Gigantyczne dysproporcje na 艣wiecie

Data: 2016-01-19 19:15:55
Autor: u2
Gigantyczne dysproporcje na 艣wiecie
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/gigantyczne-dysproporcje-na-swiecie,15927028596

  Alarmuj膮ce dane: jeden procent najzamo偶niejszych ludzi 艣wiata ju偶 w 2015 roku posiada艂 wi臋cej ni偶 pozosta艂e 99 procent. Do przekroczenia tej granicy dosz艂o rok wcze艣niej, ni偶 przewidywano - poda艂a w poniedzia艂ek pozarz膮dowa organizacja humanitarna Oxfam.

"R贸偶nica mi臋dzy nieliczn膮 grup膮 najbogatszych a reszt膮 populacji spektakularnie zwi臋kszy艂a si臋 w ci膮gu ostatnich dwunastu miesi臋cy" - czytamy w raporcie Oxfam zatytu艂owanym "Ekonomia na us艂ugach 1 proc.", opublikowanym na dwa dni przed rozpoczynaj膮cym si臋 w 艣rod臋 艢wiatowym Forum Ekonomicznym (WEF) w Davos, w Szwajcarii.

W raporcie podkre艣la si臋, 偶e przewidywania organizacji w tej kwestii spe艂ni艂y si臋 o rok wcze艣niej, ni偶 prognozowano. Oxfam wylicza, 偶e "62 osoby posiadaj膮 tyle, co biedniejsza po艂owa 艣wiatowej populacji"; dla por贸wnania - zdaniem organizacji - pi臋膰 lat temu by艂o to 338 os贸b.

"Musimy wzywa膰 rz膮dy, firmy i elity finansowe obecne w Davos, aby zaanga偶owa艂y si臋 na rzecz zako艅czenia ery raj贸w podatkowych, kt贸re podtrzymuj膮 nier贸wno艣ci na 艣wiecie i uniemo偶liwiaj膮 wyj艣cie z biedy miliardom ludzi" - podkre艣li艂a dyrektor Oxfam Winnie Byanyima.

Aby zatrzyma膰 proces pog艂臋biania si臋 nier贸wno艣ci, Oxfam w szczeg贸lno艣ci apeluje o zwalczenie "raj贸w podaktowych". Organizacja podkre艣la, 偶e 90 proc. firm figuruj膮cych jako "strategiczni partnerzy" WEF jest zarejestrowanych w co najmniej jednym raju podatkowym.

Zdaniem AFP w zesz艂ym roku wielu ekonomist贸w krytykowa艂o metodologi臋 stosowan膮 przy wyliczeniach przez Oxfam. Organizacja argumentowa艂a, 偶e liczy tzw. "dorobek netto, czyli posiadane aktywa pomniejszone o d艂ugi".

艢wiatowe Forum Ekonomiczne odb臋dzie si臋 - jak co roku - w szwajcarskim g贸rskim kurorcie Davos. Zgromadzeni tam 艣wiatowi liderzy polityki, biznesu i nauki b臋d膮 dyskutowa膰 o wyzwaniach, stoj膮cych w tym roku przed 艣wiatem.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-01-19 11:12:51
Autor: Zenek Kapelinder
Gigantyczne dysproporcje na 秝iecie
Wykl阾y powsta, ludu ziemi,
Powsta馽ie, kt髍ych dr阠zy g丑d.
My秎 nowa blaski promiennymi
Dzi wiedzie nas na b骿, na trud.
Przesz硂禼i 秎ad d硂 nasza zmiata,
Przed nami niechaj tyran dr縴!
Ruszymy z posad bry酬 秝iata,
Dzi niczym, jutro wszystkim my!

Refren:
B骿 to jest nasz ostatni,
Krwawy sko馽zy si trud,
Gdy zwi眤ek nasz bratni
Ogarnie ludzki r骴.

Nie nam wygl眃a zmi硂wania
Z wyrok體 bo縴ch, z pa駍kich praw.
Z w砤snego prawa bierz nadania
I z w砤snej woli sam si zbaw!
Niech w ku糿i naszej ogie bucha,
Zanim ostygnie - przekuj w stal,
By 砤馽uch spad z wolnego ducha,
A dom niewoli zniszcz i spal!

(Refren)

Rz眃 nas uciska, k砤mi prawa,
Podatk體 brzemi ci笨y nam,
I z praw si naszych naigrawa
Ten, co z bezprawia 縴je sam.
Lecz si odmieni krzywda krwawa,
Gdy r體no舵 stworzy nowy 砤d,
Bez obowi眤k體 nie ma prawa,
Dla r體nych - r體ny szcz甓cia 秝iat!

(Refren)

Rz眃z眂y 秝iatem samow砤dnie
Kr髄owie kopal, fabryk, hut
Tym mocni s, 縠 ka縟y kradnie
Bogactwa, kt髍e stwarza lud.
W tej bandy kasie ogniotrwa砮j
Stopiony w z硂to krwawy pot.
Na w砤sno舵 do nas przejdzie ca硑,
Jak nale縩o禼i s硊sznej zwrot.

(Refren)

Ob硊dzie zdzierc體, rz眃om kata
Wyzwania zgodnie rzucim krzyk,
Co wojsk szeregi z ludem zbrata:
Hej, kolby w g髍, 砤ma szyk.
I 縪硁ierz, wiedz眂 przeciw komu,
A z kim o lepszy walczy los,
Bratob骿czego sprawcom sromu
iertelny jutro zada cios.

(Refren)

Dzi lud roboczy wsi i miasta
W jedno禼i swojej stwarza moc,
Co si po ziemi wszerz rozrasta,
Jak 秝it 砤mi眂y wiek體 noc...
Precz darmozjad體 rodzie s阷i!
Czy nie do舵 縠r體 z naszych cia?
Gdy lud wam krwawe szpony st阷i,
Dzie szcz甓cia b阣zie wiecznie trwa.

(Refren)
I lud wystapi.

Data: 2016-01-19 20:43:03
Autor: silvio balconetti
Gigantyczne dysproporcje na 艣wiecie
Am 19.01.2016 um 20:12 schrieb Zenek Kapelinder:
Wykl臋ty powsta艅, ludu ziemi,
Powsta艅cie, kt贸rych dr臋czy g艂贸d.
My艣l nowa blaski promiennymi
Dzi艣 wiedzie nas na b贸j, na trud.
Przesz艂o艣ci 艣lad d艂o艅 nasza zmiata,
Przed nami niechaj tyran dr偶y!
Ruszymy z posad bry艂臋 艣wiata,
Dzi艣 niczym, jutro wszystkim my!

袙褋褌邪胁邪泄, 锌褉芯泻谢褟褌褜械屑 蟹邪泻谢械泄屑褢薪薪褘泄,
袚芯谢芯写薪褘泄, 褍谐薪械褌褢薪薪褘泄 谢褞写!
袧邪褕 褉邪蟹褍屑 鈥 泻褉邪褌械褉 褉邪褋泻邪谢褢薪薪褘泄,
袩芯褌芯泻懈 谢邪胁褘 屑懈褉 蟹邪谢褜褞褌.
小斜懈胁邪褟 锌褉芯褕谢芯谐芯 芯泻芯胁褘,
袪邪斜褘 胁芯褋褋褌邪薪褍褌, 邪 蟹邪褌械屑
袦懈褉 斜褍写械褌 懈蟹屑械薪褢薪 胁 芯褋薪芯胁械:
孝械锌械褉褜 薪懈褔褌芯 鈥 屑褘 褋褌邪薪械屑 胁褋械屑!
袙褉械屑褟 斜懈褌胁褘 薪邪褋褌邪谢芯
袙褋械 褋锌谢芯褌懈屑褋褟 薪邪 斜芯泄.
袙 袠薪褌械褉薪邪褑懈芯薪邪谢械
小芯谢褜褢褌褋褟 褉芯写 谢褞写褋泻芯泄!

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2016-01-19 12:31:45
Autor: Marek
Gigantyczne dysproporcje na 秝iecie
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 20:43:06 UTC+1 u偶ytkownik silvio balconetti napisa艂:
> [...]

saluto
SB dr angelologii apokryficznej
"Szanowny Prezydencie. B艂ogos艂awione 艂ono, kt贸re Ciebie nosi艂o i piersi,

Silvio, a jak b臋dzie to po niemiecku?, w j臋zyku Honeckera?

Data: 2016-01-19 22:02:34
Autor: u2
W dniu 2016-01-19 o 21:31, Marek pisze:
Silvio, a jak b臋dzie to po niemiecku?, w j臋zyku Honeckera?

nie sylwio tylko syfilis podniemiecki

syfilis wie, ze musi sie utajniac, ale czasami wychodzi z niego sztyrlic:)

Data: 2016-01-20 12:17:33
Autor: silvio balconetti
Am 19.01.2016 um 21:31 schrieb Marek:
[...]

Silvio, a jak b臋dzie to w j臋zyku Honeckera?

Moze tak?

>Im Norden, S眉den, Osten, Westen
vertraut nicht F眉hrer noch Partei
die stehen auf der anderen Seite
und halten nur sich selber frei.
Nehmt Euer Schicksal in die eignen H盲nde
rei脽t Mauern, Grenzen, Z盲une ein!
Erst wenn die Herrschaft ist am Ende
kann jeder Mensch sich selbst befrein

V枚lker, auf zur Randale!
Weg mit Gott, Staat und Geld!
Wir Internationale f眉r die neue Welt!<

Data: 2016-01-19 21:41:32
Autor: Mark Woydak
Gigantyczne dysproporcje na 艣wiecie
U偶ytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:dg7hu7F5k9nU1mid.individual.net...
[...]

Znam wersj臋 spiewan膮 przez mieszkaj膮ych tu Rosjan. Dawaj pajdiom my kra艣膰 sa艂omu, go艂odnyje byki ryczat'. Jako艣 tak ;-)
Czy偶by komuna w ca艂ej krasie wr贸ci艂a?

--
Mark Woydak

Data: 2016-01-19 13:12:38
Autor: Zenek Kapelinder
Gigantyczne dysproporcje na 秝iecie
jeszcze nie wrocila ale pewna grupa ludzi robi juz rewolucje. To biedni ludzie z Afryki. Na sztandarach nie przyniosa czerwonej gwiazdy tylko godlo Panstwa Islamskiego. I co najgorsze dla Europejczykow to ze Europa juz przegrala tylko jeszcze glosno o tym sie nie mowi.

Data: 2016-01-19 21:28:45
Autor: Klin...................................................
W dniu 2016-01-19 o 19:15, u2 pisze:
[...]

    Jako艣 w膮tpi臋 w to by ten jeden procent posiada艂 taki maj膮tek
    interpretowa艂 bym to tak, 偶e ten jeden procent rozdysponowuje
    "sw贸j maj膮tek" dziel膮c go mi臋dzy r贸偶ne podmioty ekonomiczne,
    czyli tylko ma艂y u艂amek ludno艣ci zarz膮dza ca艂ym bud偶etem 艣wiata.
    Czy jest to dobre nie wiem ale jako艣 na razie dzia艂a, gdyby nie
    dzia艂a艂o dosz艂oby do rewolty tych wykluczonych od decydowania
   o podziale d贸br.

Data: 2016-01-19 22:04:26
Autor: u2
W dniu 2016-01-19 o 21:28, Klin................................................... pisze:
[...]

to zalezy co rozumiesz za dobro, Stevie jobs mial miliardy, i na chuj mu byly te miliardy ?:)

Data: 2016-01-19 13:19:21
Autor: Marek
Gigantyczne dysproporcje na 秝iecie
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 22:04:27 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
W dniu 2016-01-19 o 21:28, Klin................................................... pisze:
>     Jako w眛pi w to by ten jeden procent posiada taki maj眛ek
>     interpretowa bym to tak, 縠 ten jeden procent rozdysponowuje
>     "sw骿 maj眛ek" dziel眂 go mi阣zy r罂ne podmioty ekonomiczne,
>     czyli tylko ma硑 u砤mek ludno禼i zarz眃za ca硑m bud縠tem 秝iata.
>     Czy jest to dobre nie wiem ale jako na razie dzia砤, gdyby nie
>     dzia砤硂 dosz硂by do rewolty tych wykluczonych od decydowania
>    o podziale d骲r.

to zalezy co rozumiesz za dobro, Stevie jobs mial miliardy, i na chuj mu byly te miliardy ?:)

Szcz甓cie w 縴ciu mierzy sie ilo禼i osi眊ni阾ych orgazm體, jak m體i m骿 kumpel, ktory zmar na raka.

Na pewno mialby na ten temat cos do powiedzenia Jaruzelski, ktoremu opiekunka wk砤da砤 swoj g硂w pod ko砫r.

Jednym s硂wem, najwa縩iejsze s stosunki mi阣zyludzkie.
Ale to jest podejscie do sprawy naszej kultury.
Jest taka piosenka:"Bo najwa縩iejsze w 縴ciu s pieni眃ze" . Tej piosenki nie 秔iewa砤 S硂wianka.

Gigantyczne dysproporcje na 艣wiecie