Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kasku

Data: 2009-11-29 12:16:06
Autor: Marcin N
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kasku
Witam,

Chcę sobie zamontować w kasu słuchawki audio. Miejsce w kasku jest. Zastanawiam się jednak, czy słuchawki dostępne w handlu (takie poniżej 100 zł) generuj± wystarczaj±cy poziom  natężenie dĽwięku, żeby dało się słuchać muzyki w zatyczkach.

Wiadomo, że takie słuchawki nie dotykaj± ucha, zatyczki tłumi± około 30 dB więc słuchawki powinny generować co najmniej 110 dB w odległo¶ci 1 cm.

Jakie macie do¶wiadczenia w tym temacie? Nie będzie problemów?

MN

Data: 2009-11-29 12:33:31
Autor: CUT_INZ
Marcin N pisze:
[...]

Normy europejskie reguluj± maksymalne natężenie dĽwięku w słuchawkach i na bank nie będzie to granica 110dB.

PS. Jak kto¶ chce Ľródło - niech sam sobie poszuka.

Data: 2009-11-29 12:50:11
Autor: Marcin N
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kasku

Użytkownik "CUT_INZ" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hetm9i$s31$1mx1.internetia.pl...
Marcin N pisze:
[...]

A norma nie mówi czasem o dĽwięku odbieranym przez nasz narz±d słuchu? Bo po odjęciu tłumienia zostanie raptem 80dB, czyli tyle, ile w żaden sposób nie uszkadza słuchu. Poza tym słuchwki motocyklowe, to nie to samo, co nauszne.

Data: 2009-11-29 13:43:51
Autor: Glub
Głośność słuchawek audio montowanych w kasku
"Marcin N" <narzynka@usun.to.poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "CUT_INZ" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:hetm9i$s31$1mx1.internetia.pl...

A norma nie mówi czasem o dźwięku odbieranym przez nasz narząd słuchu?
Bo po odjęciu tłumienia zostanie raptem 80dB,

Odejmowanie decybeli nie działa na zasadzie 110-30=80

Druga sprawa to: czym innym jest skuteczność słuchawki a czym inym jej
tlumienie dźwięków dochodzacych z zewnątrz...
Wiec chociażby dlatego nie można odjąć od 110db tych 30db tlumienia.

Trzecia sprawa to skuteczność słuchawki a poziom ciśnienia sól jaki ona
moĹĽe generowac.

Ergo- sluchawki douszne przy nominalnym zasilaniu powinny dawać
wystarczajÄ…cy poziom.

czyli tyle, ile w ĹĽaden sposĂłb nie

--
Glub

Data: 2009-11-29 15:05:43
Autor: Marcin N

Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomości news:hettqn$r5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oj oj. Kapkę się zapędziłeś. Sumowanie i odejmowanie decybeli jest jak najbardziej poprawne z fizycznego punktu widzenia.

Skoro przeszkoda (zatyczka) tłumi o 30 dB, to źródło dźwięku stojące za przeszkotą po przejściu przez nią będzie osłabione o 30 dB.

Skuteczność i sprawność źródła dźwięku (głośnika) to jednoznacznie zdefiniowane parametry. Skuteczność, to umiejętność zamiany mocy dostarczonej - na wytworzony poziom natężenia dźwięku. Typowa sprawność głośnika to ok 87-90 dB z 1W w odległości 1m.

Co do słuchawek dousznych - pogrzebałem w internecie i oznalałem informację, że te NAJLEPSZE potrawią wytłumić otoczenie o 20-25 dB. Słuchawki w rozsądnej cenie tłumią o 15-18 dB. Dobre zatyczki (np. te: http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/wkladki-przeciwhalasowe-howard-leight-howard-leight-- -max-lite-wkladki-sopot_1632135.html) tłumią o 34 dB, a kosztują grosze.

Wygląda na to, że spróbuję zamontować słuchawki przyklejając je do kasku i sprawdzę na własnej skórze, jak takie rozwiązanie się spisze.

Pozdrawiam
MN (z wykształcenia inżynier dźwięku)

Data: 2009-11-29 14:23:35
Autor: Glub
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomości news:hettqn$r5$1inews.gazeta.pl...

Oj oj. Kapkę się zapędziłeś. Sumowanie i odejmowanie decybeli jest jak

najbardziej poprawne z fizycznego punktu widzenia.

Ale nie z matematycznego.

Jeśli pamietasz 73db+73db=76

Skoro przeszkoda (zatyczka) tłumi o 30 dB, to źródło dźwięku stojące
za przeszkotą po przejściu przez nią będzie osłabione o 30 dB.

Tak ale kolega pomylił tlumienie słuchawki od jej spl, a przynajmniej
niejednoznacznie to opisał

[...]

Zgadza się. Nie chcialem kolegów zabijać.

[...]

Czekam na aktywny system wygluszeń.

SĹ‚uchawki Bose ktĂłre testowalem dla redakcji Mojego Jabluszka
rewelacyjnie tlumily szumy stojącego obok Local Racka stołu Vi6,
nietlumiac np głosu kolegi.

--
Glub, realizator dzwieku, praktyk.

Data: 2009-11-30 01:05:18
Autor: marider
Glub pisze:
[...]

Ech fizycy i matematycy od ucha bolesci hehehe: http://tinyurl.com/yzbvsle - to tak w wielkim skrocie z podstaw akustyki (sorry za NTG ale to ma zastosowanie nie tylko do tlumikow ;) ).

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2009-11-30 08:17:21
Autor: Glub
marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:

Ech fizycy i matematycy od ucha bolesci hehehe:

Od ucha bolesci jest kolega, zawsze gra za glosno... :) a Tera jeszcze
glosniej.
Przyjechal czlowiek Od Meyera I w kinch nastroił system:)

http://tinyurl.com/yzbvsle - to tak w wielkim skrocie z podstaw
akustyki

Firmowy podręcznik Fendera polecam:)

(sorry za NTG ale to ma zastosowanie nie tylko do tlumikow ;) ).

:) tym dręczę studentow, praktykantów:)

ZdarzajÄ… sie Tez studentki:D
--
Glub

Data: 2009-11-30 09:28:48
Autor: Marcin N
Głośność słuchawek audio mon towanych w kasku
Glub, a jakie rozwiązanie wytłumiania kasku Ty stosujesz?

Wymyśliłeś jakieś ciekawe rozwiązanie, które jednocześnie pozwalałoby posłuchać czasem muzyki?
Wiadomo, że nie chodzi tu o super jakość dzwięku, ale żeby grało lepiej niż nucenie pod nosem ;).

MN

Data: 2009-11-30 01:01:31
Autor: Lukasz Baranski
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kask u
Dorzuce 3 grosze.
Od lata uzywam zestawu sluchawkowego bluetooth Nokia BH-103.
Sluchawki sa kanalowe i w pudelku sa do nich rozne gumki (do wiekszych
lub mniejszych uszu). Jakosc dzwieku jest ok (zdecydowanie lepsza, niz
przy testowanych wczesniej Sennheiser MX500), dosyc dobrze tlumia szum
w kasku, a dodatkowo jak sie zwolni do ok 80km/h, to mozna przez nie
pogadac przez telefon (przylepilem sobie modulik z mikrofonem rzepem w
czesci szczekowej kasku, powyzej 80km/h rozmowcy za bardzo szumi).
Zeby to dzialalo sensownie, trzeba miec telefon z obsluga Bluetooth i
A2DP (np. Nokia E51, wszystko na Windows Mobile, Blackberry 8800 i
nowsze, innych marek nie testowalem).
Cena zestawu to ok. 120zl. Zrobilem z tym ok. 4000km i za taka kase
jestem bardzo zadowolony.

--
Lukasz Baranski
(jeszcze) NT650V, Warszawa

Data: 2009-11-30 10:36:54
Autor: Ireneusz Dyła
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kasku
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci
Glub, a jakie rozwi±zanie wytłumiania kasku Ty stosujesz?

Co prawda to nie do mnie pytanie ale chętnie odpowiem ;-)

Wymy¶liłe¶ jakie¶ ciekawe rozwi±zanie, które jednocze¶nie pozwalałoby posłuchać czasem muzyki?
Wiadomo, że nie chodzi tu o super jako¶ć dzwięku, ale żeby grało lepiej niż nucenie pod nosem ;).

