Data: 2009-10-14 14:45:02 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Witam
Jaka powinna być geometria ramy roweru do jazdy zimą (rekreacyjnie po śniegu i mieście do przemieszczania się). Może macie swoje typy podając kąt główki, wymiar rury poziomej i podsiodłowej dla wzrostu 180cm. Wydaje mi się, że taki rower powinien mieć nieco opuszczoną rurę poziomą, by łatwo było złapać równowagę, w razie poślizgu. Dodatkowo kąt główki coś pomiędzy 67-69stopni, by kierownica raczej zamulała. Widelec tylko sztywny. Proszę o propozycje. |
|
Data: 2009-10-14 12:53:03 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zimÄ | |
On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:
Witam Ze swojej strony polecam moĹźliwie nisko suport - tak, jak majÄ ramy szosowe. 2-3 cm robiÄ dramatycznÄ róşnicÄ. I haki poziome pod piastÄ wielobiegowÄ . :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-14 15:02:55 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy Co daje nizej położony suport? I haki poziome pod piastę wielobiegową. :) Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie. |
|
Data: 2009-10-14 07:52:47 | |
Autor: Saurus | |
Geometria ramy na zimę | |
On 14 Paź, 15:02, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
> Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy Są CrMo ale nie z taką geometrią. Ja jeżdżę na On One - Il Pompino, mam akurat wersję z rostawem 120mm z tyłu ale są też takie co mają normalne 135mm (120 mm jest nie tylko pod ostre na torowej piaście, idealne pod trzybiegową piastę z torpedo lub bez - tak mam u siebie). Ramę z widelcem do tego modelu kupiłem za około 800 zł w chainreactioncycles.com, wysyłka za darmo. Ale dla mnie to nie jest rower tylko na zimę. Ostatnio założyłem wyższy mostek i kierownicę "jaskółkę" żeby zrobić rower bardziej przyjazny do miejskiej jazdy. Opony mam 35mm i jeszcze jest trochę miejsca z tyłu, błotniki się mieszczą. Nie wiem natomiast czemu się tak uparłeś na stery 1-1/8". |
|
Data: 2009-10-14 07:59:44 | |
Autor: Saurus | |
Geometria ramy na zimę | |
P. S. Jestem spod Łodzi i tylko odrobinę wyższy więc gdybyś chciał
obejrzeć ramę o której wspomniałem i sprawdzić jak się prowadzi ten rower to możemy się jakoś spotkać. Podejrzewam że wyszłaby taniej niż na zamówienie ;P |
|
Data: 2009-10-14 23:01:14 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Nie wiem natomiast czemu się tak uparłeś na stery 1-1/8". Z kilku powodów. Rower ma byc przyszłościowy. Łatwiej dobiorę mostek, kierę pod siebie. Jest sztywniejszy. Nie bez znaczenia ma się sprawa serwisu ahead. Tutaj dwa imbusy i po każdej zimie raz dwa smaruje łożyska, a może nawet i jakieś na maszynach wrzucić. Stąd wybór padł na 1-1/8". P. S. Jestem spod Łodzi i tylko odrobinę wyższy więc >gdybyś chciał Czy dobrze rozumiem chcesz sprzedać tego one-on? Obawiam się, że jako zimówka nie bardzo się nada ze względu na brak możliwości wsadzenia szerszych opon. Myślę o 26x2.65. Stąd rama raczej musi być na zamówienie. Będzie to kosmita, no ale cóż, tylko na zimę :) |
|
Data: 2009-10-14 14:41:05 | |
Autor: Saurus | |
Geometria ramy na zimę | |
On 14 Paź, 23:01, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
Czy dobrze rozumiem chcesz sprzedać tego one-on? Absolutnie nie, oferowałem tylko przymiarkę aby się zorientować czy to to czego szukasz :) |
|
Data: 2009-10-15 01:28:51 | |
Autor: jakuboff | |
Geometria ramy na zim | |
Kuba Stasiak wrote:
szerszych opon. My�l� o 26x2.65. St�d rama raczej musi by� na zam�wienie. To moşe Pugsley od Surly? :) http://surlybikes.com/frames/pugsley_frame/ |
|
Data: 2009-10-15 00:54:53 | |
Autor: Saurus | |
Geometria ramy na zim | |
On 15 Paź, 07:28, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:
