Gładko sunąć po nierównościach

Data: 2011-05-17 13:15:25
Autor: Waldek Godel
Gładko sunąć po nierównościach
Dnia Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog napisał(a):

Pomysł dotyczy systemu niwelującego nierówności na drodze. Nie
amortyzującego, a niwelującego, aby jadąc po drodze z dziurami nie
odczuwało się ich w kabinie pasażerskiej wcale.

zieeeeeeew....
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-05-17 15:16:14
Autor: kuciorWYTNIJTO
Gładko sunąć po nierównościach

zieeeeeeew....

http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

--

fajowe. w jakim sensowny aucie mozna to dostac? oczywiscie staruchy..
Tego lexa z tym puszczali czy nie?

Data: 2011-05-17 15:34:38
Autor: Konrad L
Gładko sunąć po nierównościach
Juz to kiedys ogladalem i robi wrazenie, przsynajmniej na wybranych trasach testowych.

Ciekawe co by sie dzialo w przypadku jazdy po dziurach "przykrytych" kałużami, albo bo grzaskim blotku, gestej trawie itp. Widac tez ze tester/samochod przed przeszkodami dobiera wysokoc zawieszenia, aby nie brakło "skoku" zawieszenia.

Data: 2011-05-17 19:38:20
Autor: J.F.
Gładko sunąć po nierównościach
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
[...]

Z tym ze tu jest pol systemu - elementy wykonawcze plus troche sterowania.

podejrzewam ze jednak brakuje tego radaru/kamery wraz z odpowiednia sztuczna inteligencja i np "systemem zapobiegania urwania kola" :-)

A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska dacia 1310 (czyli renault 12).

J.

Data: 2011-05-17 22:56:21
Autor: Maciek
Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisał(a):

A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska dacia 1310 (czyli renault 12).

A mozesz rozwinac?

--
Maciek

Data: 2011-05-18 01:21:15
Autor: J.F.
Gładko sunšć po nierównoœciach
On Tue, 17 May 2011 22:56:21 +0200,  Maciek wrote:
Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisał(a):
A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska dacia 1310 (czyli renault 12).

A mozesz rozwinac?

A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na
"miekko", i spokojnie mozna sie z takimi torami przeszkod mierzyc.

Tylko na zakretach opony tra o nadkola :-)

J.

Data: 2011-05-17 23:28:57
Autor: Michał
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Tue, 17 May 2011 22:56:21 +0200,  Maciek wrote: >Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisał(a):

>A mozesz rozwinac?

A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na
"miekko", i spokojnie mozna sie z takimi torami przeszkod mierzyc.

Tylko na zakretach opony tra o nadkola :-)

yyy????????????

to TAKI ZŁOM BYŁ ŻE HEJ !!!!!!

miałem okazje jechać (jako pasażer), było to baaardzo dawno temu
ale to naprawdę niemiłosierny syf był.
-Taki złom wychodzący z fabryki

lepiej to już bujał nawet o zgrozo chrystler sebring 2006 !!!
(jedno z gorszych aut jakim jechałem jako nowe, dacia też wtedy była "nowa")
nie skręcał, ale z dacią tego nie da się równać

pozdrawiam.

Data: 2011-05-18 06:47:45
Autor: Maciek
Dnia Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F. napisał(a):

A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na
"miekko", i spokojnie mozna sie z takimi torami przeszkod mierzyc.

Tylko na zakretach opony tra o nadkola :-)

Ciekawe masz porownania :) Proponuje zamiast tego rumunskiego zlomu
przejechac sie kiedys PORZADNYM, komfortowym autem - np. Citroenem XM, CX
Prestige albo zabytkowym DS-em.

O Dacii mozna powiedzic wiele, ale nie ze byla wygodna...

--
Maciek

Data: 2011-05-18 07:11:42
Autor: Robert Rędziak
G?adko sun?? po nierównoœciach
On Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na
"miekko", i spokojnie mozna sie z takimi torami przeszkod mierzyc.

Tylko na zakretach opony tra o nadkola :-)

 No to prawie jak BOSE...

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-18 15:04:10
Autor: J.F.
G?adko sun?? po nierówno?ciach
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w
[...]

Jedna roznica, dopoki Bose nie ustawi auta odwrotnie i to solidnie, to ze srodka nawet nie odczujesz ile sie przechyla.

Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury.

J.

Data: 2011-05-18 15:06:47
Autor: Robert Rędziak
G?adko sun?? po nierĂłwno?ciach
On Wed, 18 May 2011 15:04:10 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jedna roznica, dopoki Bose nie ustawi auta odwrotnie i to solidnie, to ze srodka nawet nie odczujesz ile sie przechyla.

 Oczywiście, tylko BOSE nie powoduje choroby morskiej i pozwala
 na szybkie pokonywanie zakrętów czy nierówności.

Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury.

 Lektyka robiła to jeszcze lepiej, tylko z napędem dziś słabo.

Data: 2011-05-18 17:19:28
Autor: J.F.
G?adko sun?? po nierówno?ciach
[...]

nie "nie powoduje" tylko "zmniejsza tendencje". Musialoby w przeciwna strone przechylac, to wtedy by jeszcze bardziej zmniejszalo.

i pozwala  na szybkie pokonywanie zakrętów czy nierówności.

No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie pokonywanie nierownosci i zakretow - szybkie na miare silnika ktory miala.

Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury.
Lektyka robiła to jeszcze lepiej, tylko z napędem dziś słabo.

Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze oplacanych nosicieli :-)

J.

Data: 2011-05-18 15:38:50
Autor: Robert Rędziak
G?adko sun?? po nierĂłwno?ciach
On Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

nie "nie powoduje" tylko "zmniejsza tendencje". Musialoby w przeciwna strone przechylac, to wtedy by jeszcze bardziej zmniejszalo.

 Jak dla mnie nie jest problemem, że działają na mnie duże
 przeciążenia. Dla mnie jest problemem, jak mi się takie gówno
 zaczyna bujać na każdej nierówności. Wtedy błędnik miewa dość.

No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie pokonywanie nierownosci i zakretow - szybkie na miare silnika ktory miala.

 Ja, ja... Taki ideał, że w R 12 Gordini musieli inaczej wystroić
 zawieszenie?

 Ponton zawsze pozostanie pontonem. Będzie się bujał, na szybkich
 nierównych zakrętach czy uskokach będzie się gubił. Taka jego
 natura. Hyundaie tak miały, nawet te nowsze nie wyzbyły się do
 końca tej przypadłości.

Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze oplacanych nosicieli :-)

 Opłacanych? Miałbym płacić mojej własności? Micha, izba, tunika,
 sculponea i miejsce przy lektyce ;>

Data: 2011-05-19 14:19:08
Autor: J.F.
G?adko sun?? po nierówno?ciach
[...]

A widzisz - chwale ja m.in. za to ze swietnie dobrali tlumienie amorow.
Nie bylo zadnego bujania, w sensie - powrot do polozenia rownowagi bez zadnego przesterowania.

Ponton zawsze pozostanie pontonem. Będzie się bujał, na szybkich
nierównych zakrętach czy uskokach będzie się gubił. Taka jego
natura.

No nie, na uskokach to tylko slyszales jak kola telepaly :-)

Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze
oplacanych nosicieli :-)

Opłacanych? Miałbym płacić mojej własności? Micha, izba, tunika,
sculponea i miejsce przy lektyce ;>

I myslisz ze bedzie im sie wtedy chcialo nosic lektyke na ugietych rekach, amortyzujac ruch ?
No chyba ze dla przykladu zetniesz jedna zaloge po powrocie :-)

J.

Data: 2011-05-18 17:31:19
Autor: Maciek
G?adko sun?? po nierówno?ciach
Dnia Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. napisał(a):

No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie pokonywanie nierownosci i zakretow - szybkie na miare silnika ktory miala.

Powodowala za to inna chorobe - k*rwice :)
Wiem, bo mialem Dacie.

--
Maciek

Gładko sunąć po nierównościach