Głąb kapuściany

Data: 2012-08-21 11:02:32
Autor: Gringo
Głąb kapuściany
Prof. L. Balcerowicz: Grozi nam wyraźne spowolnienie z przyczyn wewnętrznych

Czynniki zewnętrzne, czyli mniejszy eksport do borykających się z problemami państw strefy euro, to tylko jeden z efektów spowolnienia rozwoju polskiej gospodarki. Zdaniem profesora Leszka Balcerowicza, mają na to wpływ również siły wewnętrzne, przede wszystkim zaniechanie poważnych reform. To błąd, za który płaci dziś wiele państw Eurolandu, którym nie pomagają nawet doraźne działania Europejskiego Banku Centralnego.

- Ponieważ jesteśmy w Europie, czyli duża część naszej gospodarki jest związana z eksportem do strefy euro, to spowolnienie w Eurolandzie musi się odbić na tempie wzrostu naszej gospodarki - mówi prof. Leszek Balcerowicz, podczas debaty Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju. - Nam grozi jednak wyraźne spowolnienie z przyczyn wewnętrznych. I nawet gdyby nie było trudniej na zewnątrz, to te siły wewnętrzne przyczyniałaby się do tego spowolnienia.

Podstawowym problemem w Polsce wciąż jest wysokie bezrobocie. Zdaniem ekonomisty, przewodniczącego Rady FOR, zatrudnienie w dalszym ciągu będzie spadać, jeśli nie podejmie się dalszych działań. Pozytywnym, lecz niewystarczającym pierwszym krokiem było podniesienie wieku emerytalnego.

http://biznes.interia.pl/raport/kryzys_w_usa/news/prof-l-balcerowicz-grozi-nam-wyrazne-spowolnienie-z,1831466,5434

I niech mi ktoś mądry powie, że cokolwiek z tego bełkotu zrozumiał?
Dwa zdania, które się wzajemnie negują:
Podstawowym problemem w Polsce wciąż jest wysokie bezrobocie.
Pozytywnym, lecz niewystarczającym pierwszym krokiem było podniesienie wieku emerytalnego.

Jak ten pseudo ekonomista chce zmniejszyć bezrobocie, podwyższając wiek emerytalny?

Jakim trzeba być debilem, żeby tego gostka bełkot jeszcze cytować w serwisach, bez zdania jakiegokolwiek komentarza.

Data: 2012-08-21 11:44:04
Autor: jr
Głąb kapuściany

Użytkownik "Gringo" <gringo@qmail.com> napisał w wiadomości news:k0virb$m1j$1adenine.netfront.net...
> [...]
| emerytalnego.
|
| Jak ten pseudo ekonomista chce zmniejszyć bezrobocie, podwyższając wiek

Oj Grino Gringo!
Balcerowicz nie jest ani ekonomistą, ani nawet pseudoekonomistą lecz buchalterem. Komustyczne szkółki nie kształciły ekonomistów, ani nawet pseudoekonomistów tylko własnie buchalterów, jako że zdziecinniały Marks uważał ekonomię za rodzaj buchalterii. Tymczasem ekonomia jest nauką społeczna, czyli humanistyczną, zasadzajacą się w przestrzeni podaży-popytu, czyli ludzkich oczekiwań. Dlatego komunistyczny buchalter nigdy nie zostanie dobrym ekonomistą. I nie pomogą tutaj żadne ekstra-kursa, zadne douczania na Zachodzie, które komuch bedzie zarsze postrzegał jako zmianę zasad rachunkowosci.
Zdrówko!
jb

Data: 2012-08-22 16:30:08
Autor: Przemysław M.
Głąb kapuściany
Dnia Tue, 21 Aug 2012 11:02:32 +0200, Gringo napisał(a):

[...]

Po pierwsze to watahę, a nie "watachę". W tym przypadku wszelkie epitety
kierowane pod adresem kieruj do siebie. Tak będzie lepiej. Nie każdy oprócz
prezesa PiS doskonale rozumie zasdy ekonomii.

--

Wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego dowiodło, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywództwo w PiS. - Chcę zabiegać o to, by stanąć jeszcze raz na czele rządu Rzeczypospolitej - krzyczał donośnie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstając z krzeseł. - Nie dla władzy, ale po to by zrealizować program 2020, zamożna Polska w G20 - zakończył

Data: 2012-08-22 19:44:58
Autor: Gringo
Głąb kapuściany

"Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k12qfs$lrn$1dont-email.me...
[...]

Jednym słowem tem hochsztapler prioponuje dorżnąć watachę Polaków. Dla
bankierów zysków.