Kuba Stasiak wrote: Pugsley to trochę przesada ale jest tam również coś takiego: http://surlybikes.com/frames/1x1_frame/ Sztywna, CrMo, poziome haki i miejsce na opony 26" do 2,7" szerokości |
|
Data: 2009-10-15 11:35:17 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
Użytkownik "Saurus" <saurus8@gmail.com> napisał w wiadomości news:d626dcb7-a628-4e7b-bc01-8c5049789066p4g2000yqm.googlegroups.com... On 15 Paź, 07:28, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote: Kuba Stasiak wrote: Pugsley to trochę przesada ale jest tam również coś takiego: http://surlybikes.com/frames/1x1_frame/ Sztywna, CrMo, poziome haki i miejsce na opony 26" do 2,7" szerokości CrMo raczej odpada na rower zimowy. Musi być aluminium by go rdza nie zeżarła. Rower będzie pracował tylko podczas wilgoci, zimna. Mam pytanie odnośnie przednich widelcy. Naszukałem się ale nigdzie nie ma sprecyzowane jakiej długości jest widelec sztywny do MTB. Gdzieniegdzie jest 420mm, gdzie indziej 445mm. Przez to nie wiem jak zrobić geometrię by suport nie był za nisko bądź za wysoko ;/ |
|
Data: 2009-10-15 03:54:58 | |
Autor: Saurus | |
Geometria ramy na zim | |
On 15 Paź, 11:35, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
CrMo raczej odpada na rower zimowy. Musi być aluminium by go rdza nie CrMo to nierdzewny stop (właściwie to kwasoodporny). Poza sól szkodzi także aluminium. |
|
Data: 2009-10-15 13:54:51 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
W linku poniżej graficzny projekt geometrii ramy. Dalem na widelec 445mm w przyszlosci moze skusze sie na jakis amortyzowany:
http:///inimicus.pl//obrazy/rower/geometria-ini.gif baza kół 1010mm - 26" koła długość dolnych widełek tylnego trójkąta - 430mm - Musi być miejsce na zamontowanie jednej zębatki (blatu) na 42zęby. Rower będzie miał tylko blat, tak jak do singla. długość górnych widełek tylnego trójkąta - 496mm efektywna długość górnej rury - 575mm długość górnej rury (poziomej) - 552mm kąt nachylenia 155 stopni - tak jak na obrazku osadzona dość nisko. długość główki sterów - 135mm kąt nachylenia 69 stopni. Główka sterów na 1 1/8" do ahead. długość goleni widelca - 445mm (widelec z mocowaniami na hamulec tarczowy) obniżenie wkładu suportu wzgledem bazy kół 75mm długość rury podsiodłowej - 520mm - kąt nachylenia 73stopnie Czekam na wszelkie uwagi. |
|
Data: 2009-10-15 13:59:08 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
Data: 2009-10-15 14:50:51 | |
Autor: Rzaq | |
Geometria ramy na zim | |
Użytkownik "Kuba Stasiak" napisał w wiadomości długość dolnych widełek tylnego trójkąta - 430mm - Musi być miejsce na zamontowanie jednej zębatki (blatu) na 42zęby. Rower będzie miał tylko blat, tak jak do singla. Widzę że powoli wyłania się obraz idealnego roweru na zimę: Sztywniak na oponach 2,65 z blatem 42z. Mam nadzieję że masz wszystko sprawdzone, przetestowane i przemyślane, tak przy okazji, do czego ma służyć ten rower i w jakich warunkach i w jakim terenie będziesz jeździł? Pytam ponieważ znacznie się różni od mojej koncepcji roweru zimowego :) -- Rzaq |
|
Data: 2009-10-15 12:52:27 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zim | |
On 2009-10-15, Rzaq wrote:
[..] Pytam poniewaĹź znacznie siÄ róşni od mojej koncepcji roweru zimowego :) Podziel siÄ. :) /me wĹaĹnie koĹczÄ cy skĹadanie swojej potworynki na zimÄ -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-15 15:03:06 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
Mam nadzieję że masz wszystko sprawdzone, przetestowane i przemyślane, Gdybym miał to bym nie pytał i nie pisał. tak przy okazji, do czego ma służyć ten rower i w jakich warunkach i w jakim terenie będziesz jeździł? Miasto, las kąt nachylenia terenu nie większy niż 5%. Pytam ponieważ znacznie się różni od mojej koncepcji roweru zimowego :) Twoim zdaniem jak to powinno wyglądać? Mniejsza zebatka przednia? Slicki 28"? |
|
Data: 2009-10-15 16:49:17 | |
Autor: Rzaq | |
Geometria ramy na zim | |
Użytkownik "Kuba Stasiak" napisał Miasto, las kąt nachylenia terenu nie większy niż 5%. W zimie po mieście rzadko jeżdżę i raczej unikam ulic, ale jeżeli muszę to używam taniego sztywnego SS na semislickach. Do jazdy w terenie używam podstawowego roweru tylko wprowadzam niewielkie zmiany. Skupmy się może na jeździe po śniegu, skoro opony 2,65 to zakładam że głównie to tego miał służyć. Zużywanie się części - jeżeli unikamy jazdy po ulicach i posypywanych drogach to rowerowi nic się nie dzieje, mój po zimie jest czyściutki, czego nie można powiedzie w innych porach roku ;) Amortyzacja - tak jak już ktoś wspominał przydaje się, udeptane przez ludzi ścieżki bywają bardzo nierówne, osobiście jeżdżę na fullu i sobie chwalę, oczywiście raczej lepiej unikać takich smarowanych smarem stałym. Opony - opony 2,65 MZ sprawdzą się tylko w specyficznych warunkach, słabo ubity śnieg np. na nartostradach i mocno zmrożony ale z takim się jeszcze nie spotkałem, może na Alasce? ;) tzn. że nie będą się zapadać w przeciwieństwie do węższych. W dosyć trudnym terenie w jakim jeżdżę z moich doświadczeń najlepiej spisują się w miarę wąskie opony o agresywnym bieżniku (1,95-2,2), na tył daję szerszą, jednak okupione to jest sporym oporami, jeżeli będziesz jeździł w łatwym terenie to MZ wystarczą zwykłe opony XC, jeżeli będzie sporo lodu to raczej z kolcami. Napęd - jeżdżę na korbach 36/24, o ile w lecie w łatwym terenie nie używam młynka to po śniegu bardzo często, z sama 42-ką w ogóle nie wyobrażam sobie jazdy no chyba że po ubitej płaskiej drodze, no ale może masz taki power w nogach ;) -- Rzaq |
|
Data: 2009-10-15 21:57:25 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
Użytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisał w wiadomości news:hb7cp6$d0c$1achot.icm.edu.pl...
Dzięki za rady. Na pewno masz racje co do blatu. 32zeby wystarczą. Rower będzie jeździł po śniegu, jak i mieście (w 80%). Dlatego musi być bezawaryjny, stąd sztywna rama, widelec i pomysł na torpedo z piastą trzybiegową. Z przodu BB7 wystarczy i więcej gadżetów w rowerku nie będzie. |
|
Data: 2009-10-15 10:42:30 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zim | |
On 2009-10-15, Kuba Stasiak wrote:
Dramatyzujesz. Tyle tych stalowych rowerĂłw od wiekĂłw jeĹşdzi i jakoĹ siÄ nie rozpadajÄ .. Mam pytanie odnoĹnie przednich widelcy. NaszukaĹem siÄ ale nigdzie nie ma sprecyzowane jakiej dĹugoĹci jest widelec sztywny do MTB. Gdzieniegdzie jest 420mm, gdzie indziej 445mm. Przez to nie wiem jak zrobiÄ geometriÄ by suport nie byĹ za nisko bÄ dĹş za wysoko ;/ Ale w czym problem? GeometriÄ robisz pod konkretny widelec, ktĂłry znasz albo juĹź masz. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-15 13:47:18 | |
Autor: Coaster | |
Geometria ramy na zim | |
Kuba Stasiak wrote:
[...] CrMo raczej odpada na rower zimowy. Musi być aluminium by go rdza nie zeżarła. Rower będzie pracował tylko podczas wilgoci, zimna.[...] Oprocz teoretycznych lekow - widziales dobrej jakosci stalowa rame, ktora rdza zezala? Uzywalem kiedys kilka zim zwykla stalowa polska rame z lat 60-tych - potem zostawilem na prawie 8 lat pod chmurka i tylko lancuch 'zesztywnial' - rama jest ok. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-15 12:06:49 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zim | |
On 2009-10-15, Coaster wrote:
Kuba Stasiak wrote: Ja widziaĹem - piÄtnastoletniego marketowca zza Wielkiej wody. Dolna rura tuĹź przy gĹĂłwce przerdzewiaĹa na "wylot" (byĹ tam zdarty lakier). A lubiĹem ten rower. :/ Niemniej, to raczej siÄ nie kwalifikuje na "dobrej jakoĹci stalowÄ ramÄ". :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-15 14:19:33 | |
Autor: Coaster | |
