Gilad Atzmon - Jestem uczciwym Żydem syjonistą

Data: 2010-02-20 09:58:23
Autor: abc
Gilad Atzmon - Jestem uczciwym Żydem syjonistą
Żydowski historyk Alfred M. Lilienthal "bluźni" przeciw "religii Holocaustu"
utrzymując, że "nie ma przesady w stwierdzeniu, iż otaczanie boską czcią
państwa Izrael i Holocaustu stało się Złotym Cielcem dla Żydów i powoli
zastępuje cześć oddawaną Jahwe".

Dogmaty "religii Holocaustu" można ograniczyć do czterech podstawowych:
1° Holocaust był wydarzeniem historycznym o charakterze sakralnym,
wyjątkowym, nieporównywalnym i bezprecedensowym, przez co stanowi centrum
historii nie tylko Żydów, ale i całej ludzkości - z tego powodu każde
porównywanie Holocaustu z innymi przykładami eksterminacji jest
bluźnierstwem;

2° Holocaust znosi dotychczasowy stosunek człowieka do Boga i ogólnoludzkich
wartości; Bóg utracił w wyniku tragicznych wydarzeń II wojny światowej
szacunek ludzi, został "zabity", "unicestwiony" wraz z Żydami w komorze
gazowej; "śmierć Boga" w komorze uniezależnia stworzenie od Stwórcy, jako
wydarzenie Holocaust detronizuje okrutnego Boga i zastępuje kultem
człowieka;

3° chrześcijaństwo, a konkretnie Kościół katolicki, ponosi pełną
odpowiedzialność za Holocaust;

4° Holocaust unaocznił słabość, zakłamanie, niedostateczność i zbrodniczość
cywilizacji europejskiej, która nie jest godna przewodzenia ludzkości. (...)

Teologicznie "religia Holocaustu" uzurpuje sobie prawo do centralnego
miejsca w historii ludzkości, znosząc tym samym Ofiarę Krzyżową Jezusa
Chrystusa.

Jest to teologiczna konsekwencja przyjęcia zasady "wyjątkowości" Holocaustu.
Interesująco ujmuje to rabin Irving Greenberg, pisząc o Holocauście jako o
"ukrzyżowaniu rodziny Jezusa i jego bliskich - narodu żydowskiego" w czasie
ludobójstwa o takich rozmiarach, że prosi się o uzyskanie "rzekomo boskiej
instrukcji", która jednak nigdy nie została przez Boga dana ani nie przyszła
Mu na myśl .

Pomijając wewnątrzżydowskie kłótnie o "współudział Boga w Zagładzie", w
wypowiedzi Greenberga zwraca uwagę utożsamienie zbawczej śmierci Zbawiciela
ze śmiercią ludzi i sprowadzenie śmierci Jezusa Chrystusa do jednego z
elementów odwiecznych prześladowań Żydów. (...)

Musimy zdecydowanie stwierdzić, że Jezus Chrystus jest Mesjaszem przysłanym
przez Boga w celu odkupienia grzechów ludzkości, co zostało jednoznacznie
przepowiedziane na kartach Starego Testamentu. Również same słowa Chrystusa
świadczą o tym, że jest Mesjaszem.

Dlaczego Żydzi odrzucili Mesjasza, czyli Jezusa Chrystusa, niepodobna
jednoznacznie odpowiedzieć. Stanowi to "tajemnicę Izraela", o której pisał
do Rzymian św. Paweł (Rz 11, 25-31), nazywając ich "nieprzyjaciółmi"
Ewangelii.

Tajemnica ta została w tradycji chrześcijańskiej nazwana "zaślepieniem
Izraela", zaślepieniem Żydów pogrążonych w przyziemności i samouwielbieniu,
reprezentowanemu przez faryzeuszy (Mt 23).

Więcej
http://www.rodzinakatolicka.pl/index.php/kompendium/37-kompendium/344...

Data: 2010-02-20 11:44:45
Autor: Grzegorz Z.
Gilad Atzmon - Jestem uczciwym Żydem syjonistą
Więcej
http://www.rodzinakatolicka.pl/

Znowu jakaś sekta?

Gilad Atzmon - Jestem uczciwym Żydem syjonistą