Geometria zawieszenia - jaki koszt?

Data: 2011-03-08 11:45:14
Autor: bratPit[pr]
Geometria zawieszenia - jaki koszt?

ASO chce 240 zł za obie osie.
Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?

jako, że obie osie są regulowane to powinno być jakieś 150-200zł, pewnie ta kwota 240zł wynika z ASO-wości zakładu ;-)

A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?

z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie ma na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np Pirelli P6/P7,
w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania,

brat

Data: 2011-03-08 11:51:21
Autor: Cavallino
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.

w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania,

O to to właśnie.
Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?

A jakie nie powodują?

Data: 2011-03-08 12:05:56
Autor: bratPit[pr]
[...]

zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe niemal znika w oczach),

[...]

hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,

A jakie nie powodują?

gumiarze znają problem z Focusami, trzeba by poszperać na forach Forda co zakładają, ew. popytać jakiegoś oponiarza co się sprawdza na takich autach, jak sądzę dobrze byłoby jednak poczynić poszukiwania pod kątem Ceeda - jednak dany model opony różnie może się zachowywać w różnych modelach aut,

brat

Data: 2011-03-08 12:11:34
Autor: Cavallino
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:il52in$o9t$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to makabrycznie miękkich nie chcę.
A jakiś kompromis cenowy?

[...]

Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co powoduje bardziej równomierne zużycie.
Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak można.
Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.

Data: 2011-03-08 12:37:41
Autor: bratPit[pr]
[...]

nie wiem jak zachowają się na zawieszeniu wielowahaczowym Yokohamy A-drive, te mogę Ci polecić, teraz będę w Astrze jeździł już 3 sezon i jest OK, natomiast C-drive przy ostrzejszej jeździe na V-B wytrzymuje na prawdę niewiele,
sprawdź też ceny Pirelli P6 - kiedyś były bardzo drogie, obecnie może ceny spadły,

[...]

asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest kierunkowa,

Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.

niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić ....błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,

brat

Data: 2011-03-08 12:42:58
Autor: Cavallino
[...]

Od tego zacznę, bo buczeć zaczęły przy właśnie takiej zmianie, więc po zimie z powrotem je odwrócę.
Pytanie tylko czy można RÓWNIEŻ ze zmianą stron.

Geometria zawieszenia - jaki koszt?