Obecny zestaw jakiego używam to: ktm690 smr, creative EP-630, ipod, schuberth s1 pro.
Jestem całkowicie usatysfakcjonowany i jedynie pełny akrapovic potrafi się przez tę
konstrukcję przedostać. Ale, że to s± niskie częstotliwo¶ci to i mniej przeszkadza
w odbiorze muzyki, a czasem potrafi się dobrze wkomponować w rytm ;-)
Prawidłowo¶c jest taka, że im bardziej tracę słuch tym bardziej zwiększa mi się
poziom tolerancji dotycz±cy jako¶ci odtwarzanych nagrań.
Irek i ktm-y

Data: 2009-11-30 11:50:48
Autor: Monster
Ireneusz Dyła pisze:

Obecny zestaw jakiego używam to: ktm690 smr, creative EP-630, ipod, schuberth s1 pro.
otóż to-używasz odpowiedniego komponentu,chodzi o ostatni± pozycję:-)
W Airohu to sobie mogę posłuchać,ale wiatru.Przy setce nie słyszę nawet dzwonka tel w słuchawkach dousznych,graj±cych o niebo lepiej jak proponowane BH-103,(motocykl elektryczny)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-11-30 12:29:24
Autor: Marcin N

Użytkownik "Ireneusz Dyła" <idyla@opole.gddkia.gov.pl> napisał w wiadomości news:hf04c5$sum$1nemesis.news.neostrada.pl...

Obecny zestaw jakiego używam to: ktm690 smr, creative EP-630, ipod, schuberth s1 pro.
Jestem całkowicie usatysfakcjonowany (...)

Podjałem decyzję: kupię słuchawki, które proponujesz. Zrobię potem audiogram i jeśli będą chętni - opowiem o wynikach pomiarów.

MN

Data: 2009-11-30 17:27:19
Autor: Glub
[...]

Tylko idĹş sam. Bez kobity.:)
Gdy doktor mi robiła audiogram powiedziała mojej kobicie stojącej obok:
sluch idealny, nie ma prawa nie słyszeć, pozmywaj, posprzataj, wynieś
śmieci.
 --
Glub

Data: 2009-11-30 18:30:23
Autor: Marcin N

Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomości news:hf0v9n$89p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Eee, sam sobie w domu zrobię. W nocy - gdy najmniejszy szum tła.

Data: 2009-11-30 20:38:36
Autor: Glub
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kasku
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Eee, sam sobie w domu zrobię. W nocy - gdy najmniejszy szum tła.

Sam to będziesz cheatował:)
--
Glub

Data: 2009-12-01 08:22:59
Autor: grzech
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kas ku
Podjałem decyzję: kupię słuchawki, które proponujesz. Zrobię potem audiogram i jeśli będą chętni - opowiem o wynikach pomiarów.

Dobra decyzja, też używam epków od creativa i skutecznie tłumią cobry w trasie:)

Grzech
VL800

Data: 2009-12-01 08:22:36
Autor: Seba
Gůo¶no¶ă sůuchawek audio montowanych w kasku
Dnia Tue, 1 Dec 2009 08:22:59 +0100, grzech napisał(a):

Podjałem decyzję: kupię słuchawki, które proponujesz. Zrobię potem audiogram i je¶li będ± chętni - opowiem o wynikach pomiarów.

Dobra decyzja, też używam epków od creativa i skutecznie tłumi± cobry w trasie:)

Kto może, niech zerknie też na Zen Aurvana - zauważalnie droższe, ale
odizolowanie od ¶rodowiska zewnętrznego jeszcze lepsze.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-11-30 16:56:14
Autor: Glub
Głośność słuchawek audio montowanych w kasku
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Glub, a jakie rozwiązanie wytłumiania kasku Ty stosujesz?

Zbieram na schubertha c3. Nolan jest bardzo glosny. Przy predkosciach
powyżej 40kmh nic nie słyszę w zestawie sluchawkowym n-com basic. Dodam
ze system jest sterowany radiem/playerem z telefonu SE W300i ktĂłry ma
slabiutki wzmacniacz, pedziny mocniejszym niestety zaczyna charczeć.
Glosniczki maja mały wychyl membrany.

Wymyśliłeś jakieś ciekawe rozwiązanie, które jednocześnie pozwalałoby posłuchać czasem muzyki?

SĹ‚uchawki in ear spisujÄ… siÄ™ lepiej od dedykowanego zestawu.

Niestety kaĹĽda moja prĂłba wyciszenia nolana spelzla na niczym.

Wiadomo, że nie chodzi tu o super jakość dzwięku, ale żeby grało
lepiej niĹĽ nucenie pod nosem ;).

SprĂłbuje wepchnac przetworniki od koss porta pro. Ztcp to sÄ… w miarÄ™
płaskie.
--
Glub

Data: 2009-11-29 15:19:12
Autor: Leszek Karlik
Głośność słuchawek audio montowanych w kasku
On Sun, 29 Nov 2009 15:05:43 +0100, Marcin N  <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]
Co do sĹ‚uchawek dousznych - pogrzebaĹ‚em w internecie i oznalaĹ‚em  informacjÄ™, ĹĽe te NAJLEPSZE potrawiÄ… wytĹ‚umić otoczenie o 20-25 dB.

Kiepsko grzebałeś, Etymotic ER6 mają 34-36 dB tłumienia:
http://www.etymotic.com/ephp/er6.aspx

SĹ‚uchawki w rozsÄ…dnej cenie tĹ‚umiÄ… o 15-18 dB. Dobre zatyczki (np. te:  http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/wkladki-przeciwhalasowe-howard-leight-howard-leight-- -max-lite-wkladki-sopot_1632135.html)  tĹ‚umiÄ… o 34 dB, a kosztujÄ… grosze.

I można je bez problemu połączyć z tanimi słuchawkami
dousznymi - http://www.youtube.com/watch?v=vnr6i-ODt4E na przykład

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-11-30 14:31:38
Autor: Jasio
Użytkownik "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> napisał w wiadomości news:op.u35t2aazbkkx24attitude-adjust...
[...]

Czy ktoś ma coś do powiedzenia w temacie słuchawek Koss QZ 77 - to model z aktywnym tłumieniem szumów?
Rozsądna cena i dobra jakość dźwięku, ale nie mogę nic powiedzieć o tłumieniu bo miałem je w uszach w cichym pomieszczeniu na zaledwie kilka minut.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-29 13:01:12
Autor: Tmek
Marcin N wrote:
[...]

Beda bo pomysl jest z lekka chybiony. Kup sobie sluchwaki ktore sa zatyczkami, bedzie cicho i muzyka bedzie normalna, tj nie slyszlana z zewnatrz jak te 110dB odkrecisz, nie znieksztalcona i nie zagluszysz wszystkiego w kolo. Sluchawki zewnwetrzne sprawdza sie jedynie jak stoisz. Pozniej robi sie glosno i jest tylko walka z halasem oraz wzajemne zagluszanie - muzyka vs halas. Szukaj sluchawek dousznych jak np Creative EP-630.

Tmek

Data: 2009-11-29 14:21:52
Autor: Leszek Karlik
G³o¶no¶æ s³u chawek audio montowanych w kasku
On Sun, 29 Nov 2009 13:01:12 +0100, Tmek <golf1410WWW@op.pl> wrote:

[...]
[...]

To ja od siebie dodam że tłumienie słuchawek z takimi gumkami nie jest
jakieś powalające, jak chce się dobrego tłumienia i skutecznych słuchawek
to najlepiej pójść do audiologa po indywidualny wycisk z ucha i zrobić
zatyczki ze zintegrowanymi słuchawkami, tańsza opcja to słuchawki typu
Etymotic ER6, a jeszcze tańsza to wzięcie słuchawek dousznych typu EP-630,
piankowych stoperĂłw i zintegrowanie jednego z drugim.

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/jazda-motocyklem-a-utrata-sluchu,art44.html

Z prawej strony jest zdjÄ™cie sĹ‚uchawek dokanaĹ‚owych Sony-Ericssona z  ktĂłrych
zdjąłem gumki i założyłem stopery w ramach eksperymentu. (Jakość dźwięku
taka sobie, muszę następnym razem zrobić większy kanał centralny bo taki
wytopiony igłą jest za wąski :-)))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-11-29 15:08:50
Autor: Marcin N
Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kas ku

Użytkownik "Tmek" <golf1410WWW@op.pl> napisał w wiadomości news:hetnuf$o8u$1atlantis.news.neostrada.pl...
(...)
[...]

110 dB jest słyszalne w odległości 1 cm.

Każde 10-krotne zwiększenie odległości oznacza zmniejszenie poziomu natężenia dźwięku o 20 dB. Czyli z 10 cm jest to 90 dB, z 1m tylko 70 dB, z 10m 50dB - czyli całkowicie niesłyszalne przy szumie tła na poziomie powyżej 65 dB. Do tega kask też swoje wytłumi.

MN

Gło¶no¶ć słuchawek audio montowanych w kasku