[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

Data: 2009-07-06 13:49:43
Autor: Olin
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6784381,Giewont_jak_oswietlony_drogowskaz_wiary.html

Senator PiS Tadeusz Skorupa chce na stałe oświetlić krzyż na Giewoncie
"jako drogowskaz i symbol polskiej wiary". - Taka inwestycja zaszkodziłaby
dzikiej przyrodzie w Tatrach - przestrzegają przyrodnicy Wniosek o stałą iluminację najwyżej położonego krzyża w Polsce (1895 m
n.p.m.) wpłynął już do Ministerstwa Środowiska. Jego autor - senator PiS
Tadeusz Skorupa rodem z Podhala - bardzo emocjonalnie podchodzi do tego
przedsięwzięcia. Napisał w liście: "Gdy wspominam Karola Wojtyłę jeszcze
jako młodego biskupa Krakowa, później kardynała, który odwiedzał w
Podczerwonem mojego schorowanego stryja, księdza prałata Franciszka
Skorupę, w sercu robi się ciepło, a do oczu cisną się łzy wzruszenia". I
dalej w tym samym liście do Ministerstwa Środowiska: "Ponieważ w
przeszłości był krakowskim metropolitą, kochającym swoje najdalsze parafie
na Podhalu, kochającym polskie Tatry, Pieniny, Gorce czy Beskidy, zawsze
dla nas, górali, był Naszym Umiłowanym Ojcem Świętym!".

Co na to dyrekcja Tatrzańskiego Parku Narodowego? - Podchodzimy z wielkim
szacunkiem do postaci Jana Pawła II, ale nie bardzo rozumiem, czemu ta
inicjatywa miałaby służyć - dziwi się Zbigniew Krzan, wicedyrektor TPN. -
Wydaliśmy już na potrzeby ministerstwa oficjalną opinię w sprawie
oświetlenia krzyża na Giewoncie, która jest negatywna. Nie można tworzyć
stałego sztucznego źródła światła w Tatrach. To zaszkodziłoby zwierzętom i
roślinom występującym w tym rejonie - dodaje.

Stanowisko parkowców popiera zresztą resort środowiska. - Szanujemy
intencje tego pomysłu, ale oświetlenie na Giewoncie spowodowałoby
dewastację przyrody poprzez podciągnięcie instalacji elektrycznej na
szczyt. Poza tym zdezorientowane byłyby ptaki, choćby sowy, czy zwierzęta,
dla których góry są domem. Dlatego odradzamy tego typu pomysł - mówi Janusz
Zaleski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska i główny konserwator
przyrody.

Mimo tych opinii dla senatora Skorupy sprawa nie jest zamknięta. - To
dopiero początek moich starań przed beatyfikacją Jana Pawła II. W wielu
miejscach na świecie widziałem takie podświetlone krzyże i nikomu to nie
przeszkadzało. W Tatrach zwierzęta też by się przyzwyczaiły. A na szczyt
wcale nie trzeba ciągnąć instalacji elektrycznej, wystarczy zainstalować
akumulatory - twierdzi parlamentarzysta.

Proponuje, by - jeśli się uda - iluminację zainaugurował kardynał Stanisław
Dziwisz. W krakowskiej kurii nie udało nam się poznać zapatrywań
krakowskiego metropolity na tę propozycję.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

Data: 2009-07-06 11:43:52
Autor: Arek \"Antek\" Mytko

"Olin" <kuku@adres.w.stopce> wrote in message news:14sajr49iaa0a.vso3jymetnzw$.dlg40tude.net...
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6784381,Giewont_jak_oswietlony_drogowskaz_wiary.html

disneyland chca zrobic :/
niech oswietlaja krzyze w miastach a przyrode niech zostawia w spokoju.

Antek __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4219 (20090705) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-06 14:18:29
Autor: Rafał Banaszkiewicz
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
Olin wyskrobał:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6784381,Giewont_jak_oswietlony_drogowskaz_wiary.html

może by tak zawiesić na krzyżu pana Tadeusza, żeby zębami świecił i
zagubionym ptakom oświeconą drogę wskazywał niczym latarnia morska...

Data: 2009-07-06 16:59:13
Autor: Zenon S.
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
bydło,
kiedy idzie uhonorować wielkiego człowieka i największego Polaka Jana Pawła II,
to się zasłaniaja zwierzątkami i roślinkami, ciekawe, że w szkalrniach i akwariach świeci
światło i to nie przeszkadza, a tu tak, zgroza,

Data: 2009-07-06 17:25:06
Autor: mike
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

"Zenon S." <panzenon@op.pl> wrote in message news:h2t3hs$maf$1news.mm.pl...
bydło,

Waćpan z nazwiska się przedstawiasz na wstępie listu... Zaiste nowa tradycja.

Data: 2009-07-06 17:31:41
Autor: Titus Atomicus
In article <h2t3hs$maf$1@news.mm.pl>, "Zenon S." <panzenon@op.pl> wrote:

[...]

Ale tu chodzi o Giewont, a nie Morskie Oko.

TA

Data: 2009-07-07 06:53:57
Autor: Andy

Użytkownik "Zenon S." <panzenon@op.pl> napisał w wiadomości news:h2t3hs$maf$1news.mm.pl...
[...]

Jak chcesz to możesz sobie na szyji nosić świecący krzyż, a Wojtyłę możesz sobie wytatułować na ramieniu.

Andrzej

Data: 2009-07-07 23:56:00
Autor: Slawek
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

największego Polaka Jana  Pawła II

Czy to nie oby przesada z tym najwiekszym Polakiem ?
Prund pewnie na koszt podatnikow ...a ja niezbyt mam ochote dokladac sie   do kolejnej manifestacji tzw "wartosci chrzescijanskich"

Data: 2009-07-08 06:59:24
Autor: Andy

Użytkownik "Slawek" <slawek.bednarek@scm.med.pl> napisał w wiadomości news:h30g9g$mjc$1atena.e-wro.net...

[...]

Tak, zwłaszcza, że za cholerę nigdzie nie ma ich jasno spisanych :) można je sobie dowolnie interpretować i naciągać. Podobno są w katechiźmie i biblii. Jak ich szukałem w katechiźmie to jedyne czego się doszukałem to kult, a nie wartości. Co do biblii, no to niektóre części jawnie nawołują do mordów i nienawiści w imie boga. Palenie na stosie mieściło się w tzw "wartościach chrześcijańskich"

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-07-08 08:46:52
Autor: Jan Szkudliński
Andy pisze:

[...]

Szukajcie, a znajdziecie.

Pozdrowienia,

Jan Szkudliński

Data: 2009-07-06 22:06:19
Autor: bodie kotas
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
zadajmy sobie pytanie czy Pan Tadek już wie jaka firma mogłaby pociąnąć prunt na szczyt

Data: 2009-07-07 00:17:34
Autor: dziobak
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

Użytkownik "bodie kotas" napisał

zadajmy sobie pytanie czy Pan Tadek już wie jaka firma mogłaby pociąnąć prunt na szczyt

Kuzyna szwagra drugiej żony  :> ale wpuszcza na 20% od zlecenia.

Będzie prund - będzie BTS , będzie swietlisty krzyż - będa pielgrzymki, będą pielgrzymki,  pielgrzymi więcej dudków na gorzałe wydadzą; Hej !!

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2009-07-09 12:05:43
Autor: bodie kotas
On 2009-07-07 00:17:34 +0200, "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl> said:

UÂżytkownik "bodie kotas" napisaÂł

zadajmy sobie pytanie czy Pan Tadek ju¿ wie jaka firma mog³aby poci¹n¹Ì
prunt na szczyt

Kuzyna szwagra drugiej Âżony  :> ale wpuszcza na 20% od zlecenia.

BĂŞdzie prund - bĂŞdzie BTS , bĂŞdzie swietlisty krzyÂż - bĂŞda pielgrzymki, bĂŞdÂą
pielgrzymki,  pielgrzymi wiĂŞcej dudkĂłw na gorzaÂłe wydadzÂą; Hej !!

a więc i budki z ciupagami, napojami, czipsami, kebabami nam się kroją .... a nade wszystko baby z koszami pełnymi fermentujących niby-oscypków

i tu też ktoś kogoś komuś

pozdrawiam

Pieszy

--
Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

Data: 2009-07-07 01:45:37
Autor: Titus Atomicus
[prasa] Giewont jak oświetlony drogow skaz wiary
In article <h2tlh9$p6k$1@inews.gazeta.pl>,
 bodie kotas <newslite@gazeta.pl> wrote:

zadajmy sobie pytanie czy Pan Tadek już wie jaka firma mogłaby pociąnąć prunt na szczyt

Na pregierzu padla propozycja, ze zeby bylo ekologicznie, to mozna wiatraczek zainstalowac.

TA

Data: 2009-07-07 00:04:41
Autor: Slawomir Gorniak
On Jul 7, 2:45 am, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> zadajmy sobie pytanie czy Pan Tadek już wie jaka firma mogłaby
> pociąnąć prunt na szczyt

Na pregierzu padla propozycja, ze zeby bylo ekologicznie, to mozna
wiatraczek zainstalowac.

W komentarzach GW ktos zaproponowal zeby kazdy czlowiek
bezproduktywnie idacy w tlumie wnosil po pare naladowanych ogniw.. ;-)

S.

Data: 2009-07-07 11:14:41
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Tue, 7 Jul 2009 00:04:41 -0700 (PDT), Slawomir Gorniak napisał(a):

[...]

I to jest dobre rozwiązanie - naładowany akumulator (lub kilka) wnoszone
przez wchodzących na szczyt Giewontu byłyby symbolem "krzyża", jaki każdy
wierzący nosi przez całe życie. Takie wnoszenie jeszcze bardziej
wzmacniałoby wiarę i symbolicznie pokazywałoby jak należy pokonywać
trudności pojawiające się na drodze ku byciu prawdziwym chrześcijaninem
polakiem ;)

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2009-07-11 15:03:09
Autor: Sławomir Szyszło
<slawomir.gorniak@gmail.com> wklepał(-a):

W komentarzach GW ktos zaproponowal zeby kazdy czlowiek
bezproduktywnie idacy w tlumie wnosil po pare naladowanych ogniw.. ;-)

To może lepiej wiadro wody, byłaby mini elektrownia szczytowo-wiadrowa.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2009-07-07 08:02:06
Autor: rafal
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

Na pregierzu padla propozycja, ze zeby bylo ekologicznie, to mozna wiatraczek zainstalowac.

wystarczy ujarzmić i składować (w wiadrze proponuję) energię piorunów ;p

Data: 2009-07-07 06:58:17
Autor: Andy

Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:14sajr49iaa0a.vso3jymetnzw$.dlg40tude.net...
[...]

i co dalej ? wstęp tylko dla chrześcijan, msza na wejściu, obowiązkowy krucyfiks i lotne kościelne kontrole. Nie chodzisz na religię, nie jedziesz z wycieczeczką. Nie dałeś na tację, nie masz wejściówki od proboszcza.

Andrzej

Data: 2009-07-07 08:47:30
Autor: Jan Szkudliński
Andy pisze:

[...]

Pomysł z podświetleniem krzyża jest głupi wyjątkowo, ale czy Twoje czarne wizje mają cokolwiek wspólnego z rzeczywistością?

Pozdrowienia,

JSz

Data: 2009-07-07 08:58:57
Autor: Andy

Użytkownik "Jan Szkudliński" <rhetor@go2.pl> napisał w wiadomości news:h2ur1q$feo$1inews.gazeta.pl...
Andy pisze:

[...]

nie to sarkazm :)

Pozdrowienia
Andrzej

Data: 2009-07-07 14:58:46
Autor: Marta L.
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
Użytkownik "Andy" <sonqo@poczta.onet.pl> napisał

nie to sarkazm :)

Wyjątkowo niewyszukany.

M.

Data: 2009-07-08 06:55:18
Autor: Andy

Użytkownik "Marta L." <mlewi@wp.pl> napisał w wiadomości news:h2vh6k$rmb$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

czarne
> wizje mają cokolwiek wspólnego z rzeczywistością?

nie to sarkazm :)

Wyjątkowo niewyszukany.

M.

a argumenty tego dewoty są wyszukane ??

Andrzej

Data: 2009-07-07 15:45:31
Autor: Citizen Cain
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

Użytkownik "Andy"

Pomysł z podświetleniem krzyża jest głupi wyjątkowo, ale czy Twoje czarne wizje mają cokolwiek wspólnego z rzeczywistością?

nie to sarkazm :)

Ale w sumie nieoświetlony krzyż tak samo narusza uczucia ateisty/agnostyka/muzułmanina/żyda, jak oświetlony?

CC

Data: 2009-07-07 15:50:11
Autor: bans
Citizen Cain pisze:

Ale w sumie nieoświetlony krzyż tak samo narusza uczucia ateisty/agnostyka/muzułmanina/żyda, jak oświetlony?

Nie, bo narusza tylko w dzień, a i to przy pułapie chmur powyżej 1909m n.p.m.

--
bans

Data: 2009-07-08 07:54:55
Autor: MichałG
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
Citizen Cain pisze:
Użytkownik "Andy"

[...]

jest jeszcze cała grań na postawienie Pólksiezyca i Gwiady Dawida i pozostawienie stosownej przerwy dla ateisty ................................

Miłego dnia
Michał

Data: 2009-07-07 08:01:00
Autor: rafal
Olin wrote:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6784381,Giewont_jak_oswietlony_drogowskaz_wiary.html

Senator PiS Tadeusz Skorupa chce na stałe oświetlić krzyż na Giewoncie
"jako drogowskaz i symbol polskiej wiary".

No żal dupę ściska jak się to czyta! Skoro głupie pomysły powstają ponoć w większości z nudy proponuję senatorowi tak bardzo kochającemu polskie Tatry na okres wakacji w ramach wolontariatu sprzątać je. Na pewno jeszcze cieplej na sercu mu się zrobi jak kilka ton odpadów po pielgrzymkach na giewont wyniesie.

--
rafal, wierzący

Data: 2009-07-07 08:38:57
Autor: bans
rafal pisze:

Na pewno jeszcze cieplej na sercu mu się zrobi jak kilka ton odpadów po pielgrzymkach na giewont wyniesie.

Może lepiej, żeby te odpadki _zniósł_ z Giewontu? ;)

--
bans

Data: 2009-07-07 09:25:40
Autor: rafal
bans wrote:
rafal pisze:

Na pewno jeszcze cieplej na sercu mu się zrobi jak kilka ton odpadów po pielgrzymkach na giewont wyniesie.

Może lepiej, żeby te odpadki _zniósł_ z Giewontu? ;)

punkt dla Ciebie :D

Data: 2009-07-07 11:49:44
Autor: Kaiko
[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary

...proponuję senatorowi tak bardzo kochającemu polskie
Tatry na okres wakacji w ramach wolontariatu sprzątać je.

Wiesz... już nawet nie w formie wolontariatu. Po prostu kwotę, którą chcą przeznaczyć na lampki niech przeznaczą na odśmiecenie szlaków. Wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało, że inwestycja oświetleniowa jest na tyle bogata w "zera", że było by całkiem czysto na tych szlakach :)

Kaiko

fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
   po godzinach: http://kaiko.pl

Data: 2009-07-07 13:13:32
Autor: Piotr Janowski
Olin pisze:

[...]

Giewont ukrzyżowano , jeśli mnie pamięć nie myli, w 1909 r.Następne genialne pomysły z ukrzyżowaniem gór były po 2000r, min.w Sudetach. Postawiono monstrum na Chełmcu,(kratownica), na jednym wzgórzu koło Kamiennej Góry. Głośna była sprawa budowy krzyża , oczywiście podświetlonego na szczycie Śnieżki. Dobrze,że Czesi KRNAP-u a za nimi nasi z KPN-u odważyli sie zdecydowania protestowac i sprawa upadła. Ale jeśli ten pomysł poprze kard. Dziwisz ,to ja widze to siwo. Jego sugestia może byc potraktowana jako rozkaz.

Data: 2009-07-07 04:22:34
Autor: Slawomir Gorniak
On Jul 7, 2:13 pm, Piotr Janowski <pi...@op.pl> wrote:
Giewont ukrzyżowano , jeśli mnie pamięć nie myli, w 1909 r.Następne
genialne pomysły z ukrzyżowaniem gór były po 2000r, min.w Sudetach.

W 1901. Na Tarnicy w Bieszczadach stawiali kolejne krzyze od 1980
roku. Mysle ze znajda sie tez inne miedzy 1901 a 2000...

Głośna była sprawa budowy krzyża , oczywiście
podświetlonego na szczycie Śnieżki. Dobrze,że Czesi KRNAP-u a za nimi
nasi z KPN-u odważyli sie zdecydowania protestowac i sprawa upadła.

Prawde rzeklszy po tych talerzach to jak dla mnie moga tam postawic
cokolwiek, i tak nie zaszkodzi :)

S.

Data: 2009-07-07 13:33:52
Autor: Grzegorz Lipnicki
Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary
Data: 2009-07-07 17:53:12
Autor: Artur Stachura
On Tue, 7 Jul 2009 04:22:34 -0700 (PDT), Slawomir Gorniak <slawomir.gorniak@gmail.com> wrote:
[...]

Taka moda chyba nie tylko u nas... ale jak widać na obrazku, nie wszystkim wychodzi :-)

http://bolek.ped.univ.szczecin.pl/stachura/korsyka/gal/wful6.html

Artur Stachura

Data: 2009-07-07 13:19:16
Autor: Michał
Olin pisze:

dopiero początek moich starań przed beatyfikacją Jana Pawła II. W wielu
miejscach na świecie widziałem takie podświetlone krzyże i nikomu to nie
przeszkadzało. W Tatrach zwierzęta też by się przyzwyczaiły. A na szczyt

Niech pan Skorupa poda mi swój adres, wyceluję mu jakiegoś szperacza statkowego prosto w okno żeby świecił 24/24. Też by się chyba przyzwyczaił?

Szkoda słów na kolejnego przygłupa u władzy. A senatorowie to niby z założenia są po to, żeby przyhamować głupie pomysły posłów, taka "rada starców"...

[prasa] Giewont jak oświetlony drogowskaz wiary