Geometria ramy na zimę

Data: 2009-10-14 14:45:02
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę
Witam

Jaka powinna być geometria ramy roweru do jazdy zimą (rekreacyjnie po śniegu i mieście do przemieszczania się). Może macie swoje typy podając kąt główki, wymiar rury poziomej i podsiodłowej dla wzrostu 180cm. Wydaje mi się, że taki rower powinien mieć nieco opuszczoną rurę poziomą, by łatwo było złapać równowagę, w razie poślizgu. Dodatkowo kąt główki coś pomiędzy 67-69stopni, by kierownica raczej zamulała. Widelec tylko sztywny. Proszę o propozycje.

Data: 2009-10-14 12:53:03
Autor: Jan Srzednicki
Geometria ramy na zimę
On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:
Witam

[...]

Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy
szosowe. 2-3 cm robią dramatyczną różnicę.

I haki poziome pod piastę wielobiegową. :)

Data: 2009-10-14 15:02:55
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę
Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy
szosowe. 2-3 cm robią dramatyczną różnicę.

Co daje nizej położony suport?

I haki poziome pod piastę wielobiegową. :)

Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie.

Data: 2009-10-14 07:52:47
Autor: Saurus
Geometria ramy na zimę
On 14 Paź, 15:02, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
> [...]

Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku
z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie.

Są CrMo ale nie z taką geometrią. Ja jeżdżę na On One - Il Pompino,
mam akurat wersję z rostawem 120mm z tyłu ale są też takie co mają
normalne 135mm (120 mm jest nie tylko pod ostre na torowej piaście,
idealne pod trzybiegową piastę z torpedo lub bez - tak mam u siebie).
Ramę z widelcem do tego modelu kupiłem za około 800 zł w
chainreactioncycles.com, wysyłka za darmo. Ale dla mnie to nie jest
rower tylko na zimę. Ostatnio założyłem wyższy mostek i kierownicę
"jaskółkę" żeby zrobić rower bardziej przyjazny do miejskiej jazdy.
Opony mam 35mm i jeszcze jest trochę miejsca z tyłu, błotniki się
mieszczą.
Nie wiem natomiast czemu się tak uparłeś na stery 1-1/8".

Data: 2009-10-14 07:59:44
Autor: Saurus
Geometria ramy na zimę
P. S. Jestem spod Łodzi i tylko odrobinę wyższy więc gdybyś chciał
obejrzeć ramę o której wspomniałem i sprawdzić jak się prowadzi ten
rower to możemy się jakoś spotkać. Podejrzewam że wyszłaby taniej niż
na zamówienie ;P

Data: 2009-10-14 23:01:14
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

Nie wiem natomiast czemu się tak uparłeś na stery 1-1/8".

Z kilku powodów. Rower ma byc przyszłościowy. Łatwiej dobiorę mostek, kierę pod siebie. Jest sztywniejszy. Nie bez znaczenia ma się sprawa serwisu ahead. Tutaj dwa imbusy i po każdej zimie raz dwa smaruje łożyska, a może nawet i jakieś na maszynach wrzucić.  Stąd wybór padł na 1-1/8".

[...]

Czy dobrze rozumiem chcesz sprzedać tego one-on? Obawiam się, że jako zimówka nie bardzo się nada ze względu na brak możliwości wsadzenia szerszych opon. Myślę o 26x2.65. Stąd rama raczej musi być na zamówienie. Będzie to kosmita, no ale cóż, tylko na zimę :)

Data: 2009-10-14 14:41:05
Autor: Saurus
Geometria ramy na zimę
On 14 Paź, 23:01, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
Czy dobrze rozumiem chcesz sprzedać tego one-on?

Absolutnie nie, oferowałem tylko przymiarkę aby się zorientować czy to
to czego szukasz :)

Data: 2009-10-15 01:28:51
Autor: jakuboff
Geometria ramy na zim
Kuba Stasiak wrote:
szerszych opon. My�l� o 26x2.65. St�d rama raczej musi by� na zam�wienie.

To moĹźe Pugsley od Surly? :)
http://surlybikes.com/frames/pugsley_frame/

Data: 2009-10-15 00:54:53
Autor: Saurus
Geometria ramy na zim
On 15 Paź, 07:28, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:
Kuba Stasiak wrote:
> szerszych opon. My l o 26x2.65. St d rama raczej musi by na zam wienie.

To może Pugsley od Surly? :)http://surlybikes.com/frames/pugsley_frame/

Pugsley to trochę przesada ale jest tam również coś takiego:
http://surlybikes.com/frames/1x1_frame/

Sztywna, CrMo, poziome haki i miejsce na opony 26" do 2,7" szerokości

Data: 2009-10-15 11:35:17
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim

Kuba Stasiak wrote:
> [...]

http://surlybikes.com/frames/1x1_frame/

Sztywna, CrMo, poziome haki i miejsce na opony 26" do 2,7" szerokości

CrMo raczej odpada na rower zimowy. Musi być aluminium by go rdza nie zeżarła. Rower będzie pracował tylko podczas wilgoci, zimna.

Mam pytanie odnośnie przednich widelcy. Naszukałem się ale nigdzie nie ma sprecyzowane jakiej długości jest widelec sztywny do MTB. Gdzieniegdzie jest 420mm, gdzie indziej 445mm. Przez to nie wiem jak zrobić geometrię by suport nie był za nisko bądź za wysoko ;/

Data: 2009-10-15 03:54:58
Autor: Saurus
Geometria ramy na zim
On 15 Paź, 11:35, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
CrMo raczej odpada na rower zimowy. Musi być aluminium by go rdza nie
zeżarła. Rower będzie pracował tylko podczas wilgoci, zimna.

CrMo to nierdzewny stop (właściwie to kwasoodporny). Poza sól szkodzi
także aluminium.

Data: 2009-10-15 13:54:51
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim
W linku poniżej graficzny projekt geometrii ramy. Dalem na widelec 445mm w przyszlosci moze skusze sie na jakis amortyzowany:

http:///inimicus.pl//obrazy/rower/geometria-ini.gif

baza kół 1010mm - 26" koła
długość dolnych widełek tylnego trójkąta - 430mm - Musi być miejsce na zamontowanie jednej zębatki (blatu) na 42zęby. Rower będzie miał tylko blat, tak jak do singla.
długość górnych widełek tylnego trójkąta - 496mm
efektywna długość górnej rury - 575mm
długość górnej rury (poziomej) - 552mm kąt nachylenia 155 stopni - tak jak na obrazku osadzona dość nisko.
długość główki sterów - 135mm kąt nachylenia 69 stopni. Główka sterów na 1 1/8" do ahead.
długość goleni widelca - 445mm (widelec z mocowaniami na hamulec tarczowy)
obniżenie wkładu suportu wzgledem bazy kół 75mm
długość rury podsiodłowej - 520mm - kąt nachylenia 73stopnie

Czekam na wszelkie uwagi.

Data: 2009-10-15 13:59:08
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim
Data: 2009-10-15 14:50:51
Autor: Rzaq
Geometria ramy na zim

Użytkownik "Kuba Stasiak"  napisał w wiadomości

długość dolnych widełek tylnego trójkąta - 430mm - Musi być miejsce na zamontowanie jednej zębatki (blatu) na 42zęby. Rower będzie miał tylko blat, tak jak do singla.

Widzę że powoli wyłania się obraz idealnego roweru na zimę:
Sztywniak na oponach 2,65 z blatem 42z.

Mam nadzieję że masz wszystko sprawdzone, przetestowane i przemyślane,
tak przy okazji, do czego ma służyć ten rower i w jakich warunkach i w jakim terenie będziesz jeździł?
Pytam ponieważ znacznie się różni od mojej koncepcji roweru zimowego :)

--
Rzaq

Data: 2009-10-15 12:52:27
Autor: Jan Srzednicki
Geometria ramy na zim
On 2009-10-15, Rzaq wrote:

UĹźytkownik "Kuba Stasiak"  napisał w wiadomości

długość dolnych widełek tylnego trójkąta - 430mm - Musi być miejsce na zamontowanie jednej zębatki (blatu) na 42zęby. Rower będzie miał tylko blat, tak jak do singla.
[..]
Pytam ponieważ znacznie się różni od mojej koncepcji roweru zimowego :)

Podziel się. :)

/me właśnie kończący składanie swojej potworynki na zimę

Data: 2009-10-15 15:03:06
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim
Mam nadzieję że masz wszystko sprawdzone, przetestowane i przemyślane,

Gdybym miał to bym nie pytał i nie pisał.

tak przy okazji, do czego ma służyć ten rower i w jakich warunkach i w jakim terenie będziesz jeździł?

Miasto, las kąt nachylenia terenu nie większy niż 5%.

Pytam ponieważ znacznie się różni od mojej koncepcji roweru zimowego :)

Twoim zdaniem jak to powinno wyglądać? Mniejsza zebatka przednia? Slicki 28"?

Data: 2009-10-15 16:49:17
Autor: Rzaq
Geometria ramy na zim

[...]

W zimie po mieście rzadko jeżdżę i raczej unikam ulic, ale jeżeli muszę to używam taniego sztywnego SS na semislickach.
Do jazdy w terenie używam podstawowego roweru tylko wprowadzam niewielkie zmiany.

Skupmy się może na jeździe po śniegu, skoro opony 2,65 to zakładam że głównie to tego miał służyć.

Zużywanie się części - jeżeli unikamy jazdy po ulicach i posypywanych drogach to rowerowi nic się nie dzieje, mój po zimie jest czyściutki, czego nie można powiedzie w innych porach roku ;)

Amortyzacja - tak jak już ktoś wspominał przydaje się, udeptane przez ludzi ścieżki bywają bardzo nierówne, osobiście jeżdżę na fullu i sobie chwalę, oczywiście raczej lepiej unikać takich smarowanych smarem stałym.

Opony - opony 2,65 MZ sprawdzą się tylko w specyficznych warunkach, słabo ubity śnieg np. na nartostradach i mocno zmrożony ale z takim się jeszcze nie spotkałem, może na Alasce? ;) tzn. że nie będą się zapadać w przeciwieństwie do węższych.
W dosyć trudnym terenie w jakim jeżdżę z moich doświadczeń najlepiej spisują się w miarę wąskie opony o agresywnym bieżniku (1,95-2,2), na tył daję szerszą, jednak okupione to jest sporym oporami, jeżeli będziesz jeździł w łatwym terenie to MZ wystarczą zwykłe opony XC, jeżeli będzie sporo lodu to raczej z kolcami.

Napęd - jeżdżę na  korbach 36/24, o ile w lecie w łatwym terenie nie używam młynka to po śniegu bardzo często, z sama 42-ką w ogóle nie wyobrażam sobie jazdy no chyba że po ubitej płaskiej drodze, no ale może masz taki power w nogach ;)

--
Rzaq

Data: 2009-10-15 21:57:25
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim

Użytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisał w wiadomości news:hb7cp6$d0c$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Dzięki za rady. Na pewno masz racje co do blatu. 32zeby wystarczą. Rower będzie jeździł po śniegu, jak i mieście (w 80%). Dlatego musi być bezawaryjny, stąd sztywna rama, widelec i pomysł na torpedo z piastą trzybiegową. Z przodu BB7 wystarczy i więcej gadżetów w rowerku nie będzie.

Data: 2009-10-15 10:42:30
Autor: Jan Srzednicki
Geometria ramy na zim
On 2009-10-15, Kuba Stasiak wrote:

[...]

Dramatyzujesz. Tyle tych stalowych rowerów od wieków jeździ i jakoś się
nie rozpadają..

[...]

Ale w czym problem? Geometrię robisz pod konkretny widelec, który znasz
albo juĹź masz.

Data: 2009-10-15 13:47:18
Autor: Coaster
Geometria ramy na zim
Kuba Stasiak wrote:
[...]
CrMo raczej odpada na rower zimowy. Musi być aluminium by go rdza nie zeżarła. Rower będzie pracował tylko podczas wilgoci, zimna.
[...]

Oprocz teoretycznych lekow - widziales dobrej jakosci stalowa rame, ktora rdza zezala? Uzywalem kiedys kilka zim zwykla stalowa polska rame z lat 60-tych - potem zostawilem na prawie 8 lat pod chmurka i tylko lancuch 'zesztywnial' - rama jest ok.

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-15 12:06:49
Autor: Jan Srzednicki
Geometria ramy na zim
On 2009-10-15, Coaster wrote:
Kuba Stasiak wrote:
[...]
[...]

Ja widziałem - piętnastoletniego marketowca zza Wielkiej wody. Dolna
rura tuż przy główce przerdzewiała na "wylot" (był tam zdarty lakier).

A lubiłem ten rower. :/

Niemniej, to raczej się nie kwalifikuje na "dobrej jakości stalową
ramę". :)

Data: 2009-10-15 14:19:33
Autor: Coaster
Geometria ramy na zim
On 2009-10-15, Coaster wrote:
Kuba Stasiak wrote:
[...]
[...]

Z osiemnascie lat temu, znalazlem w lesie dwie zardzewiale, zarosniete mchem i krzaczkami ramy. Sadzac po geometri i elemetach wyposazenia, ktore sie jeszcze ostaly - sztyce 'siodemki, stelaze siodel, ksztalt kierownicy - pochodzily lat trzydziestych-czterdziestych XX wieku. Lezaly w tamtym miejscu pewnie tez z kilkanascie lat a moze i dluzej. Z jednej z nich mialem zrobic poziomke wg. artykulu Utkina opublikowanego kiedys w Mlodym Techniku. Ramy nalezalo pociac w odpowiedni sposob. Po pocieciu, okazalo sie, ze przekroje rur byly w 90 procentach zdrowe...

Data: 2009-10-15 14:26:55
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim

[...]

Zdaje sobie sprawę, że CrMo jest lepszym materiałem niż aluminium ale w tym przypadku nie zrezygnuje z niego. Mam pewność, że nic nie zardzewieje, rama z aluminium będzie duzo tańsza niż CrMo. To tylko zimówka. Nie potrzebuje ekstremalnej wytrzymałości bo nie będe na tym skakał. Nie potrzebuje tłumienia drgań. Puch śniegu to załatwi oraz miekkie opony 2,65 :) (oczywiście z kolcami zyga)

Data: 2009-10-15 14:31:36
Autor: Coaster
Geometria ramy na zim
Kuba Stasiak wrote:
[...]

Ale jezeli i tak tej zimy nie zlozysz roweru to mozesz znalezc nieroga, fajna uzywana rame CroMo o dobrej geometrii. No chyba, ze sam masz nietypowa geometrie ;-)

Data: 2009-10-15 14:46:36
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zim
Ale jezeli i tak tej zimy nie zlozysz roweru to mozesz znalezc nieroga, fajna uzywana rame CroMo o dobrej geometrii. No chyba, ze sam masz nietypowa geometrie ;-)

podawałem już w tym temacie jaką bym chciał geometrię:

[...]

Taniej ramy CrMo z główką 1 1/8 i ukośnymi hakami raczej nie znajdę :(

Data: 2009-10-14 13:45:28
Autor: Jan Srzednicki
Geometria ramy na zimę
On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:
Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy
szosowe. 2-3 cm robią dramatyczną różnicę.

Co daje nizej położony suport?

Niższy środek ciężkości.

Odpowiadając na pytanie w drugim poście - zobacz dokładnie, jakie mają
geometrie ramy szosowe i MTB, policz, z uwzględnieniem wielkości kół,
jak wysoko sa suporty. :)

I haki poziome pod piastę wielobiegową. :)

Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie.

Z ciekawości - gdzie?

Data: 2009-10-14 16:02:21
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

Z ciekawości - gdzie?

Jeszcze nie wiem. Zastanawiam sie nad trzema miejscami.

1 - Orłowski - trochę za drogo jak na zimówkę
2 - Rychtarski
3 - BikeMielec - Na chwile obecną skłaniam się ku tej opcji, ale nie chcą mi zrobić widelca. Jak nie znajdę nic sensownego to chyba opcja druga.

Data: 2009-10-14 07:43:07
Autor: tadek
Geometria ramy na zimę
On 14 Paź, 16:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:

> [...]

> 3 - BikeMielec - Na chwile obecną skłaniam się ku tej opcji, ale nie chcą mi
> zrobić widelca. Jak nie znajdę nic sensownego to chyba opcja druga.

  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Dużo. Przynajmniej Orłowski.Do tej pory myślałem że tylko ja jestem
"walnięty" zamawiając u Orłowskiego trekinga /wcześnie zrobił mi
górala/ ale teraz widzę że takich jak ja jest więcej tylko mnie by nie
przyszło robić sobie na zamówienie rower zimowy. Można jeszcze
spróbować zrobić ramę u Kondeja w Toruniu

Data: 2009-10-14 14:44:29
Autor: Jan Srzednicki
Geometria ramy na zimę
On 2009-10-14, tadek wrote:
On 14 PaĹş, 16:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
> [...]

przyszło robić sobie na zamówienie rower zimowy. Można jeszcze
spróbować zrobić ramę u Kondeja w Toruniu

Ile Orłowski sobie liczy, to wiem, ciekawym, ile taki BikeMielec. :)

Data: 2009-10-14 22:46:26
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

przyszło robić sobie na zamówienie rower zimowy. Można jeszcze
spróbować zrobić ramę u Kondeja w Toruniu

O Biobike naczytałem się wiele złego. Chciałbym aby rama był taka jak chce. Biobike lubi coś spieprzyć. Nie chce potem żałować, wole juz dac wiecej i miec pewnosc ze mam tak jak chcialem :)

Data: 2009-10-14 22:44:38
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:

[...]

Najmniej opcja 3. niecałe 400 ale bez widelca. 1 powyżej 1000 a 2 poniżej.

Data: 2009-10-14 15:18:48
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy
szosowe. 2-3 cm robią dramatyczną różnicę.

I kiedy to jest nisko suport? Względem czego. W linku przedstawionym ponizej niżej suport wydaje mi się, ze ma rama MTB w przeciwienstwie do tego co mówiłeś:

http://inimicus.pl/obrazy/rower/geometry.gif

Data: 2009-10-14 16:22:20
Autor: kosik
Geometria ramy na zimę

Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:hb4i61$3mr$1news.onet.pl...
Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie.

Owszem ramy są ale bardzo rzadko spotykane :) Leży u mnie w garażu taka Nishiki aluminiowa, niestety rozmiar 16-17"

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-10-14 16:56:52
Autor: Rzaq
Geometria ramy na zimę

Użytkownik "kosik"  napisał w wiadomości

[...]

Ja mam SS zrobionego na takiej stalowej ramie, dostałem ją za darmo.

--
Rzaq

Data: 2009-10-14 22:47:31
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

Owszem ramy są ale bardzo rzadko spotykane :) Leży u mnie w garażu taka
Nishiki aluminiowa, niestety rozmiar 16-17"

Mógłbyś zrobić zdjęcia, napisać co to za materiał i cene? Może byłbym zainteresowany.

Data: 2009-10-14 15:53:42
Autor: Adrian S.
Geometria ramy na zimę
Kuba Stasiak wrote:

[...]

jeśli do jazdy po drogach, chodnikach itd to można brać sztywny, ale jeśli
po ścieżkach poza miastem, albo tam gdzie może być tzw przedeptany śnieg to
lepiej jakiś widelec wsadzić, tylko raczej coś co nie zamarźnie na zimnie.
Te przedeptane ścieżki są dość nierówne i znacznie wygodniej się jedzie jak
coś się z przodu ugina.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-14 16:04:20
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę

[...]

Myślałem nad tym i w grę wchodzi tylko widelec sztywny z dwóch powodów. Bedzie to głównie rower do jazdy po mieście. Musi być bezawaryjny a bezawaryjność daje tylko widelec sztywny (zwłaszcza w trudnych warunkach). Rower uginać się będzie, pod słabym ciśnieniem opon :)

Data: 2009-10-14 17:26:04
Autor: CeZ__134
Geometria ramy na zimę

[...]

Rotfl za temat :) Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w postaci durnych pytan :)

CeZ__134

Data: 2009-10-14 15:41:56
Autor: Ryszard Mikke
Geometria ramy na zimę
CeZ__134 <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Rotfl za temat :) Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w postaci durnych pytan :)

Etam.

Mi zaczęło odpierdalać już wiosną, ale dopiero teraz kupiłem rower
do przerabiania. Dokładnie tydzień temu...

rmikke

Data: 2009-10-14 17:39:15
Autor: Coaster
Geometria ramy na zimę
CeZ__134 wrote:
[...]

Kazdy ma prawo robic z kasa co mu sie podoba ;-)
Ja ma wspaniala zimowke za 50 zl ;-)

Data: 2009-10-14 19:55:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Geometria ramy na zimę

[...]

Opony z kolcami masz?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-15 13:11:48
Autor: Coaster
Geometria ramy na zimę
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

Cos Ty? Nigdy nie uzywalem i nie widze takiej potrzeby. Chyba, ze do zabawy ;-)

Data: 2009-10-14 17:44:27
Autor: zcxz
Geometria ramy na zimę
CeZ__134 wrote:
  > Rotfl za temat :) Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w
postaci durnych pytan :)
eee rozsadnie sie rozwinal :)
a poza tym fajnie, ze czlowiek sie interesuje rowerem na miare. w naszym pieknym kraju jak nie masz roweru made in daleki wschod to nie jestes gosc. a jak masz rower firmowany marka polskiego producenta to jestes "wiesniak".
oczywiscie generalizuje ale rodzimych produktow jest tyle co kot naplakal, a szkoda.

--
zcxz

Data: 2009-10-14 20:04:13
Autor: Ryszard Mikke
Geometria ramy na zimę
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a):
CeZ__134 wrote:
> [...]
oczywiscie generalizuje ale rodzimych produktow jest tyle co kot naplakal, a szkoda.

No bez przesady, trochę tych Krossów jeździ...
I Unibiki ze trzy stoją w garażu na dole...

rmikke

Data: 2009-10-16 01:32:46
Autor: zcxz
Geometria ramy na zimę
Ryszard Mikke wrote:
No bez przesady, trochę tych Krossów jeździ...
I Unibiki ze trzy stoją w garażu na dole...
no dobra a gdzie w naszym pieknym stolicznym miescie (+ okolice) moge sobie zamowic rame typu custom do ~1000 pln?
he?

--
zcxz

Data: 2009-10-18 21:51:21
Autor: Ryszard Mikke
Geometria ramy na zimę
Ryszard Mikke wrote:
> [...]
no dobra a gdzie w naszym pieknym stolicznym miescie (+ okolice) moge sobie zamowic rame typu custom do ~1000 pln?

Jakbyś znalazł, nie wahaj się zareklamować...

rmikke

Data: 2009-10-14 23:03:58
Autor: Kuba Stasiak
Geometria ramy na zimę
Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w
postaci durnych pytan :)

To nie będzie pierwsza zima na rowerze. Ponieważ mam już jakieś doświadczenie wiem czego chce. I wiem, że nie chce się męczyć jak dotychczas. Ponadto roweru na bank nie zdąże złożyć tej zimy. Chve aby był gotowy na nastepną.

Geometria ramy na zimę