Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)

Data: 2009-02-23 16:25:17
Autor: Seba
Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)
Witam
Kupilem ta pralke kilka dni temu i mam problem. Uwazam, ze glosno pracuje. Przy wirowaniu gwizdze jak silnik odrzutowy i mocno drga, a przy praniu chyba lozyska glosno szumia i ogolnie jest o wiele glosniejsza niz poprzednia 15-letnia maszyna. :)
Zaznaczam, ze jest ustawiona idealnie.
Jakie sa doswiadczenia "starszych" uzytkownikow?
Bogdan

Data: 2009-02-23 19:55:40
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Mon, 23 Feb 2009 16:25:17 +0100, Seba napisał(a):

[...]

Ja akurat dorzynam kilkuletniego Whirlpoola - od początku wył, gwizdał i
łomotał jak ta twoja, zwiedzał łazienkę, ale chodził bodaj 7 lat. Awarie od
dwóch lat - łożyska, bęben, zimne luty, sprężyna drzwiczek bębna, pęknięcie
obudowy bębna, coś tam jeszcze. Wciąż pierze, ale zaczyna fiksować z
programami, a ja wkrótce kupię coś nowego. Nie mogę powiedzieć, że był to
szmelc, bo względem przebiegu przeciętnej pralki to przeżył nie 7, a 14
lat. Ale już się kończy.
Generalnie - pralki ładowane od góry są czemuś mniej trwałe niż
"zprzoduładowane", a już zwłaszcza ostatnio, bo producenci postawili na
szybką wymianę sprzętu. Tak twierdzą zgodnie mój mechanik i niejaki
zayzayer, który tu się był dawniej pojawiał (i na elektrodzie), uchodzący
za guru pralnictwa amatorskiego i AGD. Obaj panowie się nie znają, więc
chyba im wierzę :)

T.

Data: 2009-02-24 01:02:14
Autor: Jarek P.
Tomasz Nowicki <tipsybrown@spamhole.com> wrote:

Generalnie - pralki ładowane od góry są czemuś mniej trwałe niż
"zprzoduładowane",

wytłumaczenie jest proste: pralki górnoładowane wbrew tyle popularnej co błędnej opinii mają bęben gorzej ułożyskowany od tych bocznoładowanych, na łożyska jest po bokach mało miejsca, więc są to proste rozwiązania, które i hałasują i żywotnością specjalną nie grzeszą.

J.

Data: 2009-02-26 21:47:29
Autor: Sebcio
Jarek P. pisze:

[...]

A jak, Twoim zdaniem, łożyskowane są bębny w pralkach ładowanych od frontu ?

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-02-26 22:35:52
Autor: Jarek P.
Sebcio <sebcio@nowhere.com> wrote:

A jak, Twoim zdaniem, łożyskowane są bębny w pralkach ładowanych od
frontu ?

Solidniej, po prostu, sam fakt łożyskowania bębna tylko z jednej strony tą solidność wymusza. I druga sprawa: solidniej są amortyzowane.

J.

Data: 2009-02-27 10:29:03
Autor: Sebcio
Jarek P. pisze:

Solidniej, po prostu, sam fakt łożyskowania bębna tylko z jednej strony tą solidność wymusza. I druga sprawa: solidniej są amortyzowane.

To raczej kwestia teorii. W praktyce miałem jakiś czas ładowanego od góry Mastercooka, teraz mam Mastercooka ładowanego od przodu. Obie zachowują się identycznie.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-02-27 11:48:09
Autor: Jarek P.
Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)
Sebcio <sebcio@nowhere.net> wrote:

To raczej kwestia teorii.

Nie, to jak najbardziej praktyczne spostrzeżenia, powtarzane przeze mnie głównie za piszącym tu niegdyś Zayzayerem, którego praktyczne doświadczenie było bezdysusyjne (serwisant AGD), ale sam w górnoładowanym Boschu widziałem też, jak skromne w porównaniu z bocznoładowanymi są oprawy łożysk i amortyzacja.

W praktyce miałem jakiś czas ładowanego od
góry Mastercooka, teraz mam Mastercooka ładowanego od przodu. Obie
zachowują się identycznie.

W praktyce - sam mam bocznoładowanego Siemensa, moi rodzice mają górnoładowanego Bosca, a więc po pierwsze ten sam producent (BSH), po drugie modele pralek ściśle sobie odpowiadają (obroty, ładowność) i były kupowane w niewielkim odstepie czasu. Moja bocznoładowana jest cichutka, ta rodziców wyje jak potępieniec. Amen.

J.

Data: 2009-02-27 17:06:18
Autor: zil0g
Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)
*Jarek P.* wdusil[a] knefle:

| Solidniej, po prostu, sam fakt łożyskowania bębna tylko z jednej | strony tą solidność wymusza. I druga sprawa: solidniej są | amortyzowane.

Yhy zwlaszcza lozysko osadzone w tworzywie.

Data: 2009-02-23 21:31:07
Autor: Sebcio
Seba pisze:

[...]

Widzisz, bo Twoja 15-letnia maszyna miała silnik o dużo mniejszych obrotach, bez sterowania elektronicznego :) Nowe pralki tak mają że gwiżdżą i szumią, trzeba się przyzwyczaić. Drgania to zwykle efekt złego wyregulowania nóżek - w nowych pralkach gdzie obroty przy wirowaniu są dużo większe (a więc i większa siła odśrodkowa), ważne jest by nie przeciążać bębna nadmierną ilością prania.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-02-24 07:58:48
Autor: Seba
[...]
Dziekuje za uspokojenie - bylem przyzwyczajony do w miare cichej pracy staryszki.
Jak z tymi nozkami? Mam idealny pion pralki, a w czasie pracy dosc mocno drga/kiwa. W spoczynku nie wyczuwam luzow. Kombinowac?

Data: 2009-02-26 21:42:39
Autor: Sebcio
Seba pisze:

Jak z tymi nozkami? Mam idealny pion pralki, a w czasie pracy dosc mocno drga/kiwa. W spoczynku nie wyczuwam luzow. Kombinowac?

To nie tyle kwestia pionu, lecz tego by wszystkie nóżki przenosiły to samo obciążenie, dlatego kombinuj :) Poza tym - powiem szczerze - czasami nie da się uniknąć małego spacerku pralki, jeśli ją przeładujesz. Teoretycznie pralki mają system wyważania ładunku, ale nie zawsze dane jest mu zadziałać jak należy. Starsze pralki nie wirowały prania z taką prędkością jak współczesne, więc problem przeładowania nie był tak widoczny.

W ostateczności zawsze masz pokrętło obrotów - możesz ustawić na około 500 obrotów na minutę, co chyba odpowiada starym "Polarom" :) Nie powinna tańczyć a i dźwięki będą dużo bardziej dyskretne niż przy 1000... :)

Ja nie mam potrzeby wirowania na maksa, bo u mnie w domu pranie odwirowane na 400 obrotów schnie przez noc. Warto więc zastanowić się, czy naprawdę potrzebujesz tego tysiąca obrotów ?

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)