Getin, brak jednodniowej

Data: 2009-08-10 19:27:37
Autor: wiatrak
Getin, brak jednodniowej
Chyba cos jest na rzeczy z t± zmian± oprocentowania lokaty jednodniowej. Zniknê³a ze strony z oprocentowaniem lokat. NIE MA TAKIEJ LOKATY!
http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

wiatrak

Data: 2009-08-10 10:31:25
Autor: Raff
Getin, brak jednodniowej
On 10 Sie, 19:27, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
Chyba cos jest na rzeczy z t± zmian± oprocentowania lokaty jednodniowej.
Zniknê³a ze strony z oprocentowaniem lokat. NIE MA TAKIEJ LOKATY!http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

A tu jest:
http://www.depozyty.getinbank.pl/jednodniowa7i4.html

Data: 2009-08-10 19:39:03
Autor: wiatrak
Getin, brak jednodniowej

U¿ytkownik "Raff" <raff0001@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:d5c34ff5-095d-4a6f-83e1-0822b0662657d34g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Tylko , ¿e tam te¿ by³a. I nie ma. Na stronie, któr± poda³e¶ jest tylko opis lokaty i symulacja "przy za³o¿eniu oprocentowania 6% w skali roku" . To nie jest tabela oprocentowania.

wiatrak

Data: 2009-08-11 19:27:50
Autor: wiatrak
Getin, brak jednodniowej

[...]

A guzik . Ju¿ nie ma! Jest tylko w tabeli LOKAT WYCOFANYCH. Czyli nie mo¿na jej ju¿ za³o¿yæ nawet w placówce, nawet jednej, jedynej sztuki, jak dotychczas.

wiatrak

Data: 2009-08-11 20:34:42
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"wiatrak" news:h5s9gh$kpd$1node2.news.atman.pl

A guzik . Ju¿ nie ma! Jest tylko w tabeli LOKAT WYCOFANYCH. Czyli nie
mo¿na
jej ju¿ za³o¿yæ nawet w placówce, nawet jednej, jedynej sztuki, jak
dotychczas.

Jak mi wycofaj± optymaln± (odpukaæ) z oferty OF to popadnê w depresjê ;)

Data: 2009-08-12 07:54:32
Autor: Mariusz Tasarz
Getin, brak jednodniowej
no i jedniodniówki w getinie przeskoczy³y na 5%

Data: 2009-08-10 19:44:15
Autor: namikk
Getin, brak jednodniowej
wiatrak wrote:

Chyba cos jest na rzeczy z t± zmian± oprocentowania lokaty jednodniowej.
Zniknê³a ze strony z oprocentowaniem lokat. NIE MA TAKIEJ LOKATY!
http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

ojoj jak mnie coś "łamie w kościach" ;-) to chyba już koniec tych lokat ;-)

Pozdrawiam

Data: 2009-08-10 19:51:36
Autor: MarekZ
Getin, brak jednodniowej
Użytkownik "namikk" <namikk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5pms8$j8a$1nemesis.news.neostrada.pl...

ojoj jak mnie coś "łamie w kościach" ;-) to chyba już koniec tych lokat ;-)

Dziś byłem w oddziale i coś rozmawiali o tej lokacie, że od jutra jakieś zmiany, ale nie wiem czy kompletna likwidacja.

Data: 2009-08-10 19:57:45
Autor: namikk
Getin, brak jednodniowej
MarekZ wrote:

Dziś byłem w oddziale i coś rozmawiali o tej lokacie, że od jutra jakieś
zmiany, ale nie wiem czy kompletna likwidacja.

Nawet,gdyby lokata w ofercie była dalej utrzymana,ale przypuszczalnie
obniżą %,może nawet znacznie,czy będzie to jeszcze atrakcyjny produkt dla
klientów w porównaniu z tym co daje np.EB?

Pozdrawiam

Data: 2009-08-10 20:21:19
Autor: zlotowinfo
Getin, brak jednodniowej
Użytkownik "namikk" <namikk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5pn6t$ar3$1atlantis.news.neostrada.pl...
MarekZ wrote:

[...]

ciekawe czy eurobank będzie im chciał dorównać

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-08-10 21:12:41
Autor: Krzysztof
Getin, brak jednodniowej

"MarekZ" <brak@adresu.pl> wrote in message news:h5pmkb$9ch$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A co z lokatami 1-dniowymi istniejacymi w GB24? Mam kilka takich, to sie jutro wyjasni, czy zerwa je sami czy pozostana dalej w systemie.
Od jutra chyba w Meritum lokata na 6-mies z oproc 6.4% z dzienna kapitalizacja. Powoli chyba wszyscy beda przechodzic na takie twory, takze Getin chyba sobie sam strzela samoboja.

Data: 2009-08-10 21:17:53
Autor: wiatrak
Getin, brak jednodniowej

U¿ytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5prfa$2pji$1news2.ipartners.pl...

A co z lokatami 1-dniowymi istniejacymi w GB24? Mam kilka takich, to sie jutro wyjasni, czy zerwa je sami czy pozostana dalej w systemie.

A po co maj± zrywaæ? Mowa jest o zmianie oprocentowania. Przecie¿ ona ma oprocentowanie zmienne.

wiatrak

Data: 2009-08-10 21:28:07
Autor: Krzysztof
Getin, brak jednodniowej

"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> wrote in message news:h5pris$91i$1node2.news.atman.pl...

[...]

Tak, ale dalej maja reklame na 6% (7.4%*), a generalnie podaja nowe oprocentowanie wieczorem, piszac date na nastepny dzien.

Data: 2009-08-10 21:27:53
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"Krzysztof" news:h5prfa$2pji$1news2.ipartners.pl

Od jutra chyba w Meritum lokata na 6-mies z oproc 6.4% z dzienna
kapitalizacja. Powoli chyba wszyscy beda przechodzic na takie twory, takze
Getin chyba sobie sam strzela samoboja.

Bawiłeś się już tym meritum?
Mam trochę wolnego grosza na TOPie w getinie i chętnie bym to "pchnął" na
jakiś bardziej atrakcyjny %. Oferta meritum wydaje się ciekawe - szczególnie
zapowiedź tego co mają wprowadzą jutro, bądź na dniach.
Jak z tymi potwierdzeniami założenia lokat - przychodzą bez problemu itp.
Jest jakiÅ› podglÄ…d? itp.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-10 21:44:40
Autor: Krzysztof
Getin, brak jednodniowej

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h5pr7u$lbg$1news.interia.pl...
[...]

Sam jakos nie mam przekonania do tych lokat on-line, ale moze trzeba przebudowac swoja swiadomosc. Sam korzystam tylko z lokat w bankach, gdzie mam dostep on-line, ale moze czas to zmienic. Info ze strony http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kolejny-bank-wprowadza-antypodatkowy-depozyt-1998451.html

Data: 2009-08-10 21:49:06
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"Krzysztof" news:h5ptb8$2qbj$1news2.ipartners.pl

Sam jakos nie mam przekonania do tych lokat on-line, ale moze trzeba
przebudowac swoja swiadomosc.

He he he ja korzystam z OF i sobie chwalę ale ostatnio też coś im oferta
siadła... :(
zaś sam meritum troszeczkę mnie odstrasza taką swoją "siermieżnością"...
nawet infolinia im nie działa... :(

mam dostep on-line, ale moze czas to zmienic. Info ze strony

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kolejny-bank-wprowadza-antypodatkowy-depozyt-1998451.html

No to czekamy co z tego wyniknie :)

Data: 2009-08-11 00:10:58
Autor: zlotowinfo
Getin, brak jednodniowej
Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5prfa$2pji$1news2.ipartners.pl...

[...]

a już się bałem co będzie z kaską rodziców w getinie
a tu taka niespodzianka, może jednak eurobank też się utrzyma

jeżeli getin tak fiksuje to nie ma co czekać, choćby procentu na razie nie zmieniali, bo mogą zmniejszyć jak się skończy możliwość zakładania w meritum

Data: 2009-08-10 21:24:40
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"namikk" news:h5pms8$j8a$1nemesis.news.neostrada.pl

ojoj jak mnie co  "Å‚amie w koÅ›ciach" ;-) to chyba już koniec tych lokat
;-)

Nawet na forum mBanku coÅ› o tym pisali... ehh szkoda.
I teraz powstaje pytanie - czy się nachapali tak kasą, że mają już dość czy
przyczyna "uwalenia" ciekawych ofert depozytowych ma jakiś inny powód.

PS.
OT - ciekawe kiedy "skapituluje" eurobank...?

Data: 2009-08-10 21:48:01
Autor: Krzysztof
Getin, brak jednodniowej

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h5pr7v$lbg$2news.interia.pl...
[...]

Chyba nie jest na razie tak zle

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-nie-chce-podatku-z-lokat-1998789.html

Data: 2009-08-10 22:02:06
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"Krzysztof" news:h5pthh$2qbr$1news2.ipartners.pl

Chyba nie jest na razie tak zle

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-nie-chce-podatku-z-lokat-1998789.html

IMHO sytuacja by się radykalnie zmieniła gdy by takie oferty były podstawową
ofertÄ… w bankach - wszystkich :)

Data: 2009-08-10 22:03:46
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"Krzysztof" news:h5pthh$2qbr$1news2.ipartners.pl

Chyba nie jest na razie tak zle

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-nie-chce-podatku-z-lokat-1998789.html

A i jeszcze jedno. I jeżeli nie jest tak źle to czemu np. Noble czy Getin
ograniczyły swoim klientom możliwość zakładania lokat antybelkowych?
Zapchali siÄ™ kasÄ…?

Data: 2009-08-10 22:19:54
Autor: MK
Getin, brak jednodniowej
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h5pta7$nms$2news.interia.pl...

A i jeszcze jedno. I jeżeli nie jest tak źle to czemu np. Noble czy Getin
ograniczyły swoim klientom możliwość zakładania lokat antybelkowych?
Zapchali siÄ™ kasÄ…?

Moze chodzi o problemy zwiazane z zarzadzaniem plynnoscia banku i calkowitym odrzuceniem zlotej reguly bankowej? Nie trudno sobie wyobrazic, ze w takim przypadku zdecydowana wiekszosc depozytow zostanie ulokowana na lokatach 1dniowych, czyli w praktyce rachunkach a'vista. To oznaczaloby, ze bank pasywami o tak duzej plynnosci bedzie musial finansowac aktywa dlugoterminowe. Mobilnosc takich klientow bylaby ogromna, a getin przeciez jako dombank sprzedawal duzo kredytow hipotecznych. AFAIR Dombank nie jest bankiem hipotecznym i nie emitowal listow zastawnych... tak?

MK

Data: 2009-08-10 22:54:16
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"MK" news:h5pvd7$kev$1news.wp.pl

[...]

A jak to się ma do lokaty optymalnej, której ilość została ograniczona do
jednej sztuki przez OF/Noble.
Jak by nie patrzeć raczej ludzie, którzy pakowali w nią pieniądze nie robili
tego z myślą, że za tydzień bądź dwa będą owe depozyty kasować.

Data: 2009-08-10 23:02:09
Autor: MK
Getin, brak jednodniowej
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h5q08u$r8j$1news.interia.pl...

[...]

Jasne, ale spadek oprocentowania albo konkurent z wyzszym moglby im dac bodziec. Mam wrazenie, ze czym czesciej sa naliczane odsetki tym baczniej deponenci przygladaja sie swojej kasie. Jak ktos zalozy lokate na 12 m-cy to nie sledzi tak uwaznie tego niz tej ktory ma overnighta :).
Oczywiscie sa to moje spekulacje i przyczyny moga byc zupelnie inne.
Zastanawiam sie jak taki Eurobank ustawil sobie zarzadzania plynnoscia... moze zalozyli, ze zawsze beda nieco powyzej rynku :).

MK

Data: 2009-08-11 00:43:18
Autor: Piotr Gralak
Getin, brak jednodniowej
MK napisał(a):

[...]

Podoba mi się to założenie :) A wiesz, jak specjalizujesz się w kredytach gotówkowych powyżej 20% to możesz chyba dawać 6,06, co nie? ;)

PG

Data: 2009-08-11 09:45:14
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"MK" news:h5q1se$lqp$1news.wp.pl

Mam wrazenie, ze czym czesciej sa naliczane odsetki tym baczniej
deponenci przygladaja sie swojej kasie. Jak ktos zalozy lokate na 12 m-cy
nie sledzi tak uwaznie tego niz tej ktory ma overnighta :)

Ciągle nie rozumiem co częstsze sprawdzanie naliczonych odsetek ma do tego,
że OF ubił możliwość zakładania większej ilości lokat optymalnych. Za dużo
odwołan do ich systemu przez użytkowników, którzy każdego dnia sprawdzają
ile im pieniędzy dopisali do salda z poprzedniego dnia? ;)

Zastanawiam sie jak taki Eurobank ustawil sobie zarzadzania plynnoscia...
moze zalozyli, ze zawsze beda nieco powyzej rynku :).

Może to taka polityka - nałapać klientów i depozytów aby potem zjechać w dół
:) Ot taka filozofa a'la mBank :) - oczywiście to tylko takie moje luźne
spostrzeżenia.

Data: 2009-08-11 08:28:31
Autor: xbartx
Getin, brak jednodniowej
Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:45:14 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Z racji tego, że Noble/Getin to jeden właściciel a OF to tylko pośrednik ich produktów to wychodzi, że być może w jednej serwerowni kwitną na tym samym sofcie - taka jest moja diagnoza ;)

Data: 2009-08-11 09:51:14
Autor: MK
Getin, brak jednodniowej
On 11 Sie, 09:45, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Ci±gle nie rozumiem co czêstsze sprawdzanie naliczonych odsetek ma do tego,
¿e OF ubi³ mo¿liwo¶æ zak³adania wiêkszej ilo¶ci lokat optymalnych. Za du¿o
odwo³an do ich systemu przez u¿ytkowników, którzy ka¿dego dnia sprawdzaj±
ile im pieniêdzy dopisali do salda z poprzedniego dnia? ;)

Mialem na mysli raczej to, ze klienci jak zakladaja lokate na 6m-cy to
do chwili zapadalnosci zwykle sie nia nie interesuja i trzymaja do
konca. Jak masz lokate na krotszy okres to czesciej sprawdzaja czy
oferta jest atrakcyjna i przy najblizszym odnowieniu moga rowiazac
umowe... wiec sa bardziej mobilni.

MK

Data: 2009-08-11 20:33:30
Autor: Valdi.Pavlack
Getin, brak jednodniowej
"MK" news:3a57c49e-a902-4e67-8014-98589fd753c2r38g2000yqn.googlegroups.com

[...]

Zgadzam siê z Tob± w 100%. Ci±gle jednak nie rozumiem dlaczego ograniczono
klientom mo¿liwo¶æ za³o¿enia tylko jednej lokaty optymalnej. Ju¿ nie wymagam
od OF mo¿liwo¶ci zak³adania po 1000 lokat optymalnych. Niech dadz± max. 5 -
10 lokat (i tak statystyczny Polak, niestety nie ma od³o¿one wiêcej kasy,
przy za³o¿eniu, ¿e wp³aca na optymaln± kwotê maksymaln± tj. 13 tysiêcy...).
Nie wiem jak to jest z wiêkszo¶ci± ludzi deponuj±cych pieni±dze na lokatach,
ale domy¶lam siê, ¿e robi± tak jak ja - wp³acaj± i czekaj± do koñca trwania
lokaty. Za¶ zrywanie depozytów/lokat to sprawa marginalna najczê¶ciej
podyktowana zdarzeniem losowym itp. a wiêc kasa by sobie le¿a³a (z bardzo
du¿ym prawdopodobieñstwiem) w Noble przez te 6 miesiêcy w przypadku 99%
klientów - chyba :)

Kto wie mo¿e jaka¶ m±dra g³owa z OF/Noble czyta t± grupê i pójdzie po rozum
do g³owy i wzorem np. meritum pozwoli na powrót zak³adaæ wiêcej ni¿ jedn±
lokatê optymaln±.

Data: 2009-08-11 10:28:17
Autor: namikk
Getin, brak jednodniowej
Valdi.Pavlack wrote:

Może to taka polityka - nałapać klientów i depozytów aby potem zjechać w
dół
:) Ot taka filozofa a'la mBank :) - oczywiście to tylko takie moje luźne
spostrzeżenia.

Tak, to jest taka polityka,jak wskazałeś. Większy jest % ludzi,którzy nie
potrafi liczyć swoich pieniędzy niż tych którzy potrafią i to czynią,także
wychodzą z założenia,że skoro coś jest oferowane w momencie
zakładania/kupowania tego produktu to już to tak będzie "zawsze" ;-) a tu
zonk ;-)

Pozdrawiam

Data: 2009-08-11 07:05:53
Autor: Arek
Getin, brak jednodniowej
Valdi.Pavlack napisał(a) w wiadomości: ...
"Krzysztof" news:h5pthh$2qbr$1news2.ipartners.pl

Chyba nie jest na razie tak zle

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-nie-chce-podatku-z-lokat-1998789.html

Obecny rząd puścił kiedyś przeciek o możliwości co najmniej zawieszenia
belkowego. Były też propozycje zawieszenia "selektywnego". Nie wypada teraz
ostro zwalczać takich ofert.
Na polisolokaty już wcześniej przymykano oko.
Co najwyżej zmiana ordynacji podatkowej czyli zaokrąglanie podstawy i podatku
do 1gr spowoduje zmianę max wartości takich lokat z 13tys do 130zł.
A może to niewielka pozycja we wpływach do budżetu?
A może decyzje o podwyzkach innych podatków już zapadły więc na te drobniaki
fiskus machnął ręką... :(

A i jeszcze jedno. I jeżeli nie jest tak źle to czemu np. Noble czy Getin
ograniczyły swoim klientom możliwość zakładania lokat antybelkowych?
Zapchali siÄ™ kasÄ…?

Niedawna widziałem zestawienie, że Noble był bankiem o najniższej wypłacalności.
Zapewne się to zmieniło. Inne powody podali koledzy.
Arek

Data: 2009-08-11 08:24:12
Autor: MK
Getin, brak jednodniowej
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:h5qu2l$989$1news.onet.pl...

Niedawna widziałem zestawienie, że Noble był bankiem o najniższej wypłacalności.
Zapewne się to zmieniło. Inne powody podali koledzy.

Ten tzw. wskaznik wyplacalnosci jest zwiazany ze stopniem finansowania aktywow (kredytow/pozyczek) kapitalami wlasnymi, wiec zebranie dodatkowych depozytow nie ma na niego pozytywnego wplywu.

MK

Data: 2009-08-12 17:34:40
Autor: Arek
Getin, brak jednodniowej
MK napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Żle wyszło. Chodzi o to że w 1. kw. podobno banki się wyrobiły powyżej limitu. Może
się im zmieniło (znaczy się na gorsze i KNF zaczął się przypatrywać) a wiecej
depozytów to ryyzyko spadku płynności.w przypadku ich wycofania.

Arek

Getin, brak jednodniowej