Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)

Data: 2009-02-23 19:55:40
Autor: Tomasz Nowicki
Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)
Dnia Mon, 23 Feb 2009 16:25:17 +0100, Seba napisał(a):

Witam
Kupilem ta pralke kilka dni temu i mam problem. Uwazam, ze glosno pracuje. Przy wirowaniu gwizdze jak silnik odrzutowy i mocno drga, a przy praniu chyba lozyska glosno szumia i ogolnie jest o wiele glosniejsza niz poprzednia 15-letnia maszyna. :)
Zaznaczam, ze jest ustawiona idealnie.
Jakie sa doswiadczenia "starszych" uzytkownikow?
Bogdan

Ja akurat dorzynam kilkuletniego Whirlpoola - od początku wył, gwizdał i
łomotał jak ta twoja, zwiedzał łazienkę, ale chodził bodaj 7 lat. Awarie od
dwóch lat - łożyska, bęben, zimne luty, sprężyna drzwiczek bębna, pęknięcie
obudowy bębna, coś tam jeszcze. Wciąż pierze, ale zaczyna fiksować z
programami, a ja wkrótce kupię coś nowego. Nie mogę powiedzieć, że był to
szmelc, bo względem przebiegu przeciętnej pralki to przeżył nie 7, a 14
lat. Ale już się kończy.
Generalnie - pralki ładowane od góry są czemuś mniej trwałe niż
"zprzoduładowane", a już zwłaszcza ostatnio, bo producenci postawili na
szybką wymianę sprzętu. Tak twierdzą zgodnie mój mechanik i niejaki
zayzayer, który tu się był dawniej pojawiał (i na elektrodzie), uchodzący
za guru pralnictwa amatorskiego i AGD. Obaj panowie się nie znają, więc
chyba im wierzę :)

T.

Data: 2009-02-24 01:02:14
Autor: Jarek P.
Tomasz Nowicki <tipsybrown@spamhole.com> wrote:

Generalnie - pralki ładowane od góry są czemuś mniej trwałe niż
"zprzoduładowane",

wytłumaczenie jest proste: pralki górnoładowane wbrew tyle popularnej co błędnej opinii mają bęben gorzej ułożyskowany od tych bocznoładowanych, na łożyska jest po bokach mało miejsca, więc są to proste rozwiązania, które i hałasują i żywotnością specjalną nie grzeszą.

J.

Data: 2009-02-26 21:47:29
Autor: Sebcio
Jarek P. pisze:

[...]

A jak, Twoim zdaniem, łożyskowane są bębny w pralkach ładowanych od frontu ?

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-02-26 22:35:52
Autor: Jarek P.
Sebcio <sebcio@nowhere.com> wrote:

A jak, Twoim zdaniem, łożyskowane są bębny w pralkach ładowanych od
frontu ?

Solidniej, po prostu, sam fakt łożyskowania bębna tylko z jednej strony tą solidność wymusza. I druga sprawa: solidniej są amortyzowane.

J.

Data: 2009-02-27 10:29:03
Autor: Sebcio
Jarek P. pisze:

Solidniej, po prostu, sam fakt łożyskowania bębna tylko z jednej strony tą solidność wymusza. I druga sprawa: solidniej są amortyzowane.

To raczej kwestia teorii. W praktyce miałem jakiś czas ładowanego od góry Mastercooka, teraz mam Mastercooka ładowanego od przodu. Obie zachowują się identycznie.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-02-27 11:48:09
Autor: Jarek P.
Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)
Sebcio <sebcio@nowhere.net> wrote:

To raczej kwestia teorii.

Nie, to jak najbardziej praktyczne spostrzeżenia, powtarzane przeze mnie głównie za piszącym tu niegdyś Zayzayerem, którego praktyczne doświadczenie było bezdysusyjne (serwisant AGD), ale sam w górnoładowanym Boschu widziałem też, jak skromne w porównaniu z bocznoładowanymi są oprawy łożysk i amortyzacja.

W praktyce miałem jakiś czas ładowanego od
góry Mastercooka, teraz mam Mastercooka ładowanego od przodu. Obie
zachowują się identycznie.

W praktyce - sam mam bocznoładowanego Siemensa, moi rodzice mają górnoładowanego Bosca, a więc po pierwsze ten sam producent (BSH), po drugie modele pralek ściśle sobie odpowiadają (obroty, ładowność) i były kupowane w niewielkim odstepie czasu. Moja bocznoładowana jest cichutka, ta rodziców wyje jak potępieniec. Amen.

J.

Data: 2009-02-27 17:06:18
Autor: zil0g
Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)
*Jarek P.* wdusil[a] knefle:

| Solidniej, po prostu, sam fakt łożyskowania bębna tylko z jednej | strony tą solidność wymusza. I druga sprawa: solidniej są | amortyzowane.

Yhy zwlaszcza lozysko osadzone w tworzywie.

Glosna praca pralki mastercook pte1036 (ladowana od gory)