Głośne reklamy

Data: 2009-05-16 09:31:27
Autor: Ula
Głośne reklamy
Witam!

Czy jest szansa, że skończy się wreszcie
torturowanie telewidzów głośnymi reklamami?
Kiedyś słyszałam, że ma to być zabronione.
Czy coś się w tej sprawie dzieje?

Pozdrawiam
Ula

Data: 2009-05-16 10:03:51
Autor: Bartłomiej Zieliński
Głośne reklamy
Użytkownik Ula napisał:
Czy jest szansa, że skończy się wreszcie torturowanie telewidzów
głośnymi reklamami? Kiedyś słyszałam, że ma to być zabronione. Czy
coś się w tej sprawie dzieje?

Poza tym, że zawsze można posłuchać sugestii* bodajże Juliana Tuwima - zapewne niewiele
"Telewizja to genialny wynalazek. Wystarczy nacisnąć guzik i - już nic nie ma" ;-)

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-16 10:45:40
Autor: Ula
Głośne reklamy

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <bmw318@polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości news:guls14$f8l$1polsl.pl...
Użytkownik Ula napisał:
[...]

Baaaardzo śmieszne. Gdzie Ci się tak wyostrzył dowcip?

Ula

Data: 2009-05-16 10:58:40
Autor: ..:: sjf ::..
Głośne reklamy

Użytkownik Ula napisał:
[...]

I w dodatku poprawnie cytować nie potrafi...
PS. Pewnie nie wiesz o co chodzi - odpowiadasz w sygnaturce przedpiścy, co powoduje wycięcie jej przez czytnik :)

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

Data: 2009-05-16 15:50:14
Autor: adresss
Głoœne reklamy
On Sat, 16 May 2009 10:45:40 +0200, "Ula" <Ulka@Urszula.pl> wrote:

[...]

Ula, nie obrazaj sie, Tuwim i Bartek maja racje. Najlepiej nie ogladac
telewizji. Jezeli juz to na tvp1, tvp2, a jezeli juz polsat tvn (i im
podobne komercyjne), to najlepiej nagrywac na nagrywarce dvd z dyskiem
a potem przy ogladaniua przewijanie z podgladem (albo z funcja
timeshift). Ja juz inaczej nie moge ogladac filmow/programow na
tvn/polsat. Poza tym szkoda mi czasu. A przy okazji nie denerwuje sie,
ze reklamy ida glosniej i nie trace czasu. Szkoda zycia na ogladanie
reklam.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-16 22:22:22
Autor: Bartłomiej Zieliński
Gło�ne reklamy
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
Szkoda zycia na ogladanie reklam.

Generalnie - tak. Ale zdarzają się rodzynki, jak choćby reklamy Plusa z udziałem Kabaretu Mumio czy ostatnia kampania ING z przesłaniem, że oszczędzać można w każdym czasie.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-16 22:23:14
Autor: Bartłomiej Zieliński
Głośne reklamy
Użytkownik Ula napisał:
> Baaaardzo śmieszne. Gdzie Ci się tak wyostrzył dowcip?

Dziś ostrzyłem noże osełką, to przy okazji, przez indukcję albo wpływ, naostrzył się i dowcip ;-)

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-17 15:19:34
Autor: fifty
Głośne reklamy

A teraz się zastanów pannobezpoczuciachumoru, czy jeszcze Ci ktoś odpowie. Jak ja lubię takie bucowate postaci.

Data: 2009-05-17 18:43:19
Autor: Ula
Głośne reklamy
A teraz się zastanów pannobezpoczuciachumoru, czy jeszcze Ci ktoś odpowie.
Chyba nie muszę się zastanawiać, prawda?
A może warto poczytać wątek zanim się coś takiego napisze?

Jak ja lubię takie bucowate postaci.
A ja nie lubię tego, co nagminnie trafia się na (niestety) polskich grupach.
Gdy zgłaszam jakiś problem w Windowsach to otrzymuję w odpowiedzi:
po co używasz to g...  Billa, przejdź na Linuksa.
Gdy pytam o coś związanego z Internet Explorerem to otrzymuję odpowiedź,
że takie do d... są właśnie produkty MS, używaj Firefoxa lub Operę.
Gdy mam jakiś problem z Fiatem, to otrzymuję odpowiedź: po co jeździsz
takim złomem, kup sobie coś tam.
Krótko mówiąc, gdy ktoś nie wie co odpowiedzieć to chce przynajmniej
zaznaczyć swoją wyższość - jest przecież mądrzejszy od tego, który pyta.
Ot takie nasze polskie kompleksy.
Dosyć często przeglądam, a od czasu do czasu także pisuję na grupy
w jęz. angielskim i tam tego rodzaju odpowiedzi nie spotykam.

Ula

Data: 2009-05-17 19:49:36
Autor: Bartłomiej Zieliński
Głośne reklamy
Użytkownik Ula napisał:
Dosyć często przeglądam, a od czasu do czasu także pisuję na grupy
w jęz. angielskim i tam tego rodzaju odpowiedzi nie spotykam.

Co kraj to obyczaj ;-)

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-18 09:05:37
Autor: Mirek Ptak
Głośne reklamy
Dnia 2009-05-17 18:43,  *Ula* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A ja nie lubię tego, co nagminnie trafia się na (niestety) polskich grupach.

Za klasykiem
http://rtfm.killfile.pl/#lajza1

[...]

http://rtfm.killfile.pl/#KEEPCOOL
Też sie przyda.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-19 17:30:27
Autor: cztery
Głośne reklamy
Gdy zgłaszam jakiś problem w Windowsach to otrzymuję w odpowiedzi:
po co używasz to g...  Billa, przejdź na Linuksa.

To jest grupa DYSKUSYJNA, ktora jak sama nazwa wskazuje sluzy do DYSKUSJI.
Zglosic problem to mozesz w obsludze klienta czy innym helpdesku.

Data: 2009-05-16 11:46:19
Autor: Tomasz Wójtowicz
Głośne reklamy
Ula pisze:
Witam!

Czy jest szansa, że skończy się wreszcie
torturowanie telewidzów głośnymi reklamami?
Kiedyś słyszałam, że ma to być zabronione.
Czy coś się w tej sprawie dzieje?

Najpierw trzeba by zacząć obiektywnie mierzyć tą głośność, bo ZTCW, to poziom sygnału audio się nie zmienia.

Data: 2009-05-16 12:53:36
Autor: Waldek Godel
Głośne reklamy
Dnia Sat, 16 May 2009 11:46:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

Najpierw trzeba by zacząć obiektywnie mierzyć tą głośność, bo ZTCW, to poziom sygnału audio się nie zmienia.

Są już czynione stosowne próby, pozostaje trzymać kciuki, żeby zakończyły
się sukcesem i to szybko.
Poziom i owszem, się nie zmienia. Ale dynamika zmienia się strasznie i to
jest cały problem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-16 15:52:09
Autor: on
Głośne reklamy

Poziom i owszem, się nie zmienia. Ale dynamika zmienia się strasznie i to
jest cały problem.

Podobny problem występuje w wielu krajach. Ponieważ średni poziom sygnału się nie zmienia, a manipuluje się dynamiką sygnału, trudno jest *obiektywnie* wykazać wzrost głośności. Pomiary *subiektywne* w stylu "bo mi się wydaje, że jest głośniej" niestety dotychczas nie stanowiły argumentu do podjęcia działań.
Taki sam problem jest w wielu krajach i jak na razie nie udało się go jednoznacznie rozwiązać.

Pozostają pisma do odpowiednich urzędów (KRRiT, rzecznik praw obywatelskich, itp) by zmobilizować do szybszego rozwiązania problemu. Podobno prace trwają.

Teoretycznie E-AC3 wprowadzane w DVB-T powinno pozwolić na normalizację subiektywnego odbioru już w samym odbiorniku - dekoderze fonii. Dodatkowe dane o parametrach sygnały przesyłane w strumieniu E-AC3, jeśli będą używane poprawnie, rozwiążą ten problem raz na zawsze.
Chociaż spiskowa teoria dziejów mówi, że dopiero wtedy będzie można kombinować ze 'wzmacnianiem efektów dźwiękowych' w 'odpowiednim' momencie.

Data: 2009-05-16 15:59:30
Autor: adresss
Głoœne reklamy
On Sat, 16 May 2009 15:52:09 +0200, on <on@on.no> wrote:

[...]

powinno sie zastosowac kompresor dynamiki, ktory nie pozwolilby do
zbyt gwaltownych skokow. Pewnie daloby sie takie cos zapakowac do
odbiornika tv/dvb-s/dvb-t lub najbezpieczniej zmusic operatora
multipleksu dvb-t aby to on mial odpowiedni przymus prawny (zapisany w
koncesji, bo na dobra wole nie mozna liczyc) do pilnowania tej
dynamiki.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-16 15:07:06
Autor: Waldek Godel
Głoœne reklamy
Dnia Sat, 16 May 2009 15:59:30 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

powinno sie zastosowac kompresor dynamiki, ktory nie pozwolilby do
zbyt gwaltownych skokow. Pewnie daloby sie takie cos zapakowac do

Kompresor dynamiki JEST właśnie stosowany i to jest cały problem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-16 20:51:38
Autor: on

 zmusic operatora
multipleksu dvb-t aby to on mial odpowiedni przymus prawny (zapisany w
koncesji, bo na dobra wole nie mozna liczyc) do pilnowania tej
dynamiki.

Koncesję dostaje Nadawca czyli podmiot tworzący program. Operator co najwyżej rezerwację częstotliwości.
Operator multipleksu nie ma prawa wpływać na treść programu, to przywilej nadawcy.

Data: 2009-05-17 12:57:00
Autor: adressss
On Sat, 16 May 2009 20:51:38 +0200, on <on@on.no> wrote:

[...]

operator musi miec koncesje na nadawanie (sygnalu tv) i powinien byc
straznikiem i pilnowac nadawce w tej materii. To wg ciebie kto powinien  pilnowac nadawcow (stacje)? Sami maja
siebie pilnowac? Wystarczyloby aby wg wew. przepisow (stacji) i przy
podpisywaniu umowy na emisje reklamy dorzucic odpowiedni zapis, ze
maja prawo/obowiazek tak dopasowac dzwiek reklamy (aby nie byla
odczuwana jako glosniejsza). To wystarczyloby aby ten problem
rozwiazac. Tylko musialaby byc dobra wola nadawcow.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-17 15:32:19
Autor: Mr.FX
Głośne reklamy
[...]

IMHO te czynione próby są bez sensu. Wystarczyłoby zapisać w ustawie,
że reklamy mają być nadawane z poziomem nie większym niz -18dB
w stosunku do poziomu dźwięku nadawania pozostałych audycji. Niech
sobie wtedy producenci reklam stosują kompresję dynamiki jaką
sobie chcą.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-17 16:37:09
Autor: Bartłomiej Zieliński
Głośne reklamy
Użytkownik Mr.FX napisał:
IMHO te czynione próby są bez sensu. Wystarczyłoby zapisać w ustawie,
że reklamy mają być nadawane z poziomem nie większym niz -18dB
w stosunku do poziomu dźwięku nadawania pozostałych audycji. Niech

A ja uważam, że należałoby KONIECZNIE określić jak często i ile czasu maksymalnie mogą lecieć reklamy. Było kiedyś tak na Polsacie, że zaczął się film, po 10 minutach było losowanie lotka, potem 5 minut filmu albo mniej i ponad 10 minut reklam. To jest paranoja. A jeszcze gorsze są napisy i reklamy własnych audycji podczas filmu. Przecież to ingerencja w czyjeś dzieło. Nie wystarczy już logo stacji i znak kategorii wiekowej?

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-17 19:37:53
Autor: bocian
Głośne reklamy

http://www.9477.pl/strony/1/i/7587.php

Data: 2009-05-17 19:51:06
Autor: Bartłomiej Zieliński
Głośne reklamy
Użytkownik bocian napisał:
http://www.9477.pl/strony/1/i/7587.php

Ciekawa inicjatywa i ciekawe, czy wejdzie w życie w Polsce i kiedy.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-18 07:34:07
Autor: Marek Dyjor
Głośne reklamy
Mr.FX wrote:
[...]

ale to włąśnie nie rozwiązuje problemu.

Data: 2009-05-18 09:13:02
Autor: Mr.FX
Gło¶ne reklamy
[...]

Problemu nie rozwiązuje przepis, aby reklamy "nie były głośniejsze"
(czyli nie więcej jak 0dB) niż pozostałe audycje. To o czym ja piszę
powyżej rozwiązałoby problem. Trochę reklam w życiu zrobiłem i przed
nie jedną konsoletą pracowałem i wiem co, jak i dlaczego słychać. ;)

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-18 21:27:16
Autor: Chris
Gło¶ne reklamy
Dnia Mon, 18 May 2009 09:13:02 +0200, Mr.FX napisał(a):

[...]

A czy mógłbyś "w krótkich żołnierskich słowach" wyjaśnić, na czym polega
ten trick, że audycje "nie głośniejsze niż pozostałe", są w
rzeczywistości głośniejsze?
I dlaczego akurat przycięcie o 18 dB rozwiązuje problem, a nie powoduje,
że reklamy będą zbyt ciche?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-18 23:11:53
Autor: Mr.FX
Gło¶ne reklamy
[...]

W powyższym pytaniu zauważam pewien problem semantyczny ze słowem
"głośniejsze", ale postaram się wyjaśnić, dlaczego reklamy wydają
się być głośniejsze od reszty audycji.
Otusz :) dźwięk w reklamach jest potraktowany urządzeniami (nie istotne
czy w postaci hardware czy software) zwanymi kompresorami dynamiki.
Owe kompresory 'spłaszczają" amplitudę fal dźwiękowych (obniżając
poziom głośniejszych fragmentów) dzięki czemu można podnieść ogólną
głośność nagrania nie przesterowując go - tzn. że cały czas jest równo
głośno. W efekcie rośnie RMS
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Warto%C5%9B%C4%87_skuteczna) nagrania.
W tym wszystkim warto sobie zdawać sprawę, że przy tak mocnym jak
w reklamach stosowaniu kompresji owe "głośniejsze fragmenty" nie dotyczą tego, że ktoś jedno słowo mówi głośniej, a inne ciszej, ale chodzi tutaj
o dużo krótsze odcinki czasu - zakładając, że pasmo słyszalne to
20hz-20Khz, kompresja może dotyczyć setnych a nawet tysięcznych
części sekundy.

Subiektywne odczucie człowieka jest takie, że dźwięk w którym określony
poziom głośności występuje dłużej, wydaje się głośniejszy, od tego
w którym ten sam poziom głośności występuje krócej (rzadziej).

I dlaczego akurat przycięcie o 18 dB rozwiązuje problem, a nie powoduje,
że reklamy będą zbyt ciche?

Te -18db to rzuciłem tak dla przykładu ;) wydaje się być bezpiecznym
marginesem, -10db może by i wystarczyło, ale kto by tam się przejmował
tym, że reklamy będą zbyt ciche. ;-)

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-19 07:41:32
Autor: Bartłomiej Zieliński
Gło¶ne reklamy
Użytkownik Mr.FX napisał:
Te -18db to rzuciłem tak dla przykładu ;) wydaje się być bezpiecznym
marginesem, -10db może by i wystarczyło, ale kto by tam się przejmował
tym, że reklamy będą zbyt ciche. ;-)

No właśnie. I tak się ścisza ręcznie, a nawet wyłącza głos w ogóle.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-20 01:23:42
Autor: Chris
Gło¶ne reklamy
Dnia Mon, 18 May 2009 23:11:53 +0200, Mr.FX napisał(a):

[...]

Teraz wszystko jasne!
Dzięki! :)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-16 12:54:15
Autor: Wiewior
Głośne reklamy

Są już pewne normy, opis można znaleźć chociażby tu: http://www.ebu.ch/fr/technical/trev/trev_310-lund.pdf

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-05-16 15:51:52
Autor: adresss
Głoœne reklamy
On Sat, 16 May 2009 09:31:27 +0200, "Ula" <Ulka@Urszula.pl> wrote:

Witam!

Czy jest szansa, że skończy się wreszcie
torturowanie telewidzów głośnymi reklamami?
Kiedyś słyszałam, że ma to być zabronione.
Czy coś się w tej sprawie dzieje?

cos tam sie podobno dzieje, ale pewnie lobbing nadawcow mocno dziala i
jezeli juz cos sie w tej materii stanie, to za ladnych pare lat.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-16 16:01:26
Autor: adresss
Głoœne reklamy
Ula,

kup sobie nagrywarke dvb/hdd z funkcja timeshift (teraz to juz chyba
wszystkie maja) lub tv lcd z dyskiem. Zobaczysz wtedy swiat bez
reklam. Bedziesz zadowolona z zakupu.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-16 19:15:20
Autor: Enrico Pallazzo
Głośne reklamy

[...]

sprawdz czy Twój TV nie ma funckji AVL Ja odkryłem ją po 3 latach ,że mam
Ustaw i zobaczysz że problem zniknie.

pozdrawiam EP

Data: 2009-05-16 19:35:54
Autor: Ula
Głośne reklamy

[...]

Nie wydaje mi się, bo mój telewizor ma 8 lat (Thomson).
A gdzie tej funkcji należy szukać - na pilocie, panelu na obudowie?

Pozdrawiam
Ula

Data: 2009-05-16 20:47:54
Autor: Enrico Pallazzo
Głośne reklamy

Nie wydaje mi się, bo mój telewizor ma 8 lat (Thomson).
A gdzie tej funkcji należy szukać - na pilocie, panelu na obudowie?

No mój Panasonic ma 6 lat i ma to może Twój też. :)
U mnie ta funkcja była ukryta w menu serwisowym. Musisz poszukać w necie na podstawie modelu Twojego tv.

Data: 2009-05-16 22:21:00
Autor: Bartłomiej Zieliński
Głośne reklamy
Użytkownik Enrico Pallazzo napisał:
U mnie ta funkcja była ukryta w menu serwisowym. Musisz poszukać w necie na podstawie modelu Twojego tv.

A możesz przybliżyć gdzie tego szukać? Akurat mam 2 TV tej samej firmy.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-16 22:53:48
Autor: Enrico Pallazzo
Głośne reklamy

A możesz przybliżyć gdzie tego szukać? Akurat mam 2 TV tej samej firmy.

1. Wlacz kanał  99.
2. Ustawiw ostrosc  na minimum.
3. Nacisnij jednoczesnie przycisk "MUTE" na pilocie i "Zmiana programu w dół"  na telewizorze.

Pokaze sie menu serwisowe , dojechac do funckji  AVL będzie na off , zmienić. U mnie sa dostepne opcje
AVL short, medium, long i off.  Sprawdzilem wszystkie i najlepszy efekt daje avl short wtedy nie odczujesz zadnej roznicy
jak wejda reklamy.

Data: 2009-05-17 07:40:43
Autor: Ula
Głośne reklamy
[...]

Spróbowałam na moim Thomsonie 29DJ24E, ale nie działa. Nie miałam zresztą
zbyt wielkiej nadziei, bo nawet jeśli mam tę funkcję, to pewnie w Thomsonie
włącza się ją inaczej niż w Panasonicu.
Mam  wydruk dotyczący mojego modelu z Internetu sprzed lat i tej funkcji
na liście nie ma. Ale to jest tylko spis bez opisu włączania lub wyłączania
wymienionych funkcji.
Muszę jeszcze poszukać w Internecie. Może ktoś wie od czego AVL jest
skrótem?

Pozdrawiam
Ula

Data: 2009-05-17 10:06:50
Autor: ven
Głośne reklamy

Muszę jeszcze poszukać w Internecie. Może ktoś wie od czego AVL jest
skrótem?

Zgaduje: Auto Volume Level ?

ven

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4080 (20090515) __________

Data: 2009-05-17 11:09:17
Autor: MaW
Głośne reklamy

Użytkownik "Ula" <Ulka@Urszula.pl> napisał w wiadomości news:guo84r$k5i$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

W moim starym Thomsonie (21 DK 24E) bylo to - o ile dobrze pamietam - Menu -> Ustawienia indywidualne i tam pozycja "Auto głośność"
A jesli chcesz menu serwisowe to trzeba wyłaczyc piltem do "standby", wyłaczyć przyciskiem "Power" na obudowie, wcisnąć "Prog-" i "vol-" na obudowie i trzymajac wcisniete włączyć Power. Trzymac tak jeszcze ok 10 sekund aż sie tv włączy.
Zanim cokolwiek pozmieniasz koniecznie(!) zanotuj poprzednie ustawienia.

MaW

Data: 2009-05-17 14:48:45
Autor: Ula
Głośne reklamy
[...]

Pozycji "Auto głośność" niestety u mnie nie ma.

Spróbowałam więc z menu serwisowym.

Pokazał mi się następujący napis, a pod nim menu:

Soft. - Ver        V 3.40 - 0     762E (na biało)
Config.             A5 - - - - V
Serial - No.      = 426B.A23

     QUIT
->  TUBE
     SETUP
     GEOMETRY
     VIDEO
     IF

Wybrałam SETUP i pokazało mi się:

Return
Clear Progs. ->
Brand                     Telefunk
Kbd. Config.            Default
Bus Quiet               nie zaznaczony kwadracik
WSS                      zaznaczony kwadracik
Default                    nie zaznaczony kwadracik
Store                      nie zaznaczony kwadracik
Restore                   nie zaznaczony kwadracik

Wyszłam z tego przez Return, a następnie QUIT.

Nie wiem co wybrać, żeby zmienić to AVL.

Pozdrawiam
Ula

Data: 2009-05-17 20:32:57
Autor: MaW
Głośne reklamy

Użytkownik "Ula" <Ulka@Urszula.pl> napisał w wiadomości news:gup179$cif$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Obawiam się, że żadna z tych pozycji. Być może da sie wgrac jakiś nowszy soft ale to musialabys znalezc serwisanta Thomsonow

MaW

Data: 2009-05-17 22:59:46
Autor: Ula
Głośne reklamy
Obawiam się, że żadna z tych pozycji. Być może da sie wgrac jakiś nowszy soft ale to musialabys znalezc serwisanta Thomsonow
To pewnie nie będzie łatwe.

Przejrzałam trochę Internet pod tym kątem i ktoś wspominał o podobnej
funkcji polegającej na "wyrównaniu" głośności różnych stacji, tak by przy
przechodzeniu z kanału na kanał nie trzeba było ściszać lub pogłaśniać.
Różnice są rzeczywiście czasem bardzo duże.
Nie wiem czy jest to obsługiwane tą samą funkcją AVL czy też wymaga
jeszcze innej funkcji.
W ogóle niewiele sensownego pokazuje się po wpalcowaniu  AVL.

Pozdrawiam
Ula

Data: 2009-05-19 21:17:00
Autor: MaW
Głośne reklamy

Użytkownik "Ula" <Ulka@Urszula.pl> napisał w wiadomości news:guptvt$fjk$1atlantis.news.neostrada.pl...
Obawiam się, że żadna z tych pozycji. Być może da sie wgrac jakiś nowszy soft ale to musialabys znalezc serwisanta Thomsonow
To pewnie nie będzie łatwe.

Popytaj na grupie pl.misc.elektronika i na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum193.html - tam siedzi sporo serwisantów

MaW

Data: 2009-05-21 02:46:52
Autor: Ula
Głośne reklamy
[...]

Bardzo dziękuję. Spróbuję.

Pozdrawiam
Ula

Data: 2009-05-17 00:04:46
Autor: z
Głośne reklamy
Enrico Pallazzo pisze:

sprawdz czy Twój TV nie ma funckji AVL Ja odkryłem ją po 3 latach ,że mam
Ustaw i zobaczysz że problem zniknie.

Czy obecnie sprzedawane lcd mają taką funkcję?
Interesuje mnie 32" do 2 tys zł

Data: 2009-05-18 09:33:37
Autor: Mirek Ptak
Głośne reklamy
Dnia 2009-05-17 00:04,  *z* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Enrico Pallazzo pisze:

sprawdz czy Twój TV nie ma funckji AVL Ja odkryłem ją po 3 latach ,że mam
Ustaw i zobaczysz że problem zniknie.

Czy obecnie sprzedawane lcd mają taką funkcję?
Interesuje mnie 32" do 2 tys zł

Nie wiem jak inne, ale Sharpy mają to chyba wszystkie. Z kolei LG chyba tylko w wyższych modelach mają - kupiłem ostatnio drugi TV do sypialni 32 LG 3000 i nie ma AVL.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-17 12:44:04
Autor: adresss
Głośne reklamy
a nie daloby sie tego wymoc przy uruchamianiu dvb-t  jakims konkretnym
(i sprawnym) zapisem koncesyjnym?

Wczoraj slyszalem w radio, ze niemiecki rzad zobligowal Deutche Bahn
do wyplaty odszkodowan za spoznienia  pociagow. Jak sie chce i jest
wola polityczna (nawet wbrew lobbingowi) to da sie odpowiednie sprawy
przepchnac.

Wedlug mnie UKE (Strezynska) powinno w tej materii zadzialac, bo na
KRRiT jest pod naciskiem i wplywem nadawcow. A generalnie to TVP
powinna z definicji poddac sie takiej praktyce, aby reklamy bylyby
nadawane normalnie.

--
ThinkXtra

Głośne reklamy