Data: 2011-03-08 11:45:14 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
ASO chce 240 zł za obie osie. jako, że obie osie są regulowane to powinno być jakieś 150-200zł, pewnie ta kwota 240zł wynika z ASO-wości zakładu ;-) A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia, swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie ma na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np Pirelli P6/P7, w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania, brat |
|
Data: 2011-03-08 11:51:21 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne. Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą. w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania, O to to właśnie. Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują? A jakie nie powodują? |
|
Data: 2011-03-08 12:05:56 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne. zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe niemal znika w oczach), w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania, hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert, A jakie nie powodują? gumiarze znają problem z Focusami, trzeba by poszperać na forach Forda co zakładają, ew. popytać jakiegoś oponiarza co się sprawdza na takich autach, jak sądzę dobrze byłoby jednak poczynić poszukiwania pod kątem Ceeda - jednak dany model opony różnie może się zachowywać w różnych modelach aut, brat |
|
Data: 2011-03-08 12:11:34 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:il52in$o9t$1inews.gazeta.pl...
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon? No to makabrycznie miękkich nie chcę. A jakiś kompromis cenowy?
Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co powoduje bardziej równomierne zużycie. Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak można. Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób. |
|
Data: 2011-03-08 12:37:41 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe niemal znika w oczach), nie wiem jak zachowają się na zawieszeniu wielowahaczowym Yokohamy A-drive, te mogę Ci polecić, teraz będę w Astrze jeździł już 3 sezon i jest OK, natomiast C-drive przy ostrzejszej jeździe na V-B wytrzymuje na prawdę niewiele, sprawdź też ceny Pirelli P6 - kiedyś były bardzo drogie, obecnie może ceny spadły, hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert, asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest kierunkowa, Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób. niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić ....błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić, brat |
|
Data: 2011-03-08 12:42:58 | |
Autor: Cavallino | |
Geometria zawieszenia - jaki koszt? | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:
Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co powoduje bardziej równomierne zużycie. Od tego zacznę, bo buczeć zaczęły przy właśnie takiej zmianie, więc po zimie z powrotem je odwrócę. Pytanie tylko czy można RÓWNIEŻ ze zmianą stron. |
|