Glazura i narożnik zewnętrzny nad blat em kuchennym - z listwą?

Data: 2013-11-25 00:58:12
Autor: Olo
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blat em kuchennym - z listwą?
W dniu 2013-11-21 22:13, Irokez pisze:
Witam

Jak z praktyki byście polecali?

Blat kuchenny w literę "L", w której wewnętrznym rogu mam wystający
komin do połowy blatu.
W związku z tym kładąc płytki nad blatem powstaje mi jeden narożnik
zewnętrzny.
Po jednej stronie tego komina mam zlew, po drugiej płytę więc będzie
wędrówka garów itp.
Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

--
Irokez
szukaj czegoś takiego http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY-ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621 to przykład, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 zł za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2013-11-24 16:35:11
Autor: kogutek444
Glazura i naro¿nik zewnêtrzny nad blatem kuchennym - z listw±?
W dniu poniedzia³ek, 25 listopada 2013 00:58:12 UTC+1 u¿ytkownik Olo napisa³:
W dniu 2013-11-21 22:13, Irokez pisze:

> Witam

> Jak z praktyki by¶cie polecali?

> Blat kuchenny w literê "L", w której wewnêtrznym rogu mam wystaj±cy

> komin do po³owy blatu.

> W zwi±zku z tym k³ad±c p³ytki nad blatem powstaje mi jeden naro¿nik

> zewnêtrzny.

> Po jednej stronie tego komina mam zlew, po drugiej p³ytê wiêc bêdzie

> wêdrówka garów itp.

> Zastanawiam siê jak to obrobiæ ze wzglêdu na mo¿liwe uderzenia.

> Flizowaæ to na 45 stopni czy za³o¿yæ profil aluminiowy anodowany?

> [...]

szukaj czego¶ takiego http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY-ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621 to przyk³ad, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 z³ za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i u¿y³em tego w ³azience do takich samych naro¿ników jak Ty opisujesz.

-- Pozdrawiam

Olo

Mój adres zakodowany ROT13.

A`³±czenia pod k±tem jak robi³e¶? Przyciêty po k±tem i do³o¿ony jeden do drugiego. Nigdy nikomu takie ³±czenie siê nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub wiêksza przerwa. Profil mo¿e byæ przecudnej urody a przerwa na ³±czeniu powoduje ¿e jak w wagonie II klasy PKP to wygl±da. Zawsze przy takich ³±czeniach pozostaj± ostre krawêdzie które trzeba stêpiæ. Mnie takie co¶ siê nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3 centymetry wchodzi na p³ytki. To co widzia³em wchodzi³o na p³ytki nie wiêcej ni¿ na centymetr. By³o delikatne i estetyczne.

Data: 2013-11-25 22:00:19
Autor: Olo
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blat em kuchennym - z listwą?
W dniu 2013-11-25 01:35, kogutek444@gmail.com pisze:

A`łączenia pod kątem jak robiłeś? Przycięty po kątem i dołożony jeden do drugiego. Nigdy nikomu takie łączenie się nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub większa przerwa. Profil może być przecudnej urody a przerwa na łączeniu powoduje że jak w wagonie II klasy PKP to wygląda. Zawsze przy takich łączeniach pozostają ostre krawędzie które trzeba stępić. Mnie takie coś się nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3 centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na centymetr. Było delikatne i estetyczne.

Nie wiem skąd wziąłeś 3 cm, skoro boki kątownika "L" mają po 10 mm czyli tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędź. Kąty były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

Data: 2013-11-25 14:36:43
Autor: kogutek444
Glazura i naro¿nik zewnêtrzny nad blatem kuchennym - z listw±?
W dniu poniedzia³ek, 25 listopada 2013 22:00:19 UTC+1 u¿ytkownik Olo napisa³:
> [...]

> A`³±czenia pod k±tem jak robi³e¶? Przyciêty po k±tem i do³o¿ony jeden do drugiego. Nigdy nikomu takie ³±czenie siê nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub wiêksza przerwa. Profil mo¿e byæ przecudnej urody a przerwa na ³±czeniu powoduje ¿e jak w wagonie II klasy PKP to wygl±da. Zawsze przy takich ³±czeniach pozostaj± ostre krawêdzie które trzeba stêpiæ. Mnie takie co¶ siê nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3 centymetry wchodzi na p³ytki. To co widzia³em wchodzi³o na p³ytki nie wiêcej ni¿ na centymetr. By³o delikatne i estetyczne.

Nie wiem sk±d wzi±³e¶ 3 cm, skoro boki k±townika "L" maj± po 10 mm czyli tyle ile ma listwa aluminiowa wk³adana pod p³ytki jako krawêd¼. K±ty by³y ciête waterjetem wiêc wszystko siê 100% schodzi

-- Pozdrawiam

Olo

Mój adres zakodowany ROT13.

Pisa³e¶ ¿e 30x30. jak na porz±dnej maszynie przyciête to ma du¿± szansê dok³adnie siê zej¶æ. Ale i tak zostaje ryska na ³±czeniu. Mnie takie co¶ siê nie podoba. Ale to kwestia podobania lub nie podobania i nie podlega dyskusji. Mo¿e to kwesta zboczenia zawodowego. Za komuny pracowa³em w fabryce robi±cej sprzêt dla gastronomii. Wszystko ze stali kwasoodpornej. Prawie ca³a produkcja do II strefy, znaczy siê na zachód. Numer z takim ³±czeniem na styk by zwyczajnie nie przeszed³. I pewne przyzwyczajenia do dobrej roboty zosta³y mi do teraz.

Glazura i narożnik zewnętrzny nad blat em kuchennym - z listwą?