GiełdyBTC

Data: 2021-05-02 13:31:22
Autor: Pete
GiełdyBTC
Hello, Jacek Maciejewski.
On 02.05.2021 13:17 you wrote:

> Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie?  > Mam ochotę wymienić nieco PLN na BTC.

Mam wrażenie że z giełd żadna. Revolut się chwali że można u nich inwestować w BTC (ale już płacić nimi się nie da).
 --
Pete

Data: 2021-05-02 14:51:49
Autor: Robert Tomasik
GiełdyBTC
W dniu 02.05.2021 o 13:31, Pete pisze:

[...]

A ja bym stwierdził, że każda, o ile nie masz zamiaru na koncie na
giełdzie trzymać tej waluty. Oczywiście problemy giełd się trafiają, ale
gość musiałby mieć okrutnego pecha, by akurat trafić.

Ja bym wybierał którąś z polskich licząc na to, ze w razie kłopotów będą
większe szanse odzyskania. Natomiast pytanie, czy jeśli to mają być
jakieś pojedyncze transakcje, to nie pewniej będzie w kantorze
wirtualnym kupić.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-02 15:19:32
Autor: Pete
GiełdyBTC
Hello, Robert Tomasik.
On 02.05.2021 14:51 you wrote:

> A ja bym stwierdził, że każda, o ile nie masz zamiaru na koncie na > giełdzie trzymać tej waluty. Oczywiście problemy giełd się trafiają, > ale gość musiałby mieć okrutnego pecha, by akurat trafić. Ja bym > wybierał którąś z polskich licząc na to, ze w razie kłopotów będą > większe szanse odzyskania. Natomiast pytanie, czy jeśli to mają być > jakieś pojedyncze transakcje, to nie pewniej będzie w kantorze > wirtualnym kupić.

Nie masz żadnych szans odzyskania. Jak się giełda zwinie, to nie zostaje nic z majątku.
Klienci Bitcurex i Bitmarket raczej nic nie odzyskali.
 --
Pete

Data: 2021-05-02 15:31:17
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

Nie masz żadnych szans odzyskania. Jak się giełda zwinie, to nie zostaje nic z majątku.

No ale tak patrząc, to żadna nie jest bezpieczna, bo każda to jest
podmiot gospodarczy który może sobie upaść. A więc jak chcesz być
bezpieczny to kupujesz i przelewasz dalej na swój portfel. Wtedy jedyne
ryzyko ponosisz podczas transakcji. Jeśli i to jest za dużo, to po
prostu użyj kantoru, który od razu przeleje BTC na Twoje konto. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 15:43:14
Autor: Jacek Maciejewski
GiełdyBTC
Dnia Sun, 2 May 2021 15:31:17 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

Jeśli i to jest za dużo, to po
prostu użyj kantoru, który od razu przeleje BTC na Twoje konto. :)

A jaki kantor robi to tanio?

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 15:50:11
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

Jeśli i to jest za dużo, to po
prostu użyj kantoru, który od razu przeleje BTC na Twoje konto. :)

A jaki kantor robi to tanio?

1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
2. A co rozumiesz przez "tanio"?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 16:05:12
Autor: Jacek Maciejewski
GiełdyBTC
Dnia Sun, 2 May 2021 15:50:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
Ustaliliśmy że w kantorze mniejsze ryzyko wymienić niż na giełdzie. Więc
problem ryzyka mamy z głowy, teraz o kosztach idzie :)
2. A co rozumiesz przez "tanio"?
Jest wiele kantorów zapewne, i niektóre są tańsze od innych, jak się
domyślam. Więc "tanio" to znaczy: Który kantor najtańszy :)

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-05-02 16:56:41
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
Ustaliliśmy że w kantorze mniejsze ryzyko wymienić niż na giełdzie. Więc
problem ryzyka mamy z głowy, teraz o kosztach idzie :)

A o jakich rzędach wielkości w ogóle mówimy?

2. A co rozumiesz przez "tanio"?
Jest wiele kantorów zapewne, i niektóre są tańsze od innych, jak się
domyślam. Więc "tanio" to znaczy: Który kantor najtańszy :)

To niestety nie wiem, bo nie robiłem researchu.
Ja się zadowalam zakupami "przez giełdy" i akceptuje ryzyko w tym
zawarte, a większe sumy (jeśli się odłożą) będę odkładać na tzw. portfele sprzętowe i offline.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-02 20:54:32
Autor: _Master_
GiełdyBTC
Jak się kilka lat temu interesowałem to nikt normalny (inwestor) nie trzyma BTC na giełdzie tylko w swoim "portfelu"

Coś się zmieniło?

Data: 2021-05-02 22:00:26
Autor: Wojciech Bancer
GiełdyBTC
On 2021-05-02, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

Jak się kilka lat temu interesowałem to nikt normalny (inwestor) nie trzyma BTC na giełdzie tylko w swoim "portfelu"
Coś się zmieniło?

Koszty takich operacji się zmieniły.

--
Wojciech Bańcer