G³o¶niki do komputera

Data: 2017-02-27 10:41:02
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
Co mo¿ecie poleciæ do komputera do s³uchania radia internetowego, muzyki, ebooków etc?

Myslê, ¿e raczej 2.0, ze wzgledu na miejsce na polce, muzykê.

Poczyta³em rekomendacje allegro.
https://allegro.pl/artykul/test-microlab-b77-2-0-najlepsze-glosniki-do-250-
zl-83815
http://tiny.pl/gf53t

https://allegro.pl/artykul/test-glosnikow-creative-gigaworks-t20-series-ii-
moc-w-malej-obudowie-32707
http://tiny.pl/gf53r

Cos innego?

Cena do 250z³.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2017-02-27 11:53:50
Autor: Skylla
G³o¶niki do komputera
W dniu 2017-02-27 o 11:41, Budzik pisze:
Co mo¿ecie poleciæ do komputera do s³uchania radia internetowego, muzyki,
ebooków etc?

Od wielu lat mam T20 i jestem zadowolony. S± ma³e, ³atwo dostêpne regulatory i wy³±cznik, w¶ciek³± diodê do zas³oniêcia ;-) i graj± bardzo dobrze.

Data: 2017-02-27 13:23:45
Autor: Jacek Maciejewski
G³o¶niki do komputera
Dnia Mon, 27 Feb 2017 10:41:02 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

Cos innego?

Cena do 250z³.

Jasne. Id¼ na gie³dê (ewent. na Allegro czy OLX) i kup dwie minimum
dwudro¿ne kolumny o objêto¶ci przynajmniej 15 l oraz u¿ywany
wzmacniacz/wie¿ê. Wydasz ze 200 z³ i przynajmniej bêdzie co¶ s³ychaæ.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-27 14:00:47
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
U¿ytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Troche k³opot z wielko¶cia.
Ale zak³adaj±c ze wymyslê jak±s po³ke - mozesz polecic co¶ konkretnego z allegro?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Krowa w sklepie: 'Poproszê m±czkê kostn±. 20 kilo, jak szaleæ, to szaleæ!'

Data: 2017-02-27 15:18:59
Autor: Jacek Maciejewski
G³o¶niki do komputera
Dnia Mon, 27 Feb 2017 14:00:47 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

[...]

No wiesz? Mam kopaæ dla ciebie na Allegro? :) Najpierw ty pokop, daj
parê linków to siê ustosunkujê :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-27 15:00:48
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
[...]

Mysla³em, ze sa jakies wyprzedazowe no brainery. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Jeste¶ tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
¿e jego wiêzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2017-02-27 19:16:18
Autor: ToMasz
G³o¶niki do komputera
W dniu 27.02.2017 o 11:41, Budzik pisze:
Co mo¿ecie poleciæ do komputera do s³uchania radia internetowego, muzyki,
ebooków etc?
zobacz czy nie masz miejsca w biurku na wstawienie g³o¶ników samochodowych. osobno cyfrowy wzmacniacz za 2 usd.

ToMasz

Data: 2017-02-27 20:38:22
Autor: RadoslawF
G³o¶niki do komputera
W dniu 2017-02-27 o 11:41, Budzik pisze:
Co mo¿ecie poleciæ do komputera do s³uchania radia internetowego, muzyki,
ebooków etc?

Myslê, ¿e raczej 2.0, ze wzgledu na miejsce na polce, muzykê.

Radzi³ bym 2+1. G³o¶niki mog± byæ mniejsze ale z subwoferem
którego i tak stawiasz na pod³odze.
Do tego pilot (mo¿e byæ na kablu), nie zawsze wygodnie jest
siêgaæ ³apk± do pokrêt³a na g³o¶niku.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-27 21:33:40
Autor: Jacek Maciejewski
G³o¶niki do komputera
Dnia Mon, 27 Feb 2017 20:38:22 +0100, RadoslawF napisa³(a):

Do tego pilot (mo¿e byæ na kablu), nie zawsze wygodnie jest
siêgaæ ³apk± do pokrêt³a na g³o¶niku.

Masz ju¿ pilota przed nosem - klawiaturê. Wystarczy zdefiniowaæ skrót
klawiaturowy do regulacji g³o¶no¶ci i ju¿ nie trzeba szukaæ gwa³tem
dodatkowego pude³ka które ci siê zawieruszy gdy najbardziej potrzebne.
A poza tym, 2+1 bêdzie dro¿szy ni¿ 2 :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-27 21:37:43
Autor: RadoslawF
G³o¶niki do komputera

[...]

Z niektórymi "programami" to nie zadzia³a. Pilot jest pewniejszy.
A jak jeste¶ ba³aganiarz i gubisz to kup "pilota z kablem".

A poza tym, 2+1 bêdzie dro¿szy ni¿ 2 :)

S± dro¿sze, s± tañsze, jaki wybierzesz taki bêdziesz mia³.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-27 23:29:08
Autor: ToMasz
Głośniki do komputera
ja mam g³o¶niki samochodowe, dwudro¿ne za 99z³ wbudowane w boki biurka. zasilanie z usb, (mo¿e te¿ byæ z zasilacza kompa) sam wzmacniacz, w³±cznik kompa i regulacja g³o¶no¶ci w malutkim pude³ku pod monitorem (komp stoi 2 metry dalej w szafce). Regulacja g³o¶no¶ci "sprzêtowa" czasami siê bardzo przydaje.

ToMasz

Data: 2017-02-28 11:00:45
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
U¿ytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

Dziêkuje za sugestie ale tego typu DIY nie wchodzi w rachubê.

Ale z ciekawo¶ci... zasilane z USB? To jak± to ma moc? Bo usb to jakies 2,5W... a zalinkowane sprzety maja po 50W...
Ocywi¶cie moc to nie wszystko ale...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Bóg stworzy³ cz³owieka, poniewa¿ rozczarowa³ siê ma³p±.
Z dalszych eksperymentów zrezygnowa³."  Mark Twain

Data: 2017-02-28 14:30:56
Autor: RadoslawF
G³o¶niki do komputera
W dniu 2017-02-28 o 12:00, Budzik pisze:

[...]

Kup, rozbierz i sprawd¼ ile mocy jest w stanie daæ zasilacz
wbudowany w te sprzêty po 50W. Bêdziesz zdziwiony.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-02-28 19:00:47
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
U¿ytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

[...]

Byæ moze, sprawdze z ciekawo¶ci miernikiem.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"W demokracji wolno g³upcom g³osowaæ,
w dyktaturze wolno g³upcom rz±dziæ."  Bertrand Russell

Data: 2017-02-28 19:23:54
Autor: ToMasz
G³o¶niki do komputera
W dniu 28.02.2017 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

w kompie, gdzie audio jest na p³ycie, a zasilanie z zasilacza pc (usb) niema sensu dawaæ audiofilskich g³o¶ników i super wzmacniacza. Wczoraj w³a¶nie przyszed³ mi wzmacniacz klasy d (cyfrowy) o mocy 2x10w, gdzie sam uk³ad wzmacniacza ma wielo¶æ paznokcia. radiatorek jest tylko dla poprawy wygl±du bo uk³ad klasy d nie grzeje siê praktycznie wcale. moc.... moc wzmacniacza jest z du¿ym zapasem, nie do uzyskania z usb, ale ja mia³em równie wa¿ne ninne kryterium wyboru. sprzêtowa regulacja g³o¶no¶ci - czyli potencjometr z du¿± ga³k±.
ToMasz

Data: 2017-02-28 19:28:35
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
[...]

Ok, ale sk±d pomysl, ze ja chce zasilania z USB?
Albo ze g³osniki pod³±czone do kompa musza czerpaæ zasilanie z USB?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kpiæ z filozofii to filozofowaæ naprawdê."
Blaise Pascal

Data: 2017-02-28 22:52:04
Autor: ToMasz
G³o¶niki do komputera
W dniu 28.02.2017 o 20:28, Budzik pisze:
[...]

to wygodne. jak komp ga¶nie, to g³o¶niki gasn±. nie bior± pr±du i nie pierdz± jak przychodzi rozmowa gsm
ToMasz

Data: 2017-03-01 06:00:43
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
[...]

Ale 2,5W...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nic tak nie obna¿a ludzkiego charakteru, jak obra¿anie siê
z powodu ¿artu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2017-03-02 03:26:18
Autor: TurboPascal
Głośniki do komputera
W dniu wtorek, 28 lutego 2017 12:00:46 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:

Ale z ciekawo¶ci... zasilane z USB? To jak± to ma moc? Bo usb to jakies 2,5W... a zalinkowane sprzety maja po 50W...
Ocywi¶cie moc to nie wszystko ale...

Jakie tam 2.5W? W 5V i 0.25A na kana³ musz± siê zmie¶ciæ obie po³ówki sinusoidy:
P=5/2.83*0.25/2.83=156mW na kana³, przy czym oporno¶æ/impedancja g³o¶nika musi mieæ niespotykan± warto¶æ 5/0.25=20? (dla 8? otrzymamy 62.5mW). Oczywi¶cie z 5V mo¿na w prosty stosunkowo sposób zrobiæ np. +/-10V - moc siêgnie ju¿ 0.25W na kana³, ale potrzebne by³yby g³o¶niki 20/0.25=80?. Jednym s³owem: nie pomog± wymy¶lne obudowy i nowatorskie technologie - bêd± to w dalszym ci±gu tylko bzyczki.

Data: 2017-03-02 03:34:30
Autor: TurboPascal
Głośniki do komputera
W dniu czwartek, 2 marca 2017 12:26:20 UTC+1 u¿ytkownik TurboPascal napisa³:

Oczywi¶cie z 5V mo¿na w prosty stosunkowo sposób zrobiæ np. +/-10V - moc siêgnie
ju¿ 0.25W na kana³, ale potrzebne by³yby g³o¶niki 20/0.25=80?.

ERRATA - naturalnie powinno byæ "moc siêgnie ju¿ 0.62W na kana³"

Data: 2017-02-28 11:24:52
Autor: Skylla
G³o¶niki do komputera
Ch³opak pyta jakie kupiæ ma³e g³o¶niki komputerowe, a wy mu radzicie aby zrobi³ je sobie sam niczym pomys³owy Dobromir, albo kupi³ du¿y system audio :-).

Data: 2017-02-28 12:01:02
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
U¿ytkownik Skylla skylla1@niespamuj.op.pl ...

Ch³opak pyta jakie kupiæ ma³e g³o¶niki komputerowe, a wy mu radzicie aby zrobi³ je sobie sam niczym pomys³owy Dobromir, albo kupi³ du¿y system audio :-).

:)
kazda porada jest dobra, ale to rzeczywi¶cie ma byæ co¶ gotowego.

Juz kupi³em - zobaczymy co ten sprzecik potrafi :)
Genius SP-HF1800A

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Stanêli¶my na skraju przepa¶ci,
ale teraz zrobili¶my krok naprzód!"

Data: 2017-03-06 10:23:53
Autor: Skylla
G³o¶niki do komputera

Juz kupi³em - zobaczymy co ten sprzecik potrafi :)
Genius SP-HF1800A

To teraz napisz ma³± recenzjê, mo¿e siê komu¶ przyda.

Data: 2017-03-12 11:24:25
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
[...]

No wiec tak:
- je¿eli chodzi o jako¶c wykonania, czysto¶c dzwiêku etc - nie mam zastrze¿en. No moze niebieska dida niepotrzebnie wali po oczach jak halogen czy przy wy³±czaniu jest taki nieprzyjemny dzwiek (takie stukniecie) ale to detale.

Natomiast problemem jest poziom g³o¶no¶ci.
Pod³±czy³em do kompa, w kompie g³osnosc na maks (karta muzyczna na p³ycie), w g³o¶nikach g³osnosc na maks i graj± po prostu srednio.
Podl±czy³em miernik - pobieraja 10-12W.

W³±czy³em jakies radiona tuba fm - jest lepiej i g³o¶niej - ale nadal pobór mocy maks 23W.

W zwiazku z czym nasuwa siê pytanie - czy poziom g³osno¶ci i pobieranej mocy zalezy od poziomu g³o¶no¶ci przekazywanego via przewód jack?

Ogólnie raczej bêdê je oddawa³, chociaz w chwili wolnego czasu chce je jeszcze testowo pod³±czyæ do aplitunera denon. Musze zobaczyc czy tam jest jakies sensowne wyj¶cie.

Ta sprawa z poziomem g³o¶no¶ci który wychodzi na jacka frapuje mnie.
Jak to jest?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodziæ w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2017-03-15 18:01:02
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
U¿ytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

Ta sprawa z poziomem g³o¶no¶ci który wychodzi na jacka frapuje mnie.
Jak to jest?

Nikt nie wie?

Tak czy siak - zona stwierdzi³a, ze moze rzeczywi¶cie zamiast samych g³osników, wstawimy jakas miniwieze, która z jednej strony bedzie sensownie graæ, z drugiej bedzie mia³a np. radio.

Czy takie miniwieze ktore maja bluetootha umozliwiaja odtwarzanie dzwieku z komputera bezprzewodowo? --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Istota, która przez ca³e ¿ycie tworzy³a pewne okre¶lone wyobra¿enie
swojej osoby, zginie raczej, ni¿ stanie siê antytez± tego wyobra¿enia."
Frank Herbert

Data: 2017-02-28 17:11:34
Autor: BUNIEK
G³o¶niki do komputera
Co mo¿ecie poleciæ do komputera do s³uchania radia internetowego, muzyki,
ebooków etc?
Myslê, ¿e raczej 2.0, ze wzgledu na miejsce na polce, muzykê.

Z czystym sumieniem

JBL Pebble
https://i.ytimg.com/vi/ra7PKnRQe8s/maxresdefault.jpg

Buniek

Data: 2017-02-28 18:21:47
Autor: RadoslawF
G³o¶niki do komputera
W dniu 2017-02-28 o 17:11, BUNIEK pisze:
Co mo¿ecie poleciæ do komputera do s³uchania radia internetowego, muzyki,
ebooków etc?
Myslê, ¿e raczej 2.0, ze wzgledu na miejsce na polce, muzykê.

Z czystym sumieniem

Jak kto¶ w tym w±tku ju¿ zauwa¿y³:
"Ale z ciekawo¶ci... zasilane z USB? To jak± to ma moc? Bo usb to
jakies 2,5W...". A moc wzmacniacza to 60W.
http://audio.com.pl/newsy/sprzetowe/9186-glosniki-jbl-pebbles
Na stronie producenta mocy nie znalaz³em. :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-02-28 19:28:35
Autor: Budzik
G³o¶niki do komputera
[...]

Mysle, ze zadnej magii tu nie ma - 2,5W to maks.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

Data: 2017-03-02 00:36:37
Autor: BUNIEK
G³o¶niki do komputera
Jak kto¶ w tym w±tku ju¿ zauwa¿y³:
"Ale z ciekawo¶ci... zasilane z USB? To jak± to ma moc? Bo usb to
jakies 2,5W...". A moc wzmacniacza to 60W.
http://audio.com.pl/newsy/sprzetowe/9186-glosniki-jbl-pebbles
Na stronie producenta mocy nie znalaz³em. :-)

Na koncerty to nie jest, ale rozwali³a mnie jako¶æ d¼wiêku jak na takie maleñstwa, dlatego je polecam.
Graja zdecydowanie lepiej niz. logitechy i creative za podobne pieni±dze, oczywi¶cie maj± mniej do³u jakby porównywaæ je do zestawów 2.1, ale wszystko maja jako¶ tak po równo.
Ze sie powtórzê - graj± bardzo dobrze, czasami mam wra¿enie ze s± bardziej szczegó³owe ni¿ moje ONKYO z KEF`ami 305
proponuje gdzie¶ pos³uchaæ inaczej g³o¶ników nie mo¿na kupiæ.

BUNIEK

Data: 2017-03-06 09:55:34
Autor: Marek
G³o¶niki do komputera
[...]

Najlepiej pod³±czyæ wie¿yczkê i kolumienki, jak najdalej od sprzêtu audio dedykowanego do peceta.

--
Pzdr.
Marek

G³o¶niki do komputera