Gigantyczna afera w Niemczech

Data: 2020-12-20 02:07:20
Autor: u2
Gigantyczna afera w Niemczech
https://www.stefczyk.info/2020/12/19/gigantyczna-afera-w-niemczech-w-taki-sposob-tamtejsze-urzedy-traktuja-rodziny-ofiar-zamachow-terrorystycznych/

16:01, 2020.12.19

Gigantyczna afera w Niemczech. W taki sposób tamtejsze urzędy traktują rodziny ofiar zamachów terrorystycznych

W sobotę mija czwarta rocznica zamachu na jarmark bożonarodzeniowy w Berlinie. Terapeuta rodzin ofiar w liście otwartym do kanclerz Angeli Merkel nie zostawia suchej nitki na urzędach, które - w założeniu - miały pomagać poszkodowanym.

Rainer Rothe prowadzi terapię 18 osób poszkodowanych w zamachu w Berlinie z 19 grudnia 2016 roku oraz 3 w ataku w Nicei z 14 lipca 2016 r. W liście otwartym do kanclerz Niemiec Angeli Merkel i szefa MSW Horsta Seehofera, cytowanym w sobotę przez niemieckie media, psycholog skarży się na "fatalne i nieludzkie" sposoby postępowania z ofiarami obu ataków.

"Osoby poszkodowane nie otrzymują prawdziwej pomocy ani solidarności ze strony władz i instytucji, lecz są dodatkowo upokarzane, poniżane i ranione" - pisze Rothe.

Tylko 3 spośród 21 jego pacjentów zostało poinformowanych o prawdopodobieństwie pojawienia się zespołu stresu pourazowego (PTSD) po ataku. U wszystkich leczonych objawy wystąpiły w ciągu pierwszego miesiąca. Niemniej, zanim trafili na terapię minęło średnio jedenaście miesięcy. Według Rothego powód jest jeden: brak informacji ze strony urzędników. Im dłużej PTSD jest pozostawiony sam sobie, tym gorsze są rokowania na poprawę.

"Większość ofiar była informowana o PTSD i jego objawach dopiero na początku terapii" - oburza się Rothe. "Oznacza to, że ofiary z poważnymi dolegliwościami żyły bez koniecznego leczenia średnio przez prawie rok" - dodaje.

Terapeuta cytuje spisane refleksje swoich podopiecznych. "Chciałbym, aby osoby poszkodowane w zamachach terrorystycznych były traktowane mniej urzędowo. Nie ma paragrafu i formularza na wszystko, a my jesteśmy straumatyzowanymi ludźmi. Ludźmi, którzy stracili bliskich w wyniku mordu! Tymczasem raz po raz musimy opowiadać, co nam się przytrafiło w dniu ataku. To nie jest właściwy sposób, aby nam pomóc" - czytamy.

Inny pacjent podsumowuje swoją drogę przez urzędy i instytucje w następujący sposób: "Niedbała, bardzo zła komunikacja, za dużo kwestionariuszy, wypełnianie wszystkiego po dwa razy, brak informacji zwrotnej".

W zamachu sprzed czterech lat zginęło w Berlinie 12 osób, w tym jeden Polak - kierowca ciężarówki, którą uprowadził islamski terrorysta, Tunezyjczyk Anis Amri, by wjechać nią w ludzi na jarmarku bożonarodzeniowym przy Breitscheidplatz.

Źródło: PAP Autor: asc/

Data: 2020-12-19 18:08:15
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 02:07:21 UTC+1 u2 napisał(a):
[...]
Jedyną ofiarą był nasz rodak. Reszcie zwyczajnie się to należało za całokształt.

Data: 2020-12-20 09:33:57
Autor: u2
Gigantyczna afera w Niemczech
Jedyną ofiarą był nasz rodak. Reszcie zwyczajnie się to należało za całokształt.

ależ nie ma odpowiedzialności zbiorowej, stado owiec pod wodzą wilka jest niebezpieczniejsze niż stado wilków pod wodzą owcy:)

Data: 2020-12-20 01:47:11
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 09:33:57 UTC+1 u2 napisał(a):
> Jedyną ofiarą był nasz rodak. Reszcie zwyczajnie się to należało za całokształt.
ależ nie ma odpowiedzialności zbiorowej, stado owiec pod wodzą wilka jest niebezpieczniejsze niż stado wilków pod wodzą owcy:)
Jak to nie ma. Jak by nie było to by nazwa nie istniała. Co najwyżej nie należy jej stosować w stosunku do tych co nigdy nie stosowali i nie stosują obecnie. niemcy nie spełniają warunku brzegowego. Jesteś w stanie sobie wyobrazić co by dzisiaj z ludźmi ze wschodu Europy robiły dzieci i wnuki niemcow co poszli na wojnę w 1939?

Data: 2020-12-20 16:08:58
Autor: u2
Gigantyczna afera w Niemczech
Jak to nie ma. Jak by nie było to by nazwa nie istniała.

prawnie jest zakazana, ale każdy kto ma władzę może się odegrać na zbiorowości, która n.p. nie głosowała na władzę

Data: 2020-12-20 08:47:36
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 16:08:58 UTC+1 u2 napisał(a):
> Jak to nie ma. Jak by nie było to by nazwa nie istniała.
prawnie jest zakazana, ale każdy kto ma władzę może się odegrać na zbiorowości, która n.p. nie głosowała na władzę
To nie jest zakazana jak każdy kto ma władzę może ja zastosować.

Data: 2020-12-20 17:52:47
Autor: u2
[...]

ale władza w Niemczech wybiórczo karze rodziny ofiar, stosując odpowiedzialność zbiorową źle pojętą, ty chcesz karać wszystkich Niemców, nie wiadomo za co:)

Data: 2020-12-20 10:20:47
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 17:52:48 UTC+1 u2 napisał(a):
> niedziela, 20 grudnia 2020 o 16:08:58 UTC+1 u2 napisał(a): >> W dniu 20.12.2020 o 10:47, Zenek Kapelinder pisze: >>> Jak to nie ma. Jak by nie było to by nazwa nie istniała. >> prawnie jest zakazana, ale każdy kto ma władzę może się odegrać na >> zbiorowości, która n.p. nie głosowała na władzę > To nie jest zakazana jak każdy kto ma władzę może ja zastosować. >
ale władza w Niemczech wybiórczo karze rodziny ofiar, stosując odpowiedzialność zbiorową źle pojętą, ty chcesz karać wszystkich Niemców, nie wiadomo za co:)
Napisałem wyżej za co.

Data: 2020-12-20 02:12:14
Autor: Lorn
W dniu 20.12.2020 o 02:07, u2 pisze:
Gigantyczna afera w Niemczech.

Nie mój cyrk nie moje małpy... Wiejska, aż kipi od debilizmu, kołtunizmu i głupoty... Podatek od deszczu, a jeszcze kilka late temu modlili się o deszcz...

Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2020-12-20 09:33:05
Autor: u2
W dniu 20.12.2020 o 02:12, Porn pisze:
[...]

dużo kropek, widać porn się waha:))))))))))))

Data: 2020-12-20 10:58:06
Autor: Runt
W dniu 2020-12-20 o 02:07, u2 pisze:
https://www.stefczyk.info/2020/12/19/gigantyczna-afera-w-niemczech-w-taki-sposob-tamtejsze-urzedy-traktuja-rodziny-ofiar-zamachow-terrorystycznych/

natomiast w PL jest pełny high-life!
urzędnicy są uprzejmi, szpitale luksusowo wyposażone, ceny towarów niskie, ludzie żyją jak za Gomułki! ;-)))

--
Runt

Oculum pro oculo dentem pro dente!

Gigantyczna afera w Niemczech