Gersdorf robi z siebie ofiarę u Olejnik

Data: 2019-07-08 20:49:53
Autor: u2
Gersdorf robi z siebie ofiarę u Olejnik
https://wpolityce.pl/polityka/454246-gersdorf-przyzwyczailam-sie-do-napasci-na-mnie

Gersdorf robi z siebie ofiarę u Olejnik: Jesteśmy nazywani postkomunistami. Już się przyzwyczaiłam do tych napaści na mnie

opublikowano: 14 minut temu

     Chce się uczynić sędziów bardziej spolegliwymi władzy, co jest niedopuszczalne w państwie prawa

- grzmiała Małgorzata Gersdorf w programie ,,Kropka nad i".

Pierwsza prezes Sądu Najwyższego narzekała, że jej grupa nie jest nazywana jedynie ,,kastą sędziowską".

     Teraz jesteśmy nazywani postkomunistami, bo hasła o skorumpowanych złodziejach nie chwyciły

- powiedziała.

Pytana o sędziów, którzy stawali przed sądem oskarżeni o kradzież, powiedziała:

     To było 9 przypadków, które w kółko się pokazywało, wydało się mnóstwo pieniędzy na billboardy.

Gersdorf miała też pretensje do prezydenta RP, że przypomniał przeszłość niektórych sędziów SN.

     Pan prezydent mija się z prawdą. Bo przypadków sędziów, którzy orzekali w sposób karygodny w czasie stanu wojennego nie ma Sądu Najwyższego

- stwierdziła.

     To jest nowa mantra, że jesteśmy postkomunistami. Tak jak mnie chciano wprowadzić w krąg byłego PZPR, że stałam przy Gierku. To są fake newsy. (...) Wśród prominentnych przedstawicieli PiS-u też są ludzie, którzy należeli do partii

- dodała.

Nie zabrakło też bohaterskiej postawy ze strony Gersdorf.

     Ja już się przyzwyczaiłam do tych napaści na mnie

- powiedziała szefowa SN.

     Myślę, że sędziowie polscy wspaniale zdali egzamin

- dodała.

Jej zdaniem, reforma wymiaru sprawiedliwości ma doprowadzić do podporządkowania sędziów władzy.

     Cel jest jeden - podporządkować sobie absolutnie władzą sadowniczą. (...) Wydaje mi się, że prokuratura jest już dawno podporządkowana

- mówiła.

     Jak widać Trybunał Konstytucyjny działa z zakładanym celem Ministerstwa Sprawiedliwości

- dodała.

Na koniec programu Monika Olejnik zapytała ją o to, co powiedziałaby swojemu znajomemu z dzieciństwa, czyli Jarosławowi Kaczyńskiemu.

     Co tu mówić? Przecież on wie co ja myślę

- odpowiedziała Gersdorf.

Jak widać, prezes SN dalej nie może się pogodzić z faktem, że Prawo i Sprawiedliwość reformuje polski wymiar sprawiedliwości.

mly/tvn24

--
I love love

Gersdorf robi z siebie ofiarę u Olejnik