Geometria ramy na zim | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-15, Coaster wrote: Z osiemnascie lat temu, znalazlem w lesie dwie zardzewiale, zarosniete mchem i krzaczkami ramy. Sadzac po geometri i elemetach wyposazenia, ktore sie jeszcze ostaly - sztyce 'siodemki, stelaze siodel, ksztalt kierownicy - pochodzily lat trzydziestych-czterdziestych XX wieku. Lezaly w tamtym miejscu pewnie tez z kilkanascie lat a moze i dluzej. Z jednej z nich mialem zrobic poziomke wg. artykulu Utkina opublikowanego kiedys w Mlodym Techniku. Ramy nalezalo pociac w odpowiedni sposob. Po pocieciu, okazalo sie, ze przekroje rur byly w 90 procentach zdrowe... -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-15 14:26:55 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
Z osiemnascie lat temu, znalazlem w lesie dwie zardzewiale, zarosniete Zdaje sobie sprawę, że CrMo jest lepszym materiałem niż aluminium ale w tym przypadku nie zrezygnuje z niego. Mam pewność, że nic nie zardzewieje, rama z aluminium będzie duzo tańsza niż CrMo. To tylko zimówka. Nie potrzebuje ekstremalnej wytrzymałości bo nie będe na tym skakał. Nie potrzebuje tłumienia drgań. Puch śniegu to załatwi oraz miekkie opony 2,65 :) (oczywiście z kolcami zyga) |
|
Data: 2009-10-15 14:31:36 | |
Autor: Coaster | |
Geometria ramy na zim | |
Kuba Stasiak wrote:
Z osiemnascie lat temu, znalazlem w lesie dwie zardzewiale, zarosniete Ale jezeli i tak tej zimy nie zlozysz roweru to mozesz znalezc nieroga, fajna uzywana rame CroMo o dobrej geometrii. No chyba, ze sam masz nietypowa geometrie ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-15 14:46:36 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zim | |
Ale jezeli i tak tej zimy nie zlozysz roweru to mozesz znalezc nieroga, fajna uzywana rame CroMo o dobrej geometrii. No chyba, ze sam masz nietypowa geometrie ;-) podawałem już w tym temacie jaką bym chciał geometrię: http://inimicus.pl/obrazy/rower/geometria-ini.gif baza kół 1010mm - 26" koła długość dolnych widełek tylnego trójkąta - 430mm - Musi być miejsce na zamontowanie jednej zębatki (blatu) na 42zęby. Rower będzie miał tylko blat, tak jak do singla. długość górnych widełek tylnego trójkąta - 496mm efektywna długość górnej rury - 575mm długość górnej rury (poziomej) - 552mm kąt nachylenia 155 stopni - tak jak na obrazku osadzona dość nisko. długość główki sterów - 135mm kąt nachylenia 69 stopni. Główka sterów na 1 1/8" do ahead. długość goleni widelca - 445mm (widelec z mocowaniami na hamulec tarczowy) obniżenie wkładu suportu wzgledem bazy kół 75mm długość rury podsiodłowej - 520mm - kąt nachylenia 73stopnie Taniej ramy CrMo z główką 1 1/8 i ukośnymi hakami raczej nie znajdę :( |
|
Data: 2009-10-14 13:45:28 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zimÄ | |
On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:
Ze swojej strony polecam moĹźliwie nisko suport - tak, jak majÄ ramy NiĹźszy Ĺrodek ciÄĹźkoĹci. OdpowiadajÄ c na pytanie w drugim poĹcie - zobacz dokĹadnie, jakie majÄ geometrie ramy szosowe i MTB, policz, z uwzglÄdnieniem wielkoĹci kĂłĹ, jak wysoko sa suporty. :) I haki poziome pod piastÄ wielobiegowÄ . :) Z ciekawoĹci - gdzie? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-14 16:02:21 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Jeszcze nie wiem. Zastanawiam sie nad trzema miejscami. 1 - Orłowski - trochę za drogo jak na zimówkę 2 - Rychtarski 3 - BikeMielec - Na chwile obecną skłaniam się ku tej opcji, ale nie chcą mi zrobić widelca. Jak nie znajdę nic sensownego to chyba opcja druga. |
|
Data: 2009-10-14 14:31:15 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zimÄ | |
On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote:
I ile sobie liczÄ ? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-14 07:43:07 | |
Autor: tadek | |
Geometria ramy na zimę | |
On 14 Paź, 16:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote: Dużo. Przynajmniej Orłowski.Do tej pory myślałem że tylko ja jestem "walnięty" zamawiając u Orłowskiego trekinga /wcześnie zrobił mi górala/ ale teraz widzę że takich jak ja jest więcej tylko mnie by nie przyszło robić sobie na zamówienie rower zimowy. Można jeszcze spróbować zrobić ramę u Kondeja w Toruniu |
|
Data: 2009-10-14 14:44:29 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Geometria ramy na zimÄ | |
On 2009-10-14, tadek wrote:
On 14 PaĹş, 16:31, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> Ile OrĹowski sobie liczy, to wiem, ciekawym, ile taki BikeMielec. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-10-14 22:46:26 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
przyszło robić sobie na zamówienie rower zimowy. Można jeszcze spróbować zrobić ramę u Kondeja w Toruniu O Biobike naczytałem się wiele złego. Chciałbym aby rama był taka jak chce. Biobike lubi coś spieprzyć. Nie chce potem żałować, wole juz dac wiecej i miec pewnosc ze mam tak jak chcialem :) |
|
Data: 2009-10-14 22:44:38 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnhdbo5j.1be9.w_at_wrzask_dot_ploak.pl... On 2009-10-14, Kuba Stasiak wrote: Najmniej opcja 3. niecałe 400 ale bez widelca. 1 powyżej 1000 a 2 poniżej. |
|
Data: 2009-10-14 15:18:48 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Ze swojej strony polecam możliwie nisko suport - tak, jak mają ramy I kiedy to jest nisko suport? Względem czego. W linku przedstawionym ponizej niżej suport wydaje mi się, ze ma rama MTB w przeciwienstwie do tego co mówiłeś: http://inimicus.pl/obrazy/rower/geometry.gif |
|
Data: 2009-10-14 16:22:20 | |
Autor: kosik | |
Geometria ramy na zimę | |
Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:hb4i61$3mr$1news.onet.pl... Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie. Owszem ramy są ale bardzo rzadko spotykane :) Leży u mnie w garażu taka Nishiki aluminiowa, niestety rozmiar 16-17" Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2009-10-14 16:56:52 | |
Autor: Rzaq | |
Geometria ramy na zimę | |
Użytkownik "kosik" napisał w wiadomości Tak, tak, dlatego chce zrobić ramę na wymiar, gdyż nie ma takowych na rynku z główką ramy pod 1 1/8. Trzeba więc na zamówienie. Ja mam SS zrobionego na takiej stalowej ramie, dostałem ją za darmo. -- Rzaq |
|
Data: 2009-10-14 22:47:31 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Owszem ramy są ale bardzo rzadko spotykane :) Leży u mnie w garażu taka Mógłbyś zrobić zdjęcia, napisać co to za materiał i cene? Może byłbym zainteresowany. |
|
Data: 2009-10-14 15:53:42 | |
Autor: Adrian S. | |
Geometria ramy na zimę | |
Kuba Stasiak wrote:
Witam jeśli do jazdy po drogach, chodnikach itd to można brać sztywny, ale jeśli po ścieżkach poza miastem, albo tam gdzie może być tzw przedeptany śnieg to lepiej jakiś widelec wsadzić, tylko raczej coś co nie zamarźnie na zimnie. Te przedeptane ścieżki są dość nierówne i znacznie wygodniej się jedzie jak coś się z przodu ugina. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-10-14 16:04:20 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
jeśli do jazdy po drogach, chodnikach itd to można brać sztywny, ale jeśli Myślałem nad tym i w grę wchodzi tylko widelec sztywny z dwóch powodów. Bedzie to głównie rower do jazdy po mieście. Musi być bezawaryjny a bezawaryjność daje tylko widelec sztywny (zwłaszcza w trudnych warunkach). Rower uginać się będzie, pod słabym ciśnieniem opon :) |
|
Data: 2009-10-14 17:26:04 | |
Autor: CeZ__134 | |
Geometria ramy na zimę | |
Jaka powinna być geometria ramy roweru do jazdy zimą (rekreacyjnie po śniegu i mieście do przemieszczania się). Może macie swoje typy podając kąt główki, wymiar rury poziomej i podsiodłowej dla wzrostu 180cm. Wydaje mi się, że taki rower powinien mieć nieco opuszczoną rurę poziomą, by łatwo było złapać równowagę, w razie poślizgu. Dodatkowo kąt główki coś pomiędzy 67-69stopni, by kierownica raczej zamulała. Widelec tylko sztywny. Proszę o propozycje. Rotfl za temat :) Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w postaci durnych pytan :) CeZ__134 |
|
Data: 2009-10-14 15:41:56 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Geometria ramy na zimę | |
CeZ__134 <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał(a):
Etam. Mi zaczęło odpierdalać już wiosną, ale dopiero teraz kupiłem rower do przerabiania. Dokładnie tydzień temu... rmikke -- |
|
Data: 2009-10-14 17:39:15 | |
Autor: Coaster | |
Geometria ramy na zimę | |
CeZ__134 wrote:
Jaka powinna być geometria ramy roweru do jazdy zimą (rekreacyjnie po śniegu i mieście do przemieszczania się). Może macie swoje typy podając kąt główki, wymiar rury poziomej i podsiodłowej dla wzrostu 180cm. Wydaje mi się, że taki rower powinien mieć nieco opuszczoną rurę poziomą, by łatwo było złapać równowagę, w razie poślizgu. Dodatkowo kąt główki coś pomiędzy 67-69stopni, by kierownica raczej zamulała. Widelec tylko sztywny. Proszę o propozycje. Kazdy ma prawo robic z kasa co mu sie podoba ;-) Ja ma wspaniala zimowke za 50 zl ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-14 19:55:21 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Geometria ramy na zimę | |
Jaka powinna być geometria ramy roweru do jazdy zimą (rekreacyjnie po śniegu i mieście do przemieszczania się). Może macie swoje typy podając kąt główki, wymiar rury poziomej i podsiodłowej dla wzrostu 180cm. Wydaje mi się, że taki rower powinien mieć nieco opuszczoną rurę poziomą, by łatwo było złapać równowagę, w razie poślizgu. Dodatkowo kąt główki coś pomiędzy 67-69stopni, by kierownica raczej zamulała. Widelec tylko sztywny. Proszę o propozycje. Opony z kolcami masz? zyga -- A fe, A psik, A ha |
|
Data: 2009-10-15 13:11:48 | |
Autor: Coaster | |
Geometria ramy na zimę | |
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Cos Ty? Nigdy nie uzywalem i nie widze takiej potrzeby. Chyba, ze do zabawy ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-14 17:44:27 | |
Autor: zcxz | |
Geometria ramy na zimę | |
CeZ__134 wrote:
> Rotfl za temat :) Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w postaci durnych pytan :)eee rozsadnie sie rozwinal :) a poza tym fajnie, ze czlowiek sie interesuje rowerem na miare. w naszym pieknym kraju jak nie masz roweru made in daleki wschod to nie jestes gosc. a jak masz rower firmowany marka polskiego producenta to jestes "wiesniak". oczywiscie generalizuje ale rodzimych produktow jest tyle co kot naplakal, a szkoda. -- zcxz |
|
Data: 2009-10-14 20:04:13 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Geometria ramy na zimę | |
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a):
CeZ__134 wrote: No bez przesady, trochę tych Krossów jeździ... I Unibiki ze trzy stoją w garażu na dole... rmikke -- |
|
Data: 2009-10-16 01:32:46 | |
Autor: zcxz | |
Geometria ramy na zimę | |
Ryszard Mikke wrote:
No bez przesady, trochę tych Krossów jeździ...no dobra a gdzie w naszym pieknym stolicznym miescie (+ okolice) moge sobie zamowic rame typu custom do ~1000 pln? he? -- zcxz |
|
Data: 2009-10-18 21:51:21 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Geometria ramy na zimę | |
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote: Jakbyś znalazł, nie wahaj się zareklamować... rmikke -- |
|
Data: 2009-10-14 23:03:58 | |
Autor: Kuba Stasiak | |
Geometria ramy na zimę | |
Ludzie zobaczyli pierwszy snieg, i zaczelo odpierdalac w
postaci durnych pytan :) To nie będzie pierwsza zima na rowerze. Ponieważ mam już jakieś doświadczenie wiem czego chce. I wiem, że nie chce się męczyć jak dotychczas. Ponadto roweru na bank nie zdąże złożyć tej zimy. Chve aby był gotowy na nastepną. |