Gliniarze na osiedlu

Data: 2011-03-21 20:18:31
Autor: Liwiusz
Gliniarze na osiedlu
Witam,

u mnie na osiedlu od popo艂udnia do teraz stoj膮 gliniarze i zaczepiaj膮 rowerzyst贸w. 呕e niby nie je偶d偶膮 po 艣cie偶kach rowerowych (kt贸rych tutaj nie ma).

Jak to jest w praktyce - nie mog臋 je藕dzi膰 po osiedlowych alejkach (poza "drog膮 publiczn膮" - mi臋dzy blokami, naoko艂o trawnika itp.)?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-21 20:25:42
Autor: johnkelly
Gliniarze na osiedlu
W dniu 2011-03-21 20:18, Liwiusz pisze:
[...]

Formalnie jest to chodnik, a wi臋c nie bardzo.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2011-03-21 20:31:02
Autor: Liwiusz
Gliniarze na osiedlu
W dniu 2011-03-21 20:25, johnkelly pisze:
[...]

Czy zatem czasy mojej m艂odo艣ci, kiedy jako g贸wniarze je藕dzili艣my po podw贸rkach rowerami odesz艂y w zapomnienie?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-21 20:40:25
Autor: johnkelly
Gliniarze na osiedlu
W dniu 2011-03-21 20:31, Liwiusz pisze:

[...]

Je艣li bez nadzoru doros艂ych to formalnie tak :).

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2011-03-21 20:52:23
Autor: biodarek
Gliniarze na osiedlu
Liwiusz pisze:
[...]

Je艣li g贸wniarz to =< 10 lat, to nie odesz艂y w zapomnienie.

--
biodarek

Data: 2011-03-21 22:42:12
Autor: Rowerex
Gliniarze na osiedlu
On 21 Mar, 20:31, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Formalnie jest to chodnik, a wi阠 nie bardzo.

Czy zatem czasy mojej m硂do禼i, kiedy jako g體niarze je糳zili秏y po
podw髍kach rowerami odesz硑 w zapomnienie?

A mo縠 obecnych czasach g體niarze chodz w mundurach? ;-)))

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-03-21 20:53:30
Autor: Ludek Vasta
Gliniarze na osiedlu
On 21/03/2011 20:25, johnkelly wrote:
Formalnie jest to chodnik, a wi阠 nie bardzo.

Czy chodnik nie przylegaj眂y do jezdni jest chodnikiem w rozumieniu PORD? Jak dwa bloki 潮czy wydeptana 禼ie縦a, to mo縩a rowerem, ale jak ju tam kto po硂縴 p硑tki chodnikowe lub kostk, to ju na rowerze nie wolno?

Ludek

Data: 2011-03-21 20:56:58
Autor: johnkelly
Gliniarze na osiedlu
W dniu 2011-03-21 20:53, Ludek Vasta pisze:
[...]

W rozumieniu PORD jest chodnikiem bo nie musi przylega do jezdni ani wzd硊 niej biec. Jak jest 禼ie縦a to niszczysz ziele, jak s p硑tki to jedziesz po chodniku.

Pozdrawiam
Maciej R罂alski

--
... publikuj r體nie na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl ..

Data: 2011-03-21 20:39:03
Autor: piecia aka dracorp
Gliniarze na osiedlu
Dnia Mon, 21 Mar 2011 20:56:58 +0100, johnkelly napisa艂(a):

Jak jest 艣cie偶ka to niszczysz ziele艅,
A to ju偶 nie art.288? :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-21 21:20:07
Autor: Kazimierz Uromski
Gliniarze na osiedlu
On 21.03.2011 20:56, johnkelly wrote:
W dniu 2011-03-21 20:53, Ludek Vasta pisze:
On 21/03/2011 20:25, johnkelly wrote:
Formalnie jest to chodnik, a wi臋c nie bardzo.

Czy chodnik nie przylegaj膮cy do jezdni jest chodnikiem w rozumieniu
PORD? Jak dwa bloki 艂膮czy wydeptana 艣cie偶ka, to mo偶na rowerem, ale jak
ju偶 tam kto艣 po艂o偶y p艂ytki chodnikowe lub kostk臋, to ju偶 na rowerze nie
wolno?

Ludek

W rozumieniu PORD jest chodnikiem bo nie musi przylega膰 do jezdni ani
wzd艂u偶 niej biec. Jak jest 艣cie偶ka to niszczysz ziele艅, jak s膮 p艂ytki to
jedziesz po chodniku.

Je艣li 艣cie偶ka jest ju偶 wydeptana to zieleni chyba jednak nie niszczysz. Bo jak niby j膮 odr贸偶ni膰 od drogi gruntowej?

Data: 2011-03-26 17:49:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Gliniarze na osiedlu
On Mon, 21 Mar 2011, Kazimierz Uromski wrote:

On 21.03.2011 20:56, johnkelly wrote:
wzd硊 niej biec. Jak jest 禼ie縦a to niszczysz ziele, jak s p硑tki to
jedziesz po chodniku.

Je秎i 禼ie縦a jest ju wydeptana to zieleni chyba jednak nie niszczysz. Bo jak niby j odr罂ni od drogi gruntowej?

  Po wpisie w ksi阣ze wieczystej i dokumentacji budowlanej.
  Wiem, ma硂 秏ieszne, ale tak wychodzi - nie ma obowi眤ku oznaczania.
  Sp髍 znany z walk stra縴 miejskiej z parkuj眂ymi "przecie to 秐ieg
le縴, trawy nie wida!" (a wKF - abstrahuj眂 od tego czy tam faktycznie
trawa jest, to w砤秐ie zawalcowanie 秐iegu jej zaszkodzi).

  To samo dotyczy przypadk體 wjazdu na teren prywatny, inn drog
niepubliczn czy te s砤wny raz czasu przypadek kiedy mo縩a by硂
rowerem jecha po piwie - bo radni zapomnieli o uchwale i ulice
nie by硑 zaliczone do dr骻 publicznych :) (kto przypomni
w jakiej miejscowo禼i to by硂, bo ci眊le zapominam?)

  Nadto to dzia砤 w obie strony - bo przecie co mo縠 *nie by*
chodnikiem, r體nie kiedy jest "wyp硑tkowane", a wtedy pod
restrykcj nie podlega.

  Awanturuj眂y si powinni poda na podstawie jakieo przepisu
nie wolno wjecha np. na podw髍ze *samochodem*
(a je秎i samochodem wolno, to dlaczego nie rowerem).
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-26 20:08:50
Autor: Tomasz Minkiewicz
Gliniarze na osiedlu
On Sat, 26 Mar 2011 17:49:09 +0100
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> Je艣li 艣cie偶ka jest ju偶 wydeptana to zieleni chyba jednak nie niszczysz. Bo > jak niby j膮 odr贸偶ni膰 od drogi gruntowej?

  Po wpisie w ksi臋dze wieczystej i dokumentacji budowlanej.
  Wiem, ma艂o 艣mieszne, ale tak wychodzi - nie ma obowi膮zku oznaczania.
  Sp贸r znany z walk stra偶y miejskiej z parkuj膮cymi "przecie偶 to 艣nieg
le偶y, trawy nie wida膰!" (a wKF - abstrahuj膮c od tego czy tam faktycznie
trawa jest, to w艂a艣nie zawalcowanie 艣niegu jej zaszkodzi).

  To samo dotyczy przypadk贸w wjazdu na teren prywatny, inn膮 drog臋
niepubliczn膮 czy te偶 s艂awny raz czasu przypadek kiedy mo偶na by艂o
rowerem jecha膰 po piwie - bo radni zapomnieli o uchwale i ulice
nie by艂y zaliczone do dr贸g publicznych :) (kto艣 przypomni
w jakiej miejscowo艣ci to by艂o, bo ci膮gle zapominam?)

Je艣li to ten przypadek co my艣l臋, to w Zgierzu.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-03-21 22:12:40
Autor: Marcin Hy艂a
Gliniarze na osiedlu
On 2011-03-21 20:25, johnkelly wrote:

Jak to jest w praktyce - nie mog臋 je藕dzi膰 po osiedlowych alejkach (poza
"drog膮 publiczn膮" - mi臋dzy blokami, naoko艂o trawnika itp.)?

Formalnie jest to chodnik, a wi臋c nie bardzo.

Formalnie chodnik jest chodnikiem tylko je艣li jest cz臋艣ci膮 drogi publicznej. Jak nie jest cz臋艣ci膮 drogi publicznej (np. na terenie sp贸艂dzielni) to nie jest to chodnik w rozumieniu PoRD. Kt贸ry to PoRD dotyczy WY艁膭CZNIE dr贸g publicznych (oraz stref zamieszkania i niebawem tzw. "stref ruchu", kolejna zabawna komplikacja).

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-03-22 09:42:57
Autor: RadoslawF
Gliniarze na osiedlu
Dnia 2011-03-21 22:12, U縴tkownik Marcin Hy砤 napisa:
On 2011-03-21 20:25, johnkelly wrote:

Jak to jest w praktyce - nie mog je糳zi po osiedlowych alejkach (poza
"drog publiczn" - mi阣zy blokami, naoko硂 trawnika itp.)?

Formalnie jest to chodnik, a wi阠 nie bardzo.

Formalnie chodnik jest chodnikiem tylko je秎i jest cz甓ci drogi publicznej. Jak nie jest cz甓ci drogi publicznej (np. na terenie sp蟪dzielni) to nie jest to chodnik w rozumieniu PoRD. Kt髍y to PoRD dotyczy WY!CZNIE dr骻 publicznych (oraz stref zamieszkania i niebawem tzw. "stref ruchu", kolejna zabawna komplikacja).

Blokowisko nie jest stref zamieszkania ?

Pozdrawiam

Data: 2011-03-22 09:52:05
Autor: Marcin Hy砤
Gliniarze na osiedlu
On 2011-03-22 09:42, RadoslawF wrote:

Blokowisko nie jest stref zamieszkania ?

Zale縴 od oznakowania. Ale gdyby stref zamieszkania potraktowa ca砶iem serio i rozszerzaj眂o, to samochody by mog硑 je糳zi po alejkach stanowi眂ych ow "stref zamieszkania". Ust阷uj眂 pierwsze駍twa pieszym :-)

Patrz wieczne awantury o nieprawid硂we parkowanie na osiedlowych uliczkach (i wykroczenia drogowe tam縠 i na parkingach hipermarket體) - policja STANDARDOWO odmawia interwencji, bo to NIE S drogi publiczne.

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2011-03-22 11:28:04
Autor: piecia aka dracorp
Gliniarze na osiedlu
Dnia Tue, 22 Mar 2011 09:52:05 +0100, Marcin Hy艂a napisa艂(a):

Patrz wieczne awantury o nieprawid艂owe parkowanie na osiedlowych
uliczkach (i wykroczenia drogowe tam偶e i na parkingach hipermarket贸w) -
policja STANDARDOWO odmawia interwencji, bo to NIE S膭 drogi publiczne.
Czyli jak to nie s膮 drogi publiczne to mo偶na bez uprawnie艅 je藕dzi膰 i na gazie?

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-22 12:37:36
Autor: Mariusz Kruk
Gliniarze na osiedlu
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "piecia aka dracorp"
Patrz wieczne awantury o nieprawid硂we parkowanie na osiedlowych
uliczkach (i wykroczenia drogowe tam縠 i na parkingach hipermarket體) -
policja STANDARDOWO odmawia interwencji, bo to NIE S drogi publiczne.
Czyli jak to nie s drogi publiczne to mo縩a bez uprawnie je糳zi i na gazie?

Nie. Art.178a KK m體i o "ruchu l眃owym", a nie drogach publicznych, co
oznacza, 縠 na bani nie mo縠sz je糳zi tak縠 poza drogami publicznymi
(aczkolwiek po w砤snym podw髍ku - owszem).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-03-22 12:42:11
Autor: Liwiusz
Gliniarze na osiedlu
W dniu 2011-03-22 12:37, Mariusz Kruk pisze:
[...]

A kolega na moim podw髍ku mo縠 je糳zi na bani? A czy ja mog je糳zi na bani na podw髍ku "sp蟪dzielni mieszkaniowej"?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-22 12:50:20
Autor: Mariusz Kruk
Gliniarze na osiedlu
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Liwiusz"
[...]

Mo縠.

A czy ja mog je糳zi na bani na podw髍ku "sp蟪dzielni mieszkaniowej"?

A to ju niekoniecznie.
Cytat masz np. tu: http://forumprawne.org/prawo-karne/78983-prawo-o-ruchu-drogowym-nie-trzezwi.html
(紃骴硂 chyba nie jest dost阷ne w internecie).

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2011-03-22 10:36:25
Autor: Mariusz Kruk
Gliniarze na osiedlu
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
[...]

Nie musi. Strefa zamieszkania to "obszar obejmuj眂y drogi publiczne lub
inne drogi, na kt髍ym obowi眤uj szczeg髄ne zasady ruchu drogowego, a
wjazdy i wyjazdy oznaczone s odpowiednimi znakami drogowymi"
Ludzie, to poj阠ie jest w PoRD ju ze dwadzie禼ia lat!

Data: 2011-03-22 11:11:07
Autor: BoDro
Gliniarze na osiedlu
Mariusz Kruk pisze:

[...]

Dwadzie禼ia lat? Chyba zaledwie dwadzie禼ia... Ma硂, by "kierownictwo" nauczy硂 si tych kilku zasad, jakie obowi眤uj w strefie zamieszkania. Kiedy zwr骳i砮m go禼iowi uwag, by przeparkowa auto z tarczy skrzy縪wania dr骻 osiedlowych do pobliskiej zatoki, zauwa縴砮m w jego oczach zdziwienie: no jak to, nie mog sobie na osiedlu zaparkowa gdziekolwiek przy chodniku?

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-03-21 21:19:11
Autor: XWindowsMen
Gliniarze na osiedlu
U偶ytkownik Liwiusz napisa艂:
Witam,

u mnie na osiedlu od popo艂udnia do teraz stoj膮 gliniarze i zaczepiaj膮
rowerzyst贸w.

S膮 ludzie i parapety - jak wsz臋dzie. W tej formacji im wi臋cej mandat贸w tym szybszy awans = nie ma si臋 co dziwi膰 :/

P.S.
Na 艣r贸dmie艣ciu gdzie mieszkam 1/2 ulic to jednokierunkowe... raz na p贸艂 gazie jak zawsze po pracy 艣migam do domu w jednokierunkow膮 a tu patrol. Ja zrobi艂em "sraj膮c膮 mine", panowie si臋 u艣miechn臋li i tyle si臋 widzieli艣my :)

Data: 2011-03-22 00:57:04
Autor: Titus Atomicus
Gliniarze na osiedlu
In article <im8bpv$4qm$1@inews.gazeta.pl>,
 XWindowsMen <excellentclient@gazeta.pl> wrote:

U縴tkownik Liwiusz napisa:
> Witam,
>
> u mnie na osiedlu od popo硊dnia do teraz stoj gliniarze i zaczepiaj
> rowerzyst體.

S ludzie i parapety - jak wsz阣zie. W tej formacji im wi阠ej mandat體 tym szybszy awans = nie ma si co dziwi :/

A na kogo ich awansuja?
TA

Data: 2011-03-21 21:40:41
Autor: BoDro
Gliniarze na osiedlu
Liwiusz pisze:

u mnie na osiedlu od popo硊dnia do teraz stoj gliniarze i zaczepiaj rowerzyst體. 痚 niby nie je縟勘 po 禼ie縦ach rowerowych (kt髍ych tutaj nie ma).

A nie da si jako odwr骳i uwagi gliniarzy? Mo縠 jakie nieprzepisowo zaparkowane samochody? Co prawda postawione na trawniku auto nie zagra縜 秏iertelnie mieszka馽om, w przeciwie駍twie do jad眂ego po alejce cyklisty, ale...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-03-21 22:13:58
Autor: Marcin Hy艂a
Gliniarze na osiedlu
On 2011-03-21 20:18, Liwiusz wrote:

[...]

A te osiedlowe alejki to na pewno nie jest droga publiczna? Jej cz臋艣膰? Upewnij si臋! Cho膰by w sp贸艂dzielni :-)

If not, panowie mog膮 spada膰 na drzewo. Ale nie m贸w im tego, bo znajd膮 dobry pretekst - tylko ew. nie przyjmij mandatu i grzecznie ale stanowczo we藕 numer s艂u偶bowy i ewentualnie nazwisko i stopie艅 prze艂o偶onego oraz jednostk臋 (komisariat itp.).

Jak ci dadz膮 spraw臋 do s膮du grodzkiego (jak nie przyjmiesz mandatu, absolutnie nie przyjmuj je艣li jeste艣 pewien jw.), to (ale musisz by膰 PEWIEN 偶e to nie by艂a droga publiczna) na tej podstawie mo偶esz panu mundurowemu nawet za艂o偶y膰 spraw臋 karn膮 o przekroczenie uprawnie艅, a co najmniej z艂o偶y膰 skarg臋. Je艣li jeste艣 m艂ody, zakapturzony itp. to licz si臋 w takiej sytuacji ze 艣ci膮gni臋ciem na do艂ek i zastraszaniem. Generalnie przywracanie policji do pionu zajmuje troch臋 czasu, wymaga du偶o samozaparcia, twardej ***y i niezbitych dowod贸w.

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-03-22 10:16:00
Autor: Marcin J.
Gliniarze na osiedlu
U偶ytkownik "Marcin Hy艂a" <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:im8f2r$heo$2inews.gazeta.pl...
On 2011-03-21 20:18, Liwiusz wrote:

[...]

IMO sprawa nie musi by膰 taka prosta. Po pierwsze po drodze publicznej mo偶na je藕dzi膰 rowerem :). Po drugie je艣li obecny PORD, tak jak kiedy艣, dotyczy tak偶e stref zamieszkania to:
- nale偶y sprawdzi膰, czy osiedle nie jest tak膮 stref膮 dodatkowo obstawion膮 zakazami ruchu, tzn. czy w okre艣lone miejsce mo偶na wjecha膰 lub wej艣膰 prowadz膮c rower nie mijaj膮c odpowiednich znak贸w (pocz膮tek strefy + zakaz ruchu)
- je艣li nie ma zakazu ruchu to ok - w strefie zamieszkania te偶 mo偶na je偶dzi膰 rowerem
- je艣li jest to droga publ. i zakaz to nie wolno,
- jesli jest strefa i zakaz ruchu (lub by膰 mo偶e jest) to IMO nikt nic nie wie (czyli wszystko zale偶y od widzimisi臋 r贸znychtakich)

Je艣li si臋 myl臋, szczeg贸lnie co do ostatniego, to prosz臋 o wyja艣nienie najlepiej z podstaw膮 prawn膮. Zawsze mnie intrygowa艂o, czy r贸znytaki mo偶e wystawi膰 mandat grupie pieszych id膮cych po osiedlu (strefa) za to, 偶e liczebno艣膰 grupy (kolumny) przekracza 9 (czy ile tam wynosi limit) lub za chodzenie po niew艂a艣ciwej stronie (czego?) itp oraz rowerzystom np. za jazd臋 pod zakazem ruchu (jesli jest).

--
Pozdrowionka
marcin

Gliniarze na osiedlu