GetOut Bank - paranoja i brak bezpieczeństwa

Data: 2019-07-25 23:07:38
Autor: Zbynek Ltd.
GetOut Bank - paranoja i brak bezpieczeństwa
Elo

Bank jako ostatnie udane logowanie podaje... bieżące. Chyba po to, gdybym zapomniał jaka jest dziś data.
I nie dowiem się czy i ktoś logował się przed tym logowaniem. To jakaś popierdółka nie bank.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-07-26 18:53:08
Autor: Arek
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5d3a1a1b$0$17357$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  To mi przypomina gmaila (zanim mi zablokowali i nie potrafili odblokować),
który po zalogowaniu wrzucał od razu do odebranych informcję, że logowanie
było z innego urządzenia/IP niż poprzednio (prawie cudem byłoby gdyby z tego
samego). Tylko po co ta informacja ew. włamywaczowi, który przecież może
zaraz ją usunąć?
  A jak jest w innych bankach? Przykłady?

Arek

Data: 2019-07-26 10:06:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 26 lipca 2019 18:53:15 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał:
> Bank jako ostatnie udane logowanie podaje... bieżące. Chyba po to, gdybym > zapomniał jaka jest dziś data.

No ale osochozi? Ostatnie to ostatnie, a nie przedostatnie.
"Kiedy używam słowa" rzekł Humpty-Dumpty z przekąsem "znaczy ono dokładnie to, co chcę, by znaczyło - ani więcej ani mniej".
"Pozostaje pytanie" powiedziała Alicja "czy możesz zmusić słowa by znaczyły to, co chcesz?"
"Pozostaje pytanie, kto ma być panem - to wszystko".

  A jak jest w innych bankach? Przykłady?

santander - jak mocno poszukasz w ustawieniach to znajdziesz rejestr zdarzeń - są tam wszystkie logowania z dłuższego okresu - włącznie z aktualnym.
mille - też w ustawieniach, przedostatnie udane.
Dalej mi się nie chce sprawdzać.

Oczywiście że getout to popierdółka, dopiero to zauważyłeś?
Po co w ogóle mieć tam konto - oprócz robienia przekrętów z priceless specials?

Ale ja zapytam, jak często/rzadko logujesz się do banku że ta informacja ma jakiekolwiek znaczenie? Prowadzisz kalendarzyk? Ktoś na to patrzy w ogóle?

Data: 2019-07-26 19:29:55
Autor: Arek
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:cd25c12f-3b81-440e-a438-9972cb20f40cgooglegroups.com...
> [...]

mille - też w ustawieniach, przedostatnie udane.

Credit Agricole w starym interfejsie na 90% w przedostatnie. W bardzo starym Getinu też.
A może ktoś się wcześniej logował się tego samaego dnia?...

Arek

Data: 2019-07-26 10:35:36
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 26 lipca 2019 19:29:58 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

A może ktoś się wcześniej logował się tego samaego dnia?...

Ale przecież oprócz daty jest też godzina i minuta, a czasem i sekunda podana.

Data: 2019-07-27 12:16:02
Autor: Zbynek Ltd.
Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]

"Pozostaje pytanie" powiedziała Alicja "czy możesz zmusić słowa by znaczyły to, co chcesz?"

Noooo... niby racja. Ale po jaki ch... mi informacja o logowaniu którego uczestnikiem jestem właśnie teraz. I to świadomie. Przecież wiem, że jestem zalogowany :-D

Ale ja zapytam, jak często/rzadko logujesz się do banku że ta informacja ma jakiekolwiek znaczenie? Prowadzisz kalendarzyk? Ktoś na to patrzy w ogóle?

W przypadku nieautoryzowanego przeze mnie logowania taka informacja może być przydatna. BTW jest też godzina z sekundami.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-07-27 06:35:13
Autor: Dawid Rutkowski
GetOut Bank - paranoja i brak bezpieczeństwa
Hmm, ale założmy, ze jesteś zalogowany - i w tym czasie ktoś inny się zaloguje z innego komputera - wtedy mógłbyś to stwierdzić ;>

Data: 2019-07-26 10:08:25
Autor: Dawid Rutkowski
[...]

A antyprzykład z "logowaniem z innego urządzenia" to nowa wersja kantoru aliora - regularnie mi przysyła "wykryto logowanie z nowego urządzenia" - najprawdopodobniej w każdej sytuacji, gdy otwieram nowe okno prywatne przeglądarki ;>

Data: 2019-07-26 13:24:29
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 26 lipca 2019 11:53:15 UTC-5 użytkownik Arek napisał:
> [...]

samego). Tylko po co ta informacja ew. włamywaczowi, który przecież może

w gmailu masz tez powiadomienie na innego - powiazanego maila.
I tamtego juz sie skasowac nie daje.

Data: 2019-07-30 23:03:48
Autor: Arek
GetOut Bank - paranoja i brak bezpieczeństwa
sczygiel@gmail.com napisał(a) w wiadomości:
<75d38348-0daa-4527-ba83-02936d44e99b@googlegroups.com>...
W dniu piątek, 26 lipca 2019 11:53:15 UTC-5 użytkownik Arek napisał:
[...]
[...]

Z jakiegoś powodu nie dostawałem na powiązanego (czy dodatkowego,
nie pamiętam określenia). Jeszcze ok. rok temu,.

Arek

GetOut Bank - paranoja i brak bezpieczeństwa