011-03-22 17:51:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-03-22 15:59, Technolog pisze:
[...]

Regionalizacja, jeśli jest, dotyczyć może co najwyżej  jednej z 10 stref, na które umownie podzielona jest Polska (tzw. lokalizacja centrali międzymiastowej w TP, która została przejęta przez komórkowców). Dla przykładu, strefa katowicka obejmuje też Częstochowę, Bielsko czy Opole.

Data: 2011-03-22 17:55:00
Autor: J.F.
Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów
On Tue, 22 Mar 2011 17:51:27 +0100,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Ale tu chodzi o internet.
Operatorzy komorkowi sami go zapewniaja i moga zupelnie inaczej
zorganizowac. Np moga nie miec zadnych centrow regionalnych i pchac
wszystko do Piotrkowa :-)

J.

Data: 2011-03-22 18:27:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-03-22 17:55, J.F. pisze:

[...]

Wiem, że o internet. Napisałem jedynie, że rozróżnianie, skąd pochodzi dane IP mogłoby działać w tym zakresie (jeśli działa, nie sprawdzałem)

Operatorzy komorkowi sami go zapewniaja i moga zupelnie inaczej
zorganizowac. Np moga nie miec zadnych centrow regionalnych i pchac
wszystko do Piotrkowa :-)

A dlaczego do Piotrkowa? Tam nikt nic nie pcha :-P

Data: 2011-03-22 19:04:17
Autor: J.F.
Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów
On Tue, 22 Mar 2011 18:27:18 +0100,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Ale nie widze dlaczego nie mogloby tez dzialac w dowolnych innych
granicach. TP moze ma takie swoje makrostrefy, innych to nie dotyczy.

Operatorzy komorkowi sami go zapewniaja i moga zupelnie inaczej
zorganizowac. Np moga nie miec zadnych centrow regionalnych i pchac
wszystko do Piotrkowa :-)

A dlaczego do Piotrkowa? Tam nikt nic nie pcha :-P

A dlaczego nie ? :-)
TP jak pamietam cos tam internetowego miala. Moze np latwo tam o szybkie lacza.

J.

Data: 2011-03-22 19:11:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-03-22 19:04, J.F. pisze:

[...]

Infrastruktura komórkowców działa w tych samych regionach, tam stoją centrale MSC, tak stoją też SGSN, które zarządzają ruchem. JEŚLI miałaby być gdziekolwiek fragmentacja, TO na tym poziomie lub wyżej w strukturze sieci.

Data: 2011-03-22 20:26:12
Autor: J.F.
Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów
On Tue, 22 Mar 2011 19:11:09 +0100,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

OK, wierze ci na slowo .. ale internetu to nie musi dotyczyc.
Dane moga byc traktowane inaczej niz glos, kierowane na inne bramki, i
nawet inaczej lokalizowane.

J.

Data: 2011-03-22 19:30:32
Autor: rols rojs
Użytkownik "Technolog" <technoNOSPAMkraton@gmail.com> napisał w wiadomości news:1atvex9uuget7.1na4kytxj2g6i$.dlg40tude.net...
[...]

A po cholere to komu? Kolejna inwigilacja? Ja np bardzo sobie cenie zmienne IP w Neostradzie i na _pierwszy_ rzut oka nie wiesz skąd pisze, na drugi rzut możesz sobie sprawdzić w RIPE, ale i tak często jestem niby na drugim końcu Polski.
Więc ciśną mi się na usta bluzgi, jeśli przeszkadza Ci bo jakiś tam system googla nie może poszpiegować i dlatego doskwiera Ci brak tego, to chyba Cię poj.....

Data: 2011-03-22 20:54:13
Autor: rols rojs
[...]

Straszne jest też to, że gdy dzwoni ktoś z numeru komórkowego, to w ogóle nie wiadomo gdzie on się znajduję, uważam że numer powinien się wyświetlać w formacie +48600000000#22
gdzie 22 to strefa numeracyjna w której znajduję się dzwoniący, to by się bardzo przydało, nareszcie mógłbym przestać odbierać rozmowy od Warszawiaków i Częstochowiaków, co wy na to??????

Data: 2011-03-23 15:02:02
Autor: Amir
> [...]
gdzie 22 to strefa numeracyjna w której znajduję się dzwoniący, to by się bardzo przydało, nareszcie mógłbym przestać odbierać rozmowy od Warszawiaków i Częstochowiaków, co wy na to??????

typowy zawistny Polak
a co oni Ci takiego zrobili?
jak tak wydzwaniają to zmień numer

Data: 2011-03-23 19:39:38
Autor: rols rojs

Użytkownik "Amir" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:imcugp$76i$1inews.gazeta.pl...
> [...]
gdzie 22 to strefa numeracyjna w której znajduję się dzwoniący, to by się bardzo przydało, nareszcie mógłbym przestać odbierać rozmowy od Warszawiaków i Częstochowiaków, co wy na to??????

Ironia musi podejść i dać Ci kopa?

Data: 2011-03-23 17:21:07
Autor: Maseł
W dniu 2011-03-22 15:38, Technolog pisze:
[...]

Hmm - wlasnie jade pociagiem z Warszawy do Poznania. Mam wlaczonego
IPlusa. Jak teraz wyobrazasz sobie swoj wynalazek? Mam miec zmieniany
adres IP co 5 minut?

Pozdro

Maseł

Data: 2011-03-23 19:41:01
Autor: rols rojs

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7f549b974aa58c60fff00ac45c6c24admasel.cs.put.poznan.pl...
[...]

Powinno przełączać Cię na IP TkTelekomu i resetować połączenie na każdej stacji, bo Google nie może Cię znaleźć

Data: 2011-03-25 11:24:44
Autor: Maseł
W dniu 2011-03-23 19:41, rols rojs pisze:

[...]

IC na trasie Warszawa-Poznan nie zatrzymuje sie na zadnej stacji...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-03-23 21:56:29
Autor: Technolog
Dnia Wed, 23 Mar 2011 17:21:07 +0100, Maseł napisał(a):

[...]

Na pewno zmieni Ci się przy każdej utracie zasięgu (nowe połączenie). Nie
wiem, jak w przypadku zmiany BTS-a.

Data: 2011-03-25 11:26:36
Autor: Maseł
W dniu 2011-03-23 21:56, Technolog pisze:
[...]

Raczej nie

Nie wiem, jak w przypadku zmiany BTS-a.

Nie

Pozdro

Maseł

P.S. Numer telefonu tez mam przez cala ta droge ten sam - nie uwazasz,
ze to tez jest taki maly skandal?

Data: 2011-03-26 12:00:38
Autor: Technolog
Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów
Na pewno zmieni Ci się przy każdej utracie zasięgu (nowe połączenie).

Raczej nie

A wystarczyło sprawdzić, bo tak właśnie jest. Widzę, że to dla Ciebie
nieznane wiedzowo tereny, podpowiadam więc, możesz to sprawdzić tutaj:
myip.is
P.S. Numer telefonu tez mam przez cala ta droge ten sam - nie uwazasz,
ze to tez jest taki maly skandal?

Mały skandal tylko dla nieparzystych numerów.

Data: 2011-03-28 10:04:10
Autor: niusy.pl
[...]

To zasadniczo ma działać tak, że informacje o lokalizacji zwraca DNS. Adres IP nie musi zmieniać się tylko właśnie te informacje o lokalizacji.

Data: 2011-03-26 14:38:25
Autor: rols rojs
[...]

Sprawa jest o wiele gorsza, tak jest chyba w każdej sieci europejskiej! Pokazują lokalizację centrali firmy komórkowej. Powinna się tym zająć natychmiast komisja europejska!!

Data: 2011-03-28 10:07:58
Autor: niusy.pl
Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów

Użytkownik "rols rojs" <rols@rojs.com>

[...]

Coś w tym jest :-) Gdybym chciał publikować informacje o swojej mobilnej lokalizacji to bez dobrej woli dostawcy się nie obędzie.

Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów