Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?

Data: 2013-11-21 22:13:09
Autor: Irokez
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?
Witam

Jak z praktyki byście polecali?

Blat kuchenny w literę "L", w której wewnętrznym rogu mam wystający komin do połowy blatu.
W związku z tym kładąc płytki nad blatem powstaje mi jeden narożnik zewnętrzny.
Po jednej stronie tego komina mam zlew, po drugiej płytę więc będzie wędrówka garów itp.
Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

--
Irokez

Data: 2013-11-24 14:58:06
Autor: kogutek444
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listw±?
W dniu czwartek, 21 listopada 2013 22:13:09 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
Witam

Jak z praktyki by¶cie polecali?

Blat kuchenny w literę "L", w której wewnętrznym rogu mam wystaj±cy komin do połowy blatu.

W zwi±zku z tym kład±c płytki nad blatem powstaje mi jeden narożnik zewnętrzny.

[...]

Widziałem na targach kilka lat temu co¶ podobnego z profilem aluminiowym. Z tym że profil na zagięciu nie był nacinany tylko zaginany bez nacinania. kilka takich rogów było. Bardzo dobrze to wygl±dało jak nie było szczeliny po cięciu. Firma sprzedawała praski do takiego zaginania. Hubka pisze o fajansiarstwie z pkp. Zgadzam się z nim. Na paskudny wygl±d wpływaj± różne nacięcia, przerwy, widoczne wkręty. Jak zrobione z cało¶ci i nie ma łebków ¶rubek wygl±da według mnie bardzo gustownie. Osobi¶cie szedłbym w jaki¶ profil albo k±townik zrobiony ze stali nierdzewnej albo kwasoodpornej. można pozaginać metod± wycinania trójk±cików, potem pospawać zeszlifować do płaszczyzny i wypolerować.

Data: 2013-11-24 22:49:57
Autor: Hubka
Użytkownik "Irokez" napisał:

[...]

Folizować, profil aluminowy trąci wagonem kolejowym z czasów PeeReLu.

Pozdrawiam
Zeta

Data: 2013-11-25 00:56:49
Autor: Olo
W dniu 2013-11-21 22:13, Irokez pisze:
[...]

szukaj czegoś takiego http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY-ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621 to przykład, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 zł za taki 10*10*1m*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2013-11-25 00:58:12
Autor: Olo

szukaj czegoś takiego http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY-ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621 to przykład, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 zł za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

Data: 2013-11-24 16:35:11
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 00:58:12 UTC+1 użytkownik Olo napisał:
> [...]

> Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.

> Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

szukaj czego¶ takiego http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY-ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621 to przykład, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 zł za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

-- Pozdrawiam

Olo

Mój adres zakodowany ROT13.

A`ł±czenia pod k±tem jak robiłe¶? Przycięty po k±tem i dołożony jeden do drugiego. Nigdy nikomu takie ł±czenie się nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub większa przerwa. Profil może być przecudnej urody a przerwa na ł±czeniu powoduje że jak w wagonie II klasy PKP to wygl±da. Zawsze przy takich ł±czeniach pozostaj± ostre krawędzie które trzeba stępić. Mnie takie co¶ się nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3 centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na centymetr. Było delikatne i estetyczne.

Data: 2013-11-25 22:00:19
Autor: Olo
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blat em kuchennym - z listwą?
W dniu 2013-11-25 01:35, kogutek444@gmail.com pisze:

A`łączenia pod kątem jak robiłeś? Przycięty po kątem i dołożony jeden do drugiego. Nigdy nikomu takie łączenie się nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub większa przerwa. Profil może być przecudnej urody a przerwa na łączeniu powoduje że jak w wagonie II klasy PKP to wygląda. Zawsze przy takich łączeniach pozostają ostre krawędzie które trzeba stępić. Mnie takie coś się nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3 centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na centymetr. Było delikatne i estetyczne.

Nie wiem skąd wziąłeś 3 cm, skoro boki kątownika "L" mają po 10 mm czyli tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędź. Kąty były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

Data: 2013-11-25 14:36:43
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 22:00:19 UTC+1 użytkownik Olo napisał:
> [...]

> A`ł±czenia pod k±tem jak robiłe¶? Przycięty po k±tem i dołożony jeden do drugiego. Nigdy nikomu takie ł±czenie się nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub większa przerwa. Profil może być przecudnej urody a przerwa na ł±czeniu powoduje że jak w wagonie II klasy PKP to wygl±da. Zawsze przy takich ł±czeniach pozostaj± ostre krawędzie które trzeba stępić. Mnie takie co¶ się nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3 centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na centymetr. Było delikatne i estetyczne.

Nie wiem sk±d wzi±łe¶ 3 cm, skoro boki k±townika "L" maj± po 10 mm czyli tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędĽ. K±ty były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

-- Pozdrawiam

Olo

Mój adres zakodowany ROT13.

Pisałe¶ że 30x30. jak na porz±dnej maszynie przycięte to ma duż± szansę dokładnie się zej¶ć. Ale i tak zostaje ryska na ł±czeniu. Mnie takie co¶ się nie podoba. Ale to kwestia podobania lub nie podobania i nie podlega dyskusji. Może to kwesta zboczenia zawodowego. Za komuny pracowałem w fabryce robi±cej sprzęt dla gastronomii. Wszystko ze stali kwasoodpornej. Prawie cała produkcja do II strefy, znaczy się na zachód. Numer z takim ł±czeniem na styk by zwyczajnie nie przeszedł. I pewne przyzwyczajenia do dobrej roboty zostały mi do teraz.

Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?