Giant - parametry suportu

Data: 2011-07-15 09:01:09
Autor: majer
Giant - parametry suportu
Witam

Mam górala Gianta sprzed kilku lat - najprostszy model (GSR ALU) - coś
takiego:
http://archive.giant-bicycles.com/uk/030.000.000/030.010.000.asp?year=2004&model=10034

Chciałbym zakupić nowy suport - czy ktoś z was orientuje się jakie
parametry ma suport od tych modeli? Interesuje mnie: szerokość mufy,
jakie gwinty, długość osi.

pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-07-15 10:58:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik "majer" <adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:ivoojm$9hl$1inews.gazeta.pl...

Chciałbym zakupić nowy suport - czy ktoś z was orientuje się jakie
parametry ma suport od tych modeli? Interesuje mnie: szerokość mufy,
jakie gwinty, długość osi.

Wykręć suport, idź do sklepu i kup taki sam nowy. Naprawdę nie wierze, że nie jesteś w stanie sam zmierzyć mufy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-15 11:13:30
Autor: majer
Giant - parametry suportu

Wykręć suport, idź do sklepu i kup taki sam nowy. Naprawdę nie wierze,
że nie jesteś w stanie sam zmierzyć mufy.

Nie wiem skad sie biora ludzie ktory odpowiadaja na pytanie nic do niego
nie wnoszac. Oczywiscie moge rozebrac i zmierzyc dlugosc osi i szerokosc
mufy albo zaniesc do sklepu i kupic nowy. Wazny jest takze rodzaj gwintu
a tutaj nie wiem juz jak rozpoznac jaki to jest. Pozatym nie chce tego
kupowac w sklepie tylko na allegro. Kolejnym argumentem ze zadalem
pytanie jest to ze nie chce dwa razy rozbierac i skladac suportu raz aby
zmierzyc a potem aby zalozyc nowy bo pomiedzy zamowieniem a otrzymaniem
kilka dni minie.

Piotr

Data: 2011-07-15 11:22:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik "majer" <adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:ivp0br$29q$1inews.gazeta.pl...

[...]

To teraz czytaj DOKŁADNIE co następuje: na suporcie jest WSZYSTKO NAPISANE więc gdybyś pomyślał chwilę nad tym co ja napisałem zamiast marnować ten czas na kwalifikowanie mojej wypowiedzi do kategorii "nic nie wnosi do tematu" to doszedłbyś do tego, że LEPIEJ, SZYBCIEJ, ŁATWIEJ i PEWNIEJ jest samodzielnie wyjąć suport, który na 99% jest BSA, zmierzyć długość osi i kupić model o takich samych parametrach a nie liczyć na to, że ktoś na preclu ma taki rower i pamięta siedzi w środku.

Kolejna kwestia, która zmieni Twóje życie: wyjęcie i włożenie suportu jest operacją w pełni powtarzalną i kończącą się sukcesem czyli po raz kolejny: wystarczyło wyjąć, sprawdzić, zmierzyć a potem zamówić nowy. W międzyczasie stary wkładasz z powrotem do ramy i możesz jeździć.

Ma się te problemy co nie.

Data: 2011-07-15 13:20:49
Autor: Fabian
Giant - parametry suportu
On 15.07.2011 11:22, kamil/Endurorider.pl wrote:
Ma się te problemy co nie.

Może jeszcze ktoś napisze mu to samo to uwierzy ;)

Fabian.

Data: 2011-07-15 22:15:25
Autor: Wojtek B
Giant - parametry suportu

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ivp175$4q7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tylko ten suport jest na łożyskach regulowanych i nie ma napisanego wymiaru.
Chodzi tez o linie łańcucha wiec przy tym suporcie lepiej to oddać do serwisu.
Mnie nie potrafili podać wymiaru w Giant serwis, Rozebrałem wymieniłem smar wyregulowałem i jest Ok. Córka jeździ.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2011-07-15 11:27:27
Autor: Fabian
Giant - parametry suportu
On 15.07.2011 11:13, majer wrote:

[...]

Jeżeli zadajesz pytanie musisz się liczyć z odpowiedzią. Nawet taką jak ta, nie na temat. Ale sam też zacząłeś zbaczać z wątku.

A w temacie to trudno oczekiwać, że ktoś konkretnie będzie wiedział jaki suport i szczególnie jakiej długości oś potrzebujesz, bo nawet w tych samych modelach zdarzają się różne sytuacje.

W takiej sytuacji, dostałeś dobrą odpowiedź, może nie na Twoje pytanie, ale jednak jak poradzić sobie z problemem, który masz. A wyjęcie suportu i zmierzenie i zamontowanie z powrotem zajmuje jakieś 1/2h jeżeli nie robisz tego codziennie.

Możesz też dla ułatwienia podać co za korbę masz, bo to od korby zależy długość osi suportu. Szerokość mufy mierzysz bez demontowania przykładając linijkę do niej. A gwint możesz założyć, że jest angielski.

Fabian.

Data: 2011-07-15 19:30:45
Autor: ToMasz
Giant - parametry suportu
majer pisze:
[...]

On Ci pomaga doświadczeniem, Ty tego nie dostrzegasz.

Oczywiscie moge rozebrac i zmierzyc dlugosc osi i szerokosc
mufy albo zaniesc do sklepu i kupic nowy.
niczego nie trzeba rozbierać.
Wazny jest takze rodzaj gwintu
a tutaj nie wiem juz jak rozpoznac jaki to jest.
zmierzyć suwmiarką, albo sprawdzić czy są 2 prawe czy 1 lewy i 1 prawy,
tu juz trzeba mieć narzędzia

Pozatym nie chce tego
kupowac w sklepie tylko na allegro.
klęska. Skąd wiesz co przyjdze? Możesz to przed zakupem "kulnąć"  w
palcach? Wiesz ze sam montując zrzekasz sie gwarancji? jakimi będzie
montowane narzędziami? Załóżmy że producent roweru Ci poda ze gwint
angielski długość 122.5mm, ale ktoś to juz wymienił wcześniej na inną
długość, wraz z innymi zębatkami przednimi. teraz wszystko pasuje, ale
potem nie musi. Sprawa rozbija sie nie o wymiary które chcesz dostać,
ale o odległość na jaką odsuną sie zębatki po zamontowaniu nowego
suportu. Taki wkład suprtowy wraz z wymianą, za którą ponosi
odpowiedzialność mechanik, kosztuje 50zł Drogo?
To wykręć sruby /nakrętki osi suprtu, weź 2 druty wygnij je tak aby
otrzymać imitacje suwmiarki i przyłóż do osi. zaznacz ich wzajemne
położenie, połóż na stole, odtwórz położenie, zmierz linijką. zamów na
zmierzony rozmiar z gwintem angielskim. Dalej bujaj się sam. pochwal się
na grupie po 1000km jak sie jeździ i ile zaoszczędziłeś.

ToMasz

Data: 2011-07-15 21:50:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Giant - parametry suportu
majer, Fri, 15 Jul 2011 11:13:30 +0200, pl.rec.rowery:
Wazny jest takze rodzaj gwintu
a tutaj nie wiem juz jak rozpoznac jaki to jest.

Czyli nie masz pojęcia o sprzęcie. Zanieś go do serwisu i poproś ładnie o
wymianę, a nie problemy generujesz w internecie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-16 06:57:45
Autor: karbar
Giant - parametry suportu
On 15.07.2011 21:50, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

problemy generujesz w internecie.

To ja też chcę się dowiedzieć, jak rozpoznać gwint w mufie. Suporty już wymieniałem i żyję, ale jak rozpoznać gwint w mufie? Co? A...strona Sheldona? A tak poważnie, Wy nie wiecie?

pozdrawiam
karbar
ps. co Was ugryzło? Pytanie było rzeczowe i na temat grupy.

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-07-16 08:18:37
Autor: Ignacy
Giant - parametry suportu
karbar <karbar@wp.pl> napisał(a):
To ja też chcę się dowiedzieć, jak rozpoznać gwint w mufie. Suporty już wymieniałem i żyję, ale jak rozpoznać gwint w mufie? Co? A...strona Sheldona? A tak poważnie, Wy nie wiecie?

  Wiemy...sprawdza sie np.takim czymś:
 http://narzedziak.pl/limit-sprawdzian-grzebieniowy-do-gwintow-m-unc- 25801200.html
  Bez tego ustrojstwa można się obejść bo koledzy podali Wam gotowe
  algorytmy postępowania z absolutną minimalizacją kosztów naprawy.

  Ignac

Data: 2011-07-21 23:58:13
Autor: Titus Atomicus
Giant - parametry suportu
In article <ivr5o9$mnf$1@node2.news.atman.pl>, karbar <karbar@wp.pl> wrote:

[...]

Tez mi sie tak wydaje.
Ale ja bym uderzal mailowo to Bikemana. Powinni odpowiedziec.
A tutejsze porady zeby ktos kto byc moze nigdy nie wyjmowal suportu, pewnie nie ma narzedzi itd sa nie miejscu.

TA

Data: 2011-07-22 09:09:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-

Tez mi sie tak wydaje.
Ale ja bym uderzal mailowo to Bikemana. Powinni odpowiedziec.
A tutejsze porady zeby ktos kto byc moze nigdy nie wyjmowal suportu,
pewnie nie ma narzedzi itd sa nie miejscu.

Aż mnie korci żeby Ci napisać co jest nie na miejscu, ale zamiast tego przytoczę fragment wypowiedzi autora wątku. Wypowiedzi, która Ci umknęła jak sądzę.

Data: 2011-07-22 16:25:56
Autor: Titus Atomicus
Giant - parametry suportu
In article <j0b7o3$mh8$1@inews.gazeta.pl>,
 "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

"Kolejnym argumentem ze zadalem pytanie jest to ze nie chce dwa razy rozbierac i skladac suportu raz aby zmierzyc a potem aby zalozyc nowy bo pomiedzy zamowieniem a otrzymaniem kilka dni minie."

OK
Zapytajmy wiec wprost.
Czy watkodawca zmienial kiedykolwiek samodzielnie suport i czy dysponuje odpowiednimi narzedziami?

TA

Data: 2011-07-22 23:57:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

[...]

Zapewne nie i dlatego chce sam kupić suport nie pytając o wymagane klucze ani czynności serwisowe, które należy wykonać.

Data: 2011-07-25 12:45:59
Autor: Wojtek Sobociński
Giant - parametry suportu
kamil/Endurorider.pl wrote:

> [...]

Zapewne nie i dlatego chce sam kupić suport nie pytając o wymagane klucze ani czynności serwisowe, które należy wykonać.

Trzeba pamiętać, że jak jest korba shimano to można w tabelce sprawdzić
- długości są jak wół podane dla różnych korb...

--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-07-25 14:10:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik "Wojtek Sobociński " <sobocinski@NOSPAM.vp.pl> napisał w wiadomości news:j0jhhr$rl2

Trzeba pamiętać, że jak jest korba shimano to można w tabelce sprawdzić
- długości są jak wół podane dla różnych korb...

Szczerze, jeżeli wszystko było ok wczesniej to wolę zmierzyć długość osi i kupić taką samą w standardzie JIS i bedzie ok. Nie zawsze to co powinno dobrze działać pasuje - wszystko zależy od ramy.

Data: 2011-07-26 14:26:56
Autor: Wojtek Sobociński
Giant - parametry suportu
kamil/Endurorider.pl wrote:

> [...]

Szczerze, jeżeli wszystko było ok wczesniej to wolę zmierzyć długość osi i kupić taką samą w standardzie JIS i bedzie ok. Nie zawsze to co powinno dobrze działać pasuje - wszystko zależy od ramy.

Klucz 14  nasadowy lub imbus 8, ściągacz do korb, sufmiarka...

Data: 2011-07-26 19:28:40
Autor: Titus Atomicus
Giant - parametry suportu
In article <j0mi15$71$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

> Klucz 14  nasadowy lub imbus 8, ściągacz do korb, sufmiarka...

A to do czego?
Powaznie pytam.

TA

Data: 2011-07-26 23:29:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-

i smar miedziowy.

A to do czego?
Powaznie pytam.

Ano do tego żeby się suport nie zapiekł i dał bez problemu wykręcić za kilka lat.

Data: 2011-07-27 20:43:50
Autor: Wojtek Sobociński
Giant - parametry suportu
kamil/Endurorider.pl wrote:

> A to do czego?
> Powaznie pytam.

Ano do tego żeby się suport nie zapiekł i dał bez problemu wykręcić za kilka lat.

Ale żeby aż smar miedziowy? Takiego to ja używam do montażu zacisków w
motocyklu :D --

Data: 2011-07-28 08:50:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik "Wojtek Sobociński " <sobocinski@NOSPAM.vp.pl> napisał w wiadomości news:j0pma0

Ale żeby aż smar miedziowy? Takiego to ja używam do montażu zacisków w
motocyklu :D

Według mnie jest nie do pokonania jeżeli chodzi o elementy montowane raz na baaardzo długi czas oraz do takich, które przenoszą duże obciążenia np oś suportu. Ratuje życie w połączeniach tytan-stan bo bez niego zaczyna się zapiekanie.

No i jest dużo tańszy jako smar miedziowy niż "super zajebisty anty zimne spawy szuwax mega wypas" :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-28 12:40:00
Autor: Ryszard Mikke
Giant - parametry suportu
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

No i jest dużo tańszy jako smar miedziowy niż "super zajebisty anty zimne spawy szuwax mega wypas" :)

A gdzie to sie wlasciwie kupuje? Bo ja znalazlem w sklepie rowerowym, tylko
sprzedawca nawet nie wiedzial, ze to smar miedziowy, bo sprzedawal to wlasnie
jako "super zajebisty anty zimne spawy szuwax mega wypas" czy jakos tak - na
szczescie po wytlumaczeniu na co mi to, niesmialo zaproponowal, ze "moze to
sie nada" i okazalo sie, ze to wlasnie to.

--
rmikke

Data: 2011-07-28 15:45:17
Autor: Coaster
Giant - parametry suportu
On 7/28/11 2:40 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Allegro > szukaj > smar carlube copper
Mozesz tez poszukac np. w Norauto - kiedys tam byly duze puchy Made in GB.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-07-28 17:59:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:j0rnha$m3b$1news.supermedia.pl...

Allegro > szukaj > smar carlube copper
Mozesz tez poszukac np. w Norauto - kiedys tam byly duze puchy Made in GB.

Dokładnie. Alleprowizja + smar miedziowy. Różnica w cenie do ilości jest MEEEGA :)

Data: 2011-07-28 12:36:36
Autor: Ryszard Mikke
Giant - parametry suportu
Wojtek Sobociński <sobocinski@NOSPAM.vp.pl> napisał(a):
kamil/Endurorider.pl wrote:

> Ale żeby aż smar miedziowy? Takiego to ja używam do montażu zacisków w
motocyklu :D

A ja pakuje prawie wszedzie. Odkad musialem w zaprzyjaznionym warsztacie
prosic o oddzielenie bloku od buta. Z uzyciem wiertarki.

--
rmikke

Data: 2011-07-28 18:01:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Giant - parametry suportu

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

A ja pakuje prawie wszedzie. Odkad musialem w zaprzyjaznionym warsztacie
prosic o oddzielenie bloku od buta. Z uzyciem wiertarki.

True, true ;) Wszelkie rzadko odkręcalne rzeczy najbezpieczniej przykręcać na miedziany smar.

Data: 2011-07-26 19:30:48
Autor: Titus Atomicus
Giant - parametry suportu
In article <j0cro5$87b$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

Zapewne nie i dlatego chce sam kupić suport nie pytając o wymagane klucze ani czynności serwisowe, które należy wykonać.

Po zakupie zacznie pytac o ciag dalszy... Albo uda sie do najbliszego serwisu gdzie mu to zrobia w ciagu kilku minut za nieduze pieniadze...
Ale kolega sie chyba obrazil, bo jakos stracil zainteresowanie watkiem.

TA

Giant - parametry suportu