Gierkowskie marzenia o broni atomowej

Data: 2015-06-01 15:22:16
Autor: boukun
Gierkowskie marzenia o broni atomowej
"Warto mieć swoją broń jądrową, bo w czym ustępujemy Izraelowi?" - miał pytać Edward Gierek podczas jednej z zamkniętych narad przywódców partyjnych. Pierwszy sekretarz PZPR wierzył, że dzięki temu Polska zyska większy prestiż na świecie i nie żałował pieniędzy na badania. Efekty eksperymentów naszych naukowców były bardzo obiecujące, ale sen o atomowej potędze zakończył się wraz z tajemniczą śmiercią ich koordynatora...

Prawdopodobnie nigdy już nie dowiemy się, co tak naprawdę wydarzyło się 5 sierpnia 1978 r. na drodze między Bobolicami a Koszalinem. Dlaczego na prostym odcinku niebieski fiat mirafiori zjechał z drogi i uderzył w drzewo? Pasażerka, która przeżyła wypadek, wspominała, że w pewnym momencie jadąca przed nimi nysa nieoczekiwanie zahamowała. Kierowca próbował ją wyminąć, ale stracił panowanie nad autem. Dziwnym trafem w fiacie odkryto później pęknięty przewód hamulcowy.

Badająca zdarzenie milicja i prokuratura uznały to zdarzenie za nieszczęśliwy wypadek. Znajomi zmarłego kierowcy fiata opowiadali o jego skłonności do szybkiej i brawurowej jazdy. Jednak wiele osób do dziś jest przekonanych, że w tej tragedii nie było przypadku. Za kierownicą siedział bowiem generał Sylwester Kaliski, ówczesny minister nauki, szkolnictwa wyższego i techniki oraz dyrektor stworzonego przez siebie Instytutu Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy w Warszawie. Dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu rok wcześniej Polska stała się pierwszym na świecie krajem, któremu udało się przeprowadzić fuzję termojądrową za pomocą nieatomowego wybuchu.

Czy gen. Kaliski musiał zginąć, ponieważ ktoś obawiał się, że Polska dołączy do elitarnego grona państw dysponujących bronią nuklearną? A może przyczyna jego śmierci była jeszcze inna? PRL-owski premier Piotr Jaroszewicz na początku lat 90. wyznał w rozmowie z Januszem Rolickim: "tu zadziałał mechanizm powiązań handlowo-wywiadowczych" .

Całość tu

http://facet.wp.pl/gid,17589922,img,17589924,kat,1034179,galeriazdjecie.html?smgnzebaxbaxhefticaid=114f7f

Za Gierka Polska była wolna od doktryny żydowskiej, dlatego w niczym, poza bronią jądrową nie ustępowaliśmy Izraelowi... Dzisiaj naomiast żydostwo rządzące zniewoloną Polską robi wszystko, byśmy nigdy nie dorównali Izraelowi i byśmy łożyli na rozwój... Izraela...

boukun

Data: 2015-06-01 14:00:09
Autor: Marek
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 15:22:18 UTC+2 użytkownik boukun napisał:
[...]

Chodziles juz po Kotlinie Klodzkiej z licznikiem Geigera-Millera, zeby sprawdzic, gdzie jeszcze jest ruda uranowa ?

Data: 2015-06-01 23:09:53
Autor: boukun
"Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag

[...]

Z tego co wiem, to była w Miedziance koło Janowic Wielkich, jeleniogórskie...
http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/tajna-kopalnia-atmosfera-strachu-i-morderstwa-gornikow-jaki-sekret-skrywa-miedzianka,484280.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Miedzianka_%28wojew%C3%B3dztwo_dolno%C5%9Bl%C4%85skie%29

boukun

Data: 2015-06-02 03:40:10
Autor: andal
On Mon, 01 Jun 2015 23:09:53 +0200, boukun wrote:

[...]

jeleniogĂłrskie...
[...]

ciekawa historia, z dobrych czasow prl
za gomulki i gierka

Data: 2015-06-02 13:02:52
Autor: Marek
W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 05:40:13 UTC+2 użytkownik andal napisał:

> jeleniogórskie...
> [...]

Nie z takich zlozy rudy uranowej dalo sie atomowa bombe sklecic...
Ruscy odpuscili, bo juz nic wycyckac nie mogli....ale dzisiejsza technika....
Dzisiaj daje sie pare gramow wydobyc, pare gramow dokupic, i juz !!!
Jestesmy MOCARSTWEM !!!

Hurrrrrrrraaaaaaaa.......
Sorryyyyy

Urrrrrrraaaaaaaaaa !!!!!!!!!!

Data: 2015-06-02 14:46:08
Autor: boukun
"andal" <andal@andal.com> schrieb im Newsbeitrag
[...]

O nie, to jeszcze przed Gomułką, kumple w jeleniogórskiej rzeźni z Miedzianki mi o tym w latach 70'opowiadali, jako historia...

boukun

Data: 2015-06-02 15:37:32
Autor: andal
On Tue, 02 Jun 2015 14:46:08 +0200, boukun wrote:

[...]

za tych wdoch to wszystko rozpieprzyli

przy okazji kradnac rude uranu

Data: 2015-06-02 21:13:09
Autor: boukun
[...]

Nie gadaj? Gdyby nie PRL i odbudowa kraju i przemysłu, dzisiejsi złodzieje u władzy nie mieliby na czym pasożytować i co kraść...

boukun

Data: 2015-06-02 23:21:39
Autor: andal
On Tue, 02 Jun 2015 21:13:09 +0200, boukun wrote:

[...]

przeciez dzisiejsi zlodzieje sa  dziecmi prlu

dla nich wlasnie prl pracowal

tak jak wiekszosc ludzi przcuje dla swych dzieci

Data: 2015-06-03 02:01:29
Autor: boukun
[...]

W PRLu pracował naród na siebie, tylko został okradziony przez zbrodniarza Jaruzela przy okrągłym stole...

boukun

Gierkowskie marzenia o broni atomowej