Głośne uzbrajanie alarmu.

Data: 2011-05-17 10:18:36
Autor: MZ
Głośne uzbrajanie alarmu.
W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:
Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
przepisami.

A mógłbyś takie przepisy podać? Bo np. mój alarm ma standardowo włączone
"piknięcie" przy uzbrajaniu, ma homologację, ba - to alarm dedykowany do
tego modelu auta, zakładany w ASO. W homologacji jedynie kwestia
"antynapadu" jest zaznaczona jako niezgodna z przepisami UE (odcięcie
paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj
proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.

--
MZ

Data: 2011-05-17 11:44:47
Autor: dyrusek
Głośne uzbrajanie alarmu.
> [...]

paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj

proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.

No przecież podałem.
Jeśli alarm załączany jest tak jak masz ty, to nie masz atestu na terenie UE i
nie powinieneś go nie tylko używać ale i montować. Nie wiem jak jest ze
sprzedażą. Nie mniej jednak jak ci zwędzą samochód, to ubezpieczyciel może się
odwołać do braku atestowanego zabezpieczenia.

"Regulation No. 97 - Rev.1 - Vehicle Alarm Systems (VAS)" http://live.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs81-100.html

Są jeszcze normy WT-064/PIMOT/01, PN-IEC 839-10-1:1997, PN-S-73300:1998 ale nie
zapoznawałem się z nimi. Jeśli jest w nich coś na ten temat, to i tak muszą być
zgodne z powyższymi.

Data: 2011-05-17 11:52:15
Autor: MZ
Głośne uzbrajanie alarmu.
W dniu 2011-05-17 11:44, dyrusek@onet.eu pisze:
W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:

Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z

przepisami.

No przecież podałem.

Oł ryli?:) Bo wg mnie podałeś, jak kolega poniżej, tylko nazwę
dokumentu, w którym brak zapisu o "nielegalności" powiadomienia
dźwiękowego o uzbrojeniu i rozbrojeniu alarmu. W wiadomości obok
zacytowałem Ci nawet konkretny zapis dotyczący uzbrajania (set) i
rozbrajania (unset) alarmu (VAS).

[...]

No coś Ty?:) to w te pędy muszę oskarżyć ASO, że sfałszowało
homologację. Tak samo chyba pociągnę do odpowiedzialności
ubezpieczyciela, że na podstawie tej homologacji (wyraźnie zaznaczone w
polisie AC że alarm homologowany zgodny z itd). zawarł ze mną umowę. A
tak serio to nadal czekam na konkretny zapis o ZAKAZIE stosowania
powiadomienia dźwiękowego równolegle ze świetlnym.

--
MZ

Głośne uzbrajanie alarmu.