Geometria zawieszenia - jaki koszt?

Data: 2011-03-08 23:05:43
Autor: V-Tec
Geometria zawieszenia - jaki koszt?
W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze:
ASO chce 240 zł za obie osie.
Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?

A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?

podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu poząbkowały? "Wielowahacz" masz z tyłu? Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu). Możesz też zastosować opony mniej podatne na ząbkowanie.

http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-03-09 00:47:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:il697p$ead$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód), a które bardziej buczały to czort wie.

"Wielowahacz" masz z tyłu?

Coś w ten deseń.

Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu).

Aż tak ambitny to nie jestem.

Możesz też zastosować opony mniej
podatne na ząbkowanie.

http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116

No o tym artykule wspominałem.
Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie wspominali.

Data: 2011-03-09 22:36:30
Autor: V-Tec
Geometria zawieszenia - jaki koszt?
W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze:
[..]

Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.

ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik "do przodu" i "do tyłu" to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to przednie czy tylne się wyząbkowały.

Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód),
a które bardziej buczały to czort wie.

hm, po założeniu na przód powinny się zetrzeć ząbki.

[..]
Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie
wspominali.

info od mojego gumiarza:
Continental (Sport Contact) - nie ząbkują
Dunlop SP Sport Fast Response - ząbkują
Fulda Carat Progresso - ząbkują

Z tego co czytałem to bardziej ząbkują te z poprzeczną kostką i dużymi odstępami między nimi w osi wzdłużnej.

W.

Data: 2011-03-09 23:53:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:il8rsv$c52$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wszystkie są poząbkowane zdaniem gumiarza.
Ale nie wiem które mi buczały w zeszłym roku.

Geometria zawieszenia - jaki koszt?