Data: 2011-03-08 10:23:58 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
ASO chce 240 zł za obie osie.
Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania? A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? Pomijając błędy użytkownika w rodzaju palenia gum czy złego ciśnienia w oponach. |
|
Data: 2011-03-08 10:28:11 | |
Autor: wchpikus | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Drogo, bardzo drogo.
powinno byc od 70 do 100zl |
|
Data: 2011-03-08 10:30:54 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:il4srb$13md$1news2.ipartners.pl...
Drogo, bardzo drogo. Tak myślałem właśnie. Gdzie w Poznaniu zrobią to dobrze i taniej? |
|
Data: 2011-03-08 11:10:17 | |
Autor: J.F. | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
On Tue, 8 Mar 2011 10:30:54 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości Za jedna os. Wiec za dwie to moze nie tak duzo. Gdzie w Poznaniu zrobią to dobrze i taniej? Bedzie dyskusja, ale ja lubie zaklady z komputerem do tego. Przynajmniej sie wyswietli cala geometria, a nie tylko zbieznosc. J. |
|
Data: 2011-03-08 11:44:19 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Bedzie dyskusja, ale ja lubie zaklady z komputerem do tego. No właśnie mi o to chodzi, skoro i tak muszę wymienić opony, to nie chciałbym aby następne się ząbkowały. |
|
Data: 2011-03-08 22:09:08 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 11:10, J.F. pisze:
powinno byc od 70 do 100zlTak myślałem właśnie. pod koniec listopada ustawiałem we Wrocławiu po wymianie amortyzatorów z przodu. Sprawdzane i ustawiane były _obie_ osie. Zapłaciłem równo 100zł. W tym tygodniu będę chyba musiał znów ustawiać - prawy przedni amortyzator poszedł właśnie do reklamacji, bo zsikał się po 3 miesiącach i 5000km.. Dwa lata temu kosztowało mnie to mniej, bo przy tylnej osi nie było potrzeby nic robić. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2011-03-08 10:45:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze:
Drogo, bardzo drogo. W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi. Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł. No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto to robić przy okazji zmiany opon na letnie kiedy to dokładnie można sprawdzić (i ewentualnie wyprostować) felgi przy przekładaniu. |
|
Data: 2011-03-08 10:48:37 | |
Autor: wchpikus | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Drogo macie.
U mnie w ZG sprawdzenie zbieznosci, cisnienia w oponach i ustawienie do 100zl max. Najtaniej w ASO Kia, 70zl. |
|
Data: 2011-03-08 11:42:20 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:il4u1l$1484$1news2.ipartners.pl...
Drogo macie. Warto byłoby podjechać nawet, szkoda że się nie wybieram w okolice. |
|
Data: 2011-03-08 11:13:58 | |
Autor: MarcinJM | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 10:45, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze: Tu sie mylisz: i tak mierzy sie bicie felgi i wylicza srednia. Wiec prostota rzeczonej nie ma znaczenia. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-03-08 11:37:21 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności dokładnie, dobre (/wszystkie?) maszyny mają kompensację bicia felg, brat |
|
Data: 2011-03-08 14:14:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 11:37, bratPit[pr] pisze:
No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto Jak mi nieraz gość ustawiał "po staremu" niekomputerowo, to oczywiście bicie mierzył u średnią brał. Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli to bicie... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 14:17:48 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
dokładnie, dobre (/wszystkie?) maszyny mają kompensację bicia felg, hmm... dobre pytanie, nie wiem, w tych maszynach, które ja znam kołem kręci się co 90 stopni i dokonuje kalibracji, brat |
|
Data: 2011-03-08 14:29:39 | |
Autor: MarcinJM | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 14:14, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-08 11:37, bratPit[pr] pisze: Ewidentny blad w sztuce. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-03-08 20:28:11 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" Jak mi nieraz gość ustawiał "po staremu" niekomputerowo, to oczywiście I dalej jak ściągał tak ściąga? ;-) |
|
Data: 2011-03-09 10:25:07 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d75faa5$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze: No i takie właśnie ceny znalazłem też w Poznaniu. Nawet w ASO (innym), więc po prostu zmieniam ASO w którym będę robił przegląd, przy okazji zaoszczędzę trochę na samym przeglądzie. Tak to chytry dwa razy traci, nie dość że nie zarobią na geometrii, to nie zarobią też na przeglądzie. |
|
Data: 2011-03-08 11:09:17 | |
Autor: MarcinJM | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze:
Drogo, bardzo drogo. Za zbieznosc owszem. Geometria kosztuje nieco wiecej. Wlasnie rzeczone ca 250zl (dla tylu i przodu). Jak mieszkalem w poznaniu to robilem u Mielcarka kolo mostu gorczynskiego. Znakomity fachowiec. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-03-08 11:16:24 | |
Autor: wchpikus | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Witam!
Jaki jest sens sprawdzenia zbieznosci i jej nie ustawienia? Rozumiem ze u was sprawdzenie zbieznosci to jedno, a ustawienie geometrii to drugie? Zwa to i tak i tak.. Geometria to chyba jak auto zostawia 4 slady, ale raczej to nie bedzie tania naprawa:( Jak mowie, wjezdzam na kanal, podpinaja mierniki do kol, sprawdzaja i ustawiaja jak trzeba. Koszt 70-100zl. |
|
Data: 2011-03-08 12:49:31 | |
Autor: BaX | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Jaki jest sens sprawdzenia zbieznosci i jej nie ustawienia? Bo to są dwie różne rzeczy szczególnie dla pojazdów z regulacją obu osi w obu płaszczyznach. |
|
Data: 2011-03-08 12:57:11 | |
Autor: wchpikus | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Witam!
Bo to są dwie różne rzeczy szczególnie dla pojazdów z regulacją obu osi z tego co rozmawialem z tym warsztatem, cena ta sama, bez wzgledu na to czy jest mozliwosc ustawienia czy nie. Fakt, nie wszystkie auta maja taka mozliwosc. |
|
Data: 2011-03-08 20:45:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 11:16, wchpikus pisze:
Witam! Zbieżność to tylko regulacja długości drążków kierowniczych przedniej osi i faktycznie za około 80zł to można ustawić. Natomiast Cavallino pytał o całą geometrię obu osi, na co składa się znacznie więcej parametrów i co kosztuje bliżej 200zł. W zależności od konstrukcji zawieszenia różne rzeczy są możliwe do ustawienia, a w razie braku możliwości regulacji wymienia się krzywe podzespoły. |
|
Data: 2011-03-08 11:37:25 | |
Autor: | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? Z doswiadcznei wiem, iz za zabkowanie odpowiedizalnych jest masa rzeczy i/lub polaczenie kilku - opona i jej wlasciwosci - moze auto - Passat (zawieszenie fabrycznie sprawne) - nasz drogi Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie bylo slychac tylko wycie myslalem, ze to lozyska padly, ale sam bieznik nie niesl sladow zuzycia ;) po jednym nie pelnym sezonie. po zmianie na Excellance, ten sam rozmiar, auto przechulao 4 lata, mase km, w ciszy, spokoju i niesamowitym ogolnym komforcie ;). Oczywoscie gwarant wciskal mi kity, ze zla zbieznosc, ten zarzut odpadl, no to zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;). uwazm, iz ciezko okreslic co jest winne jak napisalem winnych jest masa czynnikow ;) ale przewaznie sa to winne opony ;) czego gwarant nie mogl pojac do konca ;) -- |
|
Data: 2011-03-08 12:40:42 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik <bluedadun@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie bylo Z gwarantem od czego? Od opon czy od samochodu? Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety. |
|
Data: 2011-03-08 14:15:39 | |
Autor: | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Z gwarantem od czego? Daj spokoj opon oczysice, obejzyj wczorjajsza turbo kamere, jak STALY KLIENT walczyl przed sadem 7 lat aby Kulczyk oddal mu kase lub wymienil samochod (Golfa) na wolny od wad, z VW nie wygrasz przechodzilem te gehenne rowniez - winny serwis - i chodzilo o naprawde pierd, a nie o caly samochod, olalem i od temtej pory jezdze gowniana Toyodą, a nie perfekcyjnym VW i nikomu nie zycze trafic na ich zly dzien lub samochod. Ta po 4 latach to juz tylko wymiana Ci zostala, a nie zawracnaie glowy gwarantowi. Jedno czego sie nauczylem to trze meczyc, bo rzucaja klody pod nogi wrecz z automatu. -- |
|
Data: 2011-03-08 19:31:28 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik <bluedadun@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:il5dmb$4c7$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Ale ja mam Kię, a nie VW. Co oczywiście pewnie świadczy równie słabo o szansach na odpowiedź inną, niż "nie podlega gwarancji". :-( Ta po 4 latach to juz tylko wymiana Ci zostala, a nie zawracnaie glowy gwarantowi. Wiesz, ja bym tylko nie chciał żeby po roku się okazało, że nowe opony już też mają ząbki. |
|
Data: 2011-03-08 11:45:14 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
ASO chce 240 zł za obie osie. jako, że obie osie są regulowane to powinno być jakieś 150-200zł, pewnie ta kwota 240zł wynika z ASO-wości zakładu ;-) A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia, swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie ma na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np Pirelli P6/P7, w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania, brat |
|
Data: 2011-03-08 11:51:21 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne. Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą. w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania, O to to właśnie. Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują? A jakie nie powodują? |
|
Data: 2011-03-08 12:05:56 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne. zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe niemal znika w oczach), w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania, hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert, A jakie nie powodują? gumiarze znają problem z Focusami, trzeba by poszperać na forach Forda co zakładają, ew. popytać jakiegoś oponiarza co się sprawdza na takich autach, jak sądzę dobrze byłoby jednak poczynić poszukiwania pod kątem Ceeda - jednak dany model opony różnie może się zachowywać w różnych modelach aut, brat |
|
Data: 2011-03-08 12:11:34 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:il52in$o9t$1inews.gazeta.pl...
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? No to makabrycznie miękkich nie chcę. A jakiś kompromis cenowy?
Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co powoduje bardziej równomierne zużycie. Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak można. Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób. |
|
Data: 2011-03-08 12:37:41 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe niemal znika w oczach), nie wiem jak zachowają się na zawieszeniu wielowahaczowym Yokohamy A-drive, te mogę Ci polecić, teraz będę w Astrze jeździł już 3 sezon i jest OK, natomiast C-drive przy ostrzejszej jeździe na V-B wytrzymuje na prawdę niewiele, sprawdź też ceny Pirelli P6 - kiedyś były bardzo drogie, obecnie może ceny spadły, hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert, asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest kierunkowa, Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób. niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić ....błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić, brat |
|
Data: 2011-03-08 12:42:58 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co powoduje bardziej równomierne zużycie. Od tego zacznę, bo buczeć zaczęły przy właśnie takiej zmianie, więc po zimie z powrotem je odwrócę. Pytanie tylko czy można RÓWNIEŻ ze zmianą stron. |
|
Data: 2011-03-08 23:05:43 | |
Autor: V-Tec | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze:
ASO chce 240 zł za obie osie. podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu poząbkowały? "Wielowahacz" masz z tyłu? Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu). Możesz też zastosować opony mniej podatne na ząbkowanie. http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116 -- pozdrawiam, W. |
|
Data: 2011-03-09 00:47:44 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:il697p$ead$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze: Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było. Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód), a które bardziej buczały to czort wie. "Wielowahacz" masz z tyłu? Coś w ten deseń. Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu). Aż tak ambitny to nie jestem. Możesz też zastosować opony mniej podatne na ząbkowanie. No o tym artykule wspominałem. Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie wspominali. |
|
Data: 2011-03-09 22:36:30 | |
Autor: V-Tec | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze:
[..] Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było. ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik "do przodu" i "do tyłu" to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to przednie czy tylne się wyząbkowały. Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód), hm, po założeniu na przód powinny się zetrzeć ząbki. [..] Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie info od mojego gumiarza: Continental (Sport Contact) - nie ząbkują Dunlop SP Sport Fast Response - ząbkują Fulda Carat Progresso - ząbkują Z tego co czytałem to bardziej ząbkują te z poprzeczną kostką i dużymi odstępami między nimi w osi wzdłużnej. W. |
|
Data: 2011-03-09 23:53:48 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:il8rsv$c52$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze: Wszystkie są poząbkowane zdaniem gumiarza. Ale nie wiem które mi buczały w zeszłym roku. |
|