Glazura na tarczach hamulcowych

Data: 2017-07-14 11:43:23
Autor: LordBluzg(R)
Glazura na tarczach hamulcowych
W dniu 2017-07-13 o 16:52, Pszemol pisze:

Czy jest jakiś domowy sposób na usunięcie tej warstwy glazury z tarcz
hamulcowych? Szczotka druciana na wiertarce? Papier ścierny? Coś podobnego?

Opierdol to młotkiem i doszlifuj grubym papierem. Nie pizgaj za mocno. Będzie odpadać w małych kawałkach.

Nie oddawaj nigdzie tarcz do przetoczenia/szlifowania bo się spierdolą i będziesz miał czkawkę podczas hamowania. Lepiej wymienić niż przetaczać.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-15 08:41:12
Autor: Pszemol
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message news:oka3pq$j9q$1mx1.internetia.pl...
[...]

No ale przetoczenie w lokalnym sklepie z częściami kosztuje mnie $15/tarczę.
Najtańsza nowa tarcza prawie $40/sztukę. No i szkoda wyrzucać prawie
dobrej tarczy, lepiej przetoczyć - o ile nie jest zaorana, tak jak jest ta moja :-)

Data: 2017-07-15 22:40:05
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2017-07-15 o 15:41, Pszemol pisze:
[...]

No to se przetocz a jak ci będzie kangura walił podczas hamowania, to przyjdziesz i mi loda zrobisz przez NNTP bo jak zwykle miałem rację :)

Tak jak Ci napisałem. Opierdol to młotkiem ale nie za mocno bo może pęknąć. Już pewnie się dowiedziałeś że to żeliwo. Dalej nie mam ochoty odpowiadać, bo widzę że znów bladego pojęcia nie masz, dlaczego nie należy przetaczać żeliwa w tarczach hamulcowych.
--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-15 17:13:09
Autor: Pszemol
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message news:okdujv$nsq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiedziałem że tego typu usługi od mężczyzn Cię rajcują...
Ale w dzisiejszych czasach to w sumie nic niezwykłego ;-)
Tu Cię jednak zawiodę, ja w te klocki się nie bawię - ja tylko
z dziewczynami, więc nie oferuj mi czegoś takie więcej, ok? :-)))

Tak jak Ci napisałem.
Opierdol to młotkiem ale nie za mocno bo może pęknąć.

Widzę, że mało czytasz w wątkach w których się wypowiadasz...
Już wczoraj się okazało że druga tarcza jest zjechana przez
zużyty klocek więc będę wymieniał obie przednie tarcze.

A sądzę że jak otworzę tyły to też się okaże że i tyły wiemienię.

Już pewnie się dowiedziałeś że to żeliwo.

:-) Od dawna to wiedziałem - toż to oczywiste.

Dalej nie mam ochoty odpowiadać,

E... nie udawaj... jak Cię znam to napewno odpiszesz.

bo widzę że znów bladego pojęcia nie masz, dlaczego
nie należy przetaczać żeliwa w tarczach hamulcowych.

Żeliwa nie należy przetarczać? Od kiedy?
A to myślisz że nigdy nie było przetaczane?
Ot, tak, wyjęli odlew z formy i na samochód, gotowe? :-))
Jestem pewny że były toczone i szlifowane w fabryce.

Data: 2017-07-16 00:38:48
Autor: Adam
W dniu 2017-07-16 o 00:13, Pszemol pisze:
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message
(...)
[...]

Też mnie dziwi, dlaczego Marek tak wzbrania przetaczać tarcze hamulcowe.
Wszak jest to dość powszechna usługa.

Mogą być dwa problemy lub ich suma:
1/ nieprawidłowe zamocowanie tarczy w uchwycie tokarki
2/ brak oczyszczenia piasty i wskutek tego krzywy montaż tarczy

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-07-16 01:15:49
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2017-07-16 o 00:38, Adam pisze:
[...]

Nie, kurwa. U was to brak wiedzy w obróbce metali a u tokarzy, to chęć zarobienia paru groszy że może się uda. Samo przeszlifowanie, to jeszcze OK ale toczenie to 40/50% ze się uda.

Z resztą, co szkodzi spróbować :) Do dzieła!

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-15 16:20:38
Autor: Zenek Kapelinder
Glazura na tarczach hamulcowych
A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

Data: 2017-07-15 20:16:13
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:ed3ceacb-a8ca-4012-a2e6-32f966590483googlegroups.com...
A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

LordBluzg próbował parę razy i go majster tak zjechał
że mu uraz został więc się wzbrania od toczenia, biedak :-))

Data: 2017-07-16 01:39:52
Autor: LordBluzg(R)
Glazura na tarczach hamulcowych
A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

Zapytaj tokarza :) On też nie wie dlaczego przetoczył, no równo, idealnie i hamulce po czasie skaczą :)

Później się go zapytaj, ile wynosi MINIMALNA grubość przetoczonej tarczy   dla danego modelu samochodu i dlaczego ZABRANIA się montażu tarczy, która zbyt szybko się nagrzewa i nie potrafi odprowadzić nadmiaru ciepła :)...co prowadzi do deformacji i wygięcia się tarcz bo są zwyczajnie za cieńkie.
--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-15 17:14:31
Autor: Zenek Kapelinder
Glazura na tarczach hamulcowych
Zauwazyles gdzies ze ktos chce przetaczac ponizej minimalnej grubosci, bo ja nie. A minimalna grubosc tarczy jest taka ze w szczeline pomiedzy jarzmem a tarcza nie moze sie zmiescic blacha klocka.

Data: 2017-07-15 20:18:15
Autor: Pszemol
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message news:oke95g$im1$1mx1.internetia.pl...
A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

Zapytaj tokarza :) On też nie wie dlaczego przetoczył, no równo, idealnie i hamulce po czasie skaczą :)

Pitolisz jak potłuczony.

[...]

No ale my mówimy tutaj o prawidłowym toczeniu.
To przecież dla każdego z nas, z wyjątkiem Ciebie, że
tarcza ma mieć przed toczeniem odpowiednią szerokość
aby po toczeniu miała więcej milimetrów niż minimalna
jej grubość wykończeniowa. Czemu tego nie wiedziałeś?
Może dlatego majster musiał Cię parę razy zjechać :-))

Data: 2017-07-16 10:37:47
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2017-07-16 o 03:18, Pszemol pisze:

No ale my mówimy tutaj o prawidłowym toczeniu.

Sreniu.

To przecież dla każdego z nas, z wyjątkiem Ciebie, że
tarcza ma mieć przed toczeniem odpowiednią szerokość
aby po toczeniu miała więcej milimetrów niż minimalna
jej grubość wykończeniowa.

Buehehe.

Czemu tego nie wiedziałeś?

No właśnie, wystarczy cie podpuścić i lecisz w głupiznę :)

Może dlatego majster musiał Cię parę razy zjechać :-))

Tobie pewnie kiedyś mózg przetoczył i za mocno zebrał.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-16 15:59:06
Autor: Pszemol
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message news:okf8m9$2ck$1mx1.internetia.pl...
[...]

Śmiejesz się jak głupi do sera :-)

Czemu tego nie wiedziałeś?

No właśnie, wystarczy cie podpuścić i lecisz w głupiznę :)

Głupiznę? Ja?
To Ty pisałeś o tym, że po toczeniu tarcza za cienka.

Może dlatego majster musiał Cię parę razy zjechać :-))

Tobie pewnie kiedyś mózg przetoczył i za mocno zebrał.

Ja nie miałem majstra - jestem sam sobie majstrem :-)
Jak spieprzę własne auto to sam przez sobą będę odpowiadał.!

Data: 2017-07-18 00:57:16
Autor: LordBluzg(R)
Glazura na tarczach hamulcowych
"Pszemol" wydumał(a) w wiadomości ID news:okha4u$6d6$1dont-email.me

No ale my mówimy tutaj o prawidłowym toczeniu.
Sreniu.
Toczeniu.
Sreniu.

Jak spieprzę własne auto to sam przez sobą będę odpowiadał.!

Jak nie wyhamujesz z powodu wadliwych tarcz i kogoś zabijesz to będzie dopowiadał przed sądem. To się da ustalić jakie tarcze używałeś :)

--
LordBluzg(R)(TM)
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-07-18 01:10:42
Autor: Pszemol
[...]

:-) jesteś super mądry i ostrożny. Pokaż mi tarcze w swoim aucie! :-)

p.s. uspokój się już, nie histeryzuj, mam 4 nowe tarcze założone wczoraj i
Passacik hamuje jak ta lala!

Data: 2017-07-16 01:41:47
Autor: LordBluzg(R)
Glazura na tarczach hamulcowych
A dlaczego mialo by sie nie udac? No kurwa dlaczego?

Aaa, przy okazji. Jak nie załączysz następną razą cytowanego tekstu, do którego się odnosisz, to ci chuju nie odpowiem :)

Wypierdalaj.
--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-16 01:22:28
Autor: LordBluzg(R)
[...]

Obojętne kto mi loda robi. Lubię śmietankowe z bakaliami. A ty o jakim lodzie myślałeś?

Ale w dzisiejszych czasach to w sumie nic niezwykłego ;-)
Tu Cię jednak zawiodę, ja w te klocki się nie bawię - ja tylko
z dziewczynami, więc nie oferuj mi czegoś takie więcej, ok? :-)))

Huh, już ci to pisałem ale dałeś mi przykład że masz zjebaną pamięć krótkotrwałą. Zapisz sobie tego linka:
http://www.ognik.com/)))).jpg

Wracając do loda. Ok rozumiem że nie potrafisz zrobić loda nawet :)

[...]

No to się przy okazji dowiedz, jaki jest proces technologiczny przy produkcji tarcz hamulcowych. Materiał jest dostępny w necie ale jak widać, to dla ciebie nadal tajemnica :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-15 20:14:30
Autor: Pszemol
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message news:oke85k$g7k$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dobrze wiesz że o tym samym co Ty :-))

[...]

Owszem, pisałeś, i pamiętam, więc z moją pamięcią wszystko ok.
Ja po prostu nie muszę się stosować do Twoich sugestii, prawda?

Wracając do loda. Ok rozumiem że nie potrafisz zrobić loda nawet :)

Nie. A Ty potrafisz? Napewno Twój boyfriend się ucieszy...

[...]

Owszem, i nie mam zamiaru drążyć.
Na tokarza do fabryki się nie wybieram...

Data: 2017-07-16 10:46:23
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2017-07-16 o 03:14, Pszemol pisze:

A ty o jakim lodzie myślałeś?

Dobrze wiesz że o tym samym co Ty :-))

Ciekawe. Wiesz jak widać lepiej  od piszącego co ma na myśli, to po co w ogóle dyskutujesz, wiedząc lepiej?

Owszem, pisałeś, i pamiętam, więc z moją pamięcią wszystko ok.
Ja po prostu nie muszę się stosować do Twoich sugestii, prawda?

Nie musisz. Dłubać w nosie i pierdzieć podczas dyskusji też możesz przecież :) nawet werbalnej :)

[...]

To zapytaj takiego tokarza ile wynosi minimalna grubość dla twojej tarczy. Czy można zebrać 2, 4, 6mm bez problemów a jeśli nie to dlaczego?

Generalnie, skoro nakurwiasz taką wiedzą, podaj grubość oryginalnej, nowej tarczy dla twojego VW, oceń obecny stopień zużycia, łącznie z wżerami oraz podaj ile mm nalezy stoczyć te tarcze i na końcu podaj wartość w mm i porównaj z tym co zaleca producent. To prosta operacja.
Zamiast pierdolenia przez kilka dni na grupie, bierzesz suwmiarkę, katalog i odpowiedź masz w 5 minut. Napieraj.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-16 18:40:54
Autor: Pszemol
"LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> wrote in message news:okf959$3jn$1mx1.internetia.pl...
[...]

Bo Cię lubię i nie chcę abyś się czuł samotny jak Ci nie odpiszę :-P

[...]

Dokładnie. Mogę i to lubię.

[...]

Ja nie muszę pytać, producent tarczy wytłoczył na krawędzi napisy.
Na tej mojej było wytłoczone jakie są minimalne mm.

[...]

Kituś, Ty znowu jesteś spóźniony :-)

Data: 2017-07-18 00:46:15
Autor: LordBluzg(R)
Glazura na tarczach hamulcowych
"Pszemol" wydumał(a) w wiadomości ID news:okha4v$6d6$2dont-email.me

[...]

Oj kretynie #miszczu samolubie/appleonanisto/egocentryku z płaczem do polskiej społeczności :) To ja Ci odpisuję bo nie masz nawet mikrometra wiedzy, jesteś pozbawiony logiki a fizyka (dla dzieci) to cię jakoś ominęła, łącznie z inteligentym myśleniem :)

Generalnie mam  to w głębokiej dupie ale wyobraź sobie (nie wiem czy potrafisz, bo jednak nie zauważasz/widzisz/nie dałeś żadnego dowodu), że na grupie są czytlnicy, którzy mają megaubaw z twoich wypocin :D

[...]

Może też "rodzyny" wybierasz podczas spotkania i smakujesz? :)

[...]

ROTFL. Dokładnie tak samo jak na kluczach calowych umieścił napis "Universal"

Do dzisiaj znajomi mechanicy, jak wspomnę twoje "dyrdymały" to mają taki polew, że imadło ze śmiechu się odkręca od stołu :D
Według ciebie napis "Universal" na kluczu CALOWYM odnosi się do tego że jest on uniwersalny również do śrub metrycznych :D. Większego #głupizną stwierdzenia dawno nie czytałem...no ale skoro mieszkasz wśród okupantów mądrych Indian, to wcale się nie dziwię :) Gdybyś spytał jednak Indian, to pewnie by ci wskazali prawidłową #patch w tym gąszczu :)
Na tej mojej było wytłoczone jakie są minimalne mm.

OJOJOJO, debilku, to są minimalne zużycia a nie minimalne do toczenia :D
Znów pomyliłeś (jak zwykle) zrozumienie problemu, czego wyraz dałeś nie jeden raz.

[...]

Ty jesteś OPÓŹNIONY w rozwoju :)
Wyjaśnię jednak ale nie wiem czy wiedzę przyswoisz, czego dotąd nie okazałeś (brak odpowiedzi po rzeczowych wyjaśnieniach w innym wątku). Kiedy tarcze hamulcowe, są zardzewiałe, mają wżery i są zużyte, każdy, mający wiedzę tokarz nie będzie ich przetaczał do wymiaru minimalnego, który jest wymiarem ZUŻYCIA a nie toczenia. Dlaczego?
Otóż, stocznie tarcz, wymaga również stoczenia "RANTU" (https://pl.wikipedia.org/wiki/Rant) który w tym przypadku ma MEGAZNACZENIE  w procesie masy tarczy (odprowadzanie ciepła/nagrzewanie) a zarazem jej usztwnienia w przypadku przegrzania. Stocznie rantu, pozbawia tarczę FIZYCZNEGO usztywniacza co powoduje jej wypaczanie ( https://sjp.pwn.pl/sjp/wypaczyc;2540052.html ) i prowadzi do bicia tarcz.

Teraz w spokoju możesz już nie odpowiadać i wypierdalać wzbogacony o następny promil wiedzy :)

Data: 2017-07-18 01:10:41
Autor: Pszemol
[...]

Jakim płaczem? Znowu za dużo wypiłeś i masz pijackie urojenia? Białe
myszki? Pszemol płacze? :-)

To ja Ci odpisuję bo nie masz nawet mikrometra wiedzy, jesteś pozbawiony
logiki a fizyka (dla dzieci) to cię jakoś ominęła, łącznie z inteligentym myśleniem :)

To daruj sobie, bo problem tu na grupie rozwiązaliśmy już wspólnie dawno
temu, zanim się tu pojawiłeś ze swoimi bluzgamj :-)

Generalnie mam  to w głębokiej dupie ale wyobraź sobie (nie wiem czy
potrafisz, bo jednak nie zauważasz/widzisz/nie dałeś żadnego dowodu), że
na grupie są czytlnicy, którzy mają megaubaw z twoich wypocin :D

Do usług :-) Śmiech to zdrowie!
A jak ja się czegoś jeszcze przy okazji dowiem to super!

[...]

Pyszne są! Twoje też są takie słone?

[...]

Dokładnie tak!

Do dzisiaj znajomi mechanicy, jak wspomnę twoje "dyrdymały" to mają taki
polew, że imadło ze śmiechu się odkręca od stołu :D

Może Ci na nogę spaść, i będziesz dopiero płakał, uważaj!

[...]

Patch? Jesteś pewny? :-) Może Ci chodziło o Path? :-) Ale polew!

Na tej mojej było wytłoczone jakie są minimalne mm.

OJOJOJO, debilku, to są minimalne zużycia a nie minimalne do toczenia :D
Znów pomyliłeś (jak zwykle) zrozumienie problemu, czego wyraz dałeś nie jeden raz.

To są minimalne rozmiary z którymi można założyć klientowi na samochód i
posłać go do domu.

[...]

:-)

[...]

Nie mam żadnego rantu na swoich tarczach.
Pokazać Ci?
Ale jak tak go lubisz to ustaw sobie nóż na tokarce aby rancik ominąć i go
nie ściąć :-)))

Teraz w spokoju możesz już nie odpowiadać i wypierdalać wzbogacony o
następny promil wiedzy :)

.... dziękuję Wuju Niepytany :-)

Data: 2017-07-17 10:02:57
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okf959$3jn$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Kolekcje Tabela ogladales ?

Bajki z ta gruboscia :-)

[...]

Producentowi zalezy, zebys kupil nowe tarcze :-)

J.

Data: 2017-07-18 16:20:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okd5q7$nev$1@dont-email.me...
[...]

Po 140kmil powinny byc tarcze sporo zuzyte.
Moze nawet do fabrycznych znacznikow minimum.

Wiec toczenie za pol ceny i zostaje pol tarczy, albo $40 i mamy cala nowa :-)

J.

Data: 2017-07-18 14:53:08
Autor: Pszemol
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A skąd u Ciebie teza, że te tarcze przeżyły 140kmil? Kolega zeznaje, że
wymieniał hamulce, tarcze też. Oceniając po stopniu zużycia klocków te
tarcze są (były) nowe, przeżyły dopiero pierwszy komplet klocków.

Swoją drogą, czy u Was się tarcze daje do recyklingu? Jakiś złom skupuje
tarcze?

Data: 2017-07-20 16:43:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:okl7ck$h60$2@dont-email.me...
[...]

Z doswiadczenia :-)

[...]

Kazdy zlom chetnie przyjmie tarcze, skoro mowicie ze to zeliwo.
Tylko ... nie wiem ile tam obecnie  - 10gr/kg ?
A nie chyba juz 90gr ...

J.

Glazura na tarczach hamulcowych