Data: 2009-10-10 09:40:34 | |
Autor: Tata | |
Gładkość | |
Interesuje mnie zagadnienie gładkości powierzchni czopów, fabrycznie
nowego wału wykorbionego silnika i analogicznie powierzchni cylindra. Czy te powierzchnie powinny być jak najbardziej gładkie (lustrzane), czy posiadać pewną chropowatość. Jeżeli wskazana jest chropowatość to dlaczego? Olej nie będzie się "trzymał" powierzchni? Proszę o wypowiedzi osób znających temat teoretycznie i praktycznie. Z poważaniem MJ |
|
Data: 2009-10-10 10:22:11 | |
Autor: JS | |
Gładkość | |
1. Połóż jedna drugiej dwie czyste i gładkie szyby i spróbuj przesunąć, to sam się przekonasz.
2. Odszukaj własne świadectwo ze szkoły podstawowej i sprawdź oceny z fizyki. Jacek |
|
Data: 2009-10-10 10:19:37 | |
Autor: Waldek Godel | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 10:22:11 +0200, JS napisał(a):
1. Połóż jedna drugiej dwie czyste i gładkie szyby i spróbuj przesunąć, to sam się przekonasz. to akurat nie jest najlepszy przykład. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-10 11:48:30 | |
Autor: JS | |
Gładkość | |
dlaczego nie?
Dla porównania przesuń po sobie dwie szyby matowe. Jacek |
|
Data: 2009-10-10 10:55:47 | |
Autor: Waldek Godel | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 11:48:30 +0200, JS napisał(a):
dlaczego nie? dla jednego z elementów równania na tarcie, który powoduje że przykład szyby w zasadzie nijak ma się do silnika Dla porównania przesuń po sobie dwie szyby matowe. tak samo nie jest najlepszy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-10 16:02:17 | |
Autor: JS | |
Gładkość | |
Domyślam się, że nigdy nie spotkałeś przypadku, gdy para trąca stawia zbyt duży opór z powodu nadmiernej gładkości powierzchni.
Jacek |
|
Data: 2009-10-10 15:06:59 | |
Autor: Waldek Godel | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 16:02:17 +0200, JS napisał(a):
Domyślam się, że nigdy nie spotkałeś przypadku, gdy para trąca stawia zbyt duży opór z powodu nadmiernej gładkości powierzchni. nie uważasz.. skup się. Z czego składa się wzór na tarcie? Jakbyś wciąz miał problemy ze skupieniem, dodam że chodzi o siłę nacisku, w przypadku szyby związaną z ciśnieniem atmosferycznym, co powoduje, ze to wciąż jest nienajlepszy przykład. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-10 16:40:13 | |
Autor: JS | |
Gładkość | |
Waldusiu!.
Kto mówi o ciśnieniu atmosferycznym? Wzór na tarcie jest dobry pod warunkiem, że powierzchnie trące nie są zbyt blisko zbliżone tj. gdy działąją tylko siły nacisku bez sił przyciągania międzycząsteczkowgo. Gdy dochodzą siły międzycząsteczkowe wzór na tarcie możesz sobie darować. Jacek |
|
Data: 2009-10-10 16:39:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 16:40:13 +0200, JS napisał(a):
Kto mówi o ciśnieniu atmosferycznym? ciśnienie atmosferyczne jest w tym przypadku naciskiem, a powierzchnia ogromna, dlatego to nie jest zbyt dobry przykład. Jak wciąż nie rozumiesz, to już nie moja wina, miej pretensje do swoich nauczycieli. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-10 17:43:54 | |
Autor: JS | |
Gładkość | |
ręce i nogi opadają............
Jacek |
|
Data: 2009-10-10 23:43:56 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 16:39:45 +0100, Waldek Godel napisał(a):
ciśnienie atmosferyczne jest w tym przypadku naciskiem, a powierzchnia Walduś, skup się, to ciśnienie działa na szybę ze wszystkich stron równo. Wiem, że z fisyki jesteś cytrynowa noga stołowa, ale żeby aż tak? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-11 00:36:12 | |
Autor: J.F. | |
Gładkoć | |
On Sat, 10 Oct 2009 23:43:56 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sat, 10 Oct 2009 16:39:45 +0100, Waldek Godel napisał(a): Jak dwie plytki gladkie rowno zlozone, to nie jest juz tak podrecznikowe. W koncu kamere na czym wieszasz i dlaczego wisi ? J. |
|
Data: 2009-10-11 02:17:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gładkoć | |
Dnia Sun, 11 Oct 2009 00:36:12 +0200, J.F. napisał(a):
Jak dwie plytki gladkie rowno zlozone, to nie jest juz tak To wtedy zaczynają się siły przylegania, a nie ciśnienie atmosferyczne. W koncu kamere na czym wieszasz i dlaczego wisi ? Na przyssawce. I tutaj jeden myk - przyssawka szczelnie przylega krawędzią do szyby. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-11 09:33:07 | |
Autor: J.F. | |
Gładko?ć | |
On Sun, 11 Oct 2009 02:17:34 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 11 Oct 2009 00:36:12 +0200, J.F. napisał(a): Cisnienie tez. W koncu kamere na czym wieszasz i dlaczego wisi ?Na przyssawce. I tutaj jeden myk - przyssawka szczelnie przylega krawędzią Jedna gladka szyba do drugiej gladkiej szyby w sumie tez. Jak by to koledy powiedzieli - trzeba rizercza zapuscic. W sumie latwo sprawdzic, o ile sie dysponuje komora cisnieniowa. J. |
|
Data: 2009-10-11 10:26:18 | |
Autor: Waldek Godel | |
Gładko?ć | |
Dnia Sun, 11 Oct 2009 09:33:07 +0200, J.F. napisał(a):
On Sun, 11 Oct 2009 02:17:34 +0200, Adam Płaszczyca wrote: Ech.. widzę, że odważnie ryzykujesz sprowadzenie do jego poziomu i bycie pokonanym doświadczeniem. W zasadzie wyłącznie ciśnienie, bo to jest szkło - nie ma uporządkowanych struktur cząsteczkowych, więc reakcje międzycząsteczkowe są utrudnione. Przypadek do tego stopnia kliniczny, że sztucznie wytworzone metale o takiej strukturze nazywa się _szkłem_ metalicznym lub metalem o szklanej sktrukturze. To też jest kolejny powód dla którego dwie tafle szklane to nie jest najlepszy przykład (w kontekście szlifowania gładzi w silniku) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-11 11:41:33 | |
Autor: J.F. | |
Gładko?ć | |
On Sun, 11 Oct 2009 10:26:18 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 11 Oct 2009 09:33:07 +0200, J.F. napisał(a): Czy cisnienie powietrza bedzie gralo role to zalezy od tego jakie sa chropowatosci w szczelinie i czy powietrze sie tam moze dostac. Przypadek do tego stopnia kliniczny, że sztucznie wytworzone metale o Ale co - nie rozpadaja sie, wiec sily miedzyczasteczkowe dzialaja. To też jest kolejny powód dla którego dwie tafle szklane to nie jest Akurat podreczniki podaja przyklad plytek pomiarowych jako trzymajacych sie samoczynnie. Wystarczy metal dokladnie obrobic. J. |
|
Data: 2009-10-11 10:56:54 | |
Autor: Waldek Godel | |
Gładko?ć | |
Dnia Sun, 11 Oct 2009 11:41:33 +0200, J.F. napisał(a):
Czy cisnienie powietrza bedzie gralo role to zalezy od tego jakie sa Ale co - nie rozpadaja sie, wiec sily miedzyczasteczkowe dzialaja. Zrób prosty test - natnij na jednej szybie siatkę diamentem i sprawdź czy dalej będą tak ściśle przylegały. Powierznia nacięć będzie miala minimalny wpływ na potencjalne reakcje międzycząsteczkowe. Akurat podreczniki podaja przyklad plytek pomiarowych jako metal. Struktura krystaliczna, uporządkowana. I płytki mają małą powierzchnię, inaczej demonstracja miałaby mniejszy sens. Dokładnie odwrotnie niż szyba. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-11 14:08:38 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gładko?ć | |
Dnia Sun, 11 Oct 2009 10:26:18 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Ech.. widzę, że odważnie ryzykujesz sprowadzenie do jego poziomu i bycie Tak, tak - a najechanie jednym kołem na próg zwalniający łamie stabilizator. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-11 14:02:09 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gładko?ć | |
Dnia Sun, 11 Oct 2009 09:33:07 +0200, J.F. napisał(a):
To wtedy zaczynają się siły przylegania, a nie ciśnienie atmosferyczne. O ile zostanie wyparte powietrze spomiędzy. Jak by to koledy powiedzieli - trzeba rizercza zapuscic. To tak samo jak z żyletka na powierzchni wanny. Jesli jest mokra, to sie na niej trzyma. Ale jeśli zsuniesz pod lustro wody, to odpada. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-10 10:46:08 | |
Autor: kogutek | |
Gładkość | |
1. Połóż jedna drugiej dwie czyste i gładkie szyby i spróbuj przesunąć, to sam się przekonasz.A nalej przed położeniem drugiej szyby na pierwszą trochę oleju. Znowu fizyka na poziomie podstawówki się kłania. Praca na sucho w normalnie eksploatowanym i nie wyeksploatowanym silniku nie występuje. -- |
|
Data: 2009-10-14 09:59:24 | |
Autor: Toworek | |
G������� | |
JS pisze:
1. Po�� jedna drugiej dwie czyste i gďż˝adkie szyby i sprďż˝buj przesun��, to sam siďż˝ przekonasz.a ty sprawdĹş ocenÄ z informatyki bo nadal nie potrafisz outlooka skonfigurowaÄ poprawnie. |
|
Data: 2009-10-10 10:41:39 | |
Autor: kogutek | |
Gładkość | |
Interesuje mnie zagadnienie gładkości powierzchni czopów, fabrycznieW przypadku wału może być powierzchnia lustrzana. Nic taki wał nie będzie gorszy od wykonanego w klasie chropowatości w jakiej wykonuje się wały wykorbienie. Lepszy też nie będzie. Można by się spierać że gładki wał w czasie rozruchu, jak smarowanie jest tym co zostało między wałem a panewką, będzie miał mniejsze opory. W czasie pracy, jak nie są przekroczone dopuszczalne luzy, gładkość nie ma większego wpływu bo wał nie styka się bezpośrednio w żadnym miejscu z panewką. Gładki wał powinien dać większą żywotność łożyska. Praktycznie nie ma to sensu bo żywotność wału jest taka sama jak reszty elementów w silniku. Nikt nie zrobi seryjnego silnika z wałem wytrzymującym dwa razy więcej niż cała reszta. Bo się to nie opłaca i nie ma żadnego uzasadnienia technicznego. Kierunek rozwoju jest w drugą stronę. Zrobić silnik wytrzymujący założony przez konstruktora przebieg, w którym wszystko zużyje się równo. Przy tłoku jest trochę inaczej. W złożeniu tłok cylinder ślady po obróbce są w poprzek. Na dodatek nie jest to smarowane pod ciśnieniem. Duża gładkość będzie powodowała wycieranie cylindra w czasie ruchu do dołu do sucha. Ruch w górę w takim przypadku odbywał by się bez smarowania. Można by to obejść dodając jak w dwusuwie olej do paliwa. Ale po co skoro można podrapać cylinder i wystarczająca do smarowania ilość oleju zostanie w mikro kanalikach. Lustro w cylindrze to złe rozwiązanie skracające żywotność takiego układu. W czasie eksploatacji na skutek ruchu tłoka następuje wycieranie cylindra i ślady po obróbce zanikają. Na krzywych zużycia jest to widoczne. W pierwszym okresie - docierania następuje szybkie zużycie współpracujących elementów bo się do siebie dopasowują. Krzywa idzie ostro do góry. Potem jest długi czas eksploatacji kiedy zużycie jest bardzo małe i nachylenie krzywej też jest niewielkie. Pod koniec życia krzywa znowu zaczyna ostro piąć się do góry. Szybciej niż przy docieraniu. Jak popatrzeć w cylinder w silniku kwalifikującym się do remontu to nie widać w nim w jego górnej części śladów po honowaniu a sama powierzchnia jest dużo gładsza niż w cylindrze nowym. Jak coś smarowane olejem zużywa się szybko to znaczy że było za mało oleju. Tak by to w skrócie wyglądało. Bo żeby opisać dokładniej trzeba by napisać ze dwie książki. -- |
|
Data: 2009-10-10 11:06:55 | |
Autor: Frantic Freddie | |
Gładkość | |
I to jest właśnie to.
W całej powodzi bzdur wypisywanych w usenecie przyjemnie jest przeczytać taki post. Konkretnie, rzeczowo, na temat. Tak trzymaj "kogutek"! Pozdrowionka, Freddie. |
|
Data: 2009-10-10 12:34:11 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Gładkość | |
kogutek wydusił z siebie te słowy:
(...) dodam, ze czasem specjalnie wykonuje sie obróbkę zwaną honowaniem, zeby sciany cylindra "podrapac" Tutaj moje przyklady z mojego remontu mojej starej omegi, zeby każdy mógł zobaczyć jak to wygląda w silnikach z auta 16sto letniego ;) www.cita.pl/cylinder blok1.jpg to blok przed przed honowaniem blok2.jpg to blok po honowaniu przed_hon.jpg to cylinder przed honowaniem po_hon.jpg to cylinder po honoaniu (specjalnie nie robilem szlifu, bo szkoda mi byly silnika. Tuleje trzymały wymiary nominalne, nie bylo owali. Po honowaniu widać niewielkie nierónosci, ale pamiętajmy, ze honowanie to naprawde baardzo dokładna obróbka (Ra=0,32-0,04?m) Tak dla pełnego obrazu jest też wał przed i po szlifie (tylko korbowowodowe, główne byly ok i ich nie widac) przed_szli.jpg i po_szli.jpg Jest też głowica po planowaniu (-0,1) glowica.jpg oraz blok po planowaniu (-0,1) blok_plan.jpg -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 13:01:59 | |
Autor: MadMan | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 12:34:11 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
dodam, ze czasem specjalnie wykonuje sie obróbkę zwaną honowaniem, zeby sciany cylindra "podrapac" Dawno się tak nie uśmiałem - podrapanie podczas gładzenia :) To że widoczne są te "zadrapania" nie znaczy, że powierzchnia jest bardziej chropowata. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-10-10 13:12:03 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Gładkość | |
MadMan wydusił z siebie te słowy:
Dnia Sat, 10 Oct 2009 12:34:11 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): a widzisz cudzysowie? ps. poza tym - chropowatość to pojęcie techniczne, a drapać mozna sie po dupie, m.in. stąd użyte przeze mnie cydzysłowie i nigdzie nie napisalem o tym, ze cylinder mam bardziej chropowaty. Doskonale też zdajesz sobie sprawe, ze użyłem ty dość dużego skótu myslowego .... ale przecież to usnet .. tu każdy, kurwa, musi sie wszystkiego czepić - bez względu na wszystko. ps2. a jak ktoś teraz ma wątpliwości co to honowanie - zapraszam do wikipedii.. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 13:14:22 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Gładkość | |
Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:
(..) i tak na marginesie - jesli uważasz, ze cylinder po honowaniu będziesz bardziej głądki niż w samochodzie przed remontem, ktory przejechal ileśset tysięcy km .. to sie mylisz. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 18:23:21 | |
Autor: J.F. | |
Gładkoć | |
On Sat, 10 Oct 2009 13:14:22 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy: No to po co honowales ? Zeby lepiej sie olej trzymal i zeby przejechal nastepne "set tysiecy" ? Czy zeby wyrownac po szlifowaniu ? J. |
|
Data: 2009-10-10 19:49:31 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Gładko?ć | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
przecież pisze, ze nie szlifowałem. Honowałem, zeby wyrównac (ale nie po szlifie, a po 350tysiącach przejechanych kilometrów) i zrobic dobre podłoże do "ułożenia" nowych pierścieni. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 13:37:00 | |
Autor: Karolek | |
Gładkość | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hapnv8$7jc$1inews.gazeta.pl... kogutek wydusił z siebie te słowy: IMHO blad. Po honowaniu powinno sie jeszcze polerowac cylinder. A rysy moga byc (z naciskiem na moga), ale ledwo co widoczne. Z tymi rysami potrzebnymi do smarownaia to moim zdaniem urban legend. Tlok pracuje w cylindrze z pewnym luzem, a nierownosci jakie sa na gladzi cylindra nie musza byc widoczne, aby film olejowy mogl sie utrzymac. Honowania nie wykonuje sie w celu zrobienia rys na gladzi! Rysy to efekt uboczny honowania, ktory nie przeszkadza i tyle. Karolek |
|
Data: 2009-10-10 13:43:16 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Gładkość | |
Karolek wydusił z siebie te słowy:
IMHO blad. Ale skoro nie chcialem robic szlifu, a chcialem wymienić pierścienie ... to po pomiarach tuleji zdecydowałem sie na honowanie, zeby je wyrónac. Czepiliscie sie słowa 'podrapac' - a jest to nic innego jak skót myslowy. Uważasz, ze przy wymianie pierscieni honowanie to błąd? -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 14:07:18 | |
Autor: Karolek | |
Gładkość | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:haps0p$lrj$1inews.gazeta.pl... Ale skoro nie chcialem robic szlifu, a chcialem wymienić pierścienie ... to po pomiarach tuleji zdecydowałem sie na honowanie, zeby je wyrónac. Nie, ja sie nie czepiam, wiem co miales na mysli. Uważasz, ze przy wymianie pierscieni honowanie to błąd? Szybciej sie dopasuja i tyle, a jak cylinder nie mial progow i byl okragly to nic z nim nie trzebabylo robic. A to, ze porysowales gladz to przyspieszy dopasowanie i rowniez zuzycie pierscieni, w jakim stopniu to juz inna kwestia, ale tak to wyglada. Karolek |
|
Data: 2009-10-10 19:54:21 | |
Autor: Inead | |
Gładkość | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hapnv8$7jc$1inews.gazeta.pl... kogutek wydusił z siebie te słowy: Tak z ciekawości zapytam: po co robiłeś remont silnika w tak starym technicznie aucie?Nigdy nie odzyska tych swoich fabrycznych koni, choćby nie wiem jak panziutek się z tym barował. |
|
Data: 2009-10-10 20:00:49 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Gładkość | |
Inead wydusił z siebie te słowy:
bardzo długa historia... generalnie kaprys i chęć sprawdzenia - co będzie :D ps. generalnie jednak myslisz sie jesli uważasz, ze nie odzyska konie. Wszystko kwestia pieniędzy, bo koszty niektorych rzeczy (oryginalnych) do tego silnika są absurdalnie drogie. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 23:44:27 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:54:21 +0200, Inead napisał(a):
Tak z ciekawości zapytam: po co robiłeś remont silnika w tak starym technicznie aucie?Nigdy nie odzyska tych swoich fabrycznych koni, choćby nie wiem jak panziutek się z tym barował. Nie, bedzie miał ich więcej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-11 07:44:51 | |
Autor: Tata | |
Gładkość | |
Dziękuję za merytoryczną, ciekawą i pełną odpowiedź na moje pytania.
Z ukłonami i z uszanowaniem MJ |
|
Data: 2009-10-10 13:01:02 | |
Autor: Karolek | |
Gładkość | |
Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:hapdom$cc1$1news.dialog.net.pl... Interesuje mnie zagadnienie gładkości powierzchni czopów, fabrycznie Czopy najlepiej jakby byly "lustrzanie" gladkie, ale koszt polerowania tego jest za duzy co do korzysci. Takze czopy sa jedynie szlifowane i to starcza. Karolek |
|
Data: 2009-10-10 17:27:58 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gładkość | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 09:40:34 +0200, Tata napisał(a):
Interesuje mnie zagadnienie gładkości powierzchni czopów, fabrycznie Czopy gładkie, cylindry nie (honowane), dlaczego - pogooglaj. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |