Globalne ocieplenie

Data: 2012-02-23 20:02:58
Autor: MH
Globalne ocieplenie
I elementy fizyki nawet pojawiły się w dyskusji. Dejcie spokój z tymi bzdurami
na temat globalnego ocieplenia w wyniku emisji CO2 spowodowanej działalnością
człowieka na tym padole. Łączna wartość emisji tzw. gazów cieplarnianych jest
szacowana na ok. 16 mld. ton rocznie(1.6*10^10 ton). Masa atmosfery Ziemskiej
wynosi 5.24*10^15 ton. Nietrudno policzyć, że roczna emisja gazów cieplarnianych
to zaledwie 0.0003% masy atmosfery Ziemskiej. Pomijam fakt, że ponad połowa
tych gazów jest absorbowana przez oceany itp. Krótko mówiąc jest to tyle co
pierdnięcie muchy w dupnym salonie.

MH

Data: 2012-02-23 22:57:50
Autor: sofu
Globalne ocieplenie

Użytkownik " MH" <logiznam.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ji661i$9c1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Akurat nie jestem zwolennikiem teorii cieplarnianej, ale z tego co piszesz zupełnie nic nie wynika.
To tak jakbys napisał, że jak facet waży 150 kg to jeden gram cjanku potasu nie ma prawa mu zaszkodzić....

sofu

Data: 2012-02-23 23:50:19
Autor: MH
Globalne ocieplenie
sofu <manhunter1@o2.pl> napisał(a):

> [...]

To tak jakbys napisał, że jak facet waży 150 kg to jeden gram cjanku potasu nie ma prawa mu zaszkodzić....

==================

Jak widzę, nie masz pojęcia o mechaniźmie efektu cieplarnianego. Jest to
związane z częstotliwością rezonansową cząsteczek będących składnikami
atmosfery Ziemskiej. Istotnie, CO2 ma kilka wąskich prążków spektralnych
powyżej częstotliwości światła widzialnego (zakres podczerwieni). Najlepszym i
adekwatnym przykładem jest umieszczenie SUCHEJ szklanki w kuchence
mikrofalowej. Rozgrzeje się? Minimalnie, ponieważ częstotliwość rezonansowa
jej cząsteczek jest zdecydowanie poza częstotliwością generowaną przez
magnetron. Teraz wlej do szklanki trochę wody i powtórz eksperyment. Już
zauważysz, że szklanka jest cieplejsza. A teraz wlej wody do pełna i jeszcze
raz to samo. Szklanka będzie gorąca. Dlatego mikrofalówki są "tuningowane" na
2.4GHz, bo taka jest częstotliwość rezonansowa cząsteczki H2O. I co najważniejsze, zależność temperatury szklanki będzie wprost
proporcjonalna do masy wody w niej zawartej. Mało tego, zakładając że naczynie
w którym znajduje się H2O jest szczelnie zamknięte(brak odparowania) i
odpowiednio wytrzymałe, możesz uzyskać temperaturę wody teoretycznie "słoneczną". Przykład z grubasem i KCN nijak się do tego nie ma. Można postawić pytanie,
czy grubasowi jest w stanie zaszkodzić 0.1 gramowa drzazga. Zależy gdzie sę ją
wbije. W dupę czy w oko :))

MH

Data: 2012-02-24 08:16:36
Autor: sofu
Globalne ocieplenie

Użytkownik " MH" <logiznam@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ji6jbr$jbi$1inews.gazeta.pl...
> [...]

czy grubasowi jest w stanie zaszkodzić 0.1 gramowa drzazga. Zależy gdzie sę ją

To czy mam pojecie czy nie nie ma tu żadnego znaczenia (w tym wypadku akurat troche mam)?
Nie chodzi o mechanizm powstawania efektu cieplarnianego, bo ten jest znany, ale o ilosci gazu CO2 w atmosferze, które ten zgubny efekt
zmiany klimatu są w stanie wywołac i podtrzymywać.
A tego jak na razie nie jest w stanie nikt tak naprawdę obliczyć więc się zdziwiłem, że tak ci łatwo poszło.

sofu

Data: 2012-02-24 12:01:49
Autor: MH
Globalne ocieplenie
[...]

==============

Ależ nic mi nie "poszło"!! Żadnych PORZĄDNYCH obliczeń nie zaprezentowałem,
jedynie SKALĘ zjawiska. Przybliżone obliczenia można wykonać stosunkowo prosto
traktując Ziemię jako 'naczynie zamknięte'. Chcąc to zrobić PORZĄDNIE, należy
uwzględnić w 3 doopy zjawisk będących funkcją czasu, zmienność peryhelium i
aphelium,nachylenia orbity wzgl. ekliptyki, precesja tego bąka (BARDZO
istotne!!) i i w końcu to co najważniejsze!!, czasowe zmiany aktywności naszej
Gwiazdy w różnych przedziałach spektralnych. I w 3-4 doopy innych
stochastycznych zjawisk fizycznych,nawet lokalnych (wulkany i tym podobne
pierdle),które mają też jakiś tam wpływ na klimat. Byle HUTA też ma wpływ na
klimat, ale praktycznie tylko w skali mikro, a nie makro. Twierdzisz, że nikt tego nie jest w stanie policzyć?! Ale tam!!  Faceci,
którzy w tym siedzą mają to policzone z bardzo minimalnym błędem (ot chociażby
prognozy pogody-nawet tzw. długoterminowe). A fakt, że wnioski nie są w formie
przystępnej publikowane dla "Paździocha, Kiepskiego i Boczka", to wynik
Globalnej Ściemy, tak się w majestacie prawa i głupoty tłucze kasiorę!!

Baa.., nawet Lufthansa proponuje jakieś pier....ne pakiety CO2 reduction za
które musisz zabulić. I są kretyni, którzy wyskakują z kasiory. Na czym to ma
polegać?? Że niby co, jak zabulisz 50EUR, to B747 będzie wydychał czyste O2?!
Jaja se robią z gawiedzi!!

Jeszcze raz, nie przedstawiłem ŻADNYCH porządnych obliczeń, tylko naświetliłem
skalę zjawiska. Nie przeceniajmy swoich możliwości!!  Zbyt MALUCZCY jesteśmy,
żeby rozdupcyć tą planetę.

MH

--

Globalne ocieplenie