[skitour]Gliczarów

Data: 2012-01-23 08:54:30
Autor: Lech Rybienik
[skitour]Gliczarów
Witam, mam takie pytanko.
Będę przez najbliższy tydzień w Gliczarowie. Korzystajac z tego, ze
rodzina slizga sie na wyciagu zamierzam urzadzic sobie dwie wycieczki
na turach w okolicy.
Pierwsza - na  trzy - cztery godziny, a druga na caly dzien.
Moze ktos ze znawcow okolicy ma jakies ciekawe propozycje? Bo ja nie
znam kompletnie terenu, a nie mam ochoty walczyc w jarach.
Pozdrawiam
Lech

Data: 2012-01-26 22:28:02
Autor: Basia Z.
[skitour]Gliczarów

Użytkownik "Lech Rybienik" <lech.rybienik@gmail.com> napisał w wiadomości news:81b2a4ce-3dc1-4f65-985d-3c6e88f4031do13g2000vbf.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ja wprawdzie nie skiturowiec ale teren trochę znam.

Całe Pasmo Spisko-Gubałowskie to są długie połogie grzbiety, gdzie wsie znajduja się zwykle na grzbietach, środkiem grzbietu przeważnie biegnie szosa lub przynajmniej droga (częściej szosa), a doliny są przeważnie nieciekawe. Plusem są fantastyczne widoki na Tatry z każdego grzbietu i wzniesienia.
Ciekawych warunków na tury to ja tam raczej nie widzę.
Mozna udać się polną drogą w kierunku Leśnicy (pomiedzy doliną gdzie lezy Gliczarów Dolny a Leśnicą), można iść sobie grzbietem pomiędzy Leśnicą a Białką. Grzbiety te są jednak prawie całkiem płaskie.
Nieco dalej - na Spiszu są ciekawsze wzniesienia od Jurgowa w kierunku na wschód -do Łapszanki i dalej wzdłuż granicy polsko-słowackiej. Tamte tereny są wg mnie znacznie ciekawsze.

Data: 2012-01-26 22:29:57
Autor: Basia Z.
[skitour]Gliczarów
A - no i można by w Magurę Spiską, do Osturni itd.

Data: 2012-01-30 12:33:05
Autor: Lech R
[skitour]Gliczarów
Dziękuję za podpowiedzi.
Sprawa niejako roziwązala się sama - trochę połaziłem po okolicy, raczej malowniczym grzebietem równolegle do drogi, jednak córa koniecznie chciała z tatą jeździć na wyciągu :)
Wybiorę się niedługo w Beskid Żywiecki na foki, już konkretniej.
Pozdrawiam
Lech

[skitour]Gliczarów