Gerlach

Data: 2011-10-10 21:08:25
Autor: DB
Gerlach
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczki drogą Martina na Gerlach:
http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_album=201109_TatryWysokie

Pozdrawiam,
   DB

Data: 2011-10-10 21:25:30
Autor: Przemek
Gerlach

Użytkownik "DB" <test@test.com> napisał w wiadomości news:op.v25gsbqir6h6ynrumburak2...
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczki drogą Martina na Gerlach:
http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_album=201109_TatryWysokie

Pozdrawiam,
   DB

No ale na tych fotkach sa prawie same góry???
Jedynie Gran Hrubego sie broni, reszta taka sobie.

pozdr
p.

Data: 2011-10-11 10:05:12
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Mon, 10 Oct 2011 21:25:30 +0200, Przemek napisał(a):

[...]

Przecież droga Martina na Gerlach jest w górach, więc na fotkach raczej
morza nie zobaczysz.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-10-11 10:48:23
Autor: Przemek
Gerlach

Użytkownik "Jarek Kardasz" <emalia@w.stop.ce> napisał w wiadomości news:174h0waxhsxx6.1urbhiruw9wns$.dlg40tude.net...
[...]

-- Pozdrawiam
Jarek Kardasz

Moze wyjdzie , ze sie czepiam, ale ze zdjec wieje nuda. O to mi chodzilo.

pozdr
p.

Data: 2011-10-11 11:30:01
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 10:48:23 +0200, Przemek napisał(a):

[...]

Ja tam na fotografii się nie znam, ale zdjęcia mi podobają się i tyle. W
nawale zrzygów z kart pamięci umieszczanych w internecie, te są OK. Zarzut
mam natomiast do wyboru serwera, który jest beznadziejnie powolny i
praktycznie uniemożliwia sensowne oglądanie fotek.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-11 11:59:24
Autor: Przemek
Gerlach

Użytkownik "Jarek Kardasz" <emalia@w.stop.ce> napisał w wiadomości news:t64dmixnul8o.p4p7oyi9s8ak.dlg40tude.net...
[...]

Ja też znawcą wielkim nie jestem, ale swoich zdjec nie umieszczam bo zazwyczaj mi sie nie podobają. Za to np. M.Duczyński (zeby wziac pierwszy przyklad z brzegu) robi na mnie wrazenie.. Polecam www.lonelywolf.pl

pozdr
p.

Data: 2011-10-11 12:29:45
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 11:59:24 +0200, Przemek napisał(a):

[...]

Pod podanym linkiem są fotki artystyczne (zresztą bardzo ładne) i one
reprezentują inny poziom fotografi, gdzie każdy kadr długo planuje się w
terenie, czasami czekając tygodniami na właściwą pogodę i światło. Takie
ujęcia siłą rzeczy robią wrażenie - być we właściwym miejscu i czasie +
poprawne skadrowanie - oto prosty przepis na super zdjęcie :)
Przejście drogą Martina to wyzwanie w innym wymiarze, gdzie fotografia
raczej schodzi na drugi plan pełniąc bardziej funkcję dokumentacyjną. Jak
dla mnie ta funkcja została zrealizowana. Nie byłem na tej drodze i teraz
mam jakieś o niej pojęcie (conajmniej widokowe).

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-11 13:53:30
Autor: Grzegorz
Gerlach
Hello DB !:
Zapraszam do obejrzenia zdjęć z wycieczki drogą Martina na Gerlach:
http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_album=201109_TatryWysokie

Ładne ...

Mam 2 pytania :

1. Jaka jest skala trudności tej drogi ? No i gdzie znaleźć opis ?

2. Czy jest prawdą, że przynależność do klubu i wyjście min. 2 osób jest legalne ? Słyszałem że przynależność do OeAV też wystarcza ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-10-11 14:12:41
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 13:53:30 +0200, Grzegorz napisał(a):

Hello DB !:
[...]

Ad.1 Jak zwykle google pomaga (ale nie wszyscy o tym wiedzą) i w tym
przypadku wypluwa coś takiego:
http://www.summitpost.org/martinovka-martin-s-route/466976
trudność II UIAA

Ad.2 Dlaczego min. 2 osób??? Znaczy wybitny, solowy wspinacz będzie zawsze
nielegalny?

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-11 14:46:18
Autor: Wojciech Wierba
Gerlach
W dniu 2011-10-11 14:12, Jarek Kardasz pisze:

Znaczy wybitny, solowy wspinacz będzie zawsze
nielegalny?

W zeszłym roku 'moja' (organizowałem ich przyjazd) grupa himalaistów japońskich na drodze do Morskiego Oka musiała mieć przewodnika tatrzańskiego :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-10-11 15:23:21
Autor: Olin
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 14:46:18 +0200, Wojciech Wierba napisał(a):

 grupa himalaistów japońskich na drodze do Morskiego Oka musiała mieć przewodnika tatrzańskiego

Japońskich himalaistów stać prawie na wszystko.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-10-11 15:38:02
Autor: Przemek
Gerlach

Użytkownik "Wojciech Wierba" <wierba@mail.desy.de> napisał w wiadomości news:j71dqs$vd2$1it-news01.desy.de...
[...]

I to nas wyróznia spośród innych cywilizowanych krajów (np. europejskich).

pozdr
przemek

Data: 2011-10-11 16:45:29
Autor: Grzegorz
Gerlach
Hello Jarek Kardasz !:
[...]

Ano wypluwa więcej, i cały problem w przeszukaniu wyników. Wolę skorzystać z tych co znają ten temat lepiej ....

http://www.summitpost.org/martinovka-martin-s-route/466976
trudność II UIAA

Ad.2 Dlaczego min. 2 osób??? Znaczy wybitny, solowy wspinacz będzie zawsze
nielegalny?

Nie - ale na niebezpieczne trasy bezpieczniej w parze. Oidp to wymóg poruszania się poza znakowanymi szlakami, skąd inąd dla mnie rozsądny.

To jak z OeAV ? Przechodzi czy nie ?

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-10-11 17:11:36
Autor: Przemek
Gerlach
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:j71kp3$ru1$1news.onet.pl...
[...]

Jest jeszce kwestia zdefiniowania "niebezpieczna trasa".
Dla mnie niebezpieczna jest droga nr Warszawa-Gdańsk.
 W górach jakos zawsze czuję się bezpieczniej.
Droga wspinaczkowa III-IV UIAA wcale nie musi byc "niebezpieczna".

pozdr
p.

Data: 2011-10-11 17:20:33
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 16:45:29 +0200, Grzegorz napisał(a):

To jak z OeAV ? Przechodzi czy nie ?

W regulaminie TANAP jest napisane, że wspinać się mogą członkowie
jakichkolwiek klubów wspinaczkowych. Ponieważ OeAV jest również klubem
wspinaczkowym, więc tak.
Poza tym nie ma w regulaminie nakazu chodzenia na wspinaczki w min. 2
osobowym zespole.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-11 16:49:00
Autor: Grzegorz
Gerlach
Hello Jarek Kardasz !:

http://www.summitpost.org/martinovka-martin-s-route/466976
trudność II UIAA

Ja widzę III - IV UIAA.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-10-11 17:09:45
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 16:49:00 +0200, Grzegorz napisał(a):

Hello Jarek Kardasz !:

http://www.summitpost.org/martinovka-martin-s-route/466976
trudność II UIAA

Ja widzę III - IV UIAA.

Jak pobłądzisz to będzie III-IV UIAA. Jeśli pójdziesz zgodnie z linią
Martina, to będzie tylko II :)
A tak poważnie to sprawdzę dzisiaj co o tym myśli Paryski.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-11 18:29:10
Autor: Jarek K.
Gerlach
W dniu 11 paź 2011, o godzinie 17:09, Jarek Kardasz napisał(a):

[...]

Sprawdziłem i Paryski wycenia tę drogę (jako całość) na I UIAA z miejscami
II UIAA. Zamieszczający opis na summitpost.org wprowadza ludzi w błąd - być
może celowo [mafia przewodnicka?].

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-11 21:02:51
Autor: DB
Gerlach
Dnia 11-10-2011 o 18:29:10 Jarek K. <kontakt@w.stop.ce> napisał(a):

[...]

Opis na summitpost dotyczy jakiegoś wariantu pół-zimowego. Teoretycznie  ostatnie podejście to II, wcześniej I, chociaż osobiście miałem odwrotne  wrażenia.

Data: 2011-10-12 09:23:22
Autor: Jarek Kardasz
Gerlach
Dnia Tue, 11 Oct 2011 21:02:51 +0200, DB napisał(a):

[...]

Moim zdaniem ten opis z summitpost.org odnosi się do jakichś wariantów,
które powstały w wyniku pobłądzenia. Nie powinno się w takim wypadku tych
wariantów opisywać jako drogi Martina, bo to już nie jest droga Martina.
Nasuwa się tu tylko refleksja, że trzeba mieć bardzo ograniczone zaufanie
do opisów zamieszczanych w sieci, bo niejednokrotnie robią je ludzie nie
mający pojęcia o tym co opisują.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-10-15 09:02:41
Autor: Grzegorz
Gerlach
Hello Jarek Kardasz !:
[...]

Czyli podobnie do Mięguszowieckiego Wielkiego od Hińczowej ( w kier. Drogi Po Głazach) ?

[...]

Oj tak - dlatego dopytuję. Nie mam ani specjalnego doświadczenia ani zacięcia wspinaczkowego (poza ferratami, ale to nie to samo), ale takie trasy mają pewien unikalny urok :-) ! Stąd te pytania. A najlepiej posłuchać tych, co tam szli.

@ DB - skąd miałeś opis trasy ? Po doświadczeniach z mylącycymi kopczykami od Hińczowej (daaawno temu) jednak chyba lepiej mieć lepszą wiedzę dot. przebiegu trasy.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-10-23 10:53:42
Autor: DB
Gerlach
Dnia 15-10-2011 o 09:02:41 Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał(a):
@ DB - skąd miałeś opis trasy ? Po doświadczeniach z mylącycymi  kopczykami od Hińczowej (daaawno temu) jednak chyba lepiej mieć lepszą  wiedzę dot. przebiegu trasy.

Polecam schemat+listę wycofów z taternik.net. Sama trasa jest oczywista:  trzeba trzymać się grani, chyba że zupełnie nie da się iść na wprost. Ale  wtedy obejścia też są w miarę oczywiste. Zgubić się raczej trudno,  ponieważ granią można iść albo w jedną, albo w drugą stronę.

Gerlach