Gleba na lodzie i co dalej?

Data: 2009-11-04 16:19:40
Autor: nemo
Gleba na lodzie i co dalej?
W dniu 2009-11-04 09:06, Pawel Ratajczak pisze:
to dojechala zona autem, ktora odwozila corke i nie byla w stanie sie
zatrzymac dzieki dzialaniu ABS na lodzie.

To auta bez ABS hamują na lodzie? ;)

Zastanawiam sie co dalej z tym zrobic. Mam nadzieje, ze u mnie sie
skonczylo tylko odbiciem, ale moze trza bedzie pojsc do lekarza :/

Jeśli pociemniało Ci przed oczami, to wybierz się do lekarza. Każde mocne rąbnięcie głową może być poważne.

Jakies Wasze doswiadczenia w podobnych sytuacjach?

Tyłek pobolał i przestał.

pozdrawiam i życzę braku komplikacji,
nemo

--
Cats are smarter than dogs.
You can't get eight cats

Data: 2009-11-04 16:29:47
Autor: Mariusz Kruk
Gleba na lodzie i co dalej?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "nemo"
to dojechala zona autem, ktora odwozila corke i nie byla w stanie sie
zatrzymac dzieki dzialaniu ABS na lodzie.
To auta bez ABS hamują na lodzie? ;)

Owszem. Często lepiej niż te z ABS.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-11-04 15:35:40
Autor: Jan Srzednicki
Gleba na lodzie i co dalej?
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Hm, na lodzie? W piachu czy w śniegu zgoda, ale na jakiej zasadzie na
samym lodzie jest lepiej bez ABS?

Data: 2009-11-04 16:43:08
Autor: Mariusz Kruk
Gleba na lodzie i co dalej?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
[...]

Jeśli np. wszystkie koła "złapią" lód, komputer nie ma bazy do
porównania prędkości obrotowej kół.

Data: 2009-11-04 15:47:44
Autor: Jan Srzednicki
Gleba na lodzie i co dalej?
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

OK - ale czy faktycznie bez ABS poradzisz sobie lepiej?

Data: 2009-11-04 16:54:02
Autor: Coaster
Gleba na lodzie i co dalej?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

To zalezy miedzy innymi od tego, kto siedzi za kolkiem, rozstawu osi auta, jego ciezaru itp..

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-11-04 17:28:50
Autor: mt
Gleba na lodzie i co dalej?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Dobry kierowca ma spore szanse poradzić sobie lepiej.

--
marcin

Data: 2009-11-05 01:07:46
Autor: arturbac
Gleba na lodzie i co dalej?
mt pisze:
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

polecam szkoły nauki prawdziwej jazdy w trudnych warunkach dla tych co mają już prawko.
Można IMHO się dużo nauczyć w tym zakresie, mimo iż trenowałem samochodem to już raz podświadomie trik z dryftem i sterowaniem przednim kołem przeciwnie do kierunku jazdy po wpadnięciu w pślizg na rowerze później zrobiłem na skrzyżowaniu i gleby nie zaliczyłem.

Data: 2009-11-07 16:05:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Gleba na lodzie i co dalej?
On Thu, 5 Nov 2009, arturbac wrote:

[...]

  Nie żebym coś sugerował ;), ale test z blokowaniem pojedynczo przedniego
i tylnego koła można przeprowadzić na wielu drogach - po sprawdzeniu,
że mamy pół kilometra pustego dookoła ;)
(napisałem DROGACH - nie przy krawężniku, bo to krawężniki i podobne
elementy są okazją do poważnego wypadku, co by default kasuje z opisu
wszystkie śmieszki, bo znalezienie takiej że jest >1m do krawężnika
bywa... trudne).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-04 17:43:54
Autor: kaczor1
Gleba na lodzie i co dalej?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Kierowca rajdowy/wyścigowy zdecydowanie jak najbardziej TAK
Kierowca "cywilny" NIE

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-11-04 18:41:49
Autor: Ryszard Mikke
Gleba na lodzie i co dalej?
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
> [...]
>samym lodzie jest lepiej bez ABS?

Jeśli np. wszystkie koła "złapią" lód, komputer nie ma bazy do

Ale on nic takiego nie łapie. Hamujesz, koło się blokuje, to komputer
odpuszcza na chwilę, każde koło z osobna i w dupie ma, jak szybko kręcą
się pozostałe.

rmikke

Data: 2009-11-04 21:18:57
Autor: Mariusz Kruk
Gleba na lodzie i co dalej?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ryszard Mikke"
> [...]
Ale on nic takiego nie łapie. Hamujesz, koło się blokuje, to komputer
odpuszcza na chwilę, każde koło z osobna i w dupie ma, jak szybko kręcą

Zgadza się - _jedno_ koło się blokuje (co stwierdza się właśnie
porównując prędkości różnych kół), komputer odpuszcza na chwilę. Przy
czterech zablokowanych komputer nie ma możliwości stwierdzić czy
samochód już się zatrzymał, czy po prostu koła się ślizgają.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-11-04 23:49:43
Autor: Moper
Gleba na lodzie i co dalej?
"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrnhf3odh.k2.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
> [...]

czterech zablokowanych komputer nie ma możliwości stwierdzić czy
samochód już się zatrzymał, czy po prostu koła się ślizgają.

ABS stwierdza również poślizg na podstawie zbyt gwałtownego spadku prędkości koła. Gdyby było tak jak piszesz, każde awaryjne hamowanie na śliskiej nawierzchni kończyłoby się brakiem aktywności ABSu. Wystarczy wcisnąć gwałtownie hamulec na lodzie, żeby przekonać się że jednak działa.

Data: 2009-11-04 17:47:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Gleba na lodzie i co dalej?
Jan Srzednicki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Panowie, przepraszam, ale OT. Chyba, że ktoś ma ABS w rowerze - słucham
zatem za ile zamontował i gdzie.
;-)

Data: 2009-11-04 18:44:22
Autor: Ryszard Mikke
Gleba na lodzie i co dalej?
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Jan Srzednicki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): > On 2009-11-04, Mariusz Kruk wrote:

> samym lodzie jest lepiej bez ABS?

Panowie, przepraszam, ale OT. Chyba, że ktoś ma ABS w rowerze - słucham
zatem za ile zamontował i gdzie.
;-)

Och, wśród rowerowych haulców jest całe mnóstwo takich, co nie zablokują koła.

rmikke

Data: 2009-11-04 21:57:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Gleba na lodzie i co dalej?
Ryszard Mikke bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Och, wśród rowerowych haulców jest całe mnóstwo takich, co nie zablokują koła.

Na przykład zużyte? ;-)

Gleba na lodzie i co dalej?