G³os Ko¶cio³a brzmi do¶æ fa³szywie.

Data: 2010-04-06 08:17:54
Autor: karwanjestkretynem
G³os Ko¶cio³a brzmi do¶æ fa³szywie.
Przys³uchuj±c siê kazaniom podczas mszy rezurekcyjnej, mia³am wra¿enie, ¿e jedynym problemem Ko¶cio³a jest to, ¿e w Polsce i na ¶wiecie nie ma do¶æ katolików i katolicyzmu. Bo wiara ma rozwi±zywaæ absolutnie wszystkie problemy. Nie tylko moralne, kulturowe i polityczne, ale i problemy samego Ko¶cio³a. Tak jednak nie jest. ¦wiat nie staje siê lepszy od tego, ¿e jest na nim wiêcej katolików. Katolicy nie staj± siê lepsi dlatego, ¿e ¿arliwiej wierz±. Ko¶ció³ nie staje siê moralnie silniejszy tylko dlatego, ¿e wiêcej ludzi chodzi na msze. Hierarchowie nie staja siê bardziej wiarygodni tylko dlatego, ¿e zakazuj± homoseksualnych ma³¿eñstw, eutanazji i broni± ¶wiêto¶ci niedzieli.

Abp Michalik w swoim kazaniu zaj±³ siê bie¿±c± polityk± i ubolewaj±c nad upartyjnieniem pañstwa apelowa³ o wybór kandydatów, którzy "czuj± naród, czuj± pañstwo, czuj± Polskê". Co to mia³oby znaczyæ? ¯e nale¿y g³osowaæ na tych, w których "sercach ¿yje troska o Polskê moraln±, etyczn± (.) chrze¶cijañska i katolick±". W³a¶ciwie dlaczego? - mo¿na by zapytaæ arcybiskupa - wszak Polska jest katolicka od wielu setek lat, wiêcej - wiêkszo¶æ rz±dz±cych jest katolicka i mimo to Polska nie staje siê ani mniej partyjna ani bardziej etyczna. Mo¿e wiêc lepiej g³osowaæ na tych, którzy s± kompetentni i rozs±dni, i nie zajmowaæ siê tym, co ¿yje w ich sercach?

Abp Henryk Muszyñski apelowa³ z kolei o przedk³adanie prawa bo¿ego nad prawo pozytywne. Co wydaje siê byæ nieuprawnionym wzywaniem do niepos³uszeñstwa obywatelskiego. Bo wszak ju¿ od czasów ¶w. Paw³a wiadomo, ¿e Bogu nale¿y oddawaæ to co boskie, wszelako - cesarzowi to, co cesarskie. W nowo¿ytnej Europie to raczej Ko¶ció³ powinien podporz±dkowaæ siê pañstwu i jego prawodawstwu, ni¿ pañstwo Ko¶cio³owi. Abp. Henryka Muszyñskiego martwi to, ¿e nowo¿ytna wolno¶æ oznacza swawolê, to znaczy korzystanie z autonomii w zakresie ludzkiej seksualno¶ci oraz prawa do godnej ¶mierci. My¶lê, ¿e europejskie prawo pozytywne dopuszczaj±ce prawo do eutanazji i ma³¿eñstwa homoseksualne w ¿aden sposób nie niszczy prawa bo¿ego, które obowi±zuje katolików. Muszyñski zapomina po prostu, ¿e Europa to wspólnota wszystkich ludzi, nie tylko katolików. Podobnie jak Polska.

Abp Nycz ubolewa nad utracon± niedziel±, która powinna byæ dniem odpoczynku, rodziny, tudzie¿ refleksji nad sensem swojego ¿ycia. Nic tak jak niedziela nie wspiera ¿ycia rodzinnego - twierdzi arcybiskup. Trudno mi sobie wyobraziæ te wszystkie rodziny, które w niedziele oddaj± siê refleksji nad sensem ¿ycia i co to mia³oby w³a¶ciwie znaczyæ prócz tego, by zachêciæ ludzi raczej do chodzenia do Ko¶cio³a, ni¿ do supermarketów. Ale chodzenie do Ko¶cio³a do refleksji egzystencjalnych specjalnie nie zachêca.

Mam wra¿enie, ¿e g³os Ko¶cio³a coraz bardziej rozchodzi siê z autentycznymi wyzwaniami moralnymi naszych czasów. I brzmi on do¶æ fa³szywie, zw³aszcza na tle pedofilskich wydarzeñ, które potê¿nie naruszaj± jego moraln± wiarygodno¶æ. Bo co prawda drogowskazy nie musz± chodziæ po drogach, które wskazuj±, ale warto, by zadba³y o w³asn± jako¶æ i wskazywa³y na rzeczywiste zagro¿enia, a nie na pozorne.

Magdalena ¦roda specjalnie dla Wirtualnej Polski

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1371,title,Glos-Kosciola-brzmi-dosc-falszywie,wid,12141253,felieton.html

Artur Borubar

--
"Benedykt XVI, który w Wielki Pi±tek w 2005 r. jeszcze jako kardyna³ wyzna³ "przera¿enie brudem Ko¶cio³a", zmaga siê dzi¶ z najwiêkszym kryzysem swego pontyfikatu sprowokowanym próbami oczyszczenia Ko¶cio³a z grzechów pedofilii."

 http://pepepe.pl/  Jeszcze 260 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-04-06 09:32:16
Autor: abc
G³os Ko¶cio³a brzmi do¶æ fa³szywie.
W bulli Unam sanctam  Ojciec ¦wiêty Bonifacy VIII przypomina, ¿e: w³adzê
¶wieck± powinna ustanawiaæ i s±dziæ w³adza duchowa, a nie jaka¶ bezbo¿na
grupa trzymajaca w³adzê poprzez demokratyczne, wyborcze komedie:

"Sama prawda daje bowiem ¶wiadectwo, ¿e w³adza duchowa winna ustanowiæ
w³adzê ¶wieck± i os±dzaæ j±, je¶li oka¿e siê, i¿ nie jest dobra. Proroctwo
Jeremiasza potwierdza to w stosunku do Ko¶cio³a i w³adzy ko¶cielnej: "Patrz,
oto ustanowi³em ciê dzisiaj nad narodami i królestwami, aby¶ wykorzenia³ i
wyplenia³, niszczy³ i burzy³, budowa³ i sadzi³".

Je¶li wiêc ziemska w³adza zejdzie z w³a¶ciwej drogi, s±dzona jest przez
w³adzê duchow±, za¶ gdy ni¿sza w³adza duchowa zb³±dzi, wtedy ni¿sza w³adza
jest s±dzona przez wy¿sz±.

Lecz je¶li najwy¿sza w³adza zb³±dzi, to mo¿e byæ ona s±dzona jedynie przez
Boga, nie za¶ przez cz³owieka, jak po¶wiadcza Aposto³: "Cz³owiek duchowy
os±dza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest s±dzony".

Ka¿dy katolik powinien przeczytaæ tê bullê. Mo¿na j± przeczytaæ tu:
http://www.literatura.hg.pl/unamsan.htm

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-04-06 13:30:29
Autor:
Głos Ko¶cioła brzmi do¶ć fałs zywie.
On Tue, 6 Apr 2010 08:17:54 +0200, "karwanjestkretynem" <brońmy RP
przed pisem@op.pl> wrote:

Przysłuchuj±c się kazaniom podczas mszy rezurekcyjnej, miałam wrażenie, że jedynym problemem Ko¶cioła jest to, że w Polsce i na ¶wiecie nie ma do¶ć katolików i katolicyzmu. [...]

 a gdziez ta kobiecina przysluchiwala sie mszy ?

Magdalena ¦roda specjalnie dla Wirtualnej Polski

 idiotka. tak w skroci mozna okreslic ta pania.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-06 13:42:23
Autor: WW
przed pisem@op.pl> wrote:

[...]

A jakieÅ› argumenty poza inwektywami  ?

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

p.s.
Nadal wq*** mnie Twoje kodowanie  :-(

Data: 2010-04-06 13:49:29
Autor: karwanjestkretynem
G³os Ko?cio³a brzmi do?æ fa³szywie.

U¿ytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisa³

A jakie¶ argumenty poza inwektywami  ?

Oczywi¶cie, ¿e s± i to "mocne". Hesk ma inne zdanie i koniec. To, ¿e M.¦roda ma racjê, nie ma najmniejszego znaczenia.

 Artur Borubar

Data: 2010-04-06 14:07:08
Autor:
G³os Ko?cio³a brzmi do?æ fa³szywie.
On Tue, 6 Apr 2010 13:49:29 +0200, "karwanjestkretynem" <brońmy RP
przed pisem@op.pl> wrote:

Oczywi¶cie, że s± i to "mocne".

 wymien kilka oprocz ogolnikow.

Hesk ma inne zdanie i koniec.

 takie mam prawo. w przeciwienstwie do ciebie.  ty nie masz wlasnego zdania. kopiujesz jak malpa obce opinie.

To, że M.¦roda ma rację,

 w czym ma racje? w czym ty masz racje? przepisujesz jakies
 teksty jakiegos oszoloma i uwazasz ze oszolom ma racje ?
 na czym opierasz swoje opinie?
nie ma najmniejszego znaczenia.

 jasne. tylko ty masz racje.  co robiles w w dniach 3-5 kwietnia? smialo. opowiedz. --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-06 14:07:08
Autor:
On Tue, 06 Apr 2010 13:42:23 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

>  idiotka. tak w skroci mozna okreslic ta pania.
A jakie¶ argumenty poza inwektywami  ?

jak inaczej mozna okreslic kogos kto "plecie co mu slina na jezor przyniesie"? ta pani tez nie uzywa argumemtow
tylko pisze to co jawi sie w jej wyobrazni. sadzisz, ze byla na jakiejs mszy? i co oznacza "dosc falszywie" ?
wkurzaja mnie takie idiotki, ktore swoje opinie wyrazaja
na podstawie opinii zaslyszanych. chyba, ze jej ktos za
to placi, wtedy jej pieniactwo jest zrozumiale.

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-06 14:58:41
Autor: WW
<he®sk> pisze:
[...]

To ten argument - powalajÄ…cy zaiste

JakieÅ› inne ????

Data: 2010-04-06 15:12:07
Autor:
On Tue, 06 Apr 2010 14:58:41 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

> jak inaczej mozna okreslic kogos kto "plecie co mu slina > na jezor przyniesie"?
To ten argument - powalaj±cy zaiste

 takich samych argumentow uzywa madzia sroda. nie byla na mszy
 ale "glos klechy brzmial dosc falszywie".

Jakie¶ inne ????

 babinka przekwitla i stad te antyklerykalne fobie ;o)

 czytaj:

 "Katolicka, w przewa¿aj±cej mierze, Polska, choæ wolna  od "honorowych zabójstw", ma problemy ze zjawiskiem  stosowania przemocy wobec kobiet, maj±ce ¼ród³o w silnym  wp³ywie ko¶cio³a katolickiego na ¿ycie publiczne.".

 babina ma cos z glowka.

Data: 2010-04-07 03:49:10
Autor: zbig
Głos Ko¶cioła brzmi do¶ć fałszywie.
On 6 Kwi, 15:12, "<he®sk>" <WC15 bigbred...@interia.pl> wrote:
 No niezbyt sie ty razem hesku popisa³e¶ siê w tej polemice. U¿ywasz
argumentów niemerytorycznych a jedynie inwektyw ad personam.
Ja te nie jestem wielbicielem ¦rody ale takimi odpowiedziami dajesz
jedynie wodê na m³yn jej zwolennikom.
Ja widze w jej wypowiedzi kilka braków merytorycznych, które mo¿na
wymieniæ:

"Katolicy nie staj± siê lepsi dlatego, ¿e ¿arliwiej wierz±" to
arbitralne stwierdzenie jest zupe³nie go³os³own± spekulacj±
"Hierarchowie nie staja siê bardziej wiarygodni tylko dlatego, ¿e
zakazuj± homoseksualnych ma³¿eñstw, eutanazji i broni± ¶wiêto¶ci
niedzieli", to moim zdaniem ca³kowity fa³sz. Wynika³oby z niego, ze
je¿eli hierachowie   wspieraliby homoseksualne ma³¿eñstwa, eutanazje i
nie bronili ¶wiêto¶ci niedzieli" stali by siê bardziej wiarygodni. Dla
mnie akurat nie . Je¶li w tych sprawach nagle zaczêliby g³osiæ
odwrotne pogl±dy , kompletnie utraciliby w moich oczach wiarygodno¶æ.
"chodzenie do Ko¶cio³a do refleksji egzystencjalnych specjalnie nie
zachêca  - równie¿ go³os³owna spekulacja na dodatek fa³szywa bo akurat
np. mnie - zachêca, choæ nie uwa¿am, ze chodzenie w niedzielê do
supermarketu jest grzechem.

Data: 2010-04-07 13:15:25
Autor:
Głos Ko¶cioła brzmi do¶ć fałs zywie.
On Wed, 7 Apr 2010 03:49:10 -0700 (PDT), zbig <zbigniew_@gazeta.pl>
wrote:

On 6 Kwi, 15:12, "<he®sk>" <WC15 bigbred...@interia.pl> wrote:
 No niezbyt sie ty razem hesku popisa³e¶ siê w tej polemice. U¿ywasz
argumentów niemerytorycznych a jedynie inwektyw ad personam.

 jaki "przeciwnik" taka polemika ;o)

Ja te nie jestem wielbicielem ¦rody ale takimi odpowiedziami dajesz
jedynie wodê na m³yn jej zwolennikom. [...]

 odpowiedzialem bardziej wyczerpujaco WW. m.srode zaliczam niestety
 ale do oszolomow, ktorzy wszelkimi metodami chca zwrocic na siebie
 uwage "¿±dnego krwi t³umu". jej argumenty sa pustymi frazesami.
 kobiecina nie byla na zadnej mszy, a wie, ze klecha "brzmial
 dosc falszywie". tak ja z przemoca w rodzinie. chlop babe bije  bo tak nakazuje mu kk. to juz jakas antyklerykalna obsesja.

Data: 2010-04-07 11:14:49
Autor: WW
<he®sk> pisze:
[...]

 "Katolicka, w przeważajÄ…cej mierze, Polska, choć wolna  od "honorowych zabójstw", ma problemy ze zjawiskiem  stosowania przemocy wobec kobiet, majÄ…ce źródÅ‚o w silnym  wpÅ‚ywie koÅ›cioÅ‚a katolickiego na życie publiczne.".

 babina ma cos z glowka.

No tak, kościół katolicki to sztandarowy przykład równości kobiet i mężczyzn.
Podobno nawet jedna była papieżem.

Data: 2010-04-07 02:37:27
Autor: Hans Kloss
Głos Ko¶cioła brzmi do¶ć fałszywie.
On 7 Kwi, 11:14, WW <wu...@vp.pl> wrote:

No tak, ko¶ció³ katolicki to sztandarowy przyk³ad
równo¶ci kobiet i mê¿czyzn.

Równo¶æ to mia³e¶ w czasie tzw "rewolucji francuskiej (równo¶æ wobec
gilotyny) albo w sowieckim sojuzie (wobec nagana). W ¯ADNYM normalnym
ustroju ludzie nie s± uwa¿ani za równych sobie- z wyj±tkiem równo¶ci
wobec Boga ale to po ¶mierci dopiero...
J-23

Data: 2010-04-07 12:20:33
Autor: cyc
G³os Ko?cio³a brzmi do?æ fa³szywie.

U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:9e598126-2d96-455a-a4ff-0923f60250ddu31g2000yqb.googlegroups.com...
On 7 Kwi, 11:14, WW <wu...@vp.pl> wrote:

No tak, ko¶ció³ katolicki to sztandarowy przyk³ad
równo¶ci kobiet i mê¿czyzn.

Równo¶æ to mia³e¶ w czasie tzw "rewolucji francuskiej (równo¶æ wobec
gilotyny) albo w sowieckim sojuzie (wobec nagana).

No i w czasie wojen krzyzowych i inkwizycji , skoro juz wracamy do historii to bez zadnych zachamowan . Tak bedzie uczciwie .
W ¯ADNYM normalnym
ustroju ludzie nie s± uwa¿ani za równych sobie- z wyj±tkiem równo¶ci
wobec Boga ale to po ¶mierci dopiero...

Nie sposob nie zgodzic sie Toba bo na sama mysl , ze mialbym, byc rownym Tobie ciarki mi po plecach przechodza .

J-23

cyc

Data: 2010-04-07 13:15:24
Autor:
On Wed, 07 Apr 2010 11:14:49 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

> [...]

No tak, ko¶ció³ katolicki to sztandarowy przyk³ad równo¶ci kobiet i mê¿czyzn.

 uzasadnij zwiazek pomiedzy przemoca w rodzinie, a wplywem kk.
 czyzby kk "nauczal" by tluc baby przy kazdej okazji?  wiesz, ze rzadko uzywam wulgaryzmow lub zwrotow typu "debil"
 czy "idiota". niestety w przypadku m.srody wlasciwym jest
 nazwanie jej zachowan tak jak na to zasluguje. to typowy  oszolom podobny do piszacych na psp. z obu stron.
Podobno nawet jedna by³a papie¿em.

 stalin tez byl w seminarium duchownym. i co z tego wynika ?

Data: 2010-04-07 13:27:16
Autor: WW
<he®sk> pisze:
[...]

A co to ma wspólnego z moja wypowiedzią ?
Nie masz argumentów, to powiedz to uczciwie w nie próbuj zmienić kierunku rozmowy.

"A u was to murzynów biją".

Data: 2010-04-07 14:46:58
Autor:
On Wed, 07 Apr 2010 13:27:16 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

>  uzasadnij zwiazek pomiedzy przemoca w rodzinie,
A co to ma wspólnego z moja wypowiedzi± ?
Nie masz argumentów, to powiedz to uczciwie w nie próbuj zmieniæ kierunku rozmowy.

alez to sa argumenty m.srody. o jej wypowiedziach polemizujemy.

"A u was to murzynów bij±".

 n.chruszczow ;o)

Data: 2010-04-07 14:43:00
Autor: karwanjestkretynem
G³os Ko?cio³a brzmi do?æ fa³szywie.
 uzasadnij zwiazek pomiedzy przemoca w rodzinie, a wplywem kk.

Zwi±zek jest i dla wielu ludzi niestety zasadniczy. Wiele ma³¿eñstw nie mog±cych na siebie patrzec i t³uk±cych siê przy ka¿dej okazji, ju¿ dawno by siê rozesz³o, gdyby nie fakt, ¿e maj± ¶lub ko¶cielny, co w ich mniemaniu uniemo¿liwia rozwód.

Artur Borubar
--
[...]

 http://pepepe.pl/  Jeszcze 259 dni kompromitowania RP!

G³os Ko¶cio³a brzmi do¶æ fa³szywie.