Giełdy BTC

Data: 2021-05-02 13:17:18
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie? Mam
ochotę wymienić nieco PLN na BTC.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 13:31:22
Autor: Pete
GiełdyBTC
Hello, Jacek Maciejewski.
On 02.05.2021 13:17 you wrote:

> Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie?  > Mam ochotę wymienić nieco PLN na BTC.

Mam wrażenie że z giełd żadna. Revolut się chwali że można u nich inwestować w BTC (ale już płacić nimi się nie da).
 --
Pete

Data: 2021-05-02 14:51:49
Autor: Robert Tomasik
GiełdyBTC
W dniu 02.05.2021 o 13:31, Pete pisze:

[...]

A ja bym stwierdził, że każda, o ile nie masz zamiaru na koncie na
giełdzie trzymać tej waluty. Oczywiście problemy giełd się trafiają, ale
gość musiałby mieć okrutnego pecha, by akurat trafić.

Ja bym wybierał którąś z polskich licząc na to, ze w razie kłopotów będą
większe szanse odzyskania. Natomiast pytanie, czy jeśli to mają być
jakieś pojedyncze transakcje, to nie pewniej będzie w kantorze
wirtualnym kupić.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-02 15:19:32
Autor: Pete
GiełdyBTC
Hello, Robert Tomasik.
On 02.05.2021 14:51 you wrote:

> A ja bym stwierdził, że każda, o ile nie masz zamiaru na koncie na > giełdzie trzymać tej waluty. Oczywiście problemy giełd się trafiają, > ale gość musiałby mieć okrutnego pecha, by akurat trafić. Ja bym > wybierał którąś z polskich licząc na to, ze w razie kłopotów będą > większe szanse odzyskania. Natomiast pytanie, czy jeśli to mają być > jakieś pojedyncze transakcje, to nie pewniej będzie w kantorze > wirtualnym kupić.

Nie masz żadnych szans odzyskania. Jak się giełda zwinie, to nie zostaje nic z majątku.
Klienci Bitcurex i Bitmarket raczej nic nie odzyskali.
 --
Pete

Data: 2021-05-02 15:31:17
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

Nie masz żadnych szans odzyskania. Jak się giełda zwinie, to nie zostaje nic z majątku.

No ale tak patrząc, to żadna nie jest bezpieczna, bo każda to jest
podmiot gospodarczy który może sobie upaść. A więc jak chcesz być
bezpieczny to kupujesz i przelewasz dalej na swój portfel. Wtedy jedyne
ryzyko ponosisz podczas transakcji. Jeśli i to jest za dużo, to po
prostu użyj kantoru, który od razu przeleje BTC na Twoje konto. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 15:43:14
Autor: Jacek Maciejewski
GiełdyBTC
Dnia Sun, 2 May 2021 15:31:17 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Jeśli i to jest za dużo, to po
prostu użyj kantoru, który od razu przeleje BTC na Twoje konto. :)

A jaki kantor robi to tanio?

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 15:50:11
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

Jeśli i to jest za dużo, to po
prostu użyj kantoru, który od razu przeleje BTC na Twoje konto. :)

A jaki kantor robi to tanio?

1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
2. A co rozumiesz przez "tanio"?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 16:05:12
Autor: Jacek Maciejewski
GiełdyBTC
Dnia Sun, 2 May 2021 15:50:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
Ustaliliśmy że w kantorze mniejsze ryzyko wymienić niż na giełdzie. Więc
problem ryzyka mamy z głowy, teraz o kosztach idzie :)
2. A co rozumiesz przez "tanio"?
Jest wiele kantorów zapewne, i niektóre są tańsze od innych, jak się
domyślam. Więc "tanio" to znaczy: Który kantor najtańszy :)

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 16:56:41
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
Ustaliliśmy że w kantorze mniejsze ryzyko wymienić niż na giełdzie. Więc
problem ryzyka mamy z głowy, teraz o kosztach idzie :)

A o jakich rzędach wielkości w ogóle mówimy?

2. A co rozumiesz przez "tanio"?
Jest wiele kantorów zapewne, i niektóre są tańsze od innych, jak się
domyślam. Więc "tanio" to znaczy: Który kantor najtańszy :)

To niestety nie wiem, bo nie robiłem researchu.
Ja się zadowalam zakupami "przez giełdy" i akceptuje ryzyko w tym
zawarte, a większe sumy (jeśli się odłożą) będę odkładać na tzw. portfele sprzętowe i offline.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 20:54:32
Autor: _Master_
GiełdyBTC
Jak się kilka lat temu interesowałem to nikt normalny (inwestor) nie trzyma BTC na giełdzie tylko w swoim "portfelu"

Coś się zmieniło?

Data: 2021-05-02 22:00:26
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

Jak się kilka lat temu interesowałem to nikt normalny (inwestor) nie trzyma BTC na giełdzie tylko w swoim "portfelu"
Coś się zmieniło?

Koszty takich operacji się zmieniły.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 15:29:01
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie? Mam
ochotę wymienić nieco PLN na BTC.

Jeśli chcesz trzymać, to kup tam gdzie najtaniej lub najwygodniej.
Taki bitbay.pl przyjmie przelew bankowy (bez prowizji) i potem pozwoli
Ci wymienić prawie bez prowizji na krypto. Tylko licz się z kosztami
przesłania danej kryptowaluty. No i po zakupie przesyłasz na własny
portfel i upewniasz się, że nie zapomnisz do niego hasła/nie zgubisz go.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 15:44:50
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Dnia Sun, 2 May 2021 15:29:01 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Taki bitbay.pl przyjmie przelew bankowy (bez prowizji) i potem pozwoli
Ci wymienić prawie bez prowizji na krypto. Tylko licz się z kosztami
przesłania danej kryptowaluty.

Jeśli pamiętasz, to byś napisał coś o kosztach wymiany PLN>BTC u nich.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 16:04:42
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

[...]

1. Przelew bank -> bitbay - 0 zł, ale czekasz ten 1 dzień roboczy.
Przelew kartą kredytową chyba od 10 zł.

2. Prowizja maker/taker - 0%/0.1%:
https://bitbay.net/pl/tabela-oplat#tabela-oplat-i-prowizji-dla-transakcji-krypto-krypto

3. Tabele kosztów przy wypłatach (zależne też od kosztów transakcyjnych
na danych walutach):
https://bitbay.net/pl/tabela-oplat#wyplaty
więc są zależne od kursu w danej chwili.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 16:26:39
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Dnia Sun, 2 May 2021 16:04:42 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

2. Prowizja maker/taker - 0%/0.1%:

Maker/taker to obce mi pojęcie. Prosiłbym o słowo wyjaśnienia, moje
domysły mogą być nietrafne.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 16:41:59
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Sun, 2 May 2021 16:04:42 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

2. Prowizja maker/taker - 0%/0.1%:

Maker/taker to obce mi pojęcie. Prosiłbym o słowo wyjaśnienia, moje
domysły mogą być nietrafne.

Maker to jest osoba która "tworzy" rynek, czyki składa zlecenia
oczekujące, które umieszcza się w tzw. order booku. Transakcja sobie
czeka aż ktoś zgodzi się na warunki w niej zawarte (np. sprzedaż X PLN
za Z BTC). Taker to osoba która "odpowiada" na zlecenie, czyli zgadza się na warunki i dochodzi do zawarcia danej transakcji.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 18:29:38
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Dnia Sun, 2 May 2021 16:41:59 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Acha. A jak rozumieć wysokości prowizji podane w tabeli w której
występuje "30 dniowa wartość obrotu w dowolnej walucie"? Jeśli przelewam
i zlecam jakąś sumę do wymiany i wymiana zostanie dokonana w ciągu np.
kilku dni po czym waluta końcowa zostanie wypłacona?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 18:51:09
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

[...]

No faktycznie, przyjrzałem się i wcześniej wprowadziłem trochę w bład.
Prowizje 0%/0.1% są dla wymiany krypto-krypto (ja tak robię, czyli
wymieniam np. BTC na ETH lub na USDT, a potem powrotnie np. na ETH).

To o co pytasz, to wysokość prowizji za wymianę waluty <-> krypto
z uwzględnieniem obrotu z ostatnich 30 dni. Czyli im więcej obracasz,
tym niższa prowizja.

Ale praktyką jest chyba jednak wymiana krypto <-> krypto bezpośrednio,
bo to nie rodzi skutków podatkowych.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 19:05:23
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Dnia Sun, 2 May 2021 18:51:09 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

To o co pytasz, to wysokość prowizji za wymianę waluty <-> krypto
z uwzględnieniem obrotu z ostatnich 30 dni. Czyli im więcej obracasz,
tym niższa prowizja.

Jeśli zatem wymieniam małą sumę PLN na BTC to muszę zapłacić 0.43% +
0.30% (razem 0.73%) od obrotu , czyli tej sumy jaką wymieniam?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 19:10:14
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie. Ty płacisz jedną prowyzję (maker albo taker w zależności od tego
jakie zlecenie złożysz), a osoba "po drugiej stronie" zapłaci tą drugą.
Giełda nie sprzedaje swoich środków, tylko kojarzy dwie strony transakcji i od obu stron bierze prowizję. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 19:37:19
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC

On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

[...]

Dzięki za wyjaśnienia :) Trochę to egzotyczne dla mnie. Tak na
marginesie, wymieniasz kryptowaluty. Tak dla sportu/zabawy czy dla
sensownego zarobku (o ile to nie poufne info :)? --
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 22:36:11
Autor: Animka
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

[...]

Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby wyjść z tej perfidnej biedy.

--
animka

Data: 2021-05-03 00:21:24
Autor: Krzysztof Halasa
Giełdy BTC
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> writes:

Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby
wyjść z tej perfidnej biedy.

Obejrzyj "Gry Wojenne", pod koniec filmu jakoś.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-03 17:10:55
Autor: Animka
Giełdy BTC
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> writes:

Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby
wyjść z tej perfidnej biedy.

Obejrzyj "Gry Wojenne", pod koniec filmu jakoś.

Nie chce mi się tego oglądać.

--
animka

Data: 2021-05-09 22:37:12
Autor: Budzik
Giełdy BTC
Użytkownik Animka animka@tonie.ja.wp.pl ...

Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby
wyjść z tej perfidnej biedy.

Obejrzyj "Gry Wojenne", pod koniec filmu jakoś.

Nie chce mi się tego oglądać.

;-DDDD --
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")
 /""/t/"""""
/  /       9mm

Data: 2021-05-11 13:28:39
Autor: Dawid Rutkowski
Giełdy BTC
poniedziałek, 3 maja 2021 o 00:21:27 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):
Animka <ani...@tonie.ja.wp.pl> writes: > Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby > wyjść z tej perfidnej biedy.
Obejrzyj "Gry Wojenne", pod koniec filmu jakoś.

"Funny thing" i dalej?

Data: 2021-05-11 13:37:05
Autor: Dawid Rutkowski
Giełdy BTC
wtorek, 11 maja 2021 o 22:28:40 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
poniedziałek, 3 maja 2021 o 00:21:27 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a): > Animka <ani...@tonie.ja.wp.pl> writes: > > > Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby > > wyjść z tej perfidnej biedy. > Obejrzyj "Gry Wojenne", pod koniec filmu jakoś.
"Funny thing" i dalej?

A nie, jednak: "A strange game."
'Funny thing" to taka lepsza wersja eureka'i ;>

Data: 2021-05-12 16:52:28
Autor: Krzysztof Halasa
Giełdy BTC
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

A nie, jednak: "A strange game."

Right.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-13 12:30:17
Autor: J.F
Giełdy BTC
On Wed, 12 May 2021 16:52:28 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:
A nie, jednak: "A strange game."

Right.

P.S a tymczsem
https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/bitcoin-run%C4%85%C5%82-bo-elon-musk-ma-kaprys-tesla-ju%C5%BC-nie-akceptuje-krytpowaluty-przez-energi%C4%99-z-w%C4%99gla/ar-BB1gGlCK?ocid=entnewsntp

"Bitcoin gwałtownie traci na wartości. Tesla ogłosiła bowiem, że jest
zaniepokojona wzrostem wykorzystania paliw kopalnych do kopania
wirtualnej waluty. A jeszcze kilka tygodni temu Elon Musk się nią
zachwycał.
Elon Musk, miliarder, do którego należy motoryzacyjna spółka Tesla,
zmienił zdanie. Nieoczekiwanie oświadczył, że gigant motoryzacji nie
będzie już akceptował kryptowaluty bitcoin jako środka płatniczego. "

I tak jakos dziwnie malo traci ... ciagle sa ludzie zainteresowani?

J.

Data: 2021-05-13 14:40:38
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No daj spokój.
Że niby te parę miesięcy temu on tego nie wiedział?
Puścił tweeta i kupuje taniej, chciałbym mieć taką władzę nad kursem. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-13 15:00:12
Autor: J.F
Giełdy BTC
On Thu, 13 May 2021 14:40:38 +0200, Wojciech Bancer wrote:
On 2021-05-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Myslisz, ze kupuje?
Czy raczej zagral na pochodnych, albo kupil dawno temu, a niedawno
sprzedal?

Wladza nad kursem piekna, ale w USA mozna za to beknac ... chyba, ze w
BTC nie :-)

Bo chyba ... nie chce tanio kupic i odlozyc na emeryture ?

J.

Data: 2021-05-13 15:14:13
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

No daj spokój.
Że niby te parę miesięcy temu on tego nie wiedział?
Puścił tweeta i kupuje taniej, chciałbym mieć taką władzę nad kursem. :)

Myslisz, ze kupuje?

Myślę, że on wie co robi. :)
Ale nie wierzę, że oto "nagle" się zorientował.

Czy raczej zagral na pochodnych, albo kupil dawno temu, a niedawno
sprzedal?

Nie wiem czy się bawi na rynkach pochodnych.

Wladza nad kursem piekna, ale w USA mozna za to beknac ... chyba, ze w
BTC nie :-)

Na pochodnych pewnie można, ale na krypto nie.
To nie jest rynek regulowany.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-13 18:31:55
Autor: J.F
Giełdy BTC
On Thu, 13 May 2021 15:14:13 +0200, Wojciech Bancer wrote:
On 2021-05-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

A myslisz, ze zaryzykowal zakup wiekszej ilosci BTC i to, ze one moga
nagle upasc ?

I to moze byc odpowiedz :-)

J.

Data: 2021-05-14 17:59:51
Autor: Budzik
Giełdy BTC
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Poltora miliarda dolarów to jest dla ciebie juz wieksza ilosc czy jeszcze drobniaki?

No to chyba oczywiste...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2021-05-13 16:59:51
Autor: Budzik
Giełdy BTC
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

albo kupil dawno temu, a niedawno
sprzedal?

Ty naprawde nie sprawdzasz ani pol informacji które podajesz w rozmowie?

Elon kupił miedzy inymi BTC o wartosci ZTCP 1,5mld dolarów po kursie około 31k$ wiec juz jest do przodu.
Ale to przeciez nie przeszkadza ani w tym zeby w miedzyczasie sprzedac, dokupic itp.

I Wojtek ma racje - tez chciałbym miec taka władze nad kursem.

Ale prawda jest troche bardziej smutna - ten "wizjoner" jest zwykłym hipokrytą i manipulatorem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2021-05-13 19:24:20
Autor: Waldek
Giełdy BTC
W dniu 2021-05-13 o 18:59, Budzik pisze:

Ale prawda jest troche bardziej smutna - ten "wizjoner" jest zwykłym
hipokrytą i manipulatorem.

10/10

Pozdrawiam

Data: 2021-05-14 10:25:21
Autor: J.F
Giełdy BTC
On 13 May 2021 16:59:51 GMT, Budzik wrote:
[...]

Nie przeszkadza, ale takie wypowiedzi publikowac, majac pelno BTC?
Najpierw warto sprzedac :-)

J.

Data: 2021-05-14 09:59:49
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

Jakby chciał sprzedac BTC za poltora miliarda dolarów to nie musi nic publikować. Kurs i tak zjedzie.
Poza tym nie rozumiesz tego ze publikujac coś takiego o btc spda wszystko inne.
Moze wcale nie chciał dokupić btc? Moze sokupił DOGE? Moze ETH?

Ale widac ze historia z manipulacjami kursem Tesli nic go nie nauczyła.

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2021-05-13 16:59:51
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

A co? Mieliby byc mniej zainteresowani bo Elon postanowił poraz kolejny pomanipulowac rynkiem? ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2021-05-14 09:59:49
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

Za tym BTC nie stoi nic, i wszyscy tam chyba czekaja, az zacznie
spadac, aby szybko sprzedac ... zanim padnie na pysk.

I tak od 10 lat ta sama spiewka...
Za bitcoinem stoi idea całego blockchaina.
Oczywiscie sam bitcoin jest tylko symbolem.
A co stoi za magazynowaniem złota?

Ale w jednym sie zgadzam - imo poszczegolne coiny beda sie delikatnie odklejakc od btc, obecnie to jest troche samonapedzajaca sie maszyna - btc leci to leci wiekszosc coinów bo kazdy mysli ze skoro btc leci to inne tez poleca. I tak w kołko.
Pomijam to ze sporo tradów robią tez automaty.

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2021-05-14 15:19:49
Autor: J.F
Giełdy BTC
On 14 May 2021 09:59:49 GMT, Budzik wrote:
[...]

Idea moze i jest piekna (choc mi sie wydaje troche glupia, ale
przyznaje ze nie wiem dokladnie jak to dziala), ale to ciagle tylko Idea.

Oczywiscie sam bitcoin jest tylko symbolem.
A co stoi za magazynowaniem złota?

Jakos tak zloto zawsze pewna wartosc mialo, mniejsza lub wieksza, ale
mialo. Do tego stosowane w technice, wiec popyt bedzie.

A BTC ... Musk oglosi, ze bedzie przyjmowal - to bedzie choc Tesle
mozna kupic. Oglosi ze nie bedzie ... to co bedzie mozna kupic?

[...]

Za innymi tez nic nie stoi :-(

J.

Data: 2021-05-14 17:59:50
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

No kurwa piekne. Kwintesencja JF. Nie wiem ale powiem ze głupie...
Nie, blockchain to nie tylko idea. To jak najbardziej praktyczne zastosowania.

Oczywiscie sam bitcoin jest tylko symbolem.
A co stoi za magazynowaniem złota?

Jakos tak zloto zawsze pewna wartosc mialo, mniejsza lub wieksza,
ale mialo. Do tego stosowane w technice, wiec popyt bedzie.

Aha, zawsze miało wartosc wiec ma wartosc.
No genialne.

A BTC ... Musk oglosi, ze bedzie przyjmowal - to bedzie choc Tesle
mozna kupic. Oglosi ze nie bedzie ... to co bedzie mozna kupic?

Zapomnij o BTC jako walucie. Kupowanie badz nie czegokolwiek za BTC to tylko marketing dla dzieci.
Skup sie na blockchainie jako technologii.

[...]

Aha, no w koncu 2 zdania wyzej napisałes ze nie wiesz co to jest ale wiesz ze to nie działa. Miszzzczuuuuu! ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2021-05-14 20:11:38
Autor: J.F
Giełdy BTC
On 14 May 2021 17:59:50 GMT, Budzik wrote:
[...]

Zeby potwierdzic swoje podejrzenia musialbym przestudiowac
dokumentacje. A to jednak grubszy dokument.

Nie, blockchain to nie tylko idea. To jak najbardziej praktyczne zastosowania.

Napisz mi, ze sie myle: w tym systemie musi byc pamietana kazda
transakcja od zawsze. I jak zaplace komus 0.001 BTC, to na wieki
gdzies bedzie ten przelew zapisany, i jeszcze prowizja.
Dziwne, ze sie ten system nie zapchal do tej pory ..

Ale ja do tej praktyki nie wnikam - mnie interesuje, co moge kupic za
te bitcoiny ...

[...]

Tak szybko elegantki nie zrezygnuja z bizuterii, ani elektronika ze
zlocenia stykow.

Moze jakby jakis zloty meteor spadl, lub nowe olbrzymie zloza wykryto.

A kiedy minie moda na BTC?

[...]

No to blockchain moze i dobry jest, ale czy ma cos wspolnego z kursem
BTC ?

[...]

Co nie zmienia faktu, ze ich wartosc jest bardzo złudna.

Przestepcom sie bardzo przydaja ? :-)

J.

Data: 2021-05-15 03:59:48
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

Spoko, tylko piszac nie znam sie ale wypowiem sie wykazujesz sie ignorancja.

[...]

A co mozesz kupić za złoto?
A co mozesz kupić za akcje tesli czy cdprojekt?

[...]

Naprawde uwazasz ze wysoka wartosc złota wynika z jego zastosowania?
Nie sadzisz, ze gdyby tak było to złoto byłoby uzywane a nie magazynowane?

Moze jakby jakis zloty meteor spadl, lub nowe olbrzymie zloza
wykryto. A kiedy minie moda na BTC?

Na BTC czy na blockchain?

[...]

To tak jak byś napisał: auta elektryczne to nawet dobre sa tylko czy to ma coś wspolnego z cena akcji tesli?

[...]

Jak wielu rzeczy. Wartośc wielu rzeczy to kwestia umowna.

Przestepcom sie bardzo przydaja ? :-)

Z pewnoscia coś w tym jest ze niekontrolowany przepływ pieniedzy gryzie w dupe wielu urzedników. Ale to tez sie zmienia i zapewne poziom regulacji bedzie sukcesywnie rosł. Na giełdach juz w tej chwili musisz być zidentyfikowany zeby moc dokonywać transakcji na jakas wieksza skale.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2021-05-15 12:23:53
Autor: Krzysztof Halasa
Giełdy BTC
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

Naprawde uwazasz ze wysoka wartosc złota wynika z jego zastosowania?
Nie sadzisz, ze gdyby tak było to złoto byłoby uzywane a nie magazynowane?

Oczywiście że wartość złota wynika z dwóch zjawisk:
- popytu na złoto "technologiczne" (biżuteria, elektronika)
- spekulacji (popyt)

Raczej wątpię, by złoto miało większą wartość, gdyby nie było przydatne.
Czy istnieje jakiś nieprzydatny nikomu towar, który ma zauważalną
wartość?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-15 14:33:21
Autor: Budzik
Giełdy BTC
Użytkownik Krzysztof Halasa khc@pm.waw.pl ...

[...]

złoto było juz duzo warte jak nikt nie wiedział co to elektronika.
A i raczej yrób bizuterii nie był wtedy glównym zastosowaniem.

- spekulacji (popyt)

Raczej wątpię, by złoto miało większą wartość, gdyby nie było
przydatne.

Pytanie czy miałoby duzo mniejsza?

Czy istnieje jakiś nieprzydatny nikomu towar, który ma
zauważalną wartość?

W sensie ze to normalne ze obraz moze kosztowac 100mln dolarów bo ładnie wyglada na scianie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2021-05-15 12:20:07
Autor: Krzysztof Halasa
Giełdy BTC
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Za bitcoinem stoi idea całego blockchaina.

Idea moze i jest piekna (choc mi sie wydaje troche glupia, ale
przyznaje ze nie wiem dokladnie jak to dziala), ale to ciagle tylko Idea.

Idea nie jest piękna, jest zła. BTC to spekulacja służąca obecnie do
"zagospodarowania" nadwyżki pieniędzy :-)
Coś a la Amber Gold, tylko - podobno - legalnie.

Nie byłoby to złe samo w sobie (taki rodzaj zabawy) - ale niestety
powoduje coraz większe koszty dla społeczeństwa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-15 14:33:21
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

A gdybys odkleił rozwania od samego bitcoina który jest tylko prekursorem całego blockchaina i skupił sie na samej technologii per se?

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2021-05-15 17:42:01
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-15, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Ale blockchain (a ściślej bazy P2P) istniał bez BTC, doskonałym przykładem jest tu torrent. To BTC nie istnieje bez blockchaina. Blockchain to po prostu koncept bazy danych nic więcej, nie ma co się tym jarać.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-15 16:14:53
Autor: Budzik
Giełdy BTC
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

[...]

Przyznam ze tez tak to rozumiem.
Ale jednak ludzie sie jaraja i z czegos to wynika.
No chyba ze tylko z tego ze jeszcze nie uregulowane?

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2021-05-15 18:49:06
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-15, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Nie, to jest hype. Hype nie wynika z racjonalnych pobudek, tak jak
kiedysiejszy boom na dotcomy. Jest to swego rodzaju piramida, każdy kto
kupuje zakłada że sprzeda drożej. Ci którym się uda, będą wygrani, Ci
których pochłonie chciwość przegrają tą zabawę. That's all.

Historia blockchain sięga 1991 roku, moment jej popularności przypadł na moment dość ostrego rozkwitu internetu (bo ona potrzebuje internetu do tego).

Jej idea ma też swoje zagrożenia:

 - nie jest odporna na ataki większościowe (czyli np. Chiny po przejęciu
   "kopalni" mogą regulować rynek po swojemu)
 - informacje które zostaną tam zawarte nie mogą być usunięte. Co jest
   i zaletą, i ogromną wadą - wystarczy sobie wyobrazić, że tam znajdą
   się zakodowane zdjęcia pedofilskie.

Sama w sobie ta idea nie ma wartości, to algorytm jak każdy inny.
Ma wartość pomysł który nią implementujesz. Co może być sensowne? No np.
system przechowywania ksiąg wieczystych (EKW), czy potwierdzania umów.
A konkretna implementacja w postaci BTC ma koszmarne wymagania
energetyczne, które będą tylko rosnąć. Teoretycznie służyć miała do
efektywnych płatności, obecnie jest czysto speckulacyjnym aktywem.

No chyba ze tylko z tego ze jeszcze nie uregulowane?

A bazy mysql masz uregulowane? :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-16 09:59:45
Autor: Budzik
Giełdy BTC
[...]

Dlaczego sadzisz ze wymagania energetyczne beda rosnac skoro wydaje sie ze trend jest odwrotny i przechodzenie z proof of work na proof of stake?

No chyba ze tylko z tego ze jeszcze nie uregulowane?

A bazy mysql masz uregulowane? :)

A tym sie handluje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2021-05-14 10:27:30
Autor: J.F
Giełdy BTC
[...]

P.S. Jak myslicie - w bitcoinach ?
https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/hakerzy-wygrali-amerykanie-odzyskaj%C4%85-dost%C4%99p-do-paliwa-operator-najwi%C4%99kszego-ruroci%C4%85gu-zap%C5%82aci%C5%82-okup/ar-BB1gIfm0?ocid=entnewsntp

J.

Data: 2021-05-03 13:02:48
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Polskie prawo nie pozwala świadczyć porad inwestycyjnych bezkarnie,
więc nie sądzę by ktoś był w stanie Ci pomóc.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-03 17:20:42
Autor: Animka
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Rozumiem, chociaż ktoś kiedyś też zaczął i musiał mieć jakieś instrukcje.

--
animka

Data: 2021-05-04 00:16:06
Autor: Animka
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Znakazłam:
https://academy.bitbay.net/courses/zrozumiec-bitcoina/lectures/19633377

--
animka

Data: 2021-05-02 20:42:27
Autor: _Master_
Giełdy BTC
Ja wezmę. Dam Ci takie same albo i lepsze gwarancje "zwrotu" niż najlepsza giełda krypto na świecie ;-)

Data: 2021-05-02 22:03:57
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie? Mam
ochotę wymienić nieco PLN na BTC.

A w ogóle wyjdę przed szereg, ale weź sobie najpierw srogo poczytaj.
Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło. W końcu bańka pęknie i
można się spodziewać ruchu w dół. A historycznie patrząc może to być
nawet 70-90% kapitału.

Zanim się zapakujesz, to zapoznaj się z filmami takich osób jak Phil Konieczny, Kamil Gancarz, spróbuj do tego podejść edukacyjnie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 22:49:06
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Dnia Sun, 2 May 2021 22:03:57 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło.

Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70% i coś tam kupię.
A potem poczekam na następną zwyżkę :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-03 11:23:25
Autor: Robert Tomasik
Giełdy BTC

Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło.
Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70% i coś tam kupię.
A potem poczekam na następną zwyżkę :)

Jeśli ludzie się sparzą raz, to już nigdy tak nie wzrośnie.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-03 11:41:28
Autor: Kamil Jońca
Giełdy BTC
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło.
Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70% i coś tam kupię.
A potem poczekam na następną zwyżkę :)

Jeśli ludzie się sparzą raz, to już nigdy tak nie wzrośnie.

A założymy się? W (odpowiednio) długim okresie zawsze wygra chciwość.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-05-03 12:37:34
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-03, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło.
Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70% i coś tam kupię.
A potem poczekam na następną zwyżkę :)

Jeśli ludzie się sparzą raz, to już nigdy tak nie wzrośnie.

Sparzyli się na przełomie 2017/2018 i to na dużą skalę (mi się udało z zyskiem wyjść w listopadzie 2017, w grudniu zaczęły się spadki [1]). Wcześniej spadki też były, ale na mniejszą skalę (chociaż procentowo też dużo).

Dlatego po spadkach następuje zazwyczaj 2 letni okres akumulacji,
trendu można powiedzieć "bocznego", potem ostrożnych wzrostów, potem euforii (cykl na btc trwał jak na razie ok. 4 lata).

Rynek krypto zachowuje się jak na razie bardzo technicznie. :)

[1] Piszę "udało" bo więcej w tym było szczęścia - jasne, bałem się że
to już za wysoko urosło, ale też bardziej postanowiłem "wyjść" dla
spokoju psychicznego. Teraz gram dużo spokojniej, ze strategiami i
rozbudowanym portfelem.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-03 17:16:42
Autor: Animka
Giełdy BTC
On 2021-05-03, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

Czy koparka kryptowalut ma z tym coś wspólnego, czy to do czego innego służy?

--
animka

Data: 2021-05-08 05:22:34
Autor: Dawid Rutkowski
Giełdy BTC
poniedziałek, 3 maja 2021 o 17:34:25 UTC+2 Animka napisał(a):
> [...]
Czy koparka kryptowalut ma z tym coś wspólnego, czy to do czego innego służy?

O ludziu, skoro nawet Animka chce wchodzić w krypto to zaraz to p*lnie z wielkim hukiem! Trzeba zajmować krótką pozycję - ma ktoś do pożyczenia BTC, za jaką opłatą i dlaczego tak drogo? ;>

Data: 2021-05-09 22:37:12
Autor: Budzik
Giełdy BTC
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło.
Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70% i coś tam
kupię. A potem poczekam na następną zwyżkę :)

Jeśli ludzie się sparzą raz, to już nigdy tak nie wzrośnie.

;-DDDD

Data: 2021-05-03 12:32:47
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

Nie wierz w to, że krypto będzie wiecznie rosło.

Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70% i coś tam kupię. A potem poczekam na następną zwyżkę :)

To posłuchaj sobie Koniecznego. On ma całkiem fajne strategie
i w miarę trafnie obserwuje rynek.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-03 15:57:57
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC

On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

OK a póki co, mam drobny problem. Otóż mam 0,5 mBTC (o czym właśnie
sobie przypomniałem:) i chciałbym wymienić na PLN. Flyingatom - nie do
tak małych sum. Podpowiesz jakąś metodę?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-03 16:35:07
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-03, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

[...]

Kluczowe "gdzie" je masz. :)

"Najtaniej" pewnie zrobić ich przelew na bitbay (albo inną giełdę).
I to będzie Twój największy koszt zapewne.

A potem możesz sprzedać i przelać sobie na konto bankowe. Tylko licz się z zapłatą 19% podatku od całej uzyskanej sumy.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-03 00:22:55
Autor: Krzysztof Halasa
Giełdy BTC
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

[...]

Jest szansa że to będzie dobrze oscylować. Oscylacje dają największe
zyski. "Inwestycją" to bym tego raczej nie nazywał.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-05-03 11:49:59
Autor: m4rkiz
Giełdy BTC
On 2021-05-02 13:17, Jacek Maciejewski wrote:
Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie? Mam
ochotę wymienić nieco PLN na BTC.

Jeżeli chcesz robić cokolwiek innego niż jednorazowe nabycie i odłożenie na dłużej to zacznij od zakupu sprzętowego portfela.

Nigdy nie przechowuj środków na giełdzie dłużej niż to niezbędne.

Bitbay jest wystarczająco duży i działa wystarczająco długo żeby korzystać bez strachu. Do transakcji twarzą w twarz flyingatom.

Data: 2021-05-03 12:12:50
Autor: Jacek Maciejewski
Giełdy BTC
Dnia Mon, 3 May 2021 11:49:59 +0200, m4rkiz napisał(a):

Jeżeli chcesz robić cokolwiek innego niż jednorazowe nabycie i odłożenie na dłużej to zacznij od zakupu sprzętowego portfela.
Do tej pory korzystałem z portfela Electrum. Masz jakieś zastrzeżenia,
zważywszy że będę operował kwotami rzędu 1000 zł i robię to głównie dla
zabawy? :)

Nigdy nie przechowuj środków na giełdzie dłużej niż to niezbędne.
Jasne, już się sparzyłem na bitmarkecie :) Miałem pecha, byłem tam
raptem kilka dni i akurat musiała paść.

Bitbay jest wystarczająco duży i działa wystarczająco długo żeby korzystać bez strachu. Do transakcji twarzą w twarz flyingatom.
Dzięki za info.

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-03 12:21:14
Autor: m4rkiz
Giełdy BTC
On 2021-05-03 12:12, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

To co innego, miałem na myśli bardziej kwoty przynajmniej o rząd wielkości większe od kosztu portfela.

Z softowymi walletami miałem kiedyś przygodę nieco kosztowniejszą niż wallet sprzętowy (chodziło o transakcje w której 'reszta' wróciła nie na ten adres na który się spodziewałem) i od tego czasu jestem uczulony.

Data: 2021-05-03 12:39:10
Autor: Wojciech Bancer
Giełdy BTC
On 2021-05-03, m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:

[...]

O to to. I dobrej edukacji, żeby zbudować sensowny portfel kryptowalut
(bitcoin to nie jest jedyna krypto).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com