Data: 2009-05-16 11:46:19 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Głośne reklamy | |
Ula pisze:
Witam! Najpierw trzeba by zacząć obiektywnie mierzyć tą głośność, bo ZTCW, to poziom sygnału audio się nie zmienia. |
|
Data: 2009-05-16 12:53:36 | |
Autor: Waldek Godel | |
Głośne reklamy | |
Dnia Sat, 16 May 2009 11:46:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Najpierw trzeba by zacząć obiektywnie mierzyć tą głośność, bo ZTCW, to poziom sygnału audio się nie zmienia. Są już czynione stosowne próby, pozostaje trzymać kciuki, żeby zakończyły się sukcesem i to szybko. Poziom i owszem, się nie zmienia. Ale dynamika zmienia się strasznie i to jest cały problem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-16 15:52:09 | |
Autor: on | |
Głośne reklamy | |
Poziom i owszem, się nie zmienia. Ale dynamika zmienia się strasznie i to Podobny problem występuje w wielu krajach. Ponieważ średni poziom sygnału się nie zmienia, a manipuluje się dynamiką sygnału, trudno jest *obiektywnie* wykazać wzrost głośności. Pomiary *subiektywne* w stylu "bo mi się wydaje, że jest głośniej" niestety dotychczas nie stanowiły argumentu do podjęcia działań. Taki sam problem jest w wielu krajach i jak na razie nie udało się go jednoznacznie rozwiązać. Pozostają pisma do odpowiednich urzędów (KRRiT, rzecznik praw obywatelskich, itp) by zmobilizować do szybszego rozwiązania problemu. Podobno prace trwają. Teoretycznie E-AC3 wprowadzane w DVB-T powinno pozwolić na normalizację subiektywnego odbioru już w samym odbiorniku - dekoderze fonii. Dodatkowe dane o parametrach sygnały przesyłane w strumieniu E-AC3, jeśli będą używane poprawnie, rozwiążą ten problem raz na zawsze. Chociaż spiskowa teoria dziejów mówi, że dopiero wtedy będzie można kombinować ze 'wzmacnianiem efektów dźwiękowych' w 'odpowiednim' momencie. |
|
Data: 2009-05-16 15:59:30 | |
Autor: adresss | |
Głone reklamy | |
On Sat, 16 May 2009 15:52:09 +0200, on <on@on.no> wrote:
Teoretycznie E-AC3 wprowadzane w DVB-T powinno pozwolić na normalizację subiektywnego odbioru już w samym odbiorniku - dekoderze fonii. Dodatkowe dane o parametrach sygnały przesyłane w strumieniu E-AC3, jeśli będą używane poprawnie, rozwiążą ten problem raz na zawsze. powinno sie zastosowac kompresor dynamiki, ktory nie pozwolilby do zbyt gwaltownych skokow. Pewnie daloby sie takie cos zapakowac do odbiornika tv/dvb-s/dvb-t lub najbezpieczniej zmusic operatora multipleksu dvb-t aby to on mial odpowiedni przymus prawny (zapisany w koncesji, bo na dobra wole nie mozna liczyc) do pilnowania tej dynamiki. -- ThinkXtra |
|
Data: 2009-05-16 15:07:06 | |
Autor: Waldek Godel | |
Głone reklamy | |
Dnia Sat, 16 May 2009 15:59:30 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):
powinno sie zastosowac kompresor dynamiki, ktory nie pozwolilby do Kompresor dynamiki JEST właśnie stosowany i to jest cały problem -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-05-16 20:51:38 | |
Autor: on | |
G | |
zmusic operatora Koncesję dostaje Nadawca czyli podmiot tworzący program. Operator co najwyżej rezerwację częstotliwości. Operator multipleksu nie ma prawa wpływać na treść programu, to przywilej nadawcy. |
|
Data: 2009-05-17 12:57:00 | |
Autor: adressss | |
G | |
On Sat, 16 May 2009 20:51:38 +0200, on <on@on.no> wrote:
operator musi miec koncesje na nadawanie (sygnalu tv) i powinien byc straznikiem i pilnowac nadawce w tej materii. To wg ciebie kto powinien pilnowac nadawcow (stacje)? Sami maja siebie pilnowac? Wystarczyloby aby wg wew. przepisow (stacji) i przy podpisywaniu umowy na emisje reklamy dorzucic odpowiedni zapis, ze maja prawo/obowiazek tak dopasowac dzwiek reklamy (aby nie byla odczuwana jako glosniejsza). To wystarczyloby aby ten problem rozwiazac. Tylko musialaby byc dobra wola nadawcow. -- ThinkXtra |
|
Data: 2009-05-17 15:32:19 | |
Autor: Mr.FX | |
Głośne reklamy | |
Dnia Sat, 16 May 2009 11:46:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a): IMHO te czynione próby są bez sensu. Wystarczyłoby zapisać w ustawie, że reklamy mają być nadawane z poziomem nie większym niz -18dB w stosunku do poziomu dźwięku nadawania pozostałych audycji. Niech sobie wtedy producenci reklam stosują kompresję dynamiki jaką sobie chcą. -- Mr.FX [ myryfykysy ] |
|
Data: 2009-05-17 16:37:09 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Głośne reklamy | |
Użytkownik Mr.FX napisał:
IMHO te czynione próby są bez sensu. Wystarczyłoby zapisać w ustawie, A ja uważam, że należałoby KONIECZNIE określić jak często i ile czasu maksymalnie mogą lecieć reklamy. Było kiedyś tak na Polsacie, że zaczął się film, po 10 minutach było losowanie lotka, potem 5 minut filmu albo mniej i ponad 10 minut reklam. To jest paranoja. A jeszcze gorsze są napisy i reklamy własnych audycji podczas filmu. Przecież to ingerencja w czyjeś dzieło. Nie wystarczy już logo stacji i znak kategorii wiekowej? -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-05-17 19:37:53 | |
Autor: bocian | |
Głośne reklamy | |
Bartłomiej Zieliński pisze:
A ja uważam, że należałoby KONIECZNIE określić jak często i ile czasu maksymalnie mogą lecieć reklamy. Było kiedyś tak na Polsacie, że zaczął się film, po 10 minutach było losowanie lotka, potem 5 minut filmu albo mniej i ponad 10 minut reklam. To jest paranoja. A jeszcze gorsze są napisy i reklamy własnych audycji podczas filmu. Przecież to ingerencja w czyjeś dzieło. Nie wystarczy już logo stacji i znak kategorii wiekowej?http://www.9477.pl/strony/1/i/7587.php |
|
Data: 2009-05-17 19:51:06 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Głośne reklamy | |
Użytkownik bocian napisał:
http://www.9477.pl/strony/1/i/7587.php Ciekawa inicjatywa i ciekawe, czy wejdzie w życie w Polsce i kiedy. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-05-18 07:34:07 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Głośne reklamy | |
Mr.FX wrote:
Dnia Sat, 16 May 2009 11:46:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a): ale to włąśnie nie rozwiązuje problemu. |
|
Data: 2009-05-18 09:13:02 | |
Autor: Mr.FX | |
GĹoÂśne reklamy | |
IMHO te czynione próby są bez sensu. Wystarczyłoby zapisać w ustawie, Problemu nie rozwiązuje przepis, aby reklamy "nie były głośniejsze" (czyli nie więcej jak 0dB) niż pozostałe audycje. To o czym ja piszę powyżej rozwiązałoby problem. Trochę reklam w życiu zrobiłem i przed nie jedną konsoletą pracowałem i wiem co, jak i dlaczego słychać. ;) -- Mr.FX [ myryfykysy ] |
|
Data: 2009-05-18 21:27:16 | |
Autor: Chris | |
GĹoÂśne reklamy | |
Dnia Mon, 18 May 2009 09:13:02 +0200, Mr.FX napisał(a):
Problemu nie rozwiązuje przepis, aby reklamy "nie były głośniejsze" A czy mógłbyś "w krótkich żołnierskich słowach" wyjaśnić, na czym polega ten trick, że audycje "nie głośniejsze niż pozostałe", są w rzeczywistości głośniejsze? I dlaczego akurat przycięcie o 18 dB rozwiązuje problem, a nie powoduje, że reklamy będą zbyt ciche? -- Pozdrowienia, Krzysztof |
|
Data: 2009-05-18 23:11:53 | |
Autor: Mr.FX | |
GĹoÂśne reklamy | |
Problemu nie rozwiązuje przepis, aby reklamy "nie były głośniejsze" W powyższym pytaniu zauważam pewien problem semantyczny ze słowem "głośniejsze", ale postaram się wyjaśnić, dlaczego reklamy wydają się być głośniejsze od reszty audycji. Otusz :) dźwięk w reklamach jest potraktowany urządzeniami (nie istotne czy w postaci hardware czy software) zwanymi kompresorami dynamiki. Owe kompresory 'spłaszczają" amplitudę fal dźwiękowych (obniżając poziom głośniejszych fragmentów) dzięki czemu można podnieść ogólną głośność nagrania nie przesterowując go - tzn. że cały czas jest równo głośno. W efekcie rośnie RMS (http://pl.wikipedia.org/wiki/Warto%C5%9B%C4%87_skuteczna) nagrania. W tym wszystkim warto sobie zdawać sprawę, że przy tak mocnym jak w reklamach stosowaniu kompresji owe "głośniejsze fragmenty" nie dotyczą tego, że ktoś jedno słowo mówi głośniej, a inne ciszej, ale chodzi tutaj o dużo krótsze odcinki czasu - zakładając, że pasmo słyszalne to 20hz-20Khz, kompresja może dotyczyć setnych a nawet tysięcznych części sekundy. Subiektywne odczucie człowieka jest takie, że dźwięk w którym określony poziom głośności występuje dłużej, wydaje się głośniejszy, od tego w którym ten sam poziom głośności występuje krócej (rzadziej). I dlaczego akurat przycięcie o 18 dB rozwiązuje problem, a nie powoduje, Te -18db to rzuciłem tak dla przykładu ;) wydaje się być bezpiecznym marginesem, -10db może by i wystarczyło, ale kto by tam się przejmował tym, że reklamy będą zbyt ciche. ;-) -- Mr.FX [ myryfykysy ] |
|
Data: 2009-05-19 07:41:32 | |
Autor: BartĹomiej ZieliĹski | |
GĹoÂśne reklamy | |
UĹźytkownik Mr.FX napisaĹ:
Te -18db to rzuciĹem tak dla przykĹadu ;) wydaje siÄ byÄ bezpiecznym No wĹaĹnie. I tak siÄ Ĺcisza rÄcznie, a nawet wyĹÄ cza gĹos w ogĂłle. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * BartĹomiej ZieliĹski http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2009-05-20 01:23:42 | |
Autor: Chris | |
GĹoÂśne reklamy | |
Dnia Mon, 18 May 2009 23:11:53 +0200, Mr.FX napisał(a):
Owe kompresory 'spłaszczają" amplitudę fal dźwiękowych (obniżając Teraz wszystko jasne! Dzięki! :) -- Pozdrowienia, Krzysztof |
|
Data: 2009-05-16 12:54:15 | |
Autor: Wiewior | |
Głośne reklamy | |
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> napisał w wiadomości news:gum25d$l3e$1atlantis.news.neostrada.pl...
Najpierw trzeba by zacząć obiektywnie mierzyć tą głośność, bo ZTCW, to poziom sygnału audio się nie zmienia. Są już pewne normy, opis można znaleźć chociażby tu: http://www.ebu.ch/fr/technical/trev/trev_310-lund.pdf -- Wiewior jvrjvbe@tnmrgn.cy Kazde urzadzenie elektryczne dziala lepiej, jezeli jest podlaczone do zasilania |