Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut

Data: 2019-06-17 04:21:36
Autor: japanizer
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
http://torun.wyborcza.pl/torun/7,48723,24898113,torunska-geotermia-na-bakier-z-ekologia-nie-ochroni-przyrody.html#S.main_topic-K.C-B.6-L.1.duzy

  Solanka w geotermii o. Rydzyka ma 64 st. C. Musi mieć 130 st., żeby dać ją do   sieci miejskiej. Podgrzeje ją właśnie budowana ciepłownia, która wyemituje tyle   trującego CO2, jakby w godzinę przejechało w tym miejscu 45 tys. samochodów. I   pomyśleć, że za takie efekty ekologiczne inwestor uzyskał na ciepłownię unijną   dotację 19,5 mln zł.

Opłacało się fałszować dokumentację Pisioraki, co? Dotację dostał Rydzyk, dokopał się do wody o temperaturze 65 stopni, i teraz trzeba będzie truć Polaków.

Jakby te same pieniądze wydać na południu kraju, gdzie woda z geotermii ma odpowiednie parametyr, byłoby czyściej, taniej, i z pożytkiem dla Polski.

Data: 2019-06-17 04:50:00
Autor: japanizer
On Monday, June 17, 2019 at 8:21:37 PM UTC+9, japa...@japanizer.org wrote:
[...]

Powtórzę jeszcze raz, bo otumanione mgłą smoleńską pisioraki skrzętnie ukrywają niewygodne dla siebie fakty: gdyby te same pieniądze wydać na południu kraju, gdzie woda z geotermii ma dużo większą temperaturę, to nie musiałby powstawać światowy ewenement zwany "geotermia ogrzewana węglem importowanym z Rosji". Nie musiałby również pisowski geolog "mylić" Torunia z Ciechocinkiem, by udowodnić odpowiednią temperaturę wody.

No, ale jak to mówią - to i tak nic w porównaniu z trucizną emitowaną za pomocą fal elektromagnetycznych przez toruńskie radio...

Data: 2019-06-17 13:58:18
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Ale unia płaci i jest ekologicznie. Czego się czepiasz? ;-)

Data: 2019-06-17 05:04:49
Autor: japanizer
On Monday, June 17, 2019 at 8:58:19 PM UTC+9, z wrote:
Ale unia płaci i jest ekologicznie. Czego się czepiasz? ;-)

Tego, że jakby kłamcy z PiS nie fałszowali wniosku na dotację, to mogłaby ją otrzymać gminy z południa Polski, a Polaków nie trzeba by truć "geotermią opalaną rosyjskim węglem".

Data: 2019-06-17 14:11:45
Autor: A. Filip
Geotermia Rydzyka ;-) ]
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

To do kurwy nędzy napisz wprost które KONKRETNE gminy "z wyraźnie
lepszymi warunkami" występowały o dotacje w tym samym czasie co Rydzyk i
nie dostały.

"Przecież tu przedszkole mogłoby być, kiedyś w przyszłości"
  -- "Miś" (film)

Te dotacje to geotermii mają sens jako "przecieranie ścieżki" tam gdzie
"tylko ekonomicznie" się nie opłaca.  Nie są po to by "czysto
ekonomiczny" sens odstawić w kąt?

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-06-17 05:48:06
Autor: japanizer
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut [A ile spalin bez geotermii to nieważne! ;-) ]
On Monday, June 17, 2019 at 9:13:25 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> Tego, że jakby kłamcy z PiS nie fałszowali wniosku na dotację, to
> mogłaby ją otrzymać gminy z południa Polski, a Polaków nie trzeba by
> truć "geotermią opalaną rosyjskim węglem".

To do kurwy nędzy

Nie przynoś tu języka spod budki z piwem, menelu.

Data: 2019-06-17 15:02:35
Autor: A. Filip
Geotermia Rydzyka ;-) ]
> [...]
> truć "geotermią opalaną rosyjskim węglem".

To do kurwy nędzy [...]

Nie przynoś tu języka spod budki z piwem, menelu.

To przynieś tu argumentacje na w miarę przyzwoitym poziomie
demagogiczny _durniu_ . Ja do durni cierpliwości nie mam,
szczególnie zaślepionych durni albo durni za _bezczelnie_
wciskających ciemnotę.

Chcesz dość niezłą ścieżkę dokopania Rydzykowi spierdolić
"nadgorliwością gorszą od faszyzmu"?  Bóg z tobą.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-06-17 06:09:05
Autor: japanizer
On Monday, June 17, 2019 at 10:03:29 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

demagogiczny _durniu_ . Ja do durni cierpliwości nie mam,
szczególnie zaślepionych durni albo durni za _bezczelnie_

Mówiłem ci już - nie przynoś tu języka rodem z twojej bramy, menelu.

https://globenergia.pl/kto-nie-dostal-dofinansowania-na-geotermie/

Przeszukaj też archiwa. Durniu!

Data: 2019-06-17 15:18:50
Autor: A. Filip
Geotermia Rydzyka ;-) ]
> [...]

wciskających ciemnotę.

Mówiłem ci już - nie przynoś tu języka rodem z twojej bramy, menelu.

Kochany komuchu ciężko nieprzystosowany do kapitalizmu:
Ty chcesz przekonywać to płać swoim czasem.  Mi nie zależy na zostaniu
przekonanym tyle by stracić więcej niż góra kilka minut mojego czasu.
Bez w miarę konkretnej "zanęty" nawet na link nie kliknę.
W kapitalizmie ten ma ponosić koszty (np. tracić swój czas) komu zależy,
mi na dowodzeniu _twojej_ tezy nie zależy, swoim czasem za to nie zapłacę.

Jak ty chcesz "przekonywać tylko przekonanych" to jesteś pokazowym
totalnym jełopozycjonistą, marzeniem kaczystów :-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-06-17 06:39:12
Autor: japanizer
On Monday, June 17, 2019 at 10:19:44 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

Kochany komuchu ciężko nieprzystosowany do kapitalizmu:
Ty chcesz przekonywać to płać swoim czasem.  Mi nie zależy na zostaniu

Widzisz, głupi Andrzejku - i kolejny raz udowodniłeś, żeś dureń.

Data: 2019-06-17 16:11:15
Autor: A. Filip
Geotermia Rydzyka ;-) ]
> [...]

przekonanym

Widzisz, głupi Andrzejku - i kolejny raz udowodniłeś, żeś dureń.

Czy jak ja cię nazwę "kompletnym idiotą" to się uznasz za
kompletnego idiotę? :-)

TY udowodniłeś że twoje opinię można mieć głęboko w dupie.

Over & Out

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-06-17 07:23:53
Autor: japanizer
On Monday, June 17, 2019 at 11:12:10 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> Widzisz, głupi Andrzejku - i kolejny raz udowodniłeś, żeś dureń.

Czy jak ja cię nazwę "kompletnym idiotą" to się uznasz za
kompletnego idiotę? :-)

Durny Andrzejek, gdy zostanie wypunktowany i leży na łopatkach, to jeszcze zdąży powiedzieć: a linku nie przeczytam, bo nie* i twoje argumenty mam w dupie, i w ogóle zmieńmy temat

* bom durny / niepiśmienny - niepotrzebne skreślić

Data: 2019-06-17 13:41:32
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Toż to przecież 66 stopni gratis ;-)

Data: 2019-06-17 05:54:09
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 13:41:34 UTC+2 użytkownik z napisał:
Toż to przecież 66 stopni gratis ;-)

Woda w sieci ciepłowniczej krąży w obiegu zamkniętym. Ma 131°C na wyjściu z EC i 66°C na powrocie.

--
Bruno

Data: 2019-06-17 16:03:24
Autor: z
W dniu 2019-06-17 o 14:54, Bruno Brunowski pisze:
Woda w sieci ciepłowniczej krąży w obiegu zamkniętym. Ma 131°C na wyjściu z EC i 66°C na powrocie.

Ale najpierw trzeba ją podgrzać ;-)

Data: 2019-06-17 07:15:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 16:03:26 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2019-06-17 o 14:54, Bruno Brunowski pisze:
> Woda w sieci ciepłowniczej krąży w obiegu zamkniętym. Ma 131°C na wyjściu z EC i 66°C na powrocie.

Ale najpierw trzeba ją podgrzać ;-)

Nie trzeba. Już jest podgrzana. Ciepło jest dostarczane cały rok.

--
Bruno

Data: 2019-06-17 16:22:36
Autor: u2
[...]

znafca się znalazł:)))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-06-17 13:45:17
Autor: A. Filip
Geotermia Rydzyka tyle spalin co z 45 tys. aut
z <z@z.pl> pisze:
Toż to przecież 66 stopni gratis ;-)

<ironia> U Rydzyka się nie liczy. </ironia>

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-06-17 13:57:07
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Nie takie wały fundusze europejskie łykały.
Patrz: bezczelne przejście dla pieszych w szczerym polu ;-)

Data: 2019-06-17 16:41:16
Autor: Pajdak
pajac "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5d077c6c$0$543$65785112news.neostrada.pl...
Toż to przecież 66 stopni gratis ;-)

Człowieku! Zdiełaj szarap!

--
Pajdak

Data: 2019-06-17 23:21:02
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Ty też liznąłeś fizyki jak Bruno? ;-)

Data: 2019-06-17 14:57:21
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 23:21:05 UTC+2 użytkownik z napisał:
Ty też liznąłeś fizyki jak Bruno? ;-)

"Fizykę" to ty może i lizałeś, ale o termodynamice nie masz bladego pojęcia.

--
Bruno

Data: 2019-06-17 23:59:18
Autor: u2
[...]

znafca się znalazł:)))))))))))

--
I love love

Data: 2019-06-18 00:15:35
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Te geniusz.
Przeczytaj kilka razy a może odczujesz "błysk" ;-)

"

Data: 2019-06-17 22:38:40
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 00:15:48 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

"

 > Ale najpierw trzeba ją podgrzać

Nie trzeba. Już jest podgrzana. Ciepło jest dostarczane cały rok.
Ty błysku z pewnością nie poczujesz. Widać to po zdaniu "66 stopni stopni gratis".

Bezpośrednio to wodami termalnymi co najwyżej schodzisz wodę w sieci. Aby wyciągnąć z niej ciepło potrzebna jest skomplikowana instalacja z pompą ciepła, która to pompa potrzebuje sporo energii do pracy. Energia będzie z ruskiego gazu, a efekt ekologiczny szlag trafi. Jest jeszcze parę innych problemów, które zbywasz kretyńskim "66 stopni gratis".

--
Bruno

Data: 2019-06-18 08:07:24
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Tak wiem... W wikipedii napisali że opłacalność geotermii zaczyna się od 65 stopni. Ale fundusze unijne nie są tak drobiazgowe ;-)

Data: 2019-06-17 23:44:47
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 08:07:28 UTC+2 użytkownik z napisał:
Tak wiem... W wikipedii napisali że opłacalność geotermii zaczyna się od 65 stopni. Ale fundusze unijne nie są tak drobiazgowe ;-)

Przy konieczności podgrzania wody w sieci do 131°C sprawy zaczynają się komplikować, ale skoro z całego wywodu rozumiesz tylko °C...

--
Bruno

Data: 2019-06-18 10:18:59
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
Skoro w swoich wywodach tendencyjnie pomijasz temperaturę wody na wejściu którą trzeba mniej grzać żeby otrzymać 131 to faktycznie nie pogadamy.

Data: 2019-06-18 01:52:30
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- --

Jemu chodzi o to, że zużyta woda musi wrócić do termalnego źródła (żeby Matka Ziemia sama się o nią nie upomniała). Tak więc Ojciec Dyrektor nawierca naszą Ziemię za frajer, za to fumfle z PO dogrzewali ją miejscowo ruskim węglem bądź gazem..
Buuu ha-ha!

JB

Data: 2019-06-18 01:58:49
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 10:19:03 UTC+2 użytkownik z napisał:
Skoro w swoich wywodach tendencyjnie pomijasz temperaturę wody na wejściu którą trzeba mniej grzać żeby otrzymać 131 to faktycznie nie pogadamy.

Po pierwsze, tej solanki z odwiertu bezpośrednio do rur ciepłowniczych nie wlejesz.
Po drugie usilnie pomijasz fakt, że woda powracająca z instalacji ciepłowniczej ma temperaturę 66°C. Chcesz ją ogrzewać do 131°C solanką o temperaturze 64°C? Bez pompy ciepła nie da rady.

--
Bruno

Data: 2019-06-18 11:23:54
Autor: u2
[...]

wielki znafca się znalazł:)

--
I love love

Data: 2019-06-18 03:51:06
Autor: Jacek Bialy
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
   -- - Po pierwsze, tej solanki z odwiertu bezpośrednio do rur ciepłowniczych nie wlejesz.

To tam jest solanka?  Ja myślałem, że wody geotermalne pochodzą ze skał  wulkanicznych leżących grubo poniżej tysiąca metrów (np. na Podhalu mają odwierty poniżej dwóch tysięcy).

JB

Data: 2019-06-18 04:14:15
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 12:51:07 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

No to źle myślałeś. W Toruniu dokopali się do solanki, ponad 100 g soli na litr, na głębokości 2,3km.

--
Bruno

Data: 2019-06-18 05:10:19
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

Ho, ho...  To on nieźle zarobi na samych basenach - sam tam pojadę, bo w czymś takim jeszcze się nie kąpałem.

JB

Data: 2019-06-18 14:01:58
Autor: z
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
A z pompą ciepła to już nie jest opłacalne?

A co na to fundusze unijne? ;-)

Data: 2019-06-18 13:06:22
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 14:02:02 UTC+2 użytkownik z napisał:
A z pompą ciepła to już nie jest opłacalne?

Przy konieczności podniesienia temperatury o kolejne 70 stopni? Tak średnio. Szczegóły masz w artykule z pierwszego postu.

A co na to fundusze unijne? ;-)

Przyznane po znajomości. Zobaczymy jak będą rozliczone.

--
Bruno

Data: 2019-06-18 22:13:48
Autor: u2
[...]

znafca się znalazł:))))))))))

A co na to fundusze unijne? ;-)

Przyznane po znajomości. Zobaczymy jak będą rozliczone.

pożyjemy zobaczymy:))))))))))))
--
I love love

Data: 2019-06-18 21:24:46
Autor: Pajdak
pajac"z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5d089e75$0$508$65785112news.neostrada.pl...
Skoro w swoich wywodach tendencyjnie pomijasz temperaturę wody na wejściu którą trzeba mniej grzać żeby otrzymać 131 to faktycznie nie pogadamy.

Powiedzcie no zezowaty - co to za jednostka 1 dżul? ;-)))))

--
Pajdak

Data: 2019-06-18 01:17:31
Autor: Jacek Bialy
Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut
   -- - Tak wiem... W wikipedii napisali że opłacalność geotermii zaczyna się od 65 stopni. Ale fundusze unijne nie są tak drobiazgowe ;-)

No właśnie!  W PeOlskich czasach subwencję na geotermię dostał jakiś platformiany fumfel - bodajże gdzieś w Lidzbarku Warminskim, gdzie temperatura źródeł wynosiła nieco ponad 40*
Buuu ha-ha!

JB

Data: 2019-06-17 16:40:40
Autor: Pajdak
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości news:a4e98846-ec8c-4247-b2ae-e29c20bdfd85googlegroups.com...
[...]

Buhhaahahahhahaa! Przecież Rydzyk ma układy w piekle, niech tam załatwi grzanie! ;-)

Ciekaw jestem jaką okrągłą sumę PiS  wesprze Rydzyka? Wpompowano w niego tyle kasy, że te kilkaset milionów odjęte od ust polskim dzieciom i starcom nie robi już różnicy. Cele w Brzegu czekają! ;-)

--
Pajdak

Geotermia Rydzyka będzie truć: w godzinę tyle spalin co z 45 tys. aut