Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody

Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody

Data: 2018-11-17 00:14:28
Autor: Marcin Debowski
Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody
On 2018-11-14, kapitalikk <aratogo@gmail.com> wrote:
Zakupiłem nawigację wyprodukowaną przez jednego ze światowych producentów tych urządzeń.
Nawigacja posiada w sobie funkcję informująca mnie o radarach.
Zapytałem producenta pisemnie (email) czy w jednym z państw, gdzie zresztą tą nawigację kupiłem, mogę używać zainstalowaną w nawigacji funkcję sygnalizująca o umiejscowieniu radaru. Dostałem odpowiedź, że spokojnie mogę używać i nie będę ukarany.
Napisałem drugi raz z innego emaila i dostałem taką sama odpowiedź.
Napisałem do policji tego kraju i otrzymałem odpowiedź, że za używanie tej funkcji zostanę ukarany i otrzymam jeden punkt karny.
Co zrobić z tym fantem?

Jakbyś to kupił w Polsce i chciał się trochę poawanturowac to skontaktowałbym się UOKiK. Jaki jest odpowiednik tego urzędu w Twoim kraju kupna to nie wiem, ale zapewne taki urząd tam jest. Logika, która możesz im zapodac jest następująca: Producent jest profesjonalistą i powinien co do zasady wiedzieć czy produkt który oferuje (jego wszytkie oferowane funkcje) może być zgodnie z prawem używany w kraju kupna. Jeśli producent wprowadza Cię w błąd to mozna to MZ podciągnąć np. pod czyn nieuczciwej konkurencji - producent wie, że ta cecha, o którą zapytałeś, jest dla konsumenta atrakcyjna i może wpłynąć na decyzję kupna, więc jesli powinien wiedzieć, że z tego nie można korzystać, a twierdzi cos innego to coś tu jest nie halo.

--
Marcin

Data: 2018-11-19 18:16:31
Autor: kapitalikk
Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody

Jakbyś to kupił w Polsce i chciał się trochę poawanturowac to
skontaktowałbym się UOKiK. Jaki jest odpowiednik tego urzędu w Twoim
kraju kupna to nie wiem, ale zapewne taki urząd tam jest.
Mój kraj to Polska.
Firma jest globalnym dostawcą urządzeń (na cały świat, w tym również na teren Unii Europejskiej). To że zakupiłem urządzenie w Niemczech nie ma znaczenia skoro mogę je kupić i używać w Polsce i w Niemczech.

Logika, która możesz im zapodac jest następująca: Producent jest
profesjonalistą i powinien co do zasady wiedzieć czy produkt który
oferuje (jego wszytkie oferowane funkcje) może być zgodnie z prawem
używany w kraju kupna. Jeśli producent wprowadza Cię w błąd to mozna to
MZ podciągnąć np. pod czyn nieuczciwej konkurencji - producent wie, że
ta cecha, o którą zapytałeś, jest dla konsumenta atrakcyjna i może
wpłynąć na decyzję kupna, więc jesli powinien wiedzieć, że z tego nie
można korzystać, a twierdzi cos innego to coś tu jest nie halo.

Dziękuję za tok rozumowania.
Pozdrawiam

Data: 2018-11-20 15:28:15
Autor: J.F.
Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody
Użytkownik "kapitalikk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf2eff0$0$487$65785112@news.neostrada.pl...
Jakbyś to kupił w Polsce i chciał się trochę poawanturowac to
skontaktowałbym się UOKiK. Jaki jest odpowiednik tego urzędu w Twoim
kraju kupna to nie wiem, ale zapewne taki urząd tam jest.
Mój kraj to Polska.
Firma jest globalnym dostawcą urządzeń (na cały świat, w tym również na teren Unii Europejskiej). To że zakupiłem urządzenie w Niemczech nie ma znaczenia skoro mogę je kupić i używać w Polsce i w Niemczech.

Za caly swiat nie odpowiadaja i czesto bywa tak, ze to co mozna uzywac w kraju X
to nie mozna w kraju Y.

Aczkolwiek powinni poinformowac ... a przynajmniej zapytani powinni poinformowac.

No i Polska i Niemcy blisko leza.

J.

